Antyspam
› OGŁOSZENIA
› FIRMY
› ARTYKUŁY
A-1-AUCHAN-23-03-do-25-06

Ruszyła przebudowa Dereniowej. Co się zmieni?

› bieżące 8 dni temu    16.05.2017
Kuba Turowicz
komentarzy 27 ocen 25 / 44%
A A A
 fot. KT

Dalszy ciąg rewolucji na Dereniowej staje się faktem - właśnie rozpoczęła się przebudowa ulicy. Oprócz zwężenia jezdni do jednego pasa w każdą stronę i nowych przejść dla pieszych, powstaną nowe miejsca parkingowe i pasy rowerowe. 

Przebudowa ulicy Dereniowej, obok Cynamonowej, Bartóka i Jastrzębowskiego, wchodzi w skład projektu "Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ulicach Ursynowa". Propozycja z budżetu partycypacyjnego zdobyła w 2015 roku poparcie prawie 3 tys. mieszkańców. Do dziś jednak budzi mnóstwo emocji. Po protestach mieszkańców wstrzymane zostały prace projektowe dotyczące ul. Bartóka i Jastrzębowskiego. Ale burmistrz zapowiedział, że zmiany na Dereniowej zostaną dokończone.

Przebudowa właśnie ruszyła, na Dereniowej pojawił się ciężki sprzęt. Co się zmieni?

Projekt zakłada wyznaczenie równoległych miejsc parkingowych. Zastąpią istniejące do tej pory miejsca prostopadłe do ulicy. Od ul. Ciszewskiego do ul. Gandhi przybędzie 49 miejsc postojowych, w tym dwa miejsca typu Kiss&Ride przy Szkole Podstawowej nr 310. Po zmianach cała ul. Dereniowa (łącznie z wcześniej wykonanym odcinkiem, od Gandhi do Płaskowickiej) będzie dysponować 120 miejscami parkingowymi.

Przejście przy podstawówce zyska też sygnalizację świetloną, na którą dzielnica zdobyła pieniądze w Biurze Drogownictwa i Komunikacji M. St. Warszawy.

Pasy rowerowe zostaną wyznaczone w trybie "oszczędnościowym". Oznacza to sfrezowanie starych i naniesienie nowych oznaczeń. Urząd tłumaczy, że to rozsądne wyjście, bo w trakcie budowy tunelu S-2 Dereniową mogą jeździć ciężarówki.

Dobra wiadomość dla rowerzystów - pojawi się bezpośrednie zjazdy na ścieżkę rowerową wzdłuż Ciszewskiego, i to po obu stronach ulicy. Niestety, podobnie jak przy poprzednich tego typu realizacjach, przed skrzyżowaniem z ul. Gandhi, gdzie nie ma ścieżki rowerowej nie będzie ani przejazdu rowerowego, ani wygodnego wjazdu na pas.

Zobacz projekt przebudowy kolejnego odcinka Dereniowej - po kliknięciu otworzy się duży plik .jpg:

Przebudowa ul. Dereniowej ma zakończyć się do 15 sierpnia. Koszt to ok. 530 tysięcy złotych. W sumie dotychczasowa realizacja projektu z budżetu obywatelskiego kosztowała ok. 2 mln złotych. Autor zakładał koszty rzędu 750 tys. Trzeba jednak zaznaczyć, że dzielnica wprowadziła do projektów zmian dodatkowe elementy, nie przewidziane przez autora.

+ 11 głosów: 25 (44%) 14 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (27)

Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ marek
5 dni temu ocena: 63%  27
Ta "MODERNIZACJA" to całkowity paraliż, kiedy dobudują bloków obok Ciszewskiego, trzeba będzie pilnie przywrócić przejezdność. Kto wtedy za to zapłaci? Może projektanci, albo burmistrz z własnej kieszeni? Oni przecież te "UDOGODNIENIA" zafundowali. Kolejne światła- PARANOJA!
odpowiedz oceń komentarz 5 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Obserwator
5 dni temu 26
Kiedyś był w TV film o Kubie. Pokazali zlikwidowana fabrykę autobusów. Tzn. nie do końca bo przeszła ona na produkcję rowerów.
odpowiedz oceń komentarz 0 0
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Andrzej87
6 dni temu ocena: 64%  25
wypadało by kogoś powiesić za JAJCA, za te kolejne przeróbki ulic na Ursynowie....co za idiota to zleca?
odpowiedz oceń komentarz 7 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ wypad
6 dni temu ocena: 60%  24
Dlaczego Pan się tak uwziął na tą Dereniową panie burmistrzu??? Przecież to jest obłęd, więcej na Was ani na Wasze przystawki (IMU, PU) w życiu nie oddam głosu Platformo Obywatelska!
odpowiedz oceń komentarz 6 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Łukasz
6 dni temu ocena: 50%  23
Pasy rowerowe ok, ale burmistrz Kempa jak zwykle dodał od siebie dodatkowe światła. Teraz będzie, że przez rowerzystów są korki, gdy tak na prawdą winne będą światła, które są niepotrzebne, bo węższa jezdnia już poprawia bezpieczeństwo na przejściu.
odpowiedz oceń komentarz 3 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Dereń
7 dni temu ocena: 85%  22
Skoro Urząd zakłada, że będą tamtędy jeździć wywrotki POW to czemu nie poczekał z przebudową do ukończenia POW. Patrząc na znikomy ruch rowerów na zbudowanej w zeszłym roku ścieżce, takie rozwiązanie wydaje się bezsensowne. Po prostu rowerzyści boją się tamtędy jeździć i wcale się nie dziwię bo to niebezpieczne.
odpowiedz oceń komentarz 17 3
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ oiuyt
7 dni temu ocena: 71%  21
Świry!!!!!!!!!!!!!!! Przez tyle miesięcy na Dereniowej widziałem JEDNEGO rowerzystę. Tylko idiota może zabrać dziecko na rower jeżdżąc po pasie wydzielony z ulicy przy dużym ruchu wśród autobusów. Dla rowerzystów (jeden na kilka miesięcy) też będzie zagrożnie,gdy ktos będzie wyjezdzał na ulicę z miejsc parkingowych
odpowiedz oceń komentarz 20 8
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ mama323
7 dni temu ocena: 77% 20
Zgadzam się, pasy rowerowe to pomyłka i ogromne zagrożenie dla użytkowników. Zawsze jeżdżę z dziećmi chodnikiem i zastanawiam się, dlaczego nie wyznaczono ścieżki rowerowej obok chodnika, jak przy KEN. Jeśli już trzeba było oszczędzać, można było po prostu podzielić szeroki chodnik na pas dla pieszych i rowerów.
oceń komentarz 17 5
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Twój nick
8 dni temu ocena: 34%  19
Bardzo dobrze!
odpowiedz oceń komentarz 10 19
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ kolo
7 dni temu ocena: 64% 18
bardzo źle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oceń komentarz 14 8
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ enjot
8 dni temu ocena: 71%  17
pasy rowerowe budowane w ciągach ulic to bardzo niebezpieczne dla rowerzystów, po co je budować i zwężać jezdnie, należałoby zwęzić chodniki
odpowiedz oceń komentarz 17 7
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ do enjota
7 dni temu ocena: 29% 16
Co się tak ograniczasz? Powinno się zupełnie zlikwidować chodniki
oceń komentarz 4 10
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Pytający
8 dni temu ocena: 75%  15
Czy nowe miejsca postojowe na Dereniowej pozwolą na uwolnienie pasa na Gandhi pomiędzy KEN a Dereniową blokowanego przez parkujące samochody? Z każdym dniem robi się tam coraz ciaśniej. A będzie jeszcze gorzej.
odpowiedz oceń komentarz 12 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Tulipan
8 dni temu ocena: 30%  14
Tylko zwężenia ulicy i zakazy dla samochodów mogą spowodować odwrót od tego środka komunikacji. Metro, autobusy, rowery. Samochód? Tak, korek i płać za parking. Pod szkoły mogą podjeżdżać tylko rowerzyści. Zróbmy w końcu tak jak w Holandii gdzie jest zakaz podjeżdżania samochodami pod szkoły.
odpowiedz oceń komentarz 12 28
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ nie,nie,nie
7 dni temu ocena: 52% 13
to się oderacaj. A codzienne bułeczki do sklepu przywiozą ci pewnie rowerem. Dziecko w zimie przy minus piętnaście też pewnie będziesz katować na rowerze
oceń komentarz 12 11
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ U!
6 dni temu ocena: 33% 12
Tulipana chyba nie stać na samochód i pluje jadem. Albo nie ma prawka hahaha. Skoro on nie jeździ, to nikt nie będzie jeździł!!! Precz z samochodami. Tulipan - lodu na głowę!
~ Inka
8 dni temu ocena: 78%  11
pomysł beznadziejny przy tak szerokich chodnikach ograniczać jezdnie i wciskać rowerzystów po rury wydechowe samochodów to głupota
odpowiedz oceń komentarz 25 7
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ BUS
8 dni temu ocena: 75%  10
Kolejna dobra ulica na Ursynowie odchodzi w niepamięć. "Sory" ale taki mamy klimat.
odpowiedz oceń komentarz 18 6
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Mika
8 dni temu ocena: 81%  9
Wszystko zaorać i zrobić wszędzie ścieżki rowerowe.....dramatu ciąg dalszy a POW na dniach zatrzyma cały Ursynów......idiotyzm goni idiotyzm.....
odpowiedz oceń komentarz 22 5
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ mieszkaniec
8 dni temu ocena: 76%  8
kolejne idiotyczne zmiany !!! zapraszam na Cynamonową tam korki od 8 do 9 , spaliny X2 niż wcześniej
odpowiedz oceń komentarz 28 9
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Szary człowiek
8 dni temu ocena: 57% 7
Ja, by dojechać do Kopcińskiego, jadę podwórkami przy Grzegorzewskiej, potem obok szkoły Przymierza Rodzin na wprost i w Nowoursynowską w lewo. Cynamonową rano sobie odpuszczam - za duży korek. No chyba, że się zapomnę, to wtedy skręcam w Szolc - Rogozińskiego, by skrzyżowanie Cynamonowej z Indiry Gandhi ominąć...
~ Mama
8 dni temu ocena: 24%  6
Kiedy Stryjeńskich? Panie Burmistrzu?! Halo! Jest Pan tam?
odpowiedz oceń komentarz 10 31
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ rzadzę dzielnicą
8 dni temu ocena: 74% 5
Nigdy!!!!
oceń komentarz 20 7
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ kl;'
7 dni temu ocena: 67% 4
Nigdy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Jesteś tam mamusiu???? Będziesz kazać swojemu dziecku jezdzić na rowerze po ulicy razem z samochodami i dużym ruchem??? Jeżeli tak ,to inteligencją wręcz z ciebie tryska
oceń komentarz 14 7
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Robert
8 dni temu ocena: 83%  3
Może gdyby Ciołko nie wprowadził tych dzielnicowych zmian ingerując w projekt to byłby nie najgorszy projekt ;)
odpowiedz oceń komentarz 10 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Obserwator
8 dni temu ocena: 33%  2
Może zmiany wyjdą na korzyść.
odpowiedz oceń komentarz 10 20
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Jan
7 dni temu ocena: 57% 1
Wykonawcy pewnie tak.