Zamknij

Najstarsze wagony metra pojechały do generalnego remontu FOTO

08:17, 28.04.2017 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 11:56, 28.04.2017
Skomentuj Metro Warszawskie Metro Warszawskie

Rosyjskie wagoniki metra - najstarsze w warszawskiej kolejce, pamiętające lata 90. ubiegłego wieku - właśnie pojechały do generalnego remontu. Wrócą z nowymi siedzeniami, podłogą, poręczami i z nowym malowaniem.

Są głośne, mniej wygodne niż nowe pociągi, ale warszawiacy i tak mają do nich sentyment. Pociągi serii 81 służą warszawiakom od początku funkcjonowania metra.

- Stąd potrzeba przeprowadzenia naprawy piątego poziomu utrzymania P5, czyli naprawy głównej. Po jej przeprowadzeniu składy te będą mogły być eksploatowane przez kolejne lata - mówi Anna Bartoń, rzecznik Metra Warszawskiego.

Wśród zmian najbardziej widocznych dla pasażera, w pociągach zauważyć będzie można: nowe siedzenia pasażerskie, odnowione poręcze, wymienione zniszczone szyby w wagonach, nową podłogę wagonów. Zmieniona zostanie także malatura wagonów (m.in. niebieski pasek zastąpiony zostanie żółtym).  

Z technicznego punktu widzenia ważna jest naprawa nie tylko wnętrza wagonu pasażerskiego, ale również naprawa wózków napędowych oraz tocznych. Naprawie poddane będą wszystkie sprężarki, sprzęgi, silniki trakcyjne, cylindry hamulcowe, a także okablowanie.

W latach 2017 – 2019 naprawę przejdą 64 wagony (28 wagonów czołowych i 36 wagonów pośrednich). Pierwsze, które pojadą na naprawę główną, zostały wyprodukowane w 1994r. w Sankt Petersburgu i przejechały w warszawskim metrze ponad 2,2 miliona kilometrów. Jest to ich kolejny taki remont, gdyż naprawa piątego poziomu utrzymania P5 pociągów serii 81 wymagana jest przez producenta po 16 latach eksploatacji pojazdu lub po przejechaniu 1,12 mln km. Podczas tego remontu wymieniane lub regenerowane są wszystkie eksploatowane części.

Wagony zostały przetransportowane z terenu Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty do zakładów naprawczych w Mińsku Mazowieckim. Wyjątkowo dla pociągów metra, wagony umieszczone zostały na lawetach, które nocą przejechały ulicami Warszawy w kierunku Mińska Mazowieckiego.

ZOBACZ FOTOGALERIĘ:

O budowie metra w Warszawie możesz przeczytać w najnowszej książce Andrzeja Rogińskiego "Metro w Warszawie". Historie nieopisywane, anegdoty, mnóstwo oryginalnych fotografii! Więcej czytaj w osobnym artykule.

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

Hawaii_BoyHawaii_Boy

5 0

Mają o wiele wygodniejsze - wyprofilowane siedzenia niż te nowe siemensy 08:34, 28.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

granatgranat

0 0

Miały. 22:28, 29.04.2017


reo

MarekMarek

3 0

Bocznica kolejowa do samego STP a wagony wożą po ulicach. To jest chore. 17:00, 28.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

działacz warszawskiedziałacz warszawskie

1 0

Te wagony sowieckiego działają od 30 lat i będą działały za 30 o ile jakieś barany ich nie wycofają. Ten szmelc nowoczesny bez chińskich częsci zamiennych nie ruszy. Częsci do WAGONMASZU może zdolny kowal wykuć. s 18:11, 30.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%