Zamknij

5 sposobów na wynajęcie małego biura

12:35, 18.07.2018 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 12:37, 18.07.2018
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Małe firmy, w tym szczególnie jednoosobowe działalności gospodarcze, też często potrzebują biura. Nierzadko taka potrzeba pojawia się po jakimś czasie od momentu rozpoczęcia działalności. Początkowo pracuje się z domu, ale z czasem posiadanie powierzchni biurowej staje się niezbędne. Wówczas właściciel firmy przystępuje do szukania biura. Z jednej strony nie jest to trudne ze względu na podaż, ale z drugiej najem biura wiąże się z wieloma krokami do podjęcia, a nie brak jest też rozmaitych pułapek.

Wydawać by się mogło, że małe biuro to biuro, z którym nie powinno być wiele zachodu. Jednak w rzeczywistości może się okazać, że przy wynajmie małego biura mogą się pojawić duże kłopoty. Trzeba bowiem pamiętać przede wszystkim, że biuro wynajmuje się nie na dany moment, ale przede wszystkim na przyszłość. Trzeba więc podejść do sprawy perspektywicznie i rozważyć wiele opcji. Na rynku nie brak jest firm oferujących niewielkie biura do wynajęcia. Podaż jest bardzo duża i znalezienie odpowiedniego jest tylko kwestią czasu.

1. Analiza potrzeb firmy jest kluczowa

Przy wyborze biura ważna jest lokalizacja, wielkość, wyposażenie oraz możliwość ewentualnych przeróbek. Nie w każdym przypadku wszystkie powyższe będą istotne. Dla jednej firmy priorytetem jest lokalizacja w prestiżowym miejscu, a dla innej cena. Trzeba więc ustalić priorytety.

2. Wynajem małego biura i myślenie przyszłościowe

Potrzeby firmy na dzień poszukiwania biura na wynajem są oczywiste. Gorzej jest już z określeniem, jak firma będzie wyglądać za rok, dwa lata czy pięć, i jakie będzie mieć potrzeby wtedy. Trzeba się upewnić, czy powierzchnia biurowa będzie wystarczająca za jakiś czas. Zakładając, że firma się będzie rozrastać, przybędą nowi pracownicy, którzy będą potrzebować miejsca do pracy. Wskazane jest więc wynajmować biuro z niewielkim zapasem wolnej powierzchni. Wiele biurowców daje możliwość poszerzenia wynajmowanej powierzchni, więc warto rozpatrzyć taką właśnie opcję.

3. Ważna jest nie tylko cena

Koszty prowadzenia działalności gospodarczej są bardzo istotne. Co do tego nie ma wątpliwości. Nawet wynajem małego biura może wiązać się z nie tak małymi kosztami. Jednakże dla wielu firm lokalizacja biura jest kluczowa. Wówczas nie należy sugerować się tylko ceną najmu za całość czy jeden metr kwadratowy. Nie ma się co oszukiwać, bardzo tanie małe biuro może okazać się mało komfortowe i najczęściej będzie położone w niezbyt korzystnej lokalizacji. A dobra lokalizacja może mieć istotny wpływ na sukces, jej obroty i przychody. Większe koszty mogą się wiec zwrócić z nawiązką.

4. Doradca pomoże znaleźć niewielki biuro do wynajęcia

Dla wielu firm poszukiwane biuro będzie pierwszym. Zatem firma po raz pierwszy styka się taką kwestią i niekoniecznie musi mieć doświadczenie w tej materii. Warto więc skontaktować się doradcami czy agencjami w stylu tej: https://www.biura-mokotow.com/ które oferują niewielkie biura do wynajęcia. Nie tylko pomogą w doborze optymalnego biura, ale też znajdą takowe i wyręczą najemcę w wielu czynnościach z tym związanych.

5. Okazja! Tanie małe biuro w promocji!

Jak w wielu innych branżach, tak i w branży nieruchomości na wynajem można natrafić na okazje czy promocje. Często upusty czy zmiany warunków są na tyle atrakcyjne, że warto trochę poczekać czy dokładniej poszukać, a z pewnością znajdzie się takie, które będzie nie tylko optymalne do potrzeb, ale też atrakcyjne pod względem finansowym.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%