REKLAMAA1-PizzaSANGIOVANNI-01-02----29-02-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Jedno z przejść przy Koncertowej gdzie staną światła

    Jedno z przejść przy Koncertowej gdzie staną światła (SK)

    Do grudnia tego roku na sześciu przejściach dla pieszych w alei KEN staną światła. Miejscy drogowcy właśnie ogłosili przetarg, pieniędzy na sygnalizację dosypie dzielnica.

    Decyzja o postawieniu 6 nowych sygnalizacji świetlnych zapadła na początku roku. Zarząd Dróg Miejskich czekał na wolne środki i wczoraj, 4 września, ogłosił przetarg. W dopięciu budżetu (wg kosztorysu 2,4 mln zł) pomogła dzielnica, która postanowiła wyłożyć 340 tys. złotych. Jedno przejście będzie zatem kosztowało ok. 0,4 mln złotych.

    - Bezpieczeństwo mieszkańców jest dla nas najważniejsze. Nowa inwestycja wpisuje się w realizowaną konsekwentnie przez ostatnie lata politykę poprawy bezpieczeństwa mieszkańców. Obejmuje ona m.in doświetlenia przejść dla pieszych, szczególnie tych w okolicach szkół oraz aktywne znaki mierzące prędkość pojazdów przy przejściach - mówi burmistrz Robert Kempa. I przypomina, że o instalację brakujących sygnalizacji apelowali też dzielnicowi radni w jednogłośnie przyjętej uchwale.

    "Duże ryzyko wypadku śmiertelnego"

    Światła zamontowane zostaną do grudnia na przejściach w rejonie ul. Koński Jar i Koncertowej (2 przejścia), przy kościele Wniebowstąpienia na wysokości al. KEN 101, na wysokości parkingu P&R Stokłosy oraz przy Telekiego i Jeżewskiego na Kabatach. To sześć ostatnich zebr od Doliny Służewieckiej po Wąwozową, przy których jeszcze nie ma świateł.

    - Światła to wynik audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego przeprowadzonego na ursynowskich przejściach w 2017 roku. Wyniki audytu jasno wskazują, co należy zrobić, by przejścia były bezpieczniejsze - mówi Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich.

    Zajrzeliśmy do dokumentu, który przygotowało dwa lata temu Biuro Konsultacyjno-Projektowe Inżynierii Drogowej „Trafik” z Gdańska na zlecenie warszawskich drogowców. Wszystkie sześć zebr w alei KEN audytorzy uznali za bardzo niebezpieczne dla pieszych. Większość z nich - jak oceniono - powoduje duże ryzyko wypadku śmiertelnego.

    Zresztą w ostatnich latach takich wypadków w alei KEN nie brakowało. W czerwcu 2014 roku na przejściu przy Artystów zginął trzylatek (w efekcie tego stanęły tam światła). Przy Telekiego dwa lata temu zmarł potrącony przez auto znany i ceniony lekarz z Kabat. Były też mniej tragiczne w skutkach potrącenia pieszych - najwięcej na odcinku kabackim. W 2018 roku na KEN rannych zostało 13 osób w 11 wypadkach.

    Zdaniem audytorów z Gdańska w alei KEN samochody jeżdżą za szybko, co nie pozwala pieszym wchodzącym na zebrę właściwie ocenić sytuacji. Poza tym audytorzy często spotykali się z sytuacją, w której kierowca na jednym pasie zatrzymywał się przed zebrą, a ten na sąsiednim pasie przyspieszał. Wg oceniających ursynowskie przejścia są też pozastawiane parkującymi samochodami, co również ogranicza widoczność. 

    Przejścia w rejonie Koncertowej i Końskiego Jaru to z kolei aż trzy pasy do pokonania dla pieszych.  

    - Lewy pas ruchu pełni jednocześnie funkcję pasa rozpędzania, dla pojazdów zawracających. Kierujący pojazdem rozpędzając się tym pasem, zmienia pas ruchu na środkowy. Jego uwaga będzie pochłonięta obserwacją lusterka bocznego aby zmienić pas ruchu. Kierowcy może brakować czasu i uwagi, aby jednocześnie zmieniać pas i obserwować przejście dla pieszych. Jest to organizacja ruchu bardzo niebezpieczna - czytamy w audycie.

    Wszystkie 6 przejść w alei KEN znalazło się na liście 25 najbardziej niebezpiecznych zebr wytypowanych przez audytorów, gdzie - ich zdaniem - należy zastosować sygnalizację świetlną.

    Kierowcy: Światła co 100 metrów?

    Nie wszystkim podobają się plany drogowców. Zdaniem wielu kierowców stawianie świateł "co 100 metrów" nie przyniesie poprawy bezpieczeństwa tylko jeszcze większe korki. A ostatnie przejścia bez świateł, którymi w tym roku zajmie się ZDM, to zebry położone bardzo blisko innych przejść. Te przy Koncertowej położone są zaledwie 70 metrów od siebie, a 130 metrów dalej są kolejne, już ze światłami. Między zebrami przy kościele Wniebowstąpienia jest dokładnie 100 metrów. A pomiędzy Wąwozową a przejściem przy Telekiego - 220.

    - Płynność ruchu się pogorszy, korki będą większe, a ludzie jak ginęli tak będą ginąć. Przecież do tej pory wypadki w alei KEN były też na przejściach ze światłami. Jak widać, to nie jest gwarancja braku wypadków - komentuje Adam, kierowca i mieszkaniec Ursynowa.

    - Jeśli kładziemy na szali bezpieczeństwo pieszych a po drugiej stronie komfort kierowców, to wybór dla mnie jest oczywisty - kwituje burmistrz Robert Kempa.

    Sześć nowych sygnalizacji w alei KEN. Dobra decyzja?

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 142

    • 87
      BARDZO PRZYDATNY
    • 2
      ZASKOCZONY
    • 26
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 14
      WKURZONY
    • 10
      BRAK SŁÓW

    48Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Interpretator 48 5 miesięcy temuocena: 0% 

      "Większość z nich - jak oceniono - powoduje duże ryzyko wypadku śmiertelnego." - odkrywcze stwierdzenie i jeszcze za to zapłacili. DRAMAT. Przecież każde przejście przez jezdnię to duże ryzyko wypadku śmiertelnego. Jeżeli nie byłoby ryzyka, to oznacza, że przejście nie jest potrzebne. Wygląda na to, że raport robiony był pod tezę. Może warto sprawdzić wiarygodność wykonawcy.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Aśka 47 5 miesięcy temuocena: 91% 

      Decyzja o budowie świateł bardzo dobra, ale dużo lepiej byłoby podwyższać poziom przejść dla pieszych. Koszty pewnie podobne albo nawet niższe, a rozwiązanie dużo pewniejsze. Takie rozwiązania są stosowane w wielu miejscach i znakomicie się sprawdzają. Patrząc na komentarze widać to samo co na KEN, że wiele osób myli KEN z drogą ekspresową.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwatorka 46 5 miesięcy temuocena: 8% 

      Decyzja o budowie świateł nie jest dobra. Uczy pieszych lenistwa, a przepisy o korzystaniu z przejścia dla pieszych są bardzo jasne i proste. WYSTARCZY TYLKO JE STOSOWAĆ, a nie wchodzić na przejście z tzw "biegu", bo na to prawo nie pozwala. Należy zapoznać się z przepisami, a nie słuchać jakiegoś oszołoma, który stwierdził, że to pieszy przecinając drogę samochodom ma pierwszeństwo. Pieszy ma swoje prawa i kierujący pojazdami swoje. Powtarzam - należy je stosować.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tt 45 5 miesięcy temuocena: 17% 

      Decyzja o budowie świateł jest jaka jest. Budowanie podwyższeń jest pomysłem bardzo złym. Generuje smog a nie gwarantuje bezpieczeństwa (podobnie z resztą jak światła) a tylko generuje smog.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rafo4 44 5 miesięcy temuocena: 80% 

      Popieram podwyższanie przejść, wszyscy będą musieli mocno zwolnić. Światła pijany może zignorować, jak zignoruje podwyższenie uszkodzi samochód. W Warszawie są takie rozwiązania, tam gdzie są nie ma potrąceń pieszych. Oddanie POW spowoduje większy ruch tranzytowy przez Ursynów, dojazd do wjazdów zjazdów z POW, będzie więcej samochodów przelatujących żeby dostać się do POW. Najwyższy czas na budowę świateł, zgadzam się że podwyższenia nawet lepsze.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 12 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dzik 43 5 miesięcy temuocena: 87% 

      Dziękujemy bardzo. Będzie koniec szaleńczych przejazdów przez przejście na wysokości Pala Telekiego!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 42 5 miesięcy temuocena: 25% 

      Zabawny fakt. Czerwone światło nie ma 100% skuteczności. Dodatkowo trzeba jeszcze uważać. Natomiast na pewno będziecie mieć tam więcej smogu.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 41 5 miesięcy temuocena: 16% 

      Sabotażyści z Ratusza ukatrupią kolejną trasę komunikacyjną. Nie dość, że budową obwodnicy zdemolowali ruch poprzez złośliwą organizację, to teraz za KEN się biorą. Ciekawe, czy neurobiałki ursynowskie to kupią? Kupią.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dziadek 40 5 miesięcy temuocena: 93% 

      Trasa tl..u jest linia metra a nie tor wyścigowy dla osób które tylko potrafią trzymać kierownicę

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 14 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zaniepokojona babcia 39 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Skrzyżowanie Wąwozowej i Rosoła. Dzieci przechodzą do szkoły, mają zielone światło i zielone światło maja jednocześnie kierowcy skręcający z Wąwozowej w lewo, w ul Rosoła. Jak najszybciej trzeba zmienić ustawienie świateł!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zaniepokojona babcia 38 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Skrzyżowanie Wąwozowej i Rosoła. Dzieci przechodzą do szkoły, mają zielone światło i zielone światło maja jednocześnie kierowcy skręcający z Wąwozowej w lewo, w ul Rosoła. Jak najszybciej trzeba zmienić ustawienie świateł!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~max 37 5 miesięcy temuocena: 31% 

      A propos sygnalizacji świetlnej - wciąż czekamy na zieloną strzałkę na skręcie z ul. Wąwozowej w prawo w ul. Relaksową. Okoliczni mieszkańcy mają dość wdychania spalin z samochodów, które stoją im pod oknami na czerwonym świetle z powodu braku tej strzałki.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jac. 36 5 miesięcy temuocena: 87% 

      Proszę nie wypowiadać się w imieniu okolicznych mieszkańców. Ja jako jeden z nich popieram brak strzałki. Tam tak czy inaczej będą korki powodowane przez stonkę z rejestracjami WPI i WW, którzy parkują na parkingu przy Tesco. Brak strzałki sprawia, że ten ruch jest choć trochę bardziej uregulowany. Niemało samochodów potrafi przekroczyć 50 km na godzinę ZANIM dojedzie do przejścia dla pieszych na Relaksowej. Wiadomo, do Miasteczka Wilanów czy Konstancina jest jeszcze kawałek drogi. A później jest im ciężko zatrzymać się, by przepuścić pieszego, który chciałby przez to przejście przejść NA ZIELONYM.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kabatka 35 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Dodatkową głupotą i narażaniem pieszych i rowerzystów jest to, że samochodom skręcającym z Wąwozowej w Relaksową zapala się zielone światło dokładnie w tym samym czasie co pieszym i rowerzystom na Relaksowej. Oczywiście kierowcy odstawszy swoje w korku ruszają dość szybko. Parę razy już były tam ostre akcje. Zielona strzałka w tym samym czasie, gdy samochody z Relaksowej skręcają w lewo w Wąwozową, byłaby całkiem bezpieczna.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 34 5 miesięcy temuocena: 50% 

      "okoliczni mieszkańcy mają dość wdychania spalin z samochodów, które stoją im pod oknami na czerwonym świetle z powodu braku tej strzałki." - Trzeba było nie protestować na brak zawrotki. Jak chcieliście zawrotki to strzałka nie może działać, bo będą tam wypadki. Macie talent do protestowania na tych Kabatach. Nie wiecie czego chcecie. Nie pasowało wam brak zawrotek a teraz nie pasuje brak strzałki. Nie pasuje wam galeria zamiast Tesco, to dostaniecie kilka bloków, brak parkingu, zapchane uliczki i większe korki. Protestujcie dalej.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 33 5 miesięcy temuocena: 0% 

      do kabatka: Ciekawe jak inaczej chcesz rozwiązać kwestie świateł. Każde światła kolizyjne zapalają się równolegle. Jeżeli skrzyżowanie byłoby bezkolizyjne, piesi chodzili by na czerwonym bo stali by tak długo, a korek sięgał by budowy POW

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 32 5 miesięcy temuocena: 31% 

      No jak z Gdańska, to audytorzy muszą mieć rację.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 31 5 miesięcy temuocena: 0% 

      Słynna trójmiejska jakość

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 30 5 miesięcy temuocena: 47% 

      Najlepiej z KENu zrobić deptak. Autostrady zamknąć i zalesić, bo codziennie tragiczne wypadki. Macie metro i autobusy, zachciało się prywatnych samochodów, wredne burżuje!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jerzy52 29 5 miesięcy temuocena: 74% 

      Zrobić na całym KEN lub częściach ograniczenie do 30km/h. Teraz ruch odbywa się zdecydowanie za szybko, jak na ilość przejść dla pieszych, samochody wyjeżdżające z parkingów przy ulicy, skręty w osiedla. Wypadków śmiertelnych na przyjściach dla pieszych było już wystarczająco dużo, dzieci przechodzą do szkół, rodzice z dziećmi na spacery, ludzie po zakupy. Następny fotoradar też by się przydał. Trzeba to zrobić bo część naszych współmieszkańców ma gdzieś resztę.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 28 5 miesięcy temuocena: 0% 

      Argumentum ad misericordiam

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wiktor 27 5 miesięcy temuocena: 19% 

      To jest główna arteria ursynowa, a nie droga lokalna tetryku

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 26 5 miesięcy temuocena: 0% 

      Tak zrobią, zajdzie się 5 "staruszek" i już. To dywersanci.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 25 5 miesięcy temuocena: 71% 

      KENu już się nie uratuje w kwestii przepustowości ruchu samochodowego. Myślałem że jakieś kładki ale na to już za późno. Czy dołożą 6 świateł czy 60 to bez znaczenia. Oby do zakończenia budowy obwodnicy. Może wtedy się polepszy.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 24 5 miesięcy temuocena: 60% 

      Nie polepszy się. Tak "ustawią" organizację ruchu aby było gorzej. Widać co robią dokoła POW, budowy która paraliżuje dzielnicę a tempo ślimacze. To sabotażyści.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 6 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 23 5 miesięcy temuocena: 67% 

      Sabotażyści to również ludzie lobbujący za budowaniem barier na drogach. Niestety nie wszyscy to rozumieją i wyżej wymienieni mają szeroki poklask przy swojej kreciej robocie.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • bospapieros 22 5 miesięcy temuocena: 67% 

      cała kłobucka osiedlami zabudowana-to takie zadupie .brak konkretnej komunikacji i brak sygnalizacji .szkoda ze rudy z natolinana wypowiada się jak nie zna tych rejonow.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~H 21 5 miesięcy temuocena: 72% 

      No czlony - do metra na dol. W centrum w 21 minut, mozna poczytac, posluchac muzyki, pograc, pospac albo tepo wpatrywac sie przed siebie. Metro nie jest po to cene metra kwadratowego podnosic.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marta Sadek Natoliński 20 5 miesięcy temuocena: 68% 

      Metro pod Al. KEN nie stoi na światłach. Na pohybel trollom i przyspawanym ludziom do samochodów. Wsiadam na metrze Kabary, wysiadam na metrze Służew. Zaliczona cała Al. KEN i przeczytane kilka stron książki. To miasto i ta dzielnica nie pomieści samochodów, które tu ciągle jeżdżą. Tylko sprawny transport publiczny + w okresie letnim rowery.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 19 5 miesięcy temuocena: 27% 

      Ja to z kolei nie lubię tych przyspawanych do metra i rowerów. Najlepiej w domu siedzieć, we własnym fotelu super mi się czyta książki.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kabatka 18 5 miesięcy temuocena: 38% 

      Najgłupsze jest to, że ostatnio jak wsiadam do metra to z jakiegoś powodu tył zajęty jest przez rowery. Zazwyczaj w liczbie mnogiej. Któregoś dnia już na Kabatach było ich tam 4, a jeszcze na Stokłosach chciał jeden się wcisnąć, ale już się nie dało. Zawsze mnie to zastanawia: po co się telepać metrem z rowerem?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 17 5 miesięcy temuocena: 50% 

      A potem przesiadka do autobusu i stoimy w korku. Metro to najlepszy środek transportu, ale niektórzy jadą dalej niż sięga metro, a wtedy często wolę wybrać samochód - szybkie metro nie kompensuje wolnego zapchanego autobusu z kierowcą wariatem.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • bospapieros 16 5 miesięcy temuocena: 42% 

      a jednego na ulKŁOBUCKIEJ 18 nie potrafią. URZAD DBA TYLKO KEN. WSTYD

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rudy_z_Natolina 15 5 miesięcy temuocena: 90% 

      Takie zadupie z więzieniem na czele ... daj spokój człowieku kto chce tam mieszkać.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~piotrjfk 14 5 miesięcy temuocena: 33% 

      Isne szaleństwo !!!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 13 5 miesięcy temuocena: 56% 

      Ja bym zrobił jeszcze 16, takich mini światełek, co 15 m. A co! A ty, Kempa, nie bądź taki Rejtan!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 12 5 miesięcy temuocena: 67% 

      Oby tylko światła przy Telekiego i Jeżewskiego na Kabatach były zsynchronizowane ze światłami na sąsiednich skrzyżowaniach - odpowiednio Wąwozowa i Przy Bażantarni. W innym przypadku, jadąc od południa, na odcinku 1,1 km (Wąwozowa-Belgradzka) będziemy czekać na 7 czerwonych światłach. Ogólnie popieram - sygnalizacja świetlna, na tych przejściach powinna być zamontowana już dawno. Szkoda tylko, że ostatnio oświetlono te przejścia, wydano duże pieniądze, a poprawa bezpieczeństwa - znikoma.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 11 5 miesięcy temuocena: 67% 

      Będą zsynchronizowane i to perfekcyjnie, żeby się nikt nie prześlizgnął.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kabatka 10 5 miesięcy temuocena: 60% 

      Co z tego, że będą zsynchronizowane, jeśli będą guziki dla pieszych, a to rozregulowuje wszystko. Pieszy wciska guzik, przechodzi na czerwonym, a dojeżdżające samochody muszą się zatrzymać i stać bez sensu, gdy pieszy jest już daleko. To jest regularne zjawisko na Rosoła.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 9 5 miesięcy temuocena: 86% 

      Dokładnie tak. Czy jedziesz 50, 85 czy 150 i tak złapiesz czerwone. Potem zdziwienie że kierowcy chcą się gdzieś szybko dostać.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 8 5 miesięcy temu

      Guziki dla pieszych są często przyciskami placebo - nie działają, lub działają tylko w określonych godzinach - w godzinach dużego ruchu sa wyłączone a światła zapalają się zgodnie z harmonogramem, a w godzinach małego ruchu, światła zapalą się na zielone tylko po przyciśnięciu przycisku, ale dalej będą zsynchronizowane z sygnalizacją na sąsiednim przejściu. Jest jeszcze możliwość że nie będzie żadnej synchronizacji i pozostanie unikać KEN na tym odcinku, jak ognia.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kabat 7 5 miesięcy temuocena: 48% 

      Dobry pomysł, proponuję kolejne światła na odcinku od ul. Na Przyzbie do Lasu Kabackiego; od przybytku głowa (idiotów) nie boli...

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jack 6 5 miesięcy temuocena: 63% 

      Może należałoby pomyśleć o takich podwyższeniach poziomu jezdni na przejściach dla pieszych, to bez wątpienia spowoduje zwolnienie rajdowców. KEN nie powinien mieć cech ulicy którą można szybko jechać, są przy ulicy parkingi, duży ruch na przejściach, skręty w prawo w osiedla, które powodują prawie zatrzymanie pasa. A dwa pasy zachęcają żeby jechać szybciej. Takie podwyższenia poziomu jezdni są stosowane w wielu miastach i są bardzo skuteczne.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 5 5 miesięcy temuocena: 41% 

      Proponuje od razu betonowe bloki w poprzek jezdni. Wtedy to dopiero poprawi bezpieczeństwo.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 14 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pikpok 4 5 miesięcy temuocena: 64% 

      Najlepiej to zaorać, albo posadzić tam drzewka.... W najgorszym wypadku pozostawić jeden pas wyłącznie dla karetek pogotowia.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 16 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 3 5 miesięcy temuocena: 48% 

      Podwyższenie pan sobie w sypialni zamontuje. Żeby rano wstając dotknąć głową sufitu.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 11 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~max 2 5 miesięcy temuocena: 88% 

      Jestem za podniesieniem przejść dla pieszych ponad jezdnię w al. KEN. W taki sposób od lat wykonanych jest kilkanaście przejść przez b. ruchliwą ul. Klimczaka w Wilanowie. Najbardziej przemawiają do wyobraźni statystyki, więc informuję, że od wykonania tych przejść na tej ulicy nie zginął żaden pieszy!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 15 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 1 5 miesięcy temuocena: 90% 

      Do wyobraźni niech przemówi fakt że naćpany celebryta przejechał pieszego na czerwonym. Nie ma bariery przed głupotą. Również przed głupotą budowania barier. Jeśli się to zrozumie i zacznie lepić srogie kary za wykroczenia to wtedy pożyjemy dłużej.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3186 sekundy
    REKLAMAA2-SMB-Ursynów--31-01----29-02-2020