Zamknij

SP 16: Dyrektorka odwołana. Miasto szuka następcy.

12:48, 03.08.2015 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 09:26, 04.08.2015
Skomentuj SK SK

Kabacka podstawówka, w której dochodzi do dużej liczby wypadków a część rodziców od kilkunastu miesięcy jest skonfliktowana z dyrekcją, będzie miała nowego szefa. Prezydent Warszawy odwołała dziś dotychczasową dyrektorkę szkoły - Iwonę Grelkę.

Konflikt w szkole podstawowej nr 16 przy Wilczym Dole trwa od ponad roku. Rodzice, których dzieci doznały agresji rówieśniczej bądź były ofiarami wypadków, oskarżają dyrekcję o brak reakcji na te zdarzenia, faworyzowanie sprawców pobić, fałszowanie dokumentacji szkolnej oraz niewłaściwą pracę pedagogiczno-wychowawczą prowadzoną przez pedagoga szkolnego oraz wicedyrektorki.

Rada Rodziców przegłosowała wotum nieufności wobec dyrektor Iwony Grelki, nagłośniła temat w mediach, zabiegała o wysłuchanie u dzielnicowych i miejskich radnych. Kuratorium Oświaty przeprowadziło kilka kontroli w szkole. 

- Połowa ankietowanych twierdzi, że w szkole została naruszona ich godność - czytamy w protokole z jednej z kontroli. - Połowa uczniów twierdzi, że doznała przemocy od kolegów lub koleżanek. Co szósty uczeń stwierdził, że doznał przemocy fizycznej lub psychicznej ze strony nauczycieli. Blisko połowa ankietowanych uznała, że nie czuje się w szkole bezpiecznie. 

Dyrekcja odpierała te zarzuty. Nigdy jednak nie doszło do konfrontancji z rodzicami. Od czasu gdy rozpoczął się konflikt, dyrektor Iwona Grelka zaczęła chodzić na zwolnienia lekarskie. Na 10 miesięcy roku szkolnego, w szkole nie było jej przez 6 miesięcy. - W tym czasie i tak zarządzała szkołą przez telefon - mówią rodzice. 

Kilku zdesperowanych rodziców postanowiło szukać sprawiedliwości w prokuraturze, w Kuratorium Oświaty, u Rzecznika Praw Dziecka oraz w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Wszędzie tam trafiała dokumentacja krzywd, jakich doznały dzieci w wyniku - jak twierdzą rodzice - zaniedbań szkoły.

Pod koniec maja dzielnica złożyła wniosek do rzecznika dyscyplinarnego dla nauczycieli, o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec dyrektorki szkoły, Iwony Grelki. Postępowanie wciąż trwa, organ prowadzący szkołę nie chce jednak czekać, bo sytuacja w placówce jest dramatyczna. Z pracy rezygnują kolejni nauczyciele. Na dziś ze szkoły chce odejść lub przejść na roczny urlop zdrotowny ponad 20 nauczycieli, w tym wszyscy poloniści. Wielu nieoficjalnie przyznaje, że robi to z powodu złej atmosfery w szkole.

- Odeszłam, bo dyrektor Iwona Grelka nigdy nie doceniała aktywnych i twórczych metod w wychowawczej pracy nauczycieli tej szkoły. Nie było żadnej współpracy między nauczycielami, a kadrą pedagogiczno-psychologiczną. Nauczyciele obawiają się pedagogów, którzy postrzegani są jako ludzie dyrektora. Jedna z moich koleżanek poprzysięgła sobie, że nigdy więcej nie zwróci się po jakąkolwiek pomoc ani do dyrektora, ani do jego pedagogów. Każdy z nas wie, że tak jest, lecz wszyscy boją się o tym mówić w trakcie rad pedagogicznych, a tym bardziej na zewnątrz z obawy przed konsekwencjami ze strony dyrektora - mówi jedna z byłych nauczycielek, która zrezygnowała z pracy.

Rada Rodziców zadowolona z decyzji miasta

Dziś prezydent Warszawy odwołała dyrektor Iwonę Grelkę ze stanowiska. Od 10 lipca przebywa ona na rocznym urlopie na podratowanie zdrowia, który przysługuje każdemu nauczycielowi. Burmistrz Robert Kempa nie wyobraża sobie jednak, aby wciąż mogła kierować szkołą. Stąd wniosek o jej odwołanie. Wniosek ten pozytywnie zaopiniowało Kuratorium Oświaty.

- Jesteśmy zadowoleni z odwołania pani dyrektor - mówi Dorota Pykiel z Rady Rodziców w SP 16. Rodzice liczą, że nowy dyrektor wyłoniony w konkursie spowoduje, że do ich szkoły zawita wreszcie spokój. Przekonują, że dadzą następcy Grelki duży kredyt zaufania a współpraca będzie układać lepiej niż z nią.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy konkurs na nowego dyrektora kabackiej podstawówki zostanie ogłoszony pod koniec sierpnia lub we wrześniu. Burmistrz chciałby, aby nowy szef SP 16 objął obowiązki od października.

[ZT]5601[/ZT]

[ZT]3970[/ZT]

[ZT]3516[/ZT]

[ZT]2846[/ZT]

[ZT]3902[/ZT]

[ZT]4314[/ZT]

[ZT]3823[/ZT]

[ZT]3484[/ZT]

[ZT]3270[/ZT]

[ZT]3138[/ZT]

[ZT]3000[/ZT]

[ZT]2794[/ZT]

[ZT]2649[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(108)

aa

26 2

Historyczna chwila!!! Tak powinien kończyć każdy nieudolny Dyrektor, któremu wydaje się, że jest bezkarny. Pozostaje jeszcze świta Pani Dyrektor - ich działania przynoszą wstyd wizerunkowi ogółu nauczycieli. Zemsta z ich strony rozpoczęta w czerwcu jest zapewne nieunikniona... 15:39, 03.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

dociekliwadociekliwa

29 2

No popatrzcie - Zarząd obudził się w końcu ze snu zimowego, ciekawe czy starczy mu czasu, żeby nauczyć się w końvu reagować w porę. A o jakich wakatach Pan Redaktor mówi, przecież 2 tygodnie temu odpowiadając na interpelację, Zarząd chwalił się, że wszystkie są już obsadzone. Czyżby jednak jakieś "drobne" kłamstewko? 16:12, 03.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

komentatorkomentator

20 1

Pan burmistrz Kempa mówił na sesji w lipcu, że pani dyrektor Grelka jest na zwolnieniu lekarskim do końca lipca, a pan redaktor pisze, że od 10 lipca jest na rocznym urlopie zdrowotnym. Mam więc pytanie - który z panów kłamie ??? Bo te dwie wersje się zdecydowanie wykluczają ! Czyżby, dociekliwa, to było kolejne "drobne" kłamstewko Zarządu? 18:24, 03.08.2015

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

strażnikstrażnik

3 8

żaden z panów nie kłamie - Grelka była JEDNOCZEŚNIE na chorobowym i urlopie dla podratowania zdrowia bo dzielnica jej roczny urlop zaskarżyła do wojewódzkiego lekarza, a komentator próbuje z Kempy zrobić Guziała, który kłamał na każdym kroku i do teraz nie oddał iPada za 600 zł ? :) 09:00, 05.08.2015


komentatorkomentator

14 0

Jednocześnie to można mieć kapelusz i bejsbolówkę na głowie ;)
I jednocześnie udzielać instrukcji telefonicznych - pani G. przodownik pracy - działa na 300%, a podobno taka schorowana.
I proszę mi uwierzyć jakbym chciała zrobić z Kempy kłamcę to jestem w stanie to uzasadnić w każdej chwili, więc panie burmistrzu proszę mnie nie podpuszczać. 10:04, 05.08.2015


cecyliacecylia

31 2

po co szukac, skoro już jest naturalna kandydatka, lepszej nikt nie znajdzie 20:39, 03.08.2015

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mamamama

19 28

ale to żart prawda? nie to żebym była za starą dyrekcją, ale jeśli ta 'naturalna' kandydatka miała by zostać dyrektorem to natychmiast kilkoro z nas rodziców zabiera dzieci ze szkoły. mam nadzieję, że miasto ma jakiś wgląd w razie co do danych czy np. kandydat nie był leczony psychiatrycznie... 22:43, 03.08.2015


anetaaneta

7 0

do mamy - Pani Dyrektor nie cierpiała na depresję???? 22:57, 04.08.2015


nadziejanadzieja

22 1

I co teraz pocznie pani Iwona? Osoba tak nie lubiąca dzieci i ich rodziców?I myśląca, że można doprowadzać do rozpaczy, strachu i ucieczki dobrze myślących nauczycieli.(Kto mieczem wojuje...) Może znajdzie się posada w Kuratorium? Wydziale oświaty? A może po powrocie z urlopu wygryzie panią szeryf? A mogła odejść z twarzą.
A tak bez sarkazmu - czas na odnowę i pierwszy naprawdę raz na normalność od początku istnienia szkoły... 23:29, 03.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

komentatorkomentator

21 0

Swoją drogą Zarząd rozwiązując problem w szkole doprowadził do ciekawej sytuacji - odwołuje dyrektora w trakcie kadencji, po ponad pół roku swoich działań, czyli jednak coś jest na rzeczy i rodzice widocznie mają poważne argumenty. I jednocześnie zostawia szkołę w sierpniu bez dyrektora, bez nauczycieli - bo nowy dyrektor będzie dopiero w październiku, czyżby Zarząd się przeliczył i okazało się, że nie ma nikogo chętnego na objęcie tego bałaganu ??? Skoro dyrekcja będzie dopiero w październiku to może należy wakacje przedłużyć - dajmy na to do listopada, bo nowy dyrektor musi jeszcze rok szkolny zorganizować i nauczycieli zatrudnić !!!! Panie Burmistrzu na to też trzeba czasu, nie tylko na myślenie nad decyzją !!! 09:42, 04.08.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

komentatorkomentator

19 3

Tylko, że ten "wizerunek" jest trochę słaby - władza, która trzeba naciskać z góry lub boku i wywierać presję, żeby coś ugrać - tłum rodziców, TV, gazety, urzędy miejskie itp i wtedy jest reakcja. Działania dopiero w reakcji na już rozlane mleko - polityk na tym szczeblu powinien być jednak choć trochę bystrzejszy. Wizerunek znacznie lepiej buduje się dając marchewkę na czas, a nie wtedy jak już ktoś wdepcze cię w ziemię. Ale w sytuacji kiedy rządzenie polega na spełnianiu "zachcianek" koalicjantów - bo inaczej się koalicja zawali - to wizerunek zbliżony jest do chorągiewki. Czy to jest warte "pokazywania się w towarzystwie" to już kwestia honoru... 14:34, 04.08.2015


znudzonaznudzona

19 0

Ale bez Lali, Lili, shuyi i spółki jakoś tak nudno się zrobiło. Ciekawe czy szukają już nowej szkoły czy wyrabiają sobie nowe układy? Chyba dzielnica nie zapomni o żarliwych obrońcach uciśnionej dyrekcji ? 13:58, 04.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaaaa

17 1

a kiedy Ci, którzy do tej sytuacji doprowadzili nękajac dzieci w tej Szkole...
pedagodzy - antypedagodzy ludzie bez czci i żadnej moralności???? 14:36, 04.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

poświadczenie nieprapoświadczenie niepra

7 2

3 sierpnia została odwołana, ale na stronie szkoły w zakładce "Dyrekcja" wciąż widnieje na pierwszym miejscu. 22:19, 04.08.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

komentatorkomentator

12 0

Prosta sprawa - szkoła się sypie, nauczyciele odchodzą, ale są wakacje i urzędnicy muszą wypocząć. Rozwiązywaniem problemów i zatrudnianiem nauczycieli zajmą się tydzień przed rozpoczęciem roku szkolnego - bo tak właśnie działają szkoły. Dlatego postuluję - skoro dyrektor będzie od października to może wakacje należałoby przedłużyć do listopada ???? Wtedy już szkoła będzie gotowa ! 23:16, 04.08.2015


z zewnatrzz zewnatrz

29 2

Dyrektorem powinna zostać osoba z zewnątrz, całkowicie bezstronna i na pewno nie z tej szkoły. Musi być sprawiedliwa wobec wszystkich uczniów, nauczycieli i rodziców!!! 11:23, 05.08.2015

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

cecyliacecylia

18 20

nalezy powołać RR w całkowicie nowym skladzie, tak aby wspołpraca dyrektor RR mogła faktycznie przebiegać na nowycn, zdrowych zasadach, poprzedni człownkowie RR nie powinni zostać już powołani do RR, w przeciwnym razie woja bedzie trwać dalej 12:39, 05.08.2015


JaJa

10 7

nareszcie mądre dwa głosy 13:20, 05.08.2015


komentatorkomentator

24 1

Do Cecylia - a widzisz tak wielu chętnych wśród rodziców do roboty w tej szkole? Bo ja wielokrotnie słyszałam, że w tej szkole jest syndrom "nie chce mi się" i to zarówno wśród nauczycieli, jak i rodziców. Czy Twoim zdaniem Rada Rodziców od tej pory nie powinna zajmować się problemami rodziców tylko wyłącznie współpracą z dyrekcją ? Mam wrażenie, że przed tymi dwoma laty właśnie tak była RR postrzegana - jako współpracująca z dyrekcją. RR powoływane jest co roku - tylko wiąże się z tym czas, który trzeba poświęcić na działalność. I dlatego prawie nikomu się nie chce, a na tych którzy chcą coś zrobić patrzy się jak na wariatów. Żeby uzdrowić sytuacje w tej szkole potrzebny jest zdecydowanie silny dyrektor z zewnątrz i wymiana znacznej części nauczycieli - na nowych, niezepsutych. 14:45, 05.08.2015

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AbcAbc

20 1

Właśnie tak rozwiązuje się to w Australii i USA - łamane prawa dzieci - dyrekcja nie regowała, nauczyciele chronili siebie nawzajem, a nie dzieci - wszyscy do wylotu. Nowy zespół z zewnątrz robi porzadek. Szkola jest publiczna i rodzicow sie nie zmieni, maja prawo wymagac 15:49, 05.08.2015


cecyliacecylia

11 22

RR powinna dać szansę tej szkole i nowej dyrekcji, jesli pozostanie w swoim dotychczasowym składzie zmiana dyrektora nic nie da, konieczna jest wymiana zarówno dyrektora jak i RR 16:14, 05.08.2015


komentatorkomentator

17 1

Abc ma rację - konieczna jest wymiana całej kadry zarządzającej, a nie jednego dyrektora, całej kadry ped-psych oraz znacznej części nauczycieli - bo co można powiedzieć o ludziach, którzy nie reagowali, kryli jeden drugiego i nigdy nie wystąpili w obronie szkoły, jako organizmu. Tchórzostwo i dbanie wyłącznie o własny interes, a nie dzieci !!! - to nie są ludzie, którzy powinni wychowywać nowe pokolenie. 18:19, 05.08.2015


AbcAbc

17 3

Do Cecylia - nie rozumiem co chcesz powiedziec przez RR powinna dac szanse tej szkole - to znaczy nie wspierac rodzicow, ktorzy maja uzasadnione zastrzezenia ? A moze Ci rodzice powinni wszystko zapomniec? Rada pedagogiczna w tej szkole i pedagodzy zostaja - a zdecydowanie powinni wyleciec, bo dzialania grupy nie zmienia sie, jesli zmianie nie ulegnie wieksza czesc grupy. Wszyscy, ktorzy byli cicho powinni odejsc. Rodzicow w szkole publicznej nie ma mozliwosci zmienic - to co mowisz to absurd. 18:27, 05.08.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MariaMaria

4 7

To rodzice powinni wspierać szkołę, a nie ją rujnować. 09:56, 08.08.2015


aa

22 5

oj Cecylko, Cecylio, Przyjaciółko najbliższa Pani Dyrektor... Ja jestem bardzo zadowolona z Rady Rodziców. Kibicowałam jej od początku, choć przyznam,że bałabym się występować tak jawnie jak Ci ludzie - w Szkole wszak są zakładnicy - nasze największe skarby - dzieci. Podziwiam ich za determinację. A uciekający z okrętu bez kapitana nauczyciele - to tchórze - żaden przykład dla naszych dzieci. Dobrze że sobie poszli. Nawet to, że nie mieli Dyrektora przez tyle miesięcy im nie przeszkadzało, a może nawet było wygodnie bo nikt ich z niczego nie rozliczał. Co do RR - gdybyś znała choć troszkę prawo to wiedziałabyś, że Rada Rodziców jest wybierana co roku przez rodziców w demokratycznych wyborach. . To rodzice z poszczególnych decydują kto jest w jej składzie. A Ci, którzy nie bali się wystawiać własnych nazwisk i walczyć do końca w obronie wszystkich dzieci jak najbardziej zasługują na to, żeby kontynuować rozpoczęte dzieło z nowym Dyrektorem, który wreszcie przywróci ład i porządek.
20:22, 05.08.2015

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

cecyliacecylia

6 17

nie jestem niczyją przyjaciółką ani tym bardziej wrogiem, ani dawnej dyrektor ani RR, po prostu realnie oceniam to co może w dlaszych miesiącach nastąpić, moim skromnym zdaniem w szkole było juz dosyć zamieszania, nadszedl czas na nowe rozdanie i to po obu stronach, interesu w tym nie mam żadnego, bo swoje dzieci zabrałam z tej szkoły jakis czas temu 21:46, 05.08.2015


QweQwe

16 3

Dziwne jest wiec Cecylio Twoje nawolywanie o zmiane RR. Zwycieskiego konia sie nie zmienia, a sprawa dotyczy łamania praw dzieci - to skompromitowani pedagodzy musza jeszcze odejsc, a wojny w szkole moim zdaniem nie ma - jest za to uparte egzekwowanie przez RR stosowania podstawowych zasad i przepisow. Opor z drugiej strony jest niewiarygodny - nowy dyrektor musi miec duzo sily i samozaparcia, zeby to zmienic. RR tylko mozna podziwiac za odwage i sile. 09:59, 06.08.2015


komentatorkomentator

19 2

Cecylio, może nie zrozumiałaś meritum sprawy, ale to nie jest prywatna wojenka z byłą panią dyrektor. Problem szkoły dotyczy łamania praw dzieci, nieodpowiedniego reagowania na przemoc i konkretnie nieprofesjonalnych pedagogów - to nie dyrektor, ale Ci ludzie powinni odejść. Więc tak naprawdę, poza drobną kwestią formalną, nic się nie zmieniło. 10:35, 06.08.2015


JaJa

5 3

brawo Dorota 12:43, 06.08.2015


CogitoCogito

13 19

Ciekawe jak długo wytrzyma nowy dyrektor jak będą (RR) rozpoczęte dzieło??? Na szczęście może rozsądek zwycięży i w RR w przyszłym roku będą bardziej zrównoważeni rodzice... 17:43, 06.08.2015


MasaMasa

7 10

Brawa dla nauczycieli 16, że mimo tak trudnej sytuacji - brak dyrektora, zaszczucie ze strony RR robili swoje i szkoła osiągnęła tak wysoki wynik na egzaminie. BRAWO!!! To Wasza zasługa! Mam nadzieję, że najbardziej cenieni pedagodzy zostaną w tej szkole, a ci do których są zastrzeżenia będą mieli na tyle honoru aby odejść (np. słynny pan pedagog).
09:55, 08.08.2015


komentatorkomentator

20 4

W szczególności dla Cogito i Cecylii fragment bloga radnego Radziwiłła po IX sesji RD:"SP nr 16 – w szkole panuje od roku wielki konflikt. Rodzice chcą odwołania pani dyrektor tej placówki w związku z urągającymi wszelkim standardom praktykom, jakie w szkole mają miejsce. Chodzi przede wszystkim o nieradzenie sobie z przemocą w szkole, ale lista zarzutów jest długa. Kuratorium Oświaty stwierdziło po kontroli, że szkoła może naruszać prawa dziecka. Zachęcam do wysłuchania przynajmniej wypowiedzi pani przewodniczącej Rady Rodziców. Opisywane przez nią i przez innych rodziców doświadczenia nigdy nie powinny mieć miejsca. Prezentacje pani przewodniczącej i innych rodziców są niezwykle rzeczowe. Podziwiam ich za utrzymanie nerwów na wodzy, mimo iż sprawa dotyczy ich dzieci. Zarzuty wobec zdrowia psychicznego tych osób, z jakimi spotkałem się przed sesją, uważam za zupełnie chybione i nieuczciwe." http://michalradziwill.blogspot.com/ 20:20, 06.08.2015

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

komentatorkomentator

9 2

Czy ten hajt dotyczy stylu pisania pana radnego ? 10:02, 07.08.2015


langoszlangosz

6 1

hajt to zapożyczonie z węgierskiego, hajtać - mitrężyć - tak jakby ktoś nie wiedział. Hajtać to oprócz ożenić się również, 'doprowadzić (się) do ładu, ubrać się czysto', ale dalej nie wiem jaki to ma związek ze stylem pisania pana radnego :) 11:49, 07.08.2015


komentatorkomentator

8 1

Langosz - oczywiście chodziło mi o hejt, ot drobna literówka ;) . A to zgodnie z miejskim słownikiem oznacza "stwierdzenie obywatelskie wyrażające negatywne poglądy o przedstawionych wydarzeniach lub przedmiotach" Pozdrawiam 14:09, 07.08.2015


AaaaaaaAaaaaaa

0 0

Chyba moderatora :) 23:10, 07.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kkkkkkkk

8 17

Szkoda Panie redaktorze, że nie wszystkie komentarze umieszczacie. Prawda w oczy kole. Nauczyciele odchodzą bo mają dość Rady Rodziców. Najpierw Pani dyrektor, później pedagodzy, następnie starzy nauczyciele bo się nie odzywali i nie odpierali durnych zarzutów. Wypadki w szkole się zdarzają rodzicom w domu również dziecko to dziecko a nauczyciel jasnowidzem nie jest i nie jest w stanie przewidzieć że za 30 sekund dziecko upadnie, sklonować się też nie może. Ale niech Rada rodziców zniszczy wszystkich podkładając im świnie. Nauczyciele tej szkoły powinni dnia 1 września stanąć z wymówieniami ciekawa jestem co zrobi wtedy Pani przewodnicząca. Ale wtedy nauczyciele wystąpią w imieniu szkoły. Pani przewodnicząca proponuje sprawdzić rejonizacje szkół. 23:12, 07.08.2015

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

komentatorkomentator

8 2

Tacy nauczyciele, jak Ty - kkkk - chcemy, żeby zdecydowanie odeszli, bo patrząc na tą wypowiedź to mogliby się uczyć od naszych dzieci, a nie odwrotnie. Nasze dzieci zasługują na mądrych, odważnych, pracowitych i kulturalnych nauczycieli. Zdecydowanie nie chcemy w tej szkole takich, którzy nie znają swoich obowiązków i nie są w stanie im sprostać, a szkołę traktują jak fabrykę. 01:27, 08.08.2015


MasaMasa

6 8

Na szczęście kadencja p. przewodniczącej dobiega końca - dziecko skończyło naukę w tej szkole. Niestety istnieje prawdopodobieństwo, że ferment rozsieje się na inne szkoły. 09:48, 08.08.2015


LunaLuna

4 8

Ja tez myślę że trochę tak jest. Przeprowadziła się na Ursynów i szukałam pracy w szkole, ake szerokim łukiem omijam słynna 16 bo w takich warunkach stresowych gdzie RR wyczynia takie rzeczy to ja nie zamierzam pracować. Dziękuję bardzo. Jakieś ciągle pretensje, patrzenie ba ręce przecież to praca z dziećmi człowiek nie może być w ciągłym napięciu bo to ma wpływ na jego prace. 10:26, 08.08.2015


Wcale nie zrozpaczonWcale nie zrozpaczon

6 3

To z Twoich słów kkkk wychodzi, że to bardzo fałszywa grupa, bo dobrodziejstwa, za które płaciła RR, przyjmowali z otwartymi ramionami - choćby już papier i xero 10:43, 08.08.2015


z innej szkolyz innej szkoly

4 8

kkkk masz racje. Rodzicom wydaje sie ze ktos wychowa im dzieci. Czy wymiana nauczycieli zadowoli szanownych Panstwa? Jesli w tej szkole jest tak zle to lepiej ta szkole zamknac. A kadra niech sie zastanowi i ucieka jak najdalej. Ciekawe kto bedzie chcial tam pracowac i zarzadzac??? 11:05, 08.08.2015


aa

6 5

Sfrustrowany nauczycielu! W tej Szkole, to co w każdej innej robią nauczyciele robi RR, Wy korzystacie skrzętnie z pracy ludzi, którzy po swojej pracy robią coś dla tej Szkoły. Wam nawet na wycieczki nie chce się jeździć. Kada dodatkowa godzina to dla Was problem. To dzięki RR i jej walce będziesz miał kkkk nowe komputery, porządny internet. Ups. zapomniałem - Wam nie jest to potrzebne - nie będziecie mieli wymówek do niewpisywania ocen do Librusa, za Szkoła pobiera haracz od rodziców, zacząć korzystać z platform edukacyjnych, tablic interaktywnych, zacząć stosować bardziej nowoczesne metody nauki. To jednak wymaga pracy!!! A część z Was - zwłaszcza z grona przyjaciół b.Pani Dyrektor żyjecie od wakacji do wakacji, byle szybciej i bez problemu... Mam nadzieję, że wszyscy poplecznicy b. p. Dyrektor pójdą sobie precz i ułatwią start nowemu Dyrektorowi:)) 19:08, 08.08.2015


ha,haha,ha

8 1

Ach, nie rozumiem dlaczego to pani przewodniczaca ma sie martwic odejsciami nauczycieli w dniu pierwszego wrzesnia? Jesli nauczyciele odejda jak szumnie zapowiadaja to chyba problem szkoly i organu prowadzacego! A poza tym , kto powiedzial, ze inni beda ggorsi, a na pewno nie tacy tchorzliwi jak ci trzymani tyle lat pod butem. 08:58, 08.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 Ale Ale

10 1

Te 'durne zarzuty' ,na ktore nauczyciele- przyjaciele dzieci nie reagowali to brak reakcji na przemoc, naruszanie praw dziecka, potwierdzone przez kuratorium, promowanie nalogow na ogolnodostepnych stronach internetowych ,niezapewnianie bezpieczenstwa na przerwach, falszowanie dokumentacji itd. 09:18, 08.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

QweQwe

9 2

Swietny pomysl kkkk - znacznie uprosciloby to sprawe przyszlemu dyrektorowi - to bylo pierwsze dzialanie dla dobra szkoly nauczycieli siedzacych przez tyle lat pod pantoflem. I ciekawa jestem dlaczego ma sie tym martwic przewodniczaca - to nie jest szkola prywatna, niech sie zastanawia burmistrz, bo to chyba jego kompetencje. A jest tylu bezrobotnych nauczycieli, ze znajdą się na pewno jacys i to pewnie nie gorsi. 10:17, 08.08.2015

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

LangoszLangosz

6 2

burmistrz umywa rączki, w jego mniemaniu sprawa jest rozwiązana 13:13, 08.08.2015


QweQwe

8 1

A to już chyba problem burmistrza, a nie przewodniczacej. W myśl hasła Słucham, Rozumiem, Pomagam bardzo wazny jest drugi człon. 16:17, 08.08.2015


AleAle

10 3

Do pani 'z innej szkoly' . Wlasnie to co mowisz wkurza mnie najbardziej!Nie chcemy by takie osoby wychowywaly nasze dzieci, chodzi o to zeby im nie mieszaly w glowach i nie niszczyly tego co rodzice wypracuja. Brak reakcji na przemoc i promowanie sprawcow co bylo norma w tej szkole to demoralizacja naszych dzieci. Tacy swietni nauczyciele a najprostszych rzeczy nie rozumieja. 12:50, 08.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaaaa

7 2

Do luna i masa. Tak, drodzy nauczyciele, ferment juz sie rozchodzi na inne szkoly.Swiadomosc rodzicow zmienia sie pod wplywem takich osob jak czlonkowie RR z szesnastki. Powstanie tez stowarzyszeniu majace na celu wspieranie dzieci gnebionych przez szkoly,ktorych rodzice nie maja tyle determinacji aby samotnie walczyc z systemem. A ty,luno chyba az na Berdyczow musisz sie udac w poszukiwaniu pracy,skoro zamierzasz tak uczyc,ze nikt ci na rece nie moze patrzyc. Teraz najwazniejsze jest dziecko. W dobie nizu demograficznego w calej Polsce bezrobotni nauczyciele zacieraja rece jak sie trafi jakas posada. Mozna przebierac jak w ulegalkach. 15:13, 08.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

komentatorkomentator

13 1

Dlaczego rozpatrujemy nauczycieli, jako jedność ? Podstawowa zasada - nie generalizujmy. Również w przypadku dzieci oraz rodziców. W tej szkole są także wspaniali nauczyciele, którzy przynajmniej starali się w tej chorej sytuacji chronić dzieci, jak również tacy, którzy już dawno się wypalili, nie zależy im ani na dzieciach, ani na doszkalaniu się - a nauczanie dzieci traktują jak zwykłą pracę w fabryce. Tacy powinni zdecydowanie co najmniej odpocząć i przemyśleć czy nauczanie dzieci jest dla nich odpowiednią pracą. Może warto w ten zespół tchnąć trochę świeżości ? Ale jeżeli chodzi o pedagogów - ze względu na poziom etyczny i moralny, moim zdaniem są zdecydowanie do wymiany. 18:46, 08.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aa

14 4

odwołanie Dyrektora to dopiero początek, cały konflikt wziął się od jej największych przyjaciół - starszej pani pedagog, która dawno już powinna zająć się wychowywaniem własnych wnuków (że też Dzielnica pozwala na zatrudnianie emerytów, kiedy tylu młodych nie ma pracy), a nie pracą z dziećmi i podejrzanego pedagoga-Pijaka . Stara kadra uwikłana w układy z szczęśliwie byłą już p. Dyrektor powinna sobie pójść i ustąpić miejsca nowym lepszym osobom. Teraz czas na młodych, prężnych przede wszystkim kochających dzieci i swoja pracę nauczycieli, reszta nierobów, którzy mają niechęć do pracy, nie szanują ani dzieci ani rodziców, żerując na rodzicach, którzy inwestują w swoje dzieci, wiedząc, że od szkoły niewiele mogą się spodziewać... 18:57, 08.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

$$$$$$$$

5 13

zeby nie bylo ze generalizuje bo nie dktycxy to wszystkich mieszkanacych na kabatach. Ale konglokt to sie zaczal od nowobogackich rodzicow z kabat owszem kase w dzieci inwestuja ale siebie za grosz. Drodzy idealni rodzice a Wy przypadkiem nie wypaliliscie sie w swoich fabrykach 21:07, 08.08.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

QweQwe

8 2

Otóż nie, nie wypaliliśmy się i wielką przyjemność sprawia nam spędzanie czasu z naszymi dziećmi po pracy i realizowanie różnych działań na rzecz szkoły. Mimo, że pracujemy do 17-stej to jeszcze nam się chce zrobić coś więcej, a nie tylko leżeć przed TV. 12:43, 13.08.2015


EdytaEdyta

4 20

Ciekawe czy przemoc zniknie - skoro Rada Rodziców uważała, że za przemoc odpowiada dyrektorka... czy teraz zacznie się usuwanie kolejnych osób ze szkoły. Np młodego nauczyciela, który w czasie wolnym gra w piłkę a któremu przyklejono etykietkę propagatora spożywania alkoholu ... p.s oglądałam reportaż w polsacie, niestety nie udało mi się obejrzeć tego w ttv, reportaż był straszny kolejny raz ktoś uważa że jedna osoba odpowiada za to że dzieci się biją, katują itd. i znów ani słowa o rodzicach tych aniołków... 21:33, 08.08.2015

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

komentatorkomentator

20 1

A skąd takie zdanie, że RR uważała, ze za przemoc odpowiada wyłącznie dyrektorka ? Dyrekcja odpowiada za całokształt działania szkoły, a w tym również za bezpieczeństwo i jeśli nie rozwiązuje problemów to one eskalują. RR od początku zgłaszała problem pedagogów i to była podstawa konfliktu, dyrekcja nie reagował - więc już jej nie ma. A pedagodzy - od których zaczął się problem - muszą odejść, bo problem nadal nie jest rozwiązany. 22:14, 08.08.2015


AśkaAśka

19 1

Ależ rodzice zabierają już te "aniołki" do innych szkół, bo przypuszczają, że ich dzieci już dłużej nie będą bezkarne. Może swoich ulubionych pedagogów wezmą również ze sobą? 22:40, 08.08.2015


AsiaAsia

19 2

Zaskakujące, że na podstawie jednego, kilkuminutowego reportażu w Polsacie wyrobiła sobie Pani tak zdecydowaną, jednoznaczną opinię. A w ogóle dopuszcza Pani - Edyto- możliwość, że jednak coś jest nie tak, skoro dyrektor tak bardzo chroniony przez szereg przepisów został odwołany? Takie rzeczy nie dzieją się bez przyczyny. 22:33, 08.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

grandagranda

18 3

Edyto, litosci, młody nauczyciel grający w piłkę w wolnym czasie byłby przez RR noszony na rękach. Takich nam właśnie potrzeba . gość, o którym piszesz nie jest ani młody, ani nauczyciel, tylko prosty pedagog , ani nie za grę w piłkę ma kłopoty. 12:24, 09.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bellabella

31 3

A ja zwyczajnie jako człowiek i nauczyciel powiem tak - p. Grelka to był tyran, królewna, która robiła ze szkoły swój własny folwark. Gabinety jak w rządzie, broniona jak lwica.....by się dostać do p. dyrektor z jakąś sprawą dotyczącą szkoły trzeba było przebijać mur w postaci p. sekretarki, podania trzeba było pisac i wyznaczano audiencję. Miała w głębokim poważaniu wszystkich pracowników szkoły. Nie reagowała na skargi nauczyceli, gdy dzieci wyzywały ich od najgorszych a inni nauczyciele,cieszący się poparciem dyry moralnie upadlali innych wychowawców. Nareszcie odeszła...sama zapracowała sobie na to co się z nią stało. Wielka dama- a krzyny szacunku i empatii dla innych. Kiedyś zaczynała jako wychowawca w świetlicy......i pamiętając o tym, gnoiła pracujących w niej ludzi, zero docenienia i dobrego słowa. I nie tylko dla nich...dla nikogo. Za to na konferencjach i zebraniach.....obrzydliwie usmiechnięta z dumnie uniesioną głową...w dupę by wlazła tym z Ratusza. Obrzydliwa kobieta.... 12:25, 09.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bellabella

31 1

Skoro juz mowa o SP 16 to niech ktoś się zajmie paniami woźnymi, które rządzą w stołówce w nowym budynku.....wynoszą jedzenie, upychają pełno jedzenia po szafkach. Jesli chodzi o dokładki to nie dają dzieciom.....podobno wynoszą po kilkadziesiąt kotletów (nie wszystkie dzieci wszystko zjadają ) i innych rzeczy....nauczyciele to widzą i dzieci równiez. Sprawa była zgłaszana...ale nic z tym nie zrobiono......... Po obładowane panie podjeżdża codziennie samochód, bywa,że po 2,3 razy dziennie. 12:53, 09.08.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AbcAbc

15 2

A ten ktoś to pani przewodnicząca? Bo w tej szkole po rządach pani Grelki nie ma osób, które miałyby poczucie odpowiedzialności za cokolwiek. 17:04, 09.08.2015


grandagranda

19 2

Jeszcze do belli, teraz rozumiem, dlaczego pani G. miała jednogłośnie poparcie Rady Pedagogicznej. Ratusz się na to powoływał w pismach do rodziców dowodząc w ten sposób, że nie mają racji czyniąc zarzuty p. Dyrektor. Przecież musi być świetna skoro ma takie poparcie. A tu się okazuje czym było to poparcie, zastraszającym gnebieniem nauczycieli, mobbingiem, bo nie ukrywajmy -tak się nazywa to co opisuje bella. Jestem zadowolona, że mogłam się przyczynić do zlikwidowania tyranii choćby w tym drobnym szkolnym środowisku. Pamiętajcie nauczyciele o tym co było i nie pozwólcie drugi raz się zniewolic. 11:14, 10.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaaaaaaaa

18 1

po latach tyranii byłej Pani Dyrektor należy tę Szkołę z ogromnym potencjałem zbudować na nowo. Mam nadzieję,że wszyscy, którzy nie zgadzają się z decyzją urzędników o odwołaniu zrezygnują teraz z pracy. Niestety jak znam życie i ludzi, a zwłaszcza środowisko nauczycielskie natychmiast zmienią front:)
Nie zapomnijmy też od kogo się zaczęła ta sprawa i nie pozwólmy by pozostali w tej szkole na swoich miejscach.... Panie Burmistrzu!!! Czekamy na dalsze działania przywracające tej Szkole normalność.. 14:17, 10.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bellabella

14 3

Do aaaaaa.....przepraszam bardzo. Sugerujesz, że wszyscy nauczyciele byli z pania G. W niesamowitych ukladach? Mylisz sie. Tam pracowali i pracuja wspaniali pedagodzy rowniez. I prosze, by nie wrzucac wszystkich do jednego wora.Juz 12 lat temu trzeba było zabronić tej kobiecie wstepu na teren szkoly. Jakas siła zatrzymala mnie by tam nie przejsc z mojej kochanej placówki. Wina nie wolno obarczac wszystkich. To podłe. Niech polecą winni tego syfu ktory sobie wyhodowala rzeczona Kleopatra G. 17:53, 10.08.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

komentatorkomentator

10 1

Wspaniali pedagodzy mieliby odwagę stanąć w obronie krzywdzonego dziecka, a nie ze strachu chronić wyłącznie własny interes. 16:38, 13.08.2015


matkamatka

24 1

Super prawda. Taka była ta wielka pani. A jesli chodzi o stołówkę to bella ma racje. Wynosza i kradną niesamowite ilosci jedzenia i nikt ich nie kontroluje. Dzueci podobno opowiadaja rodzicom co te panie wyprawiaja.A ochroniarz przeciera oczy ze zdumienia z jakimi worami i torbami panie wychodza do domu. Moze wreszcie przestaniemy dawac sie okradać w jawny, bezczelny sposób ? Moze RR również zauważy i pomoze rozwiazac problem ? 18:00, 10.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

organ założycielski organ założycielski

31 1

Czekamy na zwolnienie z ciepłych posadek:
* starszej pani pedagog (dyscyplinarka za przekroczenie uprawnień przez funkcjonariusza państwowego tj. bezzasadne, mściwe pozwy przeciwko rodzicom z RR złożone w sądzie rodzinnym bez powiadomienia w-ce dyr Stelmaszczyk zastępującej dyr. I.G.),
* pedagoga z promilami. 18:51, 10.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nowa nowa

7 26

Czy zastana wialiście się, kogo obciążyć winą za odejście tylu nauczycieli Odeszli, bo nie chcieli słuchać niesłusznych oskarżeń rodziców, pragnęli zachować resztki szacunku dla siebie samych. Kto teraz będzie pracował w szkole. Może p. przewodnicząca zatrudni nowy zespół- ona taka charyzmatyczna i tyle wolnego czasu poświęca. 21:05, 11.08.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

aa

22 2

najbardziej tchórzliwe szczury uciekły na roczne urlopy zdrowotne (płatne) - chcą przetrwać burzę i wrócić jak gdyby nigdy nic, nie mogą odejść, bo nikt by ich nie zatrudnił. Tak bardzo się zmęczyli bidulki, ale nie mają odwagi pójść gdzie indziej, wolą poleżeć przez rok za nasze pieniądze... I bardzo dobrze - Ci co odeszli nie są warci funta kłaków. A zatrudniać nowych powinien p.o. który dostaje za to kasę, tymczasem kadra zarządzająca odpoczywa, w końcu zawsze się ktoś znajdzie do zatrudnienia... Kiedy krtoś w końcu skończy z tym uprzywilejowaniem nauczycieli i odważy sie skasować Kartę nauczyciela?! Byłoby to z korzyścią dla najlepszych z nich. Miernoty by wyginęły i poszły szukać innego łatwego zarobku i z cała masą wolnego... 23:07, 11.08.2015


komentatorkomentator

20 1

Do nowa: z mojego doświadczenia wynikającego z rozmów z kilkorgiem z tych odchodzących nauczycieli wynika, że nie chcieli być członkami tej Rady Pedagogicznej, szczególnie po działaniu pani wicedyrektor ze złożeniem samodzielnie - z pominięciem innych organów szkoły - bezzasadnych wniosków do sądu rodzinnego. Ci nauczycieli nie chcieli brać w tym udziału i częściowo ponosić odpowiedzialności za działania takiego pedagoga-wicedyrektora. Mam wrażenie, że trudno mówić o szacunku dla siebie samych po latach przyzwolenia na mobbingowe zachowania dyrektor i brak reakcji grona pedagogicznego. 23:12, 11.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AleAle

24 0

Co do 'zarzutów to takie niesłuszne nie są skoro dyrektorka usunięta, a jeszcze postępowania dyscyplinarne się toczą a nowe się szykują. Jest taka zasada że szczury uciekają z tonacego okrętu, albo inna, na zlodzieju czapka gore. Obie pasują do tej sytuacji. Mówiąc wprost, świta odchodzi za swoją panią, a ci gnebieni zostaną. Nie rozumiem tylko co ma z tym wspólnego przewodniczaca i dlaczego ona ma się tym martwić? Przyjdą nowi, lepsi. 23:50, 11.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrsynowiankaUrsynowianka

11 25

Do -a !!! Nie obrażaj wszystkich innych, nie obrażaj nauczycieli. Większość pracuje z pasją i wielkim sercem. I nie zapomnij , że miernoty są wszędzie a może okazac się , że Ty tez zaliczasz sie do tej grupy . Co do "masy wolnego" przypominam , że nauczyciele pracują w czasie każdej przerwy - Bożonarodzeniowej i Wielkanocnej też. Skończmy już z tym wypominaniem. Natomiast praca nie nalezy do lekkich, to nie produkowanie kolejnego papierka czy cegły ---to DZIECI !!! I większośc nauczycieli bezpieczeństwo traktuje priorytetowo, co nie rzadko wpływa na zdrowie , więc porównainie wypoczyku Pani z biura a nauczyciela jest zróznicowany i byc musi. Rodzice nie są w stanie przypilnować jednego potomka, a co mówić o 60-70 naraz jak bywało w tej szkole ? więc, bardzo wszystkich proszę - koniec tematów tyczących KN....pilnuj swojej pracy i staraj się wykonywac ją jak najbardziej rzetelnie...OK ??????? 18:33, 12.08.2015

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

aa

24 4

Biedni nauczyciele!!! Tacy spracowani. Nie przypominam sobie, żeby jakikolwiek nauczyciel chodził do pracy podczas ferii czy Świąt, Mam nadzieję, z zaraz po wyborach Pani Minister weźmie się za tę grupę na poważnie i zbierze ich do roboty. Przed każdymi świętami, czy feriami, a nawet po chodzą na zwolnienia i żerują na tych uczciwych żeby jeszcze je sobie przedłużyć, wystarczy spojrzeć na liczbę zastępstw w tym czasie. Każdy mądry i pracujący z pasją nauczyciel jest za likwidacja KN, gdyż wie, że wtedy jego umiejętności decydowałyby o pracy bądź nie, dodatku motywacyjnym itd, a nie lizusostwo i podnoszenie łapki zawsze wtedy gdy ukochany Dyrektor tego chce. Wielu nauczycieli w tej Szkole jest wspaniałych, niestety od wielu lat byli gnębieni i tłamszeni za to, że chciało im się coś robić. Wszak gwiazda w tej szkole była tylko jedna! mam nadzieję,że oni zostaną a wszystkie pozostałe miernoty odejdą albo nowy Dyrektor się za nich weźmie! 08:41, 13.08.2015


komentatorkomentator

22 6

Proszę Panią - wg Pani "większość nauczycieli bezpieczeństwo traktuje priorytetowo", a jednocześnie pilnuje 60-70 dzieci na raz? Przepraszam bardzo to nie jest realne bezpieczeństwo, tylko fikcja, to jest sprzeczne z polskim prawem i trzeba odwagi i mądrości, żeby stanąć w obronie rzeczywistego bezpieczeństwa tych dzieci, a nie udawać, że je się zapewnia. A to niestety bardzo źle świadczy o nauczycielach z tej szkoły. Wiele osób pracuje bardzo ciężko - również w trakcie przerwy bożonarodzeniowej i wielkanocnej oraz w wakacje. Myślę, że często nawet w cięższych warunkach niż nauczyciele - ale takich przywilejów i ochrony, szczególnie w sytuacji kiedy faktycznie są tymi miernotami nie mają. Jeżeli Państwu zależy na dobrym obrazie nauczyciela - to zabierzcie się uczciwie do pracy - doszkalając się, przygotowując do zajęć, poznajcie przepisy i je respektujcie, bądźcie wzorem - a te miernoty eliminujcie ze swojego grona - bo na razie, przykro mi bardzo, ale nie mieliście odwagi ani chęci. 08:51, 13.08.2015


KatarinaKatarina

7 22

Panie Szanowny Komentatorze Panie Szanowny a !!! Pilnujcie swojego doszkalania, poznawajcie przepisy.....bo żeby cokolwiek pisac o pracy nauczycieli, trzeba nim być i wiedzieć ile godzin przeznaczamy na szkolenia, konferencje WCIES -u, zebrania i rady . Jak sie nie wie, tylko gdzieś ,coś tam powiedział ktoś to łatwo każdemu pisać i obrazać. Zarzucacie ,że to nie cieżka praca ???? To proszę sie przekwalifikowac i dołączyć to tej - leniwej bandy nierobów, chodzacych na zwolnienia, migających sie od obowiązków !!! Jesteście państwo bardzo niesprawiedliwi i obrzydliwi,czuję sie osobiście dotknięta takimi stwierdzeniami. Myślę, że nie tylko ja. Proszę pilnować swoich rodzicielskich obowiązków, bo raczej wychowanie w domu coraz bardziej kuleje. A jak się ma jeszcze rodzica, który zamiast wspierać nauczyciela pisze o nim takie rzeczy to trudno się dziwić ,że dzieci do nikogo szacunku nie mają. i jeszcze jedno Panie Komentatorze, nie piszemy" proszę panią" tylko "proszę pani". Oj doszkolić ! 13:58, 13.08.2015

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

komentatorkomentator

14 2

Szanowna Pani Katarino - uderz w stół a nożyce się odezwą. Elementarne zasady odwagi i uczciwości wymagają, żeby nie wstydzić się swoich poglądów i występować pod jednym nick-iem, a nie raz o KN, a raz o kotletach i jeszcze sama sobie przytakiwać - chyba przydałoby się małe szkolenie z komentowania - Pani Katerino, Ursynowianko, Matko, Bello i czort wie co jeszcze. Za uwagę bardzo dziękuję, ale z racji kultury od podobnych się powstrzymam. Za pracę w szkolę również dziękuję bardzo i to nie z uwagi na dzieci i "ciężką' pracę, ale najbardziej chorą, zawistną i połączoną z zupełnym brakiem współpracy atmosferę - z ludźmi, którzy przez tyle lat myśleli wyłącznie o sobie, a nie o dzieciach, nie mam nawet o czym rozmawiać. Mimo wszystko życzę miłego dnia. 16:35, 13.08.2015


aa

13 1

Mniemanie o sobie też macie bardzo wysokie. Po co wybraliście ten zawód, skoro tak bardzo nienawidzicie i dzieci i rodziców.
Katarino - to tylko sny o potędze. W żadnej normalnej pracy nie trzymaliby przynajmniej część z Was nauczycieli nawet jednego dnia:).
Dlatego część z Was wybrała ten zawód... Nic nie trzeba robić, z niczego Was nie rozliczają, a macie całą masę wolnego 18:40, 13.08.2015


rodzicerodzice

22 4

Ursynowianko, nie OK , dyskusja nad KN dopiero się zaczyna, nie na tych łamach co prawda, lecz zapewniam Cię nie będzie łagodnie. Wszystkie twoje argumenty upadają gdy porówna się poziom szkolnictwa w tych krajach gdzie nauczyciele nie mają takich monstrualnych przywilejów. W szkołach prywatnych też dają rady, nieprawdaż? 14:49, 13.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrsynowiankaUrsynowianka

5 17

Jeśli chodzi o poziom nauczania w Polsce to jest zdecydowanie wyższy niż w innych krajach. A świadczą o tym nagrody i miejsca w konkursach wiedzy na świecie, w których Polscy uczniowie wymiatają resztę. Więc nie strasz ani mnie ani całej społeczności nauczycieli, pracujących z sercem i pasją. Powtarzam...nie obrażajcie nas. Może zacznijcie od siebie. Jesli zazdrościsz przywilejów......droga wolna- 5 lat studiów, potem podyplomowe i nie rzadko kilka kierunków, w ciągu roku szkolenia, zebrania, ewaluacje. Często sami musimy sobie je wynajdywac, by cały czas urozmaicać warsztat, metody pracy. Oj, jak bardzo was boli. wychodzi na to , że nie możecie darować tych naszych niesamowitych przywilejów. A zazdrość to brzydka cecha !!!! 17:10, 13.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

QweQwe

16 1

Do Katarina: nauczyciele sami od lat pracują na utratę zaufania zarówno do ich wiedzy, jak i poziomu etycznego. Przykre, że powierzamy swoje dzieci nie tym najlepszym, ale bardzo często tym, którym nie udało się gdzie indziej zmaleźć pracy. 17:34, 13.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AleAle

18 2

Nie będę się przekwalifikowywac na nauczyciela bo moi rodzice nimi są, więc ja jako kolejne pokolenie muszę mieć wyższe aspiracje zawodowe. Obserwując pracę rodziców, wiem co mówię krytykując KN. Nikt nie ma tylu przywilejów co nauczyciele, a w państwowych szkołach obija ją się równo. Moi starzy przynajmniej naprawdę lubią swoją robotę, a dzieci to widzą i dlatego nie raz widziałam na ulicy jak dorośli już ludzie rzucają się im na szyję. Pytalam swojego syna ucznia szesnastki czy kiedyś tak powita któregoś ze swoich nauczycieli. Dziwnie na mnie spojrzał
, 17:49, 13.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BelaBela

4 17

Proszę również pamiętać: nauczyciele nie mają prawa wybierać terminu swojego urlopu - muszą się dostosować - i stąd przywilej większej liczby dni urlopu. Nauczyciele to jedyna grupa zawodowa Rzeczpospolitej, która nie może zaplanować wraz z pracodawcą swojego urlopu np. na połowę września czy czerwca... 21:29, 13.08.2015

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

komentatorkomentator

15 3

a wydaje Ci się, że normalni pracownicy, nie z budżetówki, mogą wybierać ? I jakoś dni tych też mają znacznie mniej, a pracują w dni robocze od 9 do 17, a nawet dłużej. Radzę przyjrzeć się Paniom pracującym w supermarketach - jestem przekonana, że ich praca wcale nie jest taka różowa i wiele z nich ma odpowiednie wykształcenie, żeby się z Wami zamienić. 23:48, 13.08.2015


wujekwujek

1 2

Jacy biedni, za mało mają wolnego:))) Chcieliby jeszcze i we wrześniu i październiku, atu tylko lipiec, sierpień, ferie świąteczne ferie zimowe, długie weekendy..
Dno!!! 09:37, 26.08.2015


hahahahahahahahahaha

1 16

Mamy tu w szeregach pana/panią, która/ry chciały pracować w Policji, a pewnie się nie dostał, bo nie zaliczył testów. Tu nie ma z kim dyskutować. przykre. 22:23, 13.08.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

komentatorkomentator

15 1

Ależ droga Katarino, Ursynowianko, .... itp - wystarczy odrobina inteligencji i umiejętność czytania ze zrozumieniem wykraczająca ponad szkołę podstawową. Dla Ciebie to chyba zbyt trudne. Skoro tak nawołujesz do nieobrażania to może sama w pierwszej kolejności spróbuj się powstrzymać. Sądząc po tak licznych Twoich wypowiedziach, mam wrażenie, że nudzisz się już na długim urlopie i kreujesz jakąś swoją rzeczywistość. Aż żal, że taki poziom prezentuje kadra pedagogiczna. 23:42, 13.08.2015


sprzataczkasprzataczka

16 1

Pani Wiolu, może kotleta na ostrego wanie? 22:36, 13.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aa

19 2

To typowe dla świty byłe Pani Dyrektor - kreowanie rzeczywistości - Ty Ursynowianko, Katarino, matko, bello w jedne osobie robisz to samo.
A co do kotletów - jak rozumiem problem polega na tym, że Panie woźne nie dzielą się z Wami bidulki:). 22:42, 13.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A mnie się wydajeA mnie się wydaje

20 1

Są wśród nauczycieli wspaniali ludzie, ktorzy ten zawód wykonują z pasją, są innowacyjni, doskonalą warsztat i metody pracy - ale w przypadku akurat szesnastki to są pojedyncze jednostki, znikomy procent z tego grona. To kryterium akurat bylo przez byłą dyrekcję uważane za minus przy podpisywaniu umów. Pani Grelka nie szukała mądrych, tylko słabych ludzi, bo takimi łatwiej sterować. 08:10, 14.08.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BelaBela

8 1

Niestety to cała, smutna, podstawowa prawda, co w swej treści niesie powyższa wypowiedź... 15:12, 14.08.2015


KatarinaKatarina

6 21

A mnie sie wydaje, że pan komentator i pan -a to ta sama osoba, wredna jak cholera, bez wyczucia i prostolinijna, niestety. I bardzo przykre, że musimy z takim kimś dyskutować, choć trudno o dyskusji pisac. Skończ pan te swoje wypociny w końcu. Jeszcze jedno -jesteś bezczelny . Zegnam. 15:07, 14.08.2015

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

komentatorkomentator

24 2

Wydawać to Ci się może - ale niestety poziom dedukcji i czytania ze zrozumieniem masz na poziomie początkowych klas szkoły podstawowej - wygląda na to, że sprawdza się stare przysłowie "Kto z kim przystaje takim się staje'. Radziłabym zapoznać się z IP - bo o ile Twoje wpisy pod różnymi nicami są dokładnie z tego samego, to ja i osoba pod nickiem a to zdecydowanie inne osoby - i styl, i słownictwo i nawet IP różne. Mogłabyś się bardzo zdziwić ;). A w bezczelności, wredocie, braku wyczucia i przede wszystkim fałszu - to zdecydowanie nawet do pięt Ci nie dorastam - ale nie żałuję. Ach, tak a propos szkolenia - po prawej stronie jest taki tekst "wpisy tej osoby" wystarczy to wybrać i już nie trzeba myśleć dzień cały. 20:16, 14.08.2015


komentatorkomentator

24 2

Ach, dodam tylko, że w jednym masz rację - jestem zdecydowanie prostolinijna i jestem z tego dumna :) :) :) Dyskutować chyba nie musisz - mam nadzieję, że nikt Ci nie każe, bo czasy pani dyrektor już się skończyły ... no chyba, że już znalazłaś kolejnego mocodawcę. 20:52, 14.08.2015


KatarinaKatarina

2 20

no cóż, opadła mi szczęka i buty spadły z wrażenia. Do prawdy olśniłas mnie swoją niesamowitą erudycją znajomością szczegółów technicznych. tylko bywa tak,że z jednego komutera czasem korzysta kilka osób. Nie wiedziałas o tym? No cóż. to już wiesz..Co do oceniania mojego poziomu dedukcji i czytania ze zrozumieniem, to chyba nie masz prawa mnie oceniać nie znasz mnie i nie zaznasz tego szczęscia by to zrobić. Lepiej przestan już aktorzyć elokwencjo i erudycjo chodząca, guru tej strony !!!!! Do pięt to sobie sama nie dorastasz. Zapewnie mieszkasz na Kabatach, przyjechałas tu szukać pracy. oj bidulko.... pozdrawiam. i prosze nie komentowac już moich wpisów. Bo od ich nadmiaru uderza ci woda sodowa do główki...... I jeszcze jedno, ty najpewniej jesteś walczącym rodzicem jakiegoś dziecka z tej szkoły, ja - przykro mi ciebie zawieść, nawet tu ani nie pracuję ani nie mieszkam.
16:24, 15.08.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

komentatorkomentator

21 3

Bardzo się cieszę, że mogłam pomóc ;) Chciałabym tylko zauważyć, że tematem dyskusji jest SP16 i odwołanie dyrektora - Twój wpis, jak by więc nie patrzeć, w żadnej mierze nie jest związany z tematem i najzwyczajniej w świecie jest obraźliwy, więc niezgodny z krótkim wyciągiem z regulaminu - tym na górze (Moderatorze, czy podzielasz moją opinię?). Jak więc widzisz nie muszę Ciebie znać, żeby móc ocenić poziom komentarzy - a nawet mam nadzieję, że nie znam i nie poznam, bo obracam się zdecydowanie w bardziej pozytywnym środowisku. I nie ma powodu, żebyś mi się tłumaczyła - czy to w kwestii ilości osób korzystających z jednego komputera, czy też miejsca pracy lub zamieszkania - bo mnie to zwyczajnie nie interesuje. Dziwne tylko jest tak wielkie zaangażowanie osoby niezwiązanej z tematem (i jej współmieszkańców w liczbie co najmniej czworga) w komentowanie i ocenianie sytuacji. Więcej pokory, bo nie zawsze rzeczywistość jest zgodna z wyobrażeniem. Pozdrawiam i życzę udanego wieczoru. 21:56, 15.08.2015


aa

17 1

Katarino, nie jesteś ani rodzicem ani nauczycielem z SP16?!. To dlaczego interesuje Cię wynoszenie kotletów obiadowych w bud. B:). Kończ już i wstydu uszczędź (oczywiście sobie). A rozpoznawalna jesteś bardzo łatwo.... po chamstwie, które także w szkole prezentujesz i do dzieci i do rodziców i po plotkarstwie.... 23:16, 15.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

QweQwe

16 1

Oj Katarino, skończ już i sobie wstydu oszczędź. Piętnujesz błędy u innych - to spójrz na swoje wpisy, a w szczególności ostatni, a znajdziesz nie jeden powód do wstydu. Ale może to nie Ty tylko ktoś ze współmieszkańców? Moze pies Fafik? 10:45, 16.08.2015

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DoraDora

1 3

Jedyny wstyd to działania RR, reszta to pikuś. 20:31, 25.08.2015


wujekwujek

2 2

Gdyby wstydem były działania RR to polecieliby oni a nie Dyrektorka. Podziwiam tych ludzi za odwagę... wszak w szkole są zakładnicy - ich dzieci. 09:35, 26.08.2015


niktnikt

13 1

ciekawe czy nauczyciele zrobią choć tyle i wykażą choć odrobinę odwagi po tym jak rodzice zwyciężyli nad Dyrektorem - tyranem i pozbędą się Pani Wicedyrektora EM . To wszak przez nią i pedagoga z drużyny Pijacy cała afera. Czy też znowu będą czekać aż załatwią to rodzice... 17:35, 17.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bellabella

1 6

A to Ci się kochana oberwało . No cóż poziom niektórych piszących mnie zadziwia. Swiat na szczęście nie kończy na tym, że kradną kotlety i tego nikt nie widzi i że dyrektor szkoły popsuł dobre imię szkoły i pracujących tam ludzi. To nie ważne. Niektórzy państwo wpisujący swoje komentarze nie są lepsi od podłej i podłych. Szukacie jak psy wściekłe mozliwości wywalenia z siebie nagromadzonej złości, ale w jaki sposób. Jesteście chorzy. I za grosz wyczucia. 08:38, 20.08.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

komentatorkomentator

7 0

Oj, tu się zgodzę Katarino-Bello, poziom niektórych piszących jest zadziwiający (a to nie Ty o tych kotletach zgłaszałaś?) i jeszcze bardziej poczucie, że wszystko co złe było winą dyrektora. A przecież ktoś te polecenia wykonywał - i osobiście współpracował w psuciu dobrego imienia szkoły i swojego. Tak wielkie grono i ani jednego odważnego. Zadziwiające. I jeszcze to poczucie, że teraz można stołeczki między siebie podzielić - między ludzi, którzy nie mieli za grosz odwagi i uczciwości, tylko mnóstwo strachu w portkach. To dopiero zadziwiające ! 17:41, 20.08.2015


matkamatka

4 0

droga bello - o poziomie trudno dyskutować z taką osoba jak ty, która karierę zakończyłaś na świetliczance, a jedyną obecną amicją jest wygryźć koleżankę ze stołka kierownika... rozdają stanowisk an aprawo i lewo, w końcu trzeba wykorzystać jakoś ten chaos:) 12:27, 20.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LangoszLangosz

5 3

Teresa Jurczyńska-Owczarek na pewno znajdzie rozwiązanie dla tej sytuacji! Oby tylko nie okłamała i zrobiła w bambuko rodziców tak samo jak mieszkańców ul. Polaka. 12:58, 20.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tttt

3 10

A pierwszy wrzesnia juz blisko i w jakiej atmosferze wroca uczniowie do szkoly. Czy nauczyciele nie beda mieli dosc i nie dadza odczuc dzieciom ze cos jest nie tak. A kariera swietliczanki coz zeby byc nauczycielem swietlicy trzeba skonczyc studia czego pewnie polowa rodzicow z kabat nie zrobila. Po za tym swietlica to nie klasa gdzie jest cicho to w swietlicy jest wszystko problemy wychowawcze lekcje i jeszcze placz dzieci bo rodzic kolejny raz sie spoznia. Rada Rodzicow wyrzucila dyrekcje to teraz zabiera sie za nauczycieli za ich obrazanie szykanowanie ale drodzy rodzice tego bezkarnie tez nie mozna robic;) 19:04, 20.08.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

matkamatka

8 3

oj świetliczanko po fakultetach... gdybyś miała skończone poważne studia tak jak WSZYSCY rodzice tych znienawidzonych przez Ciebie dzieci, to zapewne wolałabyś poznęcać się nad dziećmi inaczej niż w świetlicy, np na lekcjach stawiając im pał po kres:) Niestety zdolności za mało to i tylko do świetlicy się trafiło. Jakże przykre! A co do zemsty - to wy przodujecie w niej, co widać po artykukle i życiu codziennym każdej szkoły. Wydaje się wam że jesteście bezkarni, a jednak i wy podlegać prawu, tylko niesttey kompletnie go nie znacie. Mam nadzieję, że nowy Dyrektor zrobi porządek ze wszystkimi takimi jak ty, a porządni nauczyciele wreszcie zostana docenieni!!! 09:05, 21.08.2015


śmiech na saliśmiech na sali

7 0

tt - dzieci od roku w takiej atmosferze się uczą, a nauczyciele nic - jak nie chcieli zrozumieć podstawowych przepisów i regulaminów - tak pewnie dalej nie będą chcieli. Chyba, że nowy dyrektor to w końcu wymusi - i właśnie dlatego musi być z zewnątrz. Może nie zauważyłeś, bo nie chciałeś - ale wiele dzieci już poniosło realne konsekwencje zaangażowania rodziców - nauczyciele dali im to jasno odczuć - choćby w zaniżonych ocenach, niższej ocenie z zachowania, złośliwych komentarzach czy zgłoszeniach do sądów rodzinnych. Każdy wie, że ze szkołą i nauczycielami zdecydowanie opłaca się współpracować na ich warunkach. Ot - takie właśnie "wysokie" morale. Proszę więc nie straszyć !!! 18:47, 21.08.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%