Zamknij

Co najczęściej psuje się w smartfonach?

12:02, 22.12.2016 Redakcja haloursynow.pl Aktualizacja: 12:06, 22.12.2016
Skomentuj mat. promocyjne mat. promocyjne

Kupując nowe urządzenie mało kto zastanawia się co zrobi, gdy ulegnie ono awarii. Większość nawet nie sprawdza przez jaki czas smartfon obejmuje gwarancja producenta oraz które jego komponenty mają krótszy okres gwarancji. Zazwyczaj obowiązuje ona przez okres dwóch lat, jednak na niektóre elementy jest ona znacznie krótsza. Dotyczy to między innymi pamięci wbudowanej.

Pamięć wewnętrzna smartfonu psuje się najszybciej

Nie bez powodu producent przewiduje krótszy okres gwarancji na pamięć wbudowaną smartfonu, niż na inne jego elementy, gdyż w związku z jej nieustanną pracą i ciągłą eksploatacją psuje się ona najszybciej. Niestety jest ona niezbędna do prawidłowego działania urządzenia, dlatego smartfonu z uszkodzoną pamięcią prawdopodobnie nawet nie uda nam się uruchomić.

Najkrótszy okres gwarancji na ten element przewidują producenci tańszych modelów smartfonów mających 4 lub 8GB i wynosi ona pół roku. Bardzo możliwe, że pamięć po tym czasie odmówi posłuszeństwa i trzeba będzie ją wymienić. Koszt wymiany nie jest zbyt duży, jednak trzeba będzie pogodzić się z utratą dotychczas zgromadzonych danych.

Pęknięty ekran

Ten element raczej nie wzbudza zaskoczenia. Trzeba jednak umieć odróżnić uszkodzenie szybki chroniącej ekran, a samego ekranu. Pierwsza usterka nie nadwyręży zbytnio naszego portfela, niestety uszkodzenie ekranu to poważna awaria, której usunięcie w przypadku droższych urządzeń może kosztować nas nawet kilkaset złotych.

Czasami uszkodzenia pojawiają się wyłącznie z naszej winy, gdyż nieprawidłowo korzystamy z naszego smartfonu (prawdopodobnie każdemu posiadaczowi smartfona zdarzyło się chociaż raz w życiu upuścić go na ziemię), jednak w niektórych przypadkach wina leży wyłącznie po stronie producenta, który nie zapewnił prawidłowego zabezpieczenia ekranu, jak również poniekąd okłamał użytkownika zapewniając, że posiada on dodatkowe wzmocnienia.

Niestety zazwyczaj gwarancja producenta nie obejmuje wymiany uszkodzonego ekranu, dlatego w tym przypadku korzystnie będzie mieć wykupione wcześniej mobile phone insurance, które pokryje koszty ewentualnej naprawy. Warto dodać, że polisa obowiązuje również w przypadku kradzieży smartfona, dzięki czemu w momencie jego utraty otrzymujemy stosowną rekompensatę pieniężną. Tego rodzaju ubezpieczenie telefonu obowiązuje na terenie całej Unii Europejskiej.

(mat. promocyjny)

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

EmEm

0 0

Miga mi ekran przy niskim poziomie oświetlenia. Co moze być przyczyną? 12:28, 22.12.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

adamkadamk

0 0

Moze czujnik oswietlenia? 17:54, 22.12.2016


reo
0%