Zamknij

Jest plan zmian na Bartóka! Bez pasów rowerowych i ścieżki

17:21, 05.07.2017 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 16:50, 06.07.2017
Skomentuj SK SK

Dzielnica ma już projekt zmian na ul. Bartóka. Pasów rowerowych nie będzie, w przyszłości planowana jest budowa ścieżki rowerowej. - Na razie stawiamy na bezpieczeństwo, a więc poszerzenie chodników i azyle na przejściach dla pieszych - mówi burmistrz Robert Kempa.

Pomysł poprawy bezpieczeństwa pieszych, kierowców i rowerzystów na ul. Bartóka to projekt z Budżetu Partycypacyjnego, który poparło ponad 2,8 tys. osób. Miał on polegać na zamontowaniu azyli na przejściach dla pieszych, zwężeniu ulicy do jednego pasa ruchu w każdą stronę i ich odgrodzeniu, zmianach w systemie parkowania oraz wyznaczeniu pasów rowerowych. 

Szybko okazało się, że projekt nie ma poparcia okolicznych mieszkańców. Ludzie wysyłali petycje do burmistrza, by wstrzymać realizację pomysłu z budżetu obywatelskiego. W styczniu około trzydziestu osób zjawiło się na spacerze po ul. Bartóka z udziałem burmistrza i projektantów.

Wielu mieszkańców było za poprawą bezpieczeństwa na pasach, ale bez tworzenia pasów dla rowerzystów lub bez zwężania ulicy. Zgłaszano za to konieczność stworzenia zatok autobusowych, zachowania wszystkich miejsc parkingowych, poszerzenia chodników przy murkach oporowych na wysokości przejść podziemnych.

Burmistrz obiecał przeanalizowanie wszystkich za i przeciw. W marcu zapadła decyzja - poprawiamy bezpieczeństwo, ale nie zwężamy ulicy do jednego pasa ruchu w każdą stronę. Nie będzie też pasów rowerowych.

Wówczas odezwało się środowisko rowerowe, które w dużej mierze głosowało za projektem zmian na kilku lokalnych ulicach Ursynowa.

- Burmistrz dzielnicy piecze dwie pieczenie na jednym ogniu: psuje budżet partycypacyjny i chce wprowadzić rozwiązanie, które jest niezgodne z obowiązującymi w Warszawie standardami rowerowymi - komentował Radosław Wałkuski, autor projekt do Budżetu Partycypacyjnego.

Jego zdaniem na Bartóka, która jest drogą klasy lokalnej, obecne standardy nie zalecają budowy wydzielonych dróg rowerowych. Na tej ulicy nie ma bowiem na to miejsca. Nowa ścieżka nikomu się zatem nie przysłuży, będzie podobna do tej na Romera, gdzie urzędnicy zrezygnowali nawet z uznania jej za ścieżkę a rowerzyści nie chcą nią jeździć.

Jest projekt. Co przewiduje?

Dziś urząd dzielnicy pokazał projekt zmian w organizacji ruchu na ul. Beli Bartóka.  Przewiduje on doświetlenie dwóch przejść dla pieszych oraz wybudowanie azyli. Przejście na wysokości przedszkola i gimnazjum (Skwer Muzyki Węgierskiej) zostanie przesunięte o kilkadziesiąt metrów dalej w stronę Jastrzębowskiego. Obok zebry powstaną trzy nowe równoległe miejsca parkingowe. W sumie na Bartóka do likwidacji pójdzie 7 miejsc a wyznaczonych zostanie 12 innych - czyli miejsc nie ubędzie.

Uporządkowana zostanie też kwestia parkowania bliżej al. KEN na wysokości dawnego przejścia podziemnego. Namalowane zostaną pasy wyznaczające równoległe do ulicy miejsca postojowe. Teraz kierowcy parkują tam często prostopadle.

Bardzo ważną i korzystną zmianą dla pieszych będzie poszerzenie chodników w rejonie murków nad przejściami podziemnymi (dawnym i istniejącym). Bliżej al. KEN - z 1,5 do 2,5 metra a bliżej Jastrzębowskiego - z 1 do 2 metrów.

Poniżej: projekt zmian na Bartóka. Pobierz go w całości - otworzy się plik PDF.

Co ze ścieżkami rowerowymi? Czy ta idea zupełnie upadła? Burmistrz twierdzi, że nie. - Projekt ścieżki po północnej stronie ul. Bartóka zależy od decyzji Zarządu Dróg Miejskich, który musi zaplanować budowę drogi rowerowej po wschodniej stronie alei KEN - mówi burmistrz. Od tego zależy czy i kiedy powstanie ścieżka także na Bartóka. Robert Kempa unika odpowiedzi na pytanie kiedy zostanie ona zaprojektowana. Jeśli rzeczywiście trzeba będzie czekać na ZDM może się okazać, że sprawa została odłożona na "święte nigdy".

Koncepcja zmian na Bartóka trafi teraz do mieszkańców, za pośrednictwem spółdzielni "Stokłosy". Dzielnica czeka na opinie i wnioski. Później koncepcję zaopiniuje Biuro Polityki Mobilności i Transportu w warszawskim ratuszu. Ostatecznie jesienią można będzie zacząć tworzyć projekt budowlany i wprowadzić zmiany w organizacji ruchu.

[ZT]7427[/ZT]

[ZT]9643[/ZT]

[ZT]9556[/ZT]

[ZT]7162[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(18)

rowerakrowerak

16 14

SKANDAL 17:28, 05.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

BigosBigos

17 12

Dno. 18:56, 05.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marekmarek

21 17

Bardzo dobrze, że głos mieszkańców okolicy ulicy Bartóka został wysłuchany. Dość dyktowania warunków tylko i wyłącznie przez jedno stowarzyszenie. 19:03, 05.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KabaKaba

18 15

Mam wrażenie że nie stowarzyszenie a przez jednego marzyciela, który najchętniej z ulic zrobiłby pasy rowerowe.. 23:17, 05.07.2017


HALKAHALKA

16 12

KEMPA DO DYMISJI KŁAMCA I ZŁY CZŁOWIEK 19:36, 05.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KasiaKasia

12 5

Przy metrze Ursynow na ul.Bartoka trzeba zrobic porzadek z parkujacymi.samochodami!!!!! Zastawione sa chodniki dla pieszych! ! 19:45, 05.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

_on__on_

16 3

Pani Kasiu polecam stronę https://mapy.geoportal.gov.pl/iMapLite/KMZBPublic.html lub https://warszawa19115.pl/zgloszenie-awarii-lub-interwencji aby zgłosić nieprawidłowe parkowanie, to działa i właściciele będą ukarani. 09:14, 06.07.2017


lesławMlesławM

14 13

TO JEST ZACOFANIE I DZIADOSTWO W STYLU KACZYSTANU DOLNEGO CHAMSTWO I BURACTWO POLACTWO CEBULACTWO KARTOFLOPOLONIZM! 19:53, 05.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

njjknjjk

3 0

co za idiota....o sobie piszesz? 13:45, 07.07.2017


KabaKaba

20 14

Radosław to chciałby zrobić z Ursynowa miasteczko rowerowe. Najlepiej dla siebie, niezależnie czy pomysł odpowiada okolicznym mieszkańcom a później ma pretensje do świata. Stary, nie mieszkasz tu sam, to nie jest twój folwark, więc żyj i daj żyć innym. 20:04, 05.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kkkkkk

17 12

Śmiechu warte. Szkoda pieniędzy na takie wykastrowane zmiany. Widać w projekcie, że miejsc parkingowych ubędzie (na wysokości Bartóka 8), dodatkowego przejścia dla pieszych nie będzie, jedyny plus to azyle dla pieszych, ale to ciągle za mało. Pan Burmistrz kpi z mieszkańców. 20:18, 05.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

łukaszłukasz

22 20

Brawa dla Burmistrza który nie boi się pedalarzy 20:28, 05.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

 kenez kenez

16 15

Panie Robercie Kempo. Mam nadzieję, że Pan to przeczyta, albo ktoś Panu zrelacjonuje. Jest Pan odpowiedzialny za pogorszenie bezpieczeństwa uczestników ruchu na Ursynowie oraz za ten język nienawiści, którym operują członkowie pana młodzieżowej bojówki, czyli projektu ursynów. 02:12, 06.07.2017


KabaKaba

6 4

lesławM, HALKA, rowerak - pod iloma pseudonimami jeszcze napiszesz? 23:19, 05.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hrahra

13 3

Brawo! 15:28, 06.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ImielinImielin

3 10

Panie Burmistrzu, czekamy na realizację zwycięskich projektów z lat 2015, 2016 i 2017!! 20:15, 06.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polpol

6 4

Bardzo dobrze!!!!!
Trzeba być idiotą,żeby własne dzieci zmuszać do jeżdżenia rowerem po niebezpiecznych pasach rowerowych wbudowanych w ulicę o dużym natężeniu ruchu!!!
TO NIEBEZPIECZNE!!!!! 13:47, 07.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YacentyYacenty

0 0

A co z bezsensownym postojem taxi blokującym ruch przed skrzyżowaniem z Jastrzębowskiego? 09:59, 17.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%