Zamknij

AL. KEN. Spadła prędkość i liczba kolizji. Jest bezpieczniej? ANKIETA

06:08, 25.11.2014 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 18:28, 27.11.2014
Skomentuj Straż Miejska Warszawa Straż Miejska Warszawa

Straż Miejska chwali się poprawą bezpieczeństwa w alei Komisji Edukacji Narodowej. Liczba wypadków i kolizji drastycznie spadła, podobnie jak prędkość kierowców. Co się do tego przyczyniło? Zdaniem strażników - oczywiście fotoradary!

Strażnicy podsumowali swoje działania w alei KEN od czasu wprowadzenia na niej mobilnych kontroli prędkości, czyli od 19 lipca tego roku. Dane dają do myślenia. Liczba wypadków i kolizji spadła aż o połowę. W całym 2013 roku było ich 141, od 1 stycznia do 18 lipca 2014 roku, do momentu wprowadzenia kontroli było ich 70. A po uruchomieniu kontroli - tylko 35.

Kierowcy wyraźnie też zwolnili. Wg danych Straży Miejskiej w całym 2013 roku średnia prędkość aut w alei Komisji Edukacji Narodowej wyniosła 82 km/h, we wrześniu - 80 km/h a w październiku już tylko 69 km/h. Najszybciej pędził przyłapany przez fotoradar przy Multikinie, kierowca opla - 117 km/h! W niechlubnej czwórce znaleźli się jeszcze: kierowca Volvo - 110 km na godz., kierowca fiata - 108 km/h oraz kierujący renault - 100 km na godzinę! 

Zdaniem Zbigniewa Kąkola, naczelnika Wydziału Ogólnomiejskiego Straży Miejskiej M. St. Warszawy obniżenie prędkości kierowców to oczywista zasługa wprowadzenia kontroli radarowych w kilku punktach głównej ulicy wysokiego Ursynowa. 

Straż Miejska odważyła się przeliczyć koszty społeczne wypadków i kolizji w alei KEN. Jeden zabity to koszt społeczny 2,5 mln złotych, ranny - to 1,1 mln zł, wypadek to 80 tysięcy złotych kosztów a kolizja - 15 tysięcy. 

Wyszło więc, że ograniczenie prędkości w alei KEN przyniosło "oszczędność" prawie 8 mln złotych. Ile wpływów przyniosły mandaty - tego Straż Miejska nie ujawniła. Wg naszych wyliczeń wykonanych po trzech tygodniach kontroli kwota ta sięgnęła 200 tysięcy złotych.

[ZT]5175[/ZT]

[ZT]3381[/ZT]

[ZT]3109[/ZT]

[ZT]7022[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(12)

dzikdzik

5 2

Kontrole sa ok ale kiedy obiecane swiatla zostana wdrozone? 09:35, 25.11.2014

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

5 1

Radary wystarczą. Są panaceum na wszystkie nasze problemy. 12:23, 26.11.2014


reo

..

9 5

Dajcie spokój z tymi fotoradarami. Kolejna forma ściągania od nas podatków i tyle w temacie... Hanka w końcu musi mieć na diety dla swoich przydupasów. 10:34, 25.11.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

łowcałowca

16 2

A na jakiej podstawie Straż Miejska określa, że przed rozpoczęciem kampanii fotoradarowej średnia prędkość na KEN wynosiła 82 km/h? Jak to mierzyli, skoro nie używali fotoradarów? Fusy? Chińskie ciasteczka? Szklana kula? 10:45, 25.11.2014

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

2 0

Wadza swoje wie... 12:23, 26.11.2014


wolniejwolniej

3 1

zapraszamy z radarami na Stryjeńskich, o każdej porze dnia i nocy będą pacjenci na mandat 13:11, 25.11.2014

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

0 0

Zapraszamy na Migdałową. Tam się jeszcze więcej zarobi. 12:22, 26.11.2014


luyfluyf

3 0

Jeden zabity to 2,5 mln złotych? Trochę droga ta śmierć... 17:14, 25.11.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eueu

7 0

fotoradar ukryty w samochodzie nigdy nie będzie miał wpływu na "bezpieczeństwo" w dodatku ustawiane przy urzędzie dzielnicy nie zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia ! to tylko chodzi o kasę do Gminy 18:19, 25.11.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marcint5marcint5

6 1

Q..rwy stoją tam gdzie najbezpieczniej, na prostej pomiedzy światłami, Czemu nie ma ich przy przejściach, tam gdzie nie ma świateł i jest naprawdę niebezpiecznie..Tylko o kasę chodzi !!!
14:19, 26.11.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AjakagaAjakaga

4 0

no nie dziwne że kierowcy zwolnili ... jak nie chcą dostać mandatu to i zwalniają. Ale w tych statystykach powinna pojawić się informacja ile z tych kolizji/wypadków jakie miały miejsce wcześniej było spowodowanych przez jazdę z prędkością powyżej 50 km/h. Bo przypominam, że te wspaniałe kontrole zaczęły się po dwóch wypadkach, w których to nie prędkość była zabójcza tylko głupota kierowców! I dalej wszyscy mają w nosie że światła na KEN są tak "wyregulowane", że jadąc przepisowe 50 km/h wpadamy na czerwoną falę ! i zawsze tak było, dlatego wielu kierowców jeździło 80 km/h by nie stać na każdych światłach. 17:04, 26.11.2014

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

1 0

"przypominam, że te wspaniałe kontrole zaczęły się po dwóch wypadkach, w których to nie prędkość była zabójcza tylko głupota kierowców" - niestety to kompletnie nie jest brane pod uwagę. 23:45, 26.11.2014


0%