Już w 2015 roku mogą znaleźć się pieniądze na budowę przedłużenia ul. Ciszewskiego do Wilanowa. Komisja Budżetu w Radzie Warszawy przychyliła się do przesunięcia pieniędzy na tę inwestycję. Jeśli rzeczywiście tak się stanie - budowa Ciszewskiego-bis zostanie przyspieszona o 5 lat.
Ciszewskiego czy Nowokabacka - spór o to, którą drogę miasto ma wybudować w pierwszej kolejności rozpalał głosy samorządowców z Ursynowa od lipca, gdy prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz ogłosiła plany finansowe na kilkanaście nastepnych lat. Zgodnie z uchwalonym Wieloletnim Planem Finansowym, jeszcze w tym roku miała ruszyć budowa ul. Nowokabackiej (zakończenie do 2017 roku), po 2019 roku miała powstawać ul. Płaskowickiej-bis do Branickiego a na końcu - w latach 2020-2023 - przedłużenie ulicy Ciszewskiego.
Dzielnica sprzeciwiała się jednak takiej kolejności. Mieszkańcy Kabat obawiali się zakorkowania osiedla po wybudowaniu Nowokabackiej. Burmistrz Piotr Guział zmienił swoją opinię z 2012 roku i zaczął protestować przeciwko budowie ulicy na Kabatach. Do chóru niezadowolonych dołączyli radni, którzy uchwalili dziewiąte w ciągu trzech lat stanowisko Rady Dzielnicy w tej sprawie - najpierw Ciszewskiego, potem Nowokabacka.
W połowie września w ratuszu doszło nawet do spotkania przedstawicieli jednostek miejskich z radnymi. Obrady zakończyły się awanturą, bo część zaproszonych gości się nie zjawiła a obecni urzędnicy - z Biura Drogownictwa i Komunikacji upierali się przy swoim przytaczając argumenty finansowe i techniczne.
- Decyzję o takiej a nie innej kolejności budowy połączeń obu dzielnic, miasto podjęło na podstawie analiz i stopnia zaawansowania prac. W sprawie Nowokabackiej mamy już prawie wszystko gotowe, w sprawie Ciszewskiego mamy wstępną koncepcję z 2012 roku oraz analizę kosztów i korzyści, a ws. przedłużenia Płaskowickiej do Branickiego nie mamy jeszcze nic - mówił we wrześniu Paweł Jaworski z Biura Drogownictwa i Komunikacji. Przedstawiciel Biura nie zgadza się z argumentem dzielnicy, że budowa Ciszewskiego byłaby najtańsza. Wg wyliczeń miejskich najtańszy wariant Ciszewskiego to koszt prawie 60 mln złotych, o 10 mln więcej niż Nowokabackiej.
Problemy z działkami i projektem
Brak projektu ul. Ciszewskiego-bis to nie najpoważniejszy kłopot. Większym będzie wykup działek. Jedna z właścicielek terenu, przez który przebiegać ma projektowana droga, ostro licytuje się z miastem - terenm zainteresowany jest również deweloper, który budując kolejny blok uniemożliwi budowę drogi. Przez wiele lat właścicielka zarzucała dzielnicy blokowanie inwestycji i działanie na niekorzyść właścicieli okolicznych gruntów. W przypadku przystąpienia do inwestycji - w przypadku braku porozumienia - dzielnica będzie jednak mogła wszcząć procedurę wywłaszczenia za odszkodowaniem.
Problemem może okazać się uzyskanie zgód ze strony Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska - droga będzie wiodła przez skarpę ursynowską - teren pod ochroną. Wątpliwości budzą też zapisy w planie zagospodarowania przestrzennego, który przewiduje tu wąską drogę o charakterze lokalnym a inwestycji sprzeciwiać się mogą również mieszkańcy niedawno wybudowanego tuż obok przyszłej drogi apartamentowca.
Mimo to burmistrz Robert Kempa jest optymistą. Sądzi, że uda się zdobyć pieniądze na przyspieszenie budowy Ciszewskiego-bis oraz przekonać miasto do realizacji obu połączeń z Wilanowem jednocześnie.
- Trzeba dokładnie przeanalizować budżet miasta, więc szczegóły już w Nowym Roku - napisał na swoim profilu na Facebooku.
[ZT]7953[/ZT]
[ZT]3815[/ZT]
Maciej Antosiuk18:54, 29.12.2014
Bardzo dobre wiadomości dla mieszkańców Kabat, oby okazało się to prawdą! 18:54, 29.12.2014
Marlon21:17, 29.12.2014
Super by było. W końcu głos Ursynowa zostałby usłyszany. Tak wiele w zeszłej kadencji było apeli o to. Rada co roku w zasadzie przyjmowała stanowisko w tej sprawie. Spotkania z urzędnikami, podpisy pod petycjami, etc. 21:17, 29.12.2014
pani Gienia z Braci 22:18, 29.12.2014
Czy teraz możemy zapomnieć o pieniądzach na parki dla piesków? 22:18, 29.12.2014
wojtek06:45, 30.12.2014
ŻADNEGO połączenia !!! z Wilanowem przez Ciszewskiego Bis to zniszczy unikalny dziki kawałek i wpłynie bardzo negatywnie na Rezerwat Skarpa Ursynowska a to historia przyroda i wypoczynek dla wielu ludzi. Niech nawet Pan burmistrz nie próbuje tego tematu realizować cały Wilanów jest przeciwny w tym mieszkańcy , SGGW, RDOŚ i co najważniejsze prywatni właściciele gruntów. Straci Pan dużo energii pieniędzy i czasu i uruchomi infrastrukturę EKOLOGÓW POLSKICH która czuwa nad tematem. Polecamy lekturę http://pl.wikipedia.org/wiki/R... Ten teren jest pod szczególnym nadzorem wystarczy obok 400m dalej Branickiego i POW !!!
Mieszkańcy Kabat nie chcą ruchu międzydzielnicowego przez Nowokabacką i przez swoją impertynencję chcą zniszczyć przyrodnicze dziedzictwo !!!!wszystkich mieszkańców jak i przyszłych pokoleń. Sprawa na pewno trafi do sądu a jak nie to wyśle się ją do Unii Europejskiej do departamentu ochrony przyrody. 06:45, 30.12.2014
pszyszek00:33, 01.01.2015
Jeżeli skarpa jest tak cenna to domagam się NATYCHMIASTOWGO zamknięcia Orszady dla samochodów! 00:33, 01.01.2015
tymek06:59, 30.12.2014
Połączenie Ciszewskiego bis jest niepotrzebne wręcz będzie bardzo szkodliwe bo zniszczy Rezerwat Skarpa Ursynowska co za ludzie przecież zaraz dalej ok 500 m będzie Branickiego to tak jakby w mieszkaniu w salonie robić drugie WC.
Pan burmistrz niech lepiej przypatrzy się swoim wydziałom haha pod względem finansowym jak nie wie za co się wziąć tam na pewno osiągnie sukces 06:59, 30.12.2014
Kazik08:21, 30.12.2014
Święty Mikołaj z pl. Bankowego? 08:21, 30.12.2014
Kitty08:53, 30.12.2014
Pewnie to byłby środki na wykup gruntów. Faktycznie w poprzedniej kadencji przewodniczący komisji architektury mówił o tym, że jeżeli miasto nie podejmie działań ws. Ciszewskiego bis to w projektowanym pasie drogowym może powstać budynek. Wykup gruntów sprawiłby, że nawet jakby nie było na dziś reszty kasy na drogę, to w przyszłości ona by powstała. Jeżeli się tego nie zrobi to budynek powstanie, a i dodatkowo pewnie Pani, która ma działkę, trzeba będzie zapłacić odszkodowanie. Tak czy inaczej miasto strasznie zawaliło tę sprawę i tak jest za późno, bo przecież Nowokabaka będzie budowana tak czy inaczej i ona zakorkuje Ursynów. Masakra. Brak odpowiedzialności ze strony Warszawskiej PO. 08:53, 30.12.2014
marek11:49, 30.12.2014
Nowokabacka nie zakorkuje niczego. Ruch, który jest na Kabatach już uwzględnia ruch do Wilanowa i Powsina przez istniejącą prowizorkę na ul. Gąsek i Podgrzybków. Połączenie zostanie w końcu ucywilizowane i mam nadzieję zostanie puszczony autobus, który spowoduje, że ruch samochodowy spadnie. Ciszewskiego to całkiem nowe połączenie. 11:49, 30.12.2014
jacek0012:42, 30.12.2014
Za pózno na co? Nowokabacka jest potrzebna i planowana od lat 70! Myślisz, że ktoś tak sobie to wymyślił 40 lat temu bo miał taki kaprys? Ano nie. I dlaczego Nowokabacka ma cokolwiek zablokować, a Ciszewskiego Bis już nie? Jest dokładnie taka sama sytuacja. I Nowokabacka powinna powstać jak najprędzej. Tylko się cieszyć, że są na nią wreszcie pieniądze. 12:42, 30.12.2014
W Szamotułach urodzo08:59, 30.12.2014
Ciekawe z kasy na co przyśpieszą tą budowie? Pewnie ze zdrowia albo z kultury ty praski łobuzie bury! 08:59, 30.12.2014
Oblom16:37, 30.12.2014
Wilanów to też nie jest pępek świata. I biznesy dewelopeków lansujacych Nowokabacką to też nie priorytet. 16:37, 30.12.2014
jacek0000:41, 31.12.2014
Deweloperzy, którzy od lat 70 pasują Nowokabacką? Ciekawe :-D 00:41, 31.12.2014
PJanowski10:36, 31.12.2014
A czy ktoś wie, czy budowa węzła Ursynów Wschód POW (czyli pod skarpą) obejmuje też wjazd z ulicy Branickich na Płaskowickiej? Jest to narysowane w planie, ale czy objęte przetargiem ??
Tak czy tak - to połączenie powstanie dopiero wraz zakończeniem budowy POW, czyli najwcześniej za 4-5 lat. A innego połączenia z sąsiednim Wilanowem ciągle brak. 10:36, 31.12.2014
Art22:05, 01.01.2015
Proszę mi wytłumaczyć dlaczego to akurat władzom Ursynowa ma zależeć na połączeniu z Wilanowem a nie tym drugim?
Zdaje się, że nieporównanie większy ruch generują jadący do Warszawy i często omijający korki właśnie tą drogą niż mieszkańcy Ursynowa.
Jeśli chodzi o natężenie ruchu to jasne jest, że sytuacja części Ursynowa przylegającej do Rosoła i Anody znacznie sie pogorszy po jakimkolwiek połączeniu z Wilanowem.
Pytam wiec jeszcze raz, po co topić pieniądze na inwestycje, które bardziej zaszkodzą niż pomogą dzielnicy. 22:05, 01.01.2015
babaryba22:32, 04.01.2015
Cieszy się władza Ursynowa, że będą korki na Ciszewskiego i Rosła. Już teraz po południu auta jadące od KEN blokują skrzyżowanie z Cynamonową a co będzie po wprowadzeniu ruchu z Wilanowa - strach pomyśleć. 22:32, 04.01.2015
polo17:16, 19.05.2015
nie nooo bez jaj tylko nie doprawiajcie tym pustym wekom i słokiom przejazdu z wioski wilanów niech tamm gniją wpizduuu 17:16, 19.05.2015
AdamWyżyny21:07, 29.12.2014
5 6
Nowokabacka to pewniak. Jeżeli uda się Burmistrzowi wystartować również w tej kadencji (bo start w 2015 to mrzonka) z budową Ciszewskiego to czapki z głów a NU niech się schowa do mysiej dziury. 21:07, 29.12.2014
jacek0012:44, 30.12.2014
7 4
Bardzo zła wiadomość dla mieszkańców Ursynowa? Kabaty to nie jest pępek świata. 12:44, 30.12.2014