Zamknij

Budują światła przy Pięciolinii. Mieszkańcy: Po co?

12:55, 29.03.2017 Redakcja haloursynow.pl Aktualizacja: 19:52, 29.03.2017
Skomentuj SK SK

Dzielnica rozpoczęła budowę świateł na przejściu na Romera przy Pięciolinii. Mieszkańcy pukają się w czoło: - Są inne niebezpieczne miejsca, na które można wydać pieniądze! - komentują.

W ubiegłym roku dzielnica uzyskała od miasta 500 tysięcy złotych na tę inwestycję, światła miały powstać jesienią, ale nikt nie zgłosił się do przetargu. Pieniądze przeszły na 2017 rok, ostatnio udało się rozstrzygnąć przetarg. Prace już się rozpoczęły. Światła zaczną działać w ciągu miesiąca, a więc jeszcze w kwietniu.

- Stawianie tu świateł jest bez sensu, znam inne przejścia na Ursynowie, na których światła muszą powstać a ich nie ma - mówi pani Alicja, którą pytamy o to co sądzi na temat inwestycji. Podobnego zdania są kierowcy. - Tutaj i tak się zwalnia, bo nie ma się jak rozpędzić od strony ronda - dodaje Krzysztof.

Sygnalizacja świetlna powstaje na niezbyt szerokiej ulicy, na zebrze chronionej azylami oraz ok.140 metrów od ronda przy Surowieckiego. Sęk w tym, że po obu stronach ulicy znajdują się szkoły podstawowe a dla części dzieci przejście przez zebrę w rejonie przystanków autobusowych jest niebezpieczne. Tak przynajmniej twierdzą rodzice.

- Samochody od strony ronda przy Surowieckiego jeżdżą wolniej, gorzej z tymi nadjeżdżającymi od strony Dembowskiego. Ulica Romera jest szeroka, kierowcy lubią się tu rozpędzić - mówiła nam kilka miesięcy temu Alicja Patalas, dyrektorka pobliskiej podstawówki przy Cybisa - To miejsce nadal jest źle kojarzone - dodaje Małgorzata Tur z Rady Rodziców SP 313.

Kilka lat temu na przejściu doszło do śmiertelnego wypadku. Matka dziecka uczęszczającego do podstawówki przy Cybisa spieszyła się na autobus. Gdy przebiegała przez przejście - potrącił ją samochód. Zginęła na miejscu, osierociła dwóch chłopców. To wówczas szkoła zaapelowała do dzielnicy o poprawę bezpieczeństwa na przejściu.

Codziennym widokiem na tej ulicy są piesi przebiegający przez przejście, którzy spieszą się na podjeżdżający na autobus. W grudniu kierowca opla potrącił tu matkę z córką.

(Redakcja haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(25)

JacJac

9 5

"Codziennym widokiem na tej ulicy są piesi przebiegający przez przejście" - a teraz będą piesi przebiegający na czerwonym świetle. Czy to poprawi bezpieczeństwo? 13:45, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

tudumtudum

9 4

Chyba bardziej dla bezpieczeństwa kierowców aby piesi nie wbiegali pod koła... 13:53, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czyt.czyt.

6 9

N A R E S Z C I E !!!

PS: Życzenie dla krytykantów, tak od serca:
- Niech bliska wam osoba zostanie rozjechana przez drogowego bandytę, na jednym z dziesiątek innych, podobnie niebezpiecznych miejsc. Szybko się wtedy dorasta... Nie wierzycie? Może będziecie mieli okazję przekonać się ... 14:26, 29.03.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KafarKafar

7 6

Drogowy bandyta rozjedzie cię nawet jak będziesz miał zielone 18:11, 29.03.2017


MaTiMaTi

2 3

"Matka dziecka uczęszczającego do podstawówki przy Cybisa spieszyła się na autobus" - czytaj przebiegała. Współczuję całej rodzinie tragedii, ale nikomu nie życzę niczego złego. 18:16, 29.03.2017


sebaseba

0 1

do kafar >>> to może wszystkie światła zlikwidować ? na niektórych kierowców działa tylko czerwone 20:23, 29.03.2017


ssssss

16 6

jak biegli do autobusu, to na czerwonym też będą biegać 14:35, 29.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MaTiMaTi

11 4

Też jestem tego zdania. 18:14, 29.03.2017


bartekbartek

8 9

W samym artykule mamy dość odpowiedzi na pytanie po co - bo jest tam niebezpiecznie, nie tak jak w przypadku projektu pana Wałkuskiego dla ulicy Bartoka 17:36, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdamAdam

10 3

Codziennym widokiem na tym przejściu są dzieci - uczniowiw szkoly 313. Może te światła są dla nich? 17:54, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sebaseba

2 3

Bardzo dobrze, że budują światła, a ja jeszcze na Stryjeńskich przy Lidlu poproszę tam gdzie Guział sprzedał grunt pod market 20:20, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Basia Basia

4 0

Po cholerę! Dwa metry dalej i tak trzeba stanąć. Wypadku są bo ludzie wbiegaja pod autobusy. Światła sprawia że kierowcy na zielonym będą mniej uważać a piesi i tak będą wbiegac. Kolejna bezsensowna decyzja. Brawo dla podejmujących te decyzje. Chyba nie mueszjaha na ursynowie 21:00, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zaglozaglo

7 0

Zamknąć Ursynów dla wieśniaków z Piaseczna i nie potrzeba żadnych świateł, będzie bezpiecznie jak kiedyś. Przykładem niech będzie wyjazd z P+R Stokłosy na Ciszewskiego, z drogi jednokierunkowej pod prąd co chwila wyjeżdża samochód z tablicami WPI ! 22:00, 29.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GertrudaGertruda

6 0

Tutaj potrzebne były progi zwalniające. Teraz będą ludzie przebiegać na czerwonym, bo akurat jedzie autobus z drugiej strony, a do metra można dojechać i w stronę Stokłosów i M.Ursynów. A tak by było ograniczenie szybkości przed progiem zwalniającym do 30 km/godz., płynna i wolniejsza jazda i większe bezpieczeństwo. Teraz jak ktoś zginie na czerwonym to czyja będzie wina - jedni powiedzą że ofiary. Przykre to. 00:43, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkankamieszkanka

8 1

Kolejny dowód na to, że nasza dzielnica ma za dużo pieniędzy, a nasi włodarze są tak odrealnieni, że nie potrafią zidentyfikować prawdziwych problemów dzielnicy :( 09:20, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RomanRoman

4 1

Idiotyczny pomysł, ale rozumiem ze to realizacja programu PO i pana Kępy - światła plus, czyli sygnalizacja świetlna na każdym przejściu. 09:23, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CytadCytad

4 2

Akurat w tym miejscu sprawdziłoby sie dość dobrze zwęzenie części jezdni i progi zwalniające. Wystarczyłoby pociągnąć zwężenie za przejście w kierunku Herbsta. Od Herbsta Kierowcy dojeżdżaliby jednym pasem i zwalniali na progach, a z kolei od Surowieckiego nie byłoby możliwości wyprzedzania czy omijania przed przejściem. A co do pieszych. No niestety, jest tak, że często nawet się nie obejrzą przed wejściem na przejście, a kierowca ma obowiązek być gotowym w takiej sytuacji do zatrzymania. Ponieważ poza drastycznymi przypadkami wtargnięcia pieszego bezpośrednio przed pojazd zawsze winnym będzie kierowca, to światła są w interesie także kierowców. 09:31, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ASAASA

10 2

PROGI ZWALNIAJĄCE przed tym przejściem przez Romera to było właściwsze rozwiązanie. 09:35, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nikanika

7 2

Pani Dyrektor na pewno trzeźwo oceniła sytuację 09:37, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pieszapiesza

3 0

Największym zagrożeniem dla pieszych na tym przejściu jest oślepiajaca, fioletowo-niebieska reklama kliniki stomatologicznej Syrenka, która zwłaszcza wieczorem ostro daje po oczach schodzącym do przejścia po schodkach od ul.Puszczyka. Jak się wchodzi na zebry, które świecą się w deszczu na niebiesko, to można nie zauważyć jadących samochodów. Ta reklama będzie pewnie konkurencją dla świateł. Istny kociokwik.
14:19, 30.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rep123Rep123

3 0

Idiotyzm!!! Tam jest przystanek autobusowy i z moich obserwacji wynika ,że wszystkie samochody i tak zwalniają. A tak będą zatrzymywały się na światłach i przed przystankiem. Korki murowane! Gratuluję decydentów wyobraźni. 09:00, 31.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pięciolinii 7pięciolinii 7

4 0

najpierw zostały zlikwidowane miejsca postojowe na romera - mimo, że nie stwarzały zagrożenia a chodnik był szeroki - milczałem;
później "poprawiono" przepustowość ken tworząc bezkolizyjne zjazdy w lewo - po tej dobrej zmianie ken stanął - milczałem i gryzłem się w język;
konsekwencją sparaliżowania kenu było powstanie na herbsta korków, przez które nie widać pobocza i pieszych wchodzących na ulice - milczałem, żeby nie być pieniaczem-oszołomem.
no ale teraz stawiania świateł na pięciolinii ? celem poprawy bezpieczeństwa ? o wylaniu dziecka z kąpielą zamiast postawieniu progów zwalniających pisali już przedmówcy. ja jedynie dodam, że od 1987 jak mieszkam na 5L były może 3 wypadki. czy z tego względu jest to miejsce niebezpieczne ? czy światła sprawią, że będzie bezpiecznie? nie sądze. wariaci, którzy pędzili dalej będą to robić. tylko nie w godzinach szczytu. a kierowcy i pasażerowi autobusu, którzy nie mogą wysiąść/wsiąść i tak będą starali się w inny sposób rekompensować stratę czasu 09:09, 31.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

leonleon

3 2

Zamiast Puławską wielu kierowców tranzytowych skraca sobie (pozornie) drogę przez ulice Ursynowa w tym np. Romera, Surowieckiego, Pileckiego. Będzie coraz większy tłok do czasu aż nie skończą POW. A ktoś kto zakończył POW na Puławskiej to ktoś bez wyobraźni. 09:18, 31.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jolkajolka

2 0

Przy ul.Romera można spokojnie z parkingów jednopoziomowych zrobić dwupoiomowe,żeby samochody nie stały na ulicy i nie zasłaniały widoczności. No ale za takie parkowanie trzeba płacić. A właściciele kilku aut najchętniej chcieliby stawiać je przy ulicy lub komuś pod oknami za darmo. Jest chyba zakaz parkowania przed przejściem dla pieszych i na zakrętach ? 13:30, 31.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnitaAnita

1 1

To dla bezpieczeństwa dzieci, które chodzą do szkoły. Bardzo dobry pomysł. 18:36, 01.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%