Zamknij

Dzielnica poszuka miejsc na Kabatach. Znów będą zmiany na Jeżewskiego?

11:49, 23.02.2017 Kuba Turowicz Aktualizacja: 17:15, 25.02.2017
Skomentuj KT KT

Czy na Jeżewskiego przy alei Kasztanowej powinny pojawić się miejsca parkingowe? Tego chce część mieszkańców "Osiedla Kabaty", którzy protestują przeciwko likwidacji 90 miejsc przy Rosoła. Dzielnica zapowiada, że poszuka miejsca pod postój w całym kwartale ulic.

Po ubiegłorocznych zmianach przy Jeżewskiego mieszkańcy nie mogą już parkować po północnej stronie ulicy - łącznie ubyło ok. 100 "miejsc". Bezwzględny zakaz parkowania po stronie alei Kasztanowej wszedł w życie dość gładko - głównie dzięki zdecydowanym działaniom Straży Miejskiej, która na prośbę dzielnicy wystawiała mandaty i pouczała niepokornych kierowców. 

Za wprowadzeniem zakazów parkowania pod groźbą odholowania samochodu opowiedziało się ponad 90% mieszkańców biorących udział w konsultacjach społecznych. W 2015 roku w ratuszu odbywały się spotkania w tej sprawie, dzielnica zorganizowała też internetową ankietę.

Dziś - zwłaszcza po ogłoszeniu projektu przebudowy ul. Rosoła - pojawiają się głosy, że na Jeżewskiego można wyznaczyć co najmniej kilkadziesiąt miejsc po stronie północnej, bo ulica nie jest w pełni wykorzystana przez kierowców. Jak na ruch lokalny zbyt szeroka. 

- Tu się marnuje miejsce. A dzielnica obiecywała nam, że zrekompensuje zakaz parkowania nowym parkingiem przy ul. Rosoła. Teraz okazuje się, że tam też ubędzie miejsc postojowych - mówi zwolennik powrotu do parkowania po północnej stronie Jeżewskiego.

Zapytaliśmy mieszkańców ulicy, jak podchodzą do tego pomysłu. To w końcu na ich życzenie dzielnica zrealizowała najbardziej radykalny wariant poprawy bezpieczeństwa - czyli całkowitego wykluczenia parkowania. 

- Tu było niebezpiecznie i bardzo dobrze, że już te wszystkie samochody nie zajmują miejsca. Najważniejsze jest to, żeby nikomu krzywda się nie stała, a jeśli nie masz miejsca na samochód, to się trzeba go pozbyć, po problemie - komentuje Andrzej. 

- Dzisiejsza sytuacja mi się podoba, choć nie podoba mi się postawa urzędników, którzy rzucają słowa na wiatr. Najłatwiej jest postawić zakaz, najtrudniej jest znaleźć rozwiązanie, które usatysfakcjonuje wszystkich - komentuje Jerzy.

Burmistrz: Będziemy szukać nowych miejsc

Półtora roku temu koncepcji zmian przy Jeżewskiego było kilka, burmistrz również opowiedział się za konkretnym rozwiązaniem.

- Sam byłem zwolennikiem jednokierunkowej Jeżewskiego od Wańkowicza do wyjazdu z "Osiedla Kabaty" oraz zlokalizowania na tym odcinku legalnych miejsc parkingowych. Mieszkańcy zdecydowali inaczej - mówi Robert Kempa.

Szef zarządu dzielnicy zapowiada, że dzielnica zleci analizę możliwości powstania nowych miejsc postojowych w kwartale ulic Jeżewskiego, al. KEN, pierwszego rzędu budynków przy Chodorowskiego, Wąwozowej i Rosoła. Szukanie miejsca będzie dotyczyć zarówno miejskich terenów jak i spółdzielczych.

- Jeśli liczba miejsc nie będzie satysfakcjonująca, to w drugim etapie rozpoczniemy konsultacje społeczne w sprawie zmian w organizacji ruchu na Jeżewskiego i innych ulicach - dodaje Robert Kempa.

W projekcie przebudowy ul. Rosoła być może pojawią się drobne zmiany. Dzielnica zastanawia się nad rezygnacją z nowych nasadzeń drzew na rzecz utworzenia dodatkowych miejsc. 

Problem nr 1: nikt nie chce płacić

Mieszkańcy Jeżewskiego, którzy głosowali za skasowaniem nielegalnego postoju, wskazują na jeszcze jeden problem - nikt nie chce płacić za wynajem miejsc postojowych w halach garażowych. Spółdzielnia "Osiedle Kabaty" ma w swojej ofercie takie miejsca.

- Teraz na gwałt szuka się miejsc do parkowania, ludzie nie chcą płacić i w tym jest problem. Mają masę pretensji, dziwne jednak, że nie do siebie - koniec sępienia - dodaje Jerzy. 

Kierowcy z "Osiedla Kabaty", których dotknie likwidacja 90 miejsc wzdłuż Rosoła, twierdzą jednak, że miejsca oferowane przez spółdzielnię są za drogie. - Powinni spuścić z ceny i promować rozwiązanie problemu - komentują mieszkańcy.

Są też głosy przeciwne jakiemukolwiek zaangażowaniu dzielnicy w sprawie parkingów dla mieszkańców spółdzielni.

- Jak się kupuje mieszkanie i posiada samochód to naturalne jest zabezpieczenie sobie stałego miejsca parkingowego. Jeżeli ktoś wybiera mieszkanie przy Jeżewskiego bez garażu to ma problem, który sam stworzył i sam musi sobie poradzić. W budynku na rogu KEN i Jeżewskiego są wolne miejsca. Trzeba wynająć lub kupić i tyle. Socjalizm się skończył. Choć niestety wielu wspomina go z rozrzewnieniem - kwituje nasz czytelnik, pod artykułem o likwidacji miejsc przy Rosoła.

[ZT]7803[/ZT]

[ZT]7265[/ZT]

[ZT]7249[/ZT]

(Kuba Turowicz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(19)

BartekBartek

12 13

Niech ktoś mi przypomni czy radny Kamil Orzeł ( Projekt Ursynów ) lub wiceburmistrz Łukasz Ciołko ( Projekt Ursynów ) wiedząc o przebudowie Rosoła i mając realny wpływ na to co się dzieje zajeli jakiekolwiek stanowisko i czy cokolwiek zrobili w sprawie likwidacji miejsc na Jeżewskiego? Otóż NIE, NIC nie zrobili bo nie mają kompetencji do pracy w urzędzie. Bardziej są skupieni na zbieraniu danych osobowych potencjalnych swoich przyszłych wyborców niż realnym działaniem na rzecz mieszkańców. To są manipulanci z najniższej półki, którym zależy jedynie na głosach zdezorientowanych wyborców. Ciekaw jestem co na to burmistrz Kempa? Dalej widać chce się w piaskownicy bawić z dziećmi z PU. 12:45, 23.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MajaMaja

1 0

Bartku, przecież to Kempa ma władzę absolutną, Orzeł czy Ciołek to pionki. 23:04, 23.02.2017


reo

xyzxyz

29 11

Mieszkańcy "Osiedla Kabaty" nie chcą płacić, bo miejsca spółdzielcze w halach garażowych są za drogie - i tu jest clue sprawy. Zwykłe cwaniakowanie, bo najlepiej być "mądrym" i nie płacić skoro można innych zmusić do współpłacenia - tych głupszych, którzy już sami za swoje miejsca zapłacili. Proszę o wyjaśnienie ile kosztowały zmiany na Jeżewskiego i jaki jest planowany koszt przywrócenia stanu poprzedniego? Czy to nie jest niegospodarność? Dlaczego - w sytuacji kiedy drzewa są wycinane bez opamiętania - dzielnica chce wycofać się z nasadzeń drzew przy Rosoła, aby tym "oszczędnym cwaniakom" z "Osiedla Kabaty"zafundować miejsca kosztem dobrostanu pozostałych mieszkańców? Jako mieszkaniec Kabat proszę o dbanie o interesy wszystkich mieszkańców i zmuszenie "Osiedla Kabaty" do zapewniania miejsca swoim mieszkańcom za tymi pięknymi, grodzonymi płotami. 12:47, 23.02.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

stefekstefek

11 0

Podpisuję się pod twoją wypowiedzią obiema rękoma 14:12, 23.02.2017


abcabc

16 1

Miejsca na osiedlu Kabaty wcale NIE SĄ DROGIE. Można bez problemu znaleźć miejsce w hali pod budynkiem za 150 zł miesięcznie. 17:02, 23.02.2017


MajaMaja

8 1

Wreszcie można przejechać bezpiecznie Jeżewskiego, tylko ktoś zapomniał o postawieniu zakazu przed wjazdem na Rosoła, te miejsca powodują, że ulica staje się nieprzejezdna. Warto aby ktoś pomyślał o bezpieczeństwie mieszkańców osiedla Jeżewskiego 5 c,d,e, f - aby dojść do osiedla - chodnik tylko z jednej, zresztą mniej uczęszczanej strony. Osoby idące z metra najczęściej idą ulicą, a wszystko po to aby było ok. 5 miejsc parkingowych. Parkingi świecą pustkami. Przy Orliku stale są wolne miejsca parkingowe, spacer nikomu nie zaszkodzi może raczej warto zrobić (i taniej) cywilizowaną ścieżkę przez lasek, wtedy droga będzie znacznie krótsza. Oczywiście nie rozwiąże to problemu entuzjastów tenisa, którzy wcześniej parkowali gdzie popadnie na trawniku, ale to już powinien być problem do rozwiązania przez właścicieli kortów. 23:02, 23.02.2017


SloneczkoSloneczko

26 9

Dopoki sa wolne miejsca do kupienia i do wynajecia, a jest ich duzo to nie ma co drazyc tematu. Masz samochod to kup lub wynajmnij sobie miejsce a jak za drogo to sprzedaj auto i jezdzij komunikacja. 12:51, 23.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sprawiedliwiesprawiedliwie

14 9

Dyskusja jest potrzebna, złe deklaracje Burmistrza niepotrzebne (świadczą o niewiedzy).........parkingi powinny być na terenie działki własnej, DD budując wzdłuż Jeżewskiego to przewidywał ale władze jakoś przymknęły oko no i przewidywany garaż w warunkach zabudowy a potem w planie miejscowym jest pomijany,........cwani mieszkańcy w tym politycy za pieniądze dzielnicy również ostatnio przed wyborami likwidując parkowanie po stronie północnej zrealizowali ok. 50 miejsc nowych (w imiennych reklamówkach przedwyborczych dwie wrogie sobie opcje chwaliły się aktywnością poprzez realizację tych parkingów) . Co ciekawe innych sukcesów przez 4 lata np w innych obszarach Ursynowa nie wykazano. Zamiana ulicy w gigantyczny parking był skandaliczny, niebezpieczny,a i tak uważam , ze należy wprowadzić opłaty- abonamenty za nocne parkowanie np. 100zł/mies....cdn 13:16, 23.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FacepalmFacepalm

15 17

Tak to jest jak się nie myśli o zmotoryzowanych którzy stanowią ponad 50% mieskzańców płacących podatki na ursynowie. Później trzeba kombinować. Liczba samochodów się zwiększa a wy zwężacie ulice i likwidujecie miejsca parkingowe. Ciekawa logika. 13:22, 23.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BeataBeata

7 1

Zauważ, że dzięki tym strasznym zwężeniom powstają również nowe miejsca parkingowe. 14:17, 23.02.2017


xyzxyz

9 3

ale tylko nikły procent tych zmotoryzowanych, ze względów oszczędnościowych, żąda miejsc parkingowych ma miejskich terenach. Znaczna część zaś zadbała o własne, opłacone miejsce parkingowe i nie prezentuje aż tak roszczeniowego podejścia 14:47, 23.02.2017


Wyborca (już nie wasWyborca (już nie was

10 2

Ta KOalicja to kompromitacja. Najpierw likwidują miejsca postojowe wiedząc o przebudowie Rosoła zeby PUPO mogło się przymilić jednym wyborcom a teraz Orzeł cofnie swoją decyzje żeby przymilić się drugim wyborcom bo okazało się, że tych jest jednak więcej! KOńczcie już, wstydu oszczędźcie sobie. 13:28, 23.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

icozzezeszwecjiicozzezeszwecji

20 3

Ostatnia odpowiedź jest rozsądnym głosem w dyskusji. Nie wiem skąd w mieszkańcach poczucie, że dzielnica musi zapewnić miejsca postojowe przy blokach mieszkalnych- jeśli chcesz używać samochodu to należy liczyć się z kosztami, takimi jak paliwo, przeglądy i płatność za jego parkowanie. 13:30, 23.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sprawiedliwiesprawiedliwie

25 2

Od strony Rosoła sytuacja jest inna, mieszkańcy przyzwyczaili się do użytkowania przewłaszczonego przez siebie terenu w sposób nieformalny, bezpłatny, właściwie nielegalny. Na terenie spółdzielni w międzyczasie wybudowano ok. 50 stanowisk przy Dembego, ok.20 przy Kiepury. W budynku nowym narożnym Rosoła/Wąwozowa nie było zainteresowania na realizację dodatkowych garaży. Podczas budowy Wąwozowa/ Bronikowskiego zlikwidowano parking ok. 100 miejsc i nie skorzystano z możliwości budowy podziemnych. Z pełną świadomością przeważające w RN przedstawiciele blokowiska 80r nie chciały rozwiązywać zbliżających się obecnie problemów parkingowych. Z premedytacją mieszkańcy nie chcą realizacji parkingów na terenie własnym i roszczą sobie prawo do darmowego parkowania. 13:30, 23.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sprawiedliwiesprawiedliwie

7 0

wracam do Burmistrza - oczekiwałbym , aby rozwiązał problem u siebie......... nie ma jak zaparkować idąc do urzędu, podobnie jest przy przychodniach, przedszkolach, szkołach itd - nikt tego nie widzi? 14:03, 23.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POgrzebPOgrzeb

5 3

Co jeszcze musi się wydarzyć? Jaki jeszcze brak merytoryki i brak kompetencji zafunduje nam na dzielnicy Projet Ursynów żeby burmistrz Kempa zauważył, że jest robiony w trąbe? Obudź się POlsko! 14:37, 23.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sprawiedliwiesprawiedliwie

9 0

(w uzupełnieniu powtarzam bo zginęło) ......Burmistrz bardziej powinien zająć się parkingami dla petentów, klientów , pacjentów, rodziców przedszkola, szkoły itd
jak idę do jego Urzędu to nigdy nie mogę zaparkować, to samo przy przychodni,... 16:14, 23.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prawie sprawiedliwieprawie sprawiedliwie

6 1

przepraszam jeszcze raz bo nie mogę się powstrzymać, ale jeżeli Burmistrz, który wydawał mi się dość bystrym, deklaruje wbrew 90% konsultacji próby kolejnych zmian to zaczynam się bać. Ulica jednokierunkowa powoduje ruch po 900m objazdowy dookoła (spaliny, korki na skrzyżowaniach). Jeżeli chce zmniejszyć zieleń od Rosoła to pogarsza warunki akustyczne i środowiskowe (a przecież ruch się znacznie powiększy). Czyży chciał też wyciąć aleję kasztanową dla parkingów? (taka dobra zmiana ?)............ Wg mnie należałoby wykonać wyjazd w Jeżewskiego (da się i może być jednokierunkowy, bez wycinania drzewa choć trzeba przenieść szafkę elektryczną) a to dla skrócenia wyjazdu z parkingów i garaży Rosoła/Wąwozowa!!! łącznie ok. 350aut w przeważającym kierunku wyjazdów - czyli na centrum, bo nie wyobrażam sobie w szczycie np.200 aut/h zawracających na skrzyżowaniu Wąwozowa/Rosoła (znowu te np. dodatkowe 300m i spaliny...) - i o tym warto podyskutować. 19:33, 23.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rumburakrumburak

4 0

Cały kosztowny projekt organizacji ruchu na Jeżewskiego psu na budę się zdał, gdyż samochody parkują nadaj w najbardziej kolizyjnym miejscu, tj. przy wyjeździe w Rosoła. Potrafią zostawiać auta na całe tygodnie tuż przy skrzyżowaniu, wzdłuż podwójnej linii ciągłej. Straż Miejska i Policja oczywiście tego nie widzą, widocznie zajęci są ważniejszymi sprawami. 22:30, 27.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%