Zamknij

5 tys. złotych mandatu za psa bez smyczy? Kosmiczna bzdura!

15:24, 17.11.2018 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 11:08, 21.11.2018
Skomentuj pixabay.com pixabay.com

Za wyprowadzanie psa bez smyczy kara grzywny nawet do 5 tys. złotych? 15 listopada zaczęły obowiązywać nowe przepisy kodeksu wykroczeń, ale wszechobecne doniesienia o bardzo wysokich mandatach za brak smyczy są nieprawdziwe. 

4 października Sejm uchwalił nowe przepisy kodeksu wykroczeń, które weszły w życie 2 dni temu. Zmienione zostały m.in. sankcje za wprowadzanie w błąd organów państwowych co do tożsamości innej osoby, odnośnie obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia. Za kradzież i przywłaszczenie cudzej rzeczy o wartości powyżej 500 złotych grozi areszt, więzienie lub grzywna. Wydłużony został także termin płatności za mandaty karne za wykroczenia drogowe czy nieodśnieżanie chodnika – teraz na zapłatę będziemy mieli 14, a nie jak do tej pory 7 dni.

Grzywna lub mandat

Ostatnim zmienionym przepisem, który wszedł w życie w czwartek, jest zwiększenie sankcji za niedopilnowanie zwierzęcia. Jeśli właściciel groźnego psa trzyma go na nieogrodzonej posesji lub puszcza wolno podczas spacerów, co zagraża zdrowiu, a nawet życiu innych ludzi, może zostać ukarany grzywną do 5 000 złotych lub ograniczeniem wolności.

Wbrew temu, o czym piszą media, nie jest to grzywna grożąca za puszczenie każdego psa bez smyczy. Dotyczy ona tylko tzw. "psów bestii", czyli zwierząt niebezpiecznych.

Tak tłumaczy zmianę przepisów Ministerstwo Sprawiedliwości:

Ustawa zaostrza kary za niedopilnowanie niebezpiecznych zwierząt. Jeśli właściciel np. groźnego psa trzyma go na nieogrodzonej posesji lub puszcza go wolno podczas spacerów, co zagraża zdrowiu a nawet życiu innych ludzi, może zostać ukarany grzywną do 5 000 zł, a nawet ograniczeniem wolności. Do tej pory za nieostrożność przy trzymaniu zwierzęcia groziła grzywna w wysokości zaledwie do 250 zł.

- Sankcję tę należy wyraźnie zwiększyć, ponieważ często dochodzi w Polsce do ataków na ludzi przez zwierzęta pozostawione bez właściwego dozoru. Ofiarami psów bestii niejednokrotnie padają dzieci. Brak dostatecznej reakcji karnej na takie przypadki powoduje więc poważne zagrożenie - argumentował resort sprawiedliwości, a Sejm wprowadził proponowane zmiany.

Jakie są zmiany w kodeksie wykroczeń dotyczące zwierząt? Przygotowaliśmy porównanie brzmienia przepisów przed i po zmianach:

Było:

Art. 77. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia,podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.

Jest:

Art. 77. § 1. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1000 złotych albo karze nagany.

§ 2. Kto dopuszcza się czynu określonego w § 1 przy trzymaniu zwierzęcia, które swoim zachowaniem stwarza niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia człowieka, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.

Było:

Art. 78. Kto przez drażnienie lub płoszenie doprowadza zwierzę do tego, że staje się niebezpieczne, podlega karze grzywny do 1 000 złotych albo karze nagany.

Jest:

Art. 78. Kto przez drażnienie lub płoszenie doprowadza zwierzę do tego, że staje się niebezpieczne, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1000 złotych albo karze nagany.

Było:

Art. 108. Kto szczuje psem człowieka, podlega karze grzywny do 1 000 złotych albo karze nagany.

Jest:

Art. 108. Kto szczuje psem człowieka, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.

Czym są zwykłe i nakazane środki ostrożności w przypadku zwierząt?

Ustawa o ochronie zwierząt mówi, że:

Art. 10a. ust. 3. Zabrania się puszczania psów bez możliwości ich kontroli i bez oznakowania umożliwiającego identyfikację właściciela lub opiekuna.

4. Zakaz, o którym mowa w ust. 3, nie dotyczy terenu prywatnego, jeżeli teren ten jest ogrodzony w sposób uniemożliwiający psu wyjście.

Wskazuje to zatem na konieczność sprawowania kontroli nad psem (a nie: prowadzenie go na smyczy i zakładanie kolczatki) tak, aby nie zagrażał innym ludziom, a także oznakowanie go w sposób umożliwiający identyfikację (adresówka, chip).

A co z lokalnym regulaminem warszawskim?

Zmiany w Kodeksie wykroczeń nie powodują uchylenia regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie Warszawy. Uchwalony 8 lutego 2018 roku przez radnych wciąż przewiduje, że pies (ale nie ten zaliczony do ras groźnych) może biegać swobodnie, gdy jest oznakowany w sposób umożliwiający identyfikację właściciela (np. czipem, opaską, adresatką).

Straż Miejska zastrzegała wówczas, że nowy punkt regulaminu dotyczący oznaczenia zwierząt nie zwalnia całkowicie z obowiązku trzymania psa na smyczy i apelowała o zachowanie zdrowego rozsądku. - Na terenach przeznaczonych do wspólnego użytku pies nadal powinien być trzymany na smyczy - stwierdziła rzeczniczka warszawskiej straży miejskiej w rozmowie z Haloursynow.pl w lutym tego roku.

Podsumowując - psy (ale nie te ras groźnych) nadal można wyprowadzać bez smyczy poza terenami publicznymi (zgodnie z regulaminem lokalnym), ale zgodnie z Kodeksem wykroczeń należy nad nim mieć kontrolę i nie dopuszczać do stworzenia przez nie zagrożenia dla ludzi.

Więcej o regulaminie - w osobnym artykule.

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(83)

jasiojasio

23 11

i bardzo dobrze, może typ właściciela "on tylko chce się bawić" się zastanowi nad swoim postępowaniem. 16:33, 17.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

piesiopiesio

31 19

A może powinno na smyczy wyprowadzać się dzieci które lecą do tych piesków bo ładne 16:52, 17.11.2018


LegionistaLegionista

24 23

pies to nie czlowiek, dlatego tez nigdy nie moze byc traktowany tak samo. I zasada kto tu jest dla kogo. Pies dla czlowiek czy czlowiek dla psa ?
17:28, 17.11.2018


reo

GośćGość

22 20

Najwyższa pora!Na smyczy i w kagańcu! Inna sprawa to wieczorne i nocne spacery z psem, po których prawie nikt nie sprząta, bo ich nie widać w ciemności. Ale rano można zobaczyć "nową produkcję". Cichociemni! 16:43, 17.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LegionistaLegionista

28 8

podpisuje się obiema rękami. Pies na smyczy i sprzątać odchody po swoich pupilach 17:26, 17.11.2018


..

25 10

Dzieci na smycz! 16:57, 17.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LegionistaLegionista

15 27

i ciebie na smycz i do Tworek !
co ty porównujesz psy do ludzi ??? 17:25, 17.11.2018


asqasq

11 4

nareszcie na wsiach jest to plaga 16:58, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

arkadiuszarkadiusz

9 11

Dobra zmiana robi wszystko,by wylądować w rynsztoku. 17:07, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

18 10

bardzo ! bardzo ! bardzo dobrze !!!

17:07, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polakpolak

11 19

Dobra zmiana tworzy prawo komunistycznego zastraszania ludzi, ani się obejrzymy a paragrafy na wszystko. Na niewinnych też, bo kto jest bez winy ? 17:20, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

swój nickswój nick

19 4

...pies i pies to nie to samo tak jak człowiek i człowiek ...już widzę yorka w kagańcu i na smyczy -kolczatka .Za niesprzątanie po psie muszą być kary mój pies moja kupa i tyle w temacie....Pozdrawiam wszystkich ''psiarzy". 17:22, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kupakupa

23 7

Tylko świnia nie sprząta po swoim psie. 17:23, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PRAWDAPRAWDA

26 6

Jestem za, obawiam się jedynie o starszych , samotnych ludzi spacerujących ze swoim jedynym,\ jakże często\ - przyjacielem, ponieważ w strażnicy miejscy z reguły są podszyci tchórzem - boja się interweniować zdecydowanie tam gdzie sami mogą oberwać, ale babcię, która idzie z małym pieskiem bez kagańca na pewno dopadną - znam takie obrazki. 17:23, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FasolaFasola

23 6

Może najpierw zainteresujcie się śmieciami i butelkami leżącymi na Ursynowie WSZĘDZIE!!! Wstyd, ze nikt o to nie dba! Buduje się ulice a śmietników brak! Moze tak wlepiać mandaty tym co rzucają śmieci! 17:27, 17.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyz1974xyz1974

1 11

ale jak otwierasz okno to nie śmierdzi 17:51, 17.11.2018


pogryzionypogryziony

24 17

Pies na spacerze MUSI być na smyczy. Chyba, ze ratler albo jakiś tam maluch inny. Wtedy można wziąć go na laczek. Z dużym gorzej. 17:40, 17.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

phiphi

26 13

nie ma znczenia rasa, ja ratlerom, yorkom itp nie ufam 18:07, 17.11.2018


adad

8 8

a pogryzionym i rybom dać kagańce ...i ich dziatwie rozwrzeszczanej bez kultury 21:43, 17.11.2018


psifanpsifan

12 16

chyba te przepisy nie dotyczą małych piesków, bo to już byłaby przesada 17:53, 17.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KajtekKajtek

9 13

Wszystkich piesków, dlatego przepis będzie martwy. W Warszawie od lat jest ten przepis uchwalony przez samorząd, i ten kto chce stosuje go, a ja Yorka w parku puszczam wolno. 18:08, 17.11.2018


funfun

12 3

"Podsumowując - psy (ale nie te ras groźnych) nadal można wyprowadzać bez smyczy poza terenami publicznymi (zgodnie z regulaminem lokalnym), ale zgodnie z Kodeksem wykroczeń należy nad nim mieć kontrolę i nie dopuszczać do stworzenia przez nie zagrożenia dla ludzi." - dla Tych, których ponosi z radości/ pies ma byc dobrze oznaczony i nalezy miec nad nim kontrole wcale nie trzeba miec go na smyczy :) psy ras groznych sa opublikowane na liscie ZKWP - określenie polskiego, urzędowego wykazu ras psów uznawanych za agresywne wprowadzonego na mocy art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt[1]. 18:05, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

........

33 14

bardzo dobrze. może to nauczy właścicieli myślenia. 18:06, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alex 15Alex 15

36 16

A jaka jest wartość zagryzionego na śmierć przez psa dziecka czy dorosłej osoby !!!Puknijcie się łeb psiarze Wasze psy są mądrzejsze od Was bo to psy dyktują co mają robić z Wami !!! 18:07, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

39 6

I bardzo dobrze,a dołożyć jeszcze za bobmy po psach pozostawiane na chodnikach i trawnikach.I podkreślą, że kocham zwierzęta, ale jak ktoś ma psa to niech zdaje sobie sprawę, że wiąże się to także z obowiązkiem sprzątania po nim, bo dość już tego, że niby trzeba sprzątać, a bomb dookoła pełno,a potem i my i nasze dzieci w to wdeptujemy. 18:15, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

supersuper

40 25

super! Może w końcu skończy się samowolka, bo czasem z dzieckiem strach przechodzić obok takiego psa i ćwierć mózga co nie zakłada mu kagańca 18:24, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KociażKociaż

9 33

Wytruć wszystkie kundle !!! 18:46, 17.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

15 7

Ciebie pierwszego... 23:02, 17.11.2018


GOŚĆGOŚĆ

12 10

Te "bestie" z kokardkami związanymi na sierści są STRASZNE !!! 18:54, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

15 24

Kolejne pisowskie prawo, które staje się bezprawiem!!!!!!!!!!!!!!!!!! 19:26, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zenekzenek

16 6

Już wolę psa bez smyczy jak jego gówno na chodniku. 19:51, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Polak na poziomiePolak na poziomie

22 37

Brawo. Zakaz psów na terenach miejskich. Co za polpelnosprawni umysłowo bawią się w pupile na blokowiskach. To są krewni wilków, naturalny wróg człowieka.amstafy zabijają dzieci.... 19:56, 17.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ufoufo

4 3

Polak na poziomie "0" albo jak w utworze Lady Pank " Mniej niż 0" 08:16, 20.11.2018


EwitaEwita

1 0

Lepiej zakazac psow na terenach wiejskich, bo tam tylko sa trzymane przy budach na lancuchu i spuszczane samopas noca. W miastach ludzie o wiele lepiej opiekuja sie swoimi pupilami. Pies od tysiacleci towarzyszyl czlowiekowi i nikt tego nie zmieni, a jesli ktos sie ich boi to ma problem i musi sie leczyc. . 10:31, 14.12.2018


DingoDingo

26 27

karać sierściucholubnych niech się nauczą porządku. Dodatkowe kary dla sierściucholubnych za niesprzątanie gówien. Policja robić zdjęcie i publikować a za karę 10 dni zbierania gówien po innych sierściuchach. 20:00, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mądralkamądralka

20 5

Trzeba się zastanowić. Każą nam sprzątać kupska w woreczki plastikowe, Które będą się rozkładać 300 lat. Takie woreczki oferują nam wszystkie sklepy. Czy oby na pewno chcemy być ekologiczni? 20:20, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WojtekWojtek

26 5

Już widzę menelstwo z amstafami w kagańcu i na smyczy. 20:22, 17.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bobbob

24 0

już widze jak strażnik miejski interweniuje. 21:19, 17.11.2018


LeoncioLeoncio

33 29

do czego potrzebny jest pies w blokowisku ? 21:19, 17.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SvenSven

21 18

Jesteś niepełnosprawny intelektualnie. 22:18, 17.11.2018


NinaNina

27 26

Kosmiczna bzdura to terroryzować mieszkańców swoim psem, bo pies musi się wybiegać. Nieważne , że kobiety w ciąży , matki z dziećmi boją się wyjść na spacer, a piezy musi analizować rzuci sięna mnie, czy tylko obszczeka. 21:38, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

azaz

18 4

a 100000zł dać...tak to jest jak wieś przybywa do miast i wszystko wg ich malutkiego pojęcia musi stać na łańcuchu 21:39, 17.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ostatni sprawiedliwyOstatni sprawiedliwy

21 32

Kary grzywny plus proponuje karę uśpienia zwierzęcia, gwarantuje że nie zobaczycie ani jednego latajacego sierściucha po ulicach i placach zabaw. Dzieci się bawią a te sraja im do piaskownic. Ble 21:41, 17.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

bartigdabartigda

10 11

czyli idąc twym tokiem myslenia mamy uśpić wszystkie madki z bachorami, które szczają pod płotem? 11:02, 18.11.2018


EwitaEwita

1 0

A ja uwazam, ze Ci, ktorzy sie boja psow maja problem i powinni udac sie do psychologa, aby nauczyc sie przezwyciazyc swoj lęk. Dzieci nalezy od malego oswajac z psami, pozwalac im podejsc do psa , oczywiscie lagodnego, i pogkaskac go. Dobrze, jesli w rodzinie jest pies, bo wtedy w przyszlosci nie bedzie problemu z lekiem przed nimi i i nikt nie bedzie wymuszal przepisow, aby psa prowadzic na smyczy. To czlowiek ma rozum i powinien panowac nad swoimi lękami i fobiami. 10:22, 14.12.2018


IzaIza

1 0

Ale wredota ! Skad sie bierze ta nienawisc do zwierzat ? To juz musialo sie zaczac w dziecinstwie jak mamusia powiedziala, ze piesek jest be i straszyla, ze moze ugryzc. To tacy ludzie rzucaja zatrute kielbasy na ulice, a za to powinno byc conajmniej 10 lat wiezienia. 10:50, 14.12.2018


WarszawiakWarszawiak

4 9

dlaczego do k… nędzy to nie miasto ma odśnieżać publiczny chodnik tylko właściciel posesji, która przylega do tego chodnika???? Cena jednej godziny mojej pracy to 240 PLN brutto. Mam do odśnieżenia 60 metrów chodnika. Zajmuje mi to od 1 do 2 godzin, zależnie od ilości śniegu i lodu. Rozumiem, że wartość mojej pracy mogę odjąć od podatku jaki płacę z a nieruchomość…. 23:35, 17.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SŁAWEKSŁAWEK

5 3

Dlaczego,dlatego kup sobie odśnieżarkę i ciesz się ,że parę dni w zimie śnieg pada .Miłego odśnieżania.Ja też odśnieżam i nie płaczę. 11:57, 18.11.2018


LegiuniaLegiunia

21 4

Niebezpieczne rasy bezwzględnie na smycz. Nigdy nie wiadomo czy taki nie rozszarpie twojego yorka na smyczy czy dziecka. Nienawidzę tłumaczenia że on nie gryzie. Telefony w łapy i kręcić dowody na takich bezmyślnych ludzi 01:00, 18.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EwitaEwita

0 0

Niebezpieczne w kaganiec, to zrozumiale, bo jak ktos sobie wybral taka rase to musi teraz podjac specjalne srodki ostroznosci, ale jesli ktos ma rase przyjazna do ludzi i dzieci jak np. labrador czy golen lub spaniel albo beagle to powinien miec mozliwosc prowadzenia takich psow bez smyczy bo one nikomu nie zagrazaja. Oczywiscie poza jakas ruchliwa ulica. 09:46, 14.12.2018


NickNick

4 4

A jak ktoś szczuje człowieka kotem, to karze nie podlega ? 10:08, 18.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EwitaEwita

0 0

Zgadzam sie , niech sie lepiej kotami zajma, bo mniej przyjazne dla czlowieka , prychaja i drapia, a luzem biegaja wszedzie, po lawkach , smietnikach i przeszkadzaja z psami spacerowac , 09:52, 14.12.2018


GerardGerard

22 4

Bardzo dobry przepis! Super ustawa! 11:26, 18.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

autochtonautochton

12 4

Stały obraz na każdej polskiej wiosze, to pootwierane bramy ciężkomyślnych kmiotów... A na podwórku kręcące się sierściuchy. Bo takiemu cebulakowi ciężko jest zejść z traktora i zamknąć bramę, jak pojechał nim do sklepu po następną ćwiartkę. Pytanie jak taki przepis wyegzekwować, bo zanim człowiek ściągnie gliny czy inną straż wiejską, to zdąży być pogryziony przez kundle. 13:40, 18.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

autochtonautochton

11 4

I jeszcze jedno. Jakby gliniarnia i inna tam strasz miejska była w patrolach w terenie a nie siedziała po swoich kanciapach, to takie zakazy i kary byłyby do wyegzekwowania. A tak, to czyjś kundel i tak kogoś pogryzie. I zanim jedna albo druga formacja się zjawią na miejscu zdarzenia to minie kilka godzin, a po sprawcy nie będzie ani śladu. A ktoś się pisze na obywatelskie zatrzymanie debilnego pustaka, który ma przy sobie takiego sierściucha? 13:50, 18.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MarekMarek

6 9

"Strasz" miejska to od straszenia analfabeto, a kundel to ty jesteś 22:39, 18.11.2018


autochtonautochton

2 1

@Marek Nie zajarzyłeś w tym zamierzonej beki ciężkostrawny buraku? 19:03, 22.11.2018


egiegi

11 8

a ja mam problem z kotami sąsiadów. Przesiadują one u mnie na działce, terroryzują mojego małego pieska, śpią na meblach wypoczynkowych brudząc je niemiłosiernie, zagryzają małe ptaszki itd. Sąsiedzi nie widzą problemu, bo nie ma przepisów zobowiązujących właścicieli do czegokolwiek. Nawet nie wiem czy są szczepione! 17:29, 18.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

magnusmagnus

5 2

nam pod drzwiami lubi siknąć kot sąsiad, przychodzi na wycieraczkę niby w odwiedziny i bach nasikane, trudno już się z tym pogodziliśmy, doszliśmy do wniosku, że skoro do nas przychodzi to chyba nas lubi i głupio tak przepędzć czy straszyć biedaka 14:23, 19.11.2018


pytekpytek

22 8

Po co kolejny martwy przepis? Biegałem dziś po lesie kabackim, pełno psów luzem - a jest zakaz wprowadzania. 17:57, 18.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

EsaEsa

9 34

O wiele bardziej bym się przestraszyła faceta biegajacego po lesie niż psa. A poza tym - tylko tobie dwunogu wolno luzem biegać? 22:37, 18.11.2018


pytekpytek

16 4

do Esa: piszesz nie na temat - nie ma zakazu biegania w lesie, jest zakaz wprowadzani psów - i koniec. Piszę, że nikt tego i innych przepisów nie respektuje. Nie napisałem, że się psów przestraszyłem. Mnie faktycznie można się przestraszyć bo biegam w masce:-) 07:44, 19.11.2018


IzaIza

1 2

W lesie kabackim nie ma zakazu puszczania psow luzem. Jak sie nie podoba to biegaj po ulicach. A swoja droga , dorosly facet, a psow sie boi. 10:43, 14.12.2018


amarantowy wilkamarantowy wilk

7 30

jeśli ten kretyński przepis wprowadzony został przez pisiorów to są oni już politycznie martwi. aby do wiosny ! 18:13, 18.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

goshgosh

7 1

a co ma piernik do wiatraka, zobacz sobie jak jest w cywilizowanych państwach a tam chyba PIS nie rządzi? 16:20, 21.11.2018


poza terenami publicpoza terenami public

4 0

poza terenami publicznymi KPW ? 18:16, 18.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

misiumisiu

0 0

czyli gdzie? teoretycznie tereny spółdzielni są terenami prywatnymi z ustanowioną służebnością.
Pytam poważnie, co to jest teren publiczny. 09:34, 27.11.2018


romoromo

16 19

Chciałbym żeby kary były również egzekwowane od ludzi,którzy wzbudzają agresję u psa.Mieszkam pod miastem i mojego do nerwicy lękowej doprowadziły lumpo złodzieje i dzieci "myślące inaczej",walące kijami o ogrodzenie i rzucające kamieniami.Czy będą płacicć 5 tys + koszty długoletniej kuracji behawioralnej i wysokie odszkodowanie..czy nadal winny będzie tylko własciciel agresywnego psa? 19:34, 18.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

autochtonautochton

5 5

Hahaha... kuracja behawioralna... Jeszcze może na kozetce, z pudełkiem husteczek i miską (pardon, szklanką) wody.... Ktoś cię koleś wkręca. I co jeszcze? Może szkody moralne...? 19:11, 22.11.2018


EwitaEwita

1 0

Popieram, kary powinny byc egzekwowane od ludzi, ktorzy prowokuja i draznia sie z psami bo czlowiek powinien byc madrzejszy, 09:18, 14.12.2018


AvadoroAvadoro

8 1

Ani kodeks wykroczeń, ani warszawski regulamin słowem nie wspominają o rasach groźnych. Chodzi o zwierzę, które " swoim zachowaniem stwarza
niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia człowieka" (kw) bądź "agresywne lub mogące stanowić zagrożenie dla otoczenia" (regulamin warszawski), co jest niezależne od rasowości i rasy. 03:10, 19.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zgredzgred

7 6

W Stanach zjednoczonych jest nie wyobrazalne spuszczenie na ulicy psa ze smyczy mandat kilkaset $,sprawa sadowa i w konsekwencji wyroku utrata psa no i do tego 3oo$ za nie uprzatniecie kupy.Jest dobrze ale idiotow i emigrantow nie brakuje. 14:54, 19.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zgredzgred

17 6

W Stanach zjednoczonych jest nie wyobrazalne spuszczenie na ulicy psa ze smyczy mandat kilkaset $,sprawa sadowa i w konsekwencji wyroku utrata psa no i do tego 3oo$ za nie uprzatniecie kupy.Jest dobrze ale idiotow i emigrantow nie brakuje. 14:56, 19.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EwitaEwita

2 1

W Stanach tez jest kara smierci, pozwolenie na bron, strzelaniny w szkolach itd. Nie ma sensu zachwycac sie Stanami. Taka jest prawda, ze pies prowadzony caly czas na smyczy staje sie agresywny. Trzeba go szkolic i wychowywac, a nie prowadzic caly czas na smyczy, bo to nic nie da. 20 lat temu psy rzadko byly prowadzone na smyczy i mniej bylo konfliktow miedzy nimi. Tylko psy ras agresywnych powinny nosic kagance. 10:07, 14.12.2018


WienioWienio

7 8

Macie paranoję. Dlaczego nie pójdziecie do psychiatry się leczyć ? 16:16, 19.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZenekZenek

18 4

Wreszcie może się dobiorą do d(u)py tym wszystkim ćwokom co myślą że jak mają pieska to im wszystko wolno 22:29, 19.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WAWA

1 1

Właścicieli tych malutkich piesków to też dotyczy (yorkshire, mops itp.)??? 00:55, 21.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

autochtonautochton

6 4

Życzę każdemu sierściocholubnemu, żeby musiał bronić się przed dwoma (1,5 i 1 rok) owczarkami kaukaskimi i cudem nie mieć zmiażdżonego przedramienia. Tak jak mnie kiedyś zimą napadły, gdy na warszawskich Jelonkach wracałem do domu. Tylko budrysówka ze śliską podszewką w rękawie mi uratowała rękę. No, nie lękajcie się i dajcie się zaatakować przez takie dwa bydlaki. 19:08, 22.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JAirJAir

1 1

NO COZ.WEDŁUG MNIE PSY W MIEJSCACH PUBLICZNYCH POWINNY BYĆ PROWADZONE NA SMYCZY.NIE WIEM KTO TU SIE NA TO OBURZA ALE W INNYCH CYWILIZOWANYCH KRAJACH WŁĄŚCICIELE SĄ MOCNO KARANI ZA PUSZCZANIE PSA LUZEM.A POZA TYM CO TO ZNACZY PSY BESTIE, JAKIE TO PSY?????,KAŻDY PIES MOŻE UGRYŚĆ BEZ WZGLĘDU NA RASE.5000 TYŚ ZŁ POWINIEN ZAPŁACIĆ WŁAŚCICIEL PSA KTÓRY UGRYZŁ NIE BENDĄC NA SMYCZY I TO JEST PRAWIDŁOWE, MNIEJ INNI KTÓŻY PSA NA SMYCZY NIE PROWADZĄ.CZAS NA PORZĄDKI W TYM KRAJU.LUDZIE POWINNI WRESZCIE NAUCZYC SIE PRZESTRZEGANIA PRZEPISÓW BO Z TYM W NASZYM KRAJU NIE BARDZO.I TYLE 21:01, 07.12.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EwitaEwita

2 1

Nieprawda, w Anglii i Holandii , a pewnie tez w wielu innych krajach psy moga byc prowadzone bez smyczy w miejscach publicznych, a w metrze i autobusach nawet bez kaganca, nie tak jak u nas i nikt nie protestuje. Pies na smyczy staje sie agresywny , powie to kazdy znawca psow i bechawiorysta. Psa trzeba szkolic i wychowywac, a nie prowadzic na smyczy 09:24, 14.12.2018


EugeniuszEugeniusz

0 0

wskaż te "inne cywilizowane kraje" TY BURAKU! 20:18, 15.01.2020


suchysuchy

1 1

surowe kary.koniec i kropka .nie masz mozliwosci wychowac psa płac 16:27, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZEUS ZEUS

0 2

Brawo. Bardzo dobry przepis. Zoofile już bólu d..y dostają co widać w komentarzach. Wypuszczajcie luzem swoje sierściuchy u siebie w mieszkaniu a nie w miejscach publicznych. I nauczcie się po nich sprzątać kupska a nie zostawiacie to gdzie popadnie. Zabierajcie te odchody do swoich mieszkań najlepiej. Kiedy do mnie jakiś sierściuch bez smyczy i kagańca podbiega do dostaje z kapcia 14:11, 03.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%