REKLAMAA1-PizzaSANGIOVANNI-01-12----31-12-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ22 listopada 2019, 13:24 komentarzy 2

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (pixabay.com)

    Jesienią oraz zimą nietrudno o przeziębienie czy nawet grypę. W jaki sposób ustrzec się przed chorobą? Poznaj proste i skuteczne metody na podniesienie odporności organizmu.

    Okres jesienno - zimowy to czas przeziębień i grypy. Porywisty wiatr, deszcz, śnieg, jak również nagła zmiana temperatur związana z chwilowym przebywaniem w ogrzewanych pomieszczeniach - oto czynniki, które w znacznym stopniu osłabiają odporność naszego organizmu doprowadzając tym samym do rozwoju choroby. Czy wobec tego jesteśmy niejako „skazani” na zachorowanie? W żadnym wypadku! Istnieją bowiem skuteczne sposoby na wzmocnienie układu odpornościowego. Jakie konkretnie?

    1. Dieta bogata w owoce i warzywa

    Odpowiednio zbilansowana dieta powinna obfitować w owoce oraz warzywa. Zarówno jesienią, jak i zimą warto sięgnąć po owoce pomarańczowe oraz czerwone, a także warzywa takie jak czerwona papryka, dynia czy marchew. Wszystkie, wymienione powyżej pokarmy stanowią cenne źródło karotenów i antyoksydantów, które wpływają na podniesienie odporności. 

    2. Aktywność fizyczna

    Wydawać by się mogło, że jesienno - zimowa aura nie sprzyja aktywności fizycznej. Niskie temperatury w połączeniu z porywistym wiatrem oraz opadami deszczu czy nawet śniegu potrafią skutecznie zniechęcić do wyjścia z domu, nie mówiąc już o ćwiczeniach na świeżym powietrzu. Niemniej jednak to właśnie jesienią oraz zimą warto zadbać o utrzymanie dobrej kondycji fizycznej, gdyż jest ona równoznaczna z zahartowaniem organizmu, a tym samym wzmocnieniem układu odpornościowego.

    3. Ograniczenie stresu

    Nie od dziś wiadomo, że stres wywiera niezwykle negatywny wpływ na organizm człowieka. Nadmierna ilość bodźców wynikająca z przeżywania sytuacji stresujących powoduje wzrost hormonów m. in. adrenaliny, noradrenaliny czy też kortyzolu. Nadmierne ilości wspomnianych hormonów osłabiają odporność zwiększając zarazem podatność na infekcje. Z tego względu warto zadbać o czas dla siebie, a tym samym odprężyć się i rozładować nagromadzone napięcie.

    4. Odpowiednia ilość snu

    W teorii wszyscy wiemy, że sen jest niezbędny do zachowania zdrowia oraz urody. Niestety, w praktyce nierzadko pozwalamy sobie na – mówiąc wprost – „zarwanie” nocy. A to spory błąd, ponieważ w ten sposób również przyczyniamy się do osłabienia odporności. Podczas snu aktywują się bowiem komórki układu immunologicznego, które niszczą komórki zaatakowane przez wirusy przeziębienia czy też grypy. Ponadto wydzielają one przeciwciała zwalczające infekcje. Jeśli zatem pragniesz poprawić funkcjonowanie układ odpornościowego, zadbaj o odpowiednią ilość snu.

    Po inne, równie wartościowe porady na temat odżywiania oraz funkcjonowania ludzkiego organizmu zapraszamy na stronę Dietetyk.guru.

    2Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~tonia 2 10 dni temu

      ja poza tym, że staram się prowadzić zdrowy tryb życia. to jeszcze jesienią i zimą regularnie biorę kapsułki herbaya z wyciągiem z czosnku na wzmocnienie odporności

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Muszka 1 13 dni temu

      Mnie zaskoczyła informacja, że odporność jest związana ze stanem jelit. Ja dlatego zdecydowałam się na kuracje intesta ktora wspiera odbudowe blony sluzowej i dzieki temu jest zdecydowanie lepiej

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3579 sekundy
    REKLAMAA2-PizzaSANGIOVANNI-01-12----31-12-2019