Pozycjonowanie sklepów internetowych to inwestycja, która pozwala zwielokrotnić i pomnożyć zyski. Raz wypracowane wysokie pozycje słów kluczowych mogą przez dłuższy czas generować ruch, który konwertuje. Algorytmy Google zmieniają się dynamicznie, dlatego należy nadążać za trendami i wytycznymi giganta. Dzisiaj pokażę 12 cennych porad, jakie należy wykonać, aby zrobić dobre i skuteczne SEO e-commerce. Czego należy unikać prowadząc sklep internetowy, aby uniknąć spadków widoczności witryny? Jakie czynności należy podjąć, aby uzyskać wzrosty ruchu i konwersji?
Porada 1 - Określenie celów
Wyznaczenie celów jest szczególnie istotnym krokiem, aby skutecznie pozycjonować sklep internetowy. W zależności od wieku domeny i wielkości sklepu celem może być umocnienie pozycji lidera na rynku, budowanie marki i rozpoznawalności brandu, zwiększenie pozycji najważniejszych słów kluczowych, które zwiększą ruch i konwersję.
Porada 2 - Wybór nazwy domeny internetowej
Fraza kluczowa w nazwie domeny internetowej może pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie tego słowa w SERP. Wystarczy pomyśleć kreatywnie... Na pewno istnieją nazwy domen internetowych, które są wolne i zawierają cenne słowo kluczowe.
Porada 3 - Dobry serwer
Szybkość ładowania strony jest istotna z punktu widzenia SEO i pozycjonowania stron. Google rekomenduje, aby każdy właściciel strony zadbał o szybkość ładowania swojej witryny. Dobrze zrobiona optymalizacja strony w połączeniu z linkowaniem może przynieść mizerne efekty, gdy strona będzie wczytywała się kilkanaście sekund. Zwiększy to współczynnik wyjść ze strony i pomniejszy wartość sklepu w oczach potencjalnych klientów.
Porada 4 - Protokół https
Protokół SSL według oficjalnych zapowiedzi Google jest czynnikiem rankingowym. Https zapewnia bezpieczeństwo i szyfruje połączenie użytkowników ze stroną. Przeglądarki internetowe ostrzegają internautów przed stronami, które nie posiadają wdrożonego protokołu SSL.
Porada 5 - Wybór platformy sklepowej
Wybór odpowiedniej platformy sklepowej jest niezwykle ważne z punktu widzenia SEO.
Rekomendowane platformy sklepowe pod kątem pozycjonowania:
Porada 6 - Instalacja narzędzi SEO
Instalacja podstawowych narzędzi SEO pozwoli monitorować rzeczywisty stan witryny, poznać dobre słowa kluczowe do pozycjonowania sklepu, analizować optymalizację serwisu i wykonywać czynności analityczne.
Dwa darmowe narzędzia Google, które warto zainstalować w kodzie sklepu:
Zobacz wideo poradnik
Instalacja Google Search Console.
Zobacz wideo poradnik
Instalacja Google Analytics.
Materiał wideo pochodzi z kanału YouTube Agencji Projekt Marketing, która specjalizuje się w pozycjonowaniu sklepów internetowych w wyszukiwarce Google.
Porada 7 - Dobre słowa kluczowe
Wybór odpowiednich słów kluczowych precyzuje strategię pozycjonowania sklepu. Osoba niedoświadczona w temacie pozycjonowania może wybrać frazy zbyt ogólne lub słowa zbyt trudne do pozycjonowania. W tym celu analizuje się wiek domeny i dotychczasowe pozycje słów kluczowych na które rankuje sklep w wynikach wyszukiwania. Pomocnym narzędziem do monitorowania widoczności słów kluczowych i wskazówką do wyszukiwania dobrych fraz jest analityka wyszukiwania Google Search Console.
Zobacz wideo poradnik
Jak wykryć dobre słowa kluczowe do pozycjonowania sklepu?
Porada 8 - Optymalizacja sklepu
Optymalizacja to zakres działań wykonywanych bezpośrednio na stronie internetowej. W jej skład wchodzi m.inn. poprawne ustawienie najważniejszych meta tagów (tytuł, h1 i meta description) na każdym adresie URL. Zakładając, że sklep zawiera 1000 adresów URL optymalizację meta tagów należało by przeprowadzić dla wszystkich podstron w sklepie. Widoczność sklepu można wyraźnie zwiększyć poprzez wdrożenie tekstów na kategorie i podkategorie sklepu. Teksty powinny zawierać nasycone słowa kluczowe, które zostały wybrane do pozycjonowania. To sztuka warta tysiące złotych dla Twojego sklepu.
Porada 9 - Uruchomienie bloga
Większość właścicieli sklepu narzeka na brak czasu w zarządzaniu i administrowaniu sklepem internetowym, dlatego warto nawiązać współpracę z dobrą agencją SEO / SEM. Profesjonalna firma pozycjonerska powinna wiedzieć, że blog to narzędzie marketingowe pozwalające zwiększyć świadomość marki i podkręcić widoczność słów kluczowych. Wykorzystując linkowanie wewnętrzne można uzyskać spektakularne efekty, które potrafią zaskoczyć właściciela sklepu.
Porada 10 - Problem duplikacji treści
Duplikowanie treści jest karane przez algorytm Panda. Wielu właścicieli stron kopiuje opisy produktów ze stron producentów. Google jest wyszukiwarką tekstową. Panda napotykając treści skopiowane z innej strony obniża ranking strony i pozycje słów kluczowych. Właściciele sklepów tłumaczą ten fakt brakiem czasu, dlatego warto pomyśleć o outsourcingu (zlecaniu prac dla firm zewnętrznych).
Porada 11 - Usuwanie podstron wyprzedanych produktów
Usuwanie podstron wyprzedanych produktów powoduje powstawanie stron z kodem błędu 404. To negatywne zjawisko, które powoduje utratę ruchu, spadek widoczności słów kluczowych w wyszukiwarce oraz spadek naturalnych linków prowadzących z zewnętrznych stron internetowych. Dobrym rozwiązaniem jest usunięcie koszyka lub zaproponowanie podobnych produktów do kupienia.
Porada 12 - Canonical
Kanoniczne adresy URL pozwalają uniknąć problemu związanego z duplikacją stron na stronach paginacji i stronach sortowania. Wdrożenie poprawnego canonical może podnieść pozycje wielu słów kluczowych.
Artykuł opracował Marek Duda z bloga PracaBezSzefa.pl
Współwłaściciel Agencji Projekt Marketing.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz