Zamknij

ANKIETA NIEZGODY. Czyli bój o przyszłość bazarku

08:10, 14.08.2014 Agnieszka Pająk-Czech Aktualizacja: 19:55, 16.08.2014
Skomentuj Apacz Apacz

Stowarzyszenie "Nasz Ursynów" we współpracy ze Spółdzielnią Mieszkaniową "Na Skraju" rozprowadza ankiety wśród mieszkańców bloków przy Benedykta Polaka 1, 3, 5 i 7. Autorzy chcą poznać opinię ludzi o  proponowanej tymczasowej lokalizacji dla Targowiska na Dołku - przy al. KEN wzdłuż bloków przy Benedykta Polaka.

Odkąd prezes Stowarzyszenia Kupców-Inwestorów Targowiska na Dołku ogłosił, że na czas budowy Południowej Obwodnicy Warszawy, chce przenieść bazar przed bloki przy ulicy Benedykta Polaka, wśród części mieszkańców i radnych zawrzało. Stąd ankieta.

- Nikt do tej pory nie zainteresował się tym tematem. Jesteśmy niezależną organizacją więc możemy przeprowadzać tego typu akcje. Nie chcemy działać przeciwko kupcom. Wraz ze Spółdzielnią Na Skraju próbujemy tylko poznać opinię mieszkańców. Nikt nie powiedział i nie przesądził jaki będzie wynik przeprowadzonej przez nas ankiety. Być może okaże się, że większość ludzi będzie za koncepcją Stowarzyszenia Kupców – Inwestorów Targowiska na Dołku. My tylko chcemy poznać zdanie mieszkańców – mówi radny Piotr Skubiszewski.

Innego zdania jest prezes bazaru, Piotr Karczewski, któremu nie podoba się to, ze "NU" działa bez porozumienia z kupcami.

- Myślę, że "Nasz Ursynów" przeprowadzając ankietę działa na niekorzyść kupców. Nie przedstawiono w niej nic, po za jednym pytaniem sprowadzającym się do tego czy mieszkańcy są przeciw czy za tymczasową lokalizacją przy ulicy Polaka. Nikt nie napisał o tym co konkretnie chcemy zrobić na tym terenie – mówi prezes Stowarzyszenia Kupców - Inwestorów Giełdy na Dołku, Piotr Karczewski.

- Przede wszystkim nie chcemy być uciążliwi dla mieszkańców. Na nowe miejsce przeniesie się tylko część handlujących. Mamy zamiar odgrodzić bazar ekranami, żeby do okien ludzi nie dobiegał hałas. Wybudujemy parking dla klientów, ale będą mogli z niego nieodpłatnie korzystać mieszkańcy. Nie chcemy też – jak to sugerują niektórzy – niszczyć zieleni, a już na pewno nie będziemy wycinać drzew – mówi Karczewski.

"Nasz Ursynów" nie przyjmuje tej argumentacji. Uważa lokalizację za nietrafioną.

- Teren wzdłuż al. KEN obok bloków przy Polaka to nie jest dobre miejsce na przeniesienie bazaru – kwituje Piotr Skubiszewski z "Naszego Ursynowa".

Co mówią mieszkańcy?

- Bazar miałby się znajdować przy jednej z reprezentacyjnych ulic dzielnicy tuż przed naszymi oknami. Wiąże się to z hałasem, śmieciami i wiecznym ruchem samochodowym. Nie zgadzam się na to, żeby przez kilka lat prowadzono tu uciążliwą działalność – mówi pani Anna, mieszkanka osiedla przy ulicy Benedykta Polaka. Krytyczne głosy pojawiają się także w komentarzach pod naszym pierwszym artykułem na temat pomysłu na tymczasową lokalizację.

Podczas czerwcowego posiedzenia Komisji Architektury, Budownictwa, Strategii Rozwoju i Ekologii Rady Dzielnicy Ursynów przeciwko nowej lokalizacji dla bazaru opowiedział się także prezes Spółdzielni Mieszkaniowej "Na Skraju", Marek Jaroszkiewicz.

Tymczasem kupcy nie odpuszczają…

- Teren przy Polaka to najlepsze możliwe zastępcze miejsce do prowadzenia targowiska. Inne proponowane lokalizacje nam nie odpowiadają. Dlatego staramy się w urzędzie dzielnicy o wydanie warunków zabudowy dla tego miejsca. Jeżeli takowe otrzymamy, sami przeprowadzimy ankietę wśród mieszkańców bloków przy Polaka, szerzej przedstawiając naszą koncepcję i plany na zagospodarowanie tego miejsca – mówi prezes Piotr Karczewski.

Podczas Dni Ursynowa, Stowarzyszenie Kupców – Inwestorów Giełdy na Dołku wraz z Inicjatywą Mieszkańców Ursynowa, prosiło mieszkańców dzielnicy o wskazanie najlepszej zastępczej lokalizacji dla bazaru.

- Zdecydowana większość ankietowanych wskazała wówczas miejsce przy ulicy Polaka. Tym bardziej utwierdziliśmy się w przekonaniu, że powinniśmy targowisko przenieść właśnie tutaj – mówi Karczewski.

WEŹ UDZIAŁ W NASZEJ ANKIECIE! (ankieta trwa od 4.06)

[ZT]1856[/ZT]

(Agnieszka Pająk-Czech)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(25)

Mieszkanaka PolakaMieszkanaka Polaka

4 4

Każdy dba o swój biznes. Dlaczego "NU" ma działać na korzyść kupców, a nie mieszkańców? Płacimy spore czynsze i chcemy spokoju pod swoimi oknami. 09:27, 14.08.2014

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Krzysztof BendkowskiKrzysztof Bendkowski

2 3

A w którym miejscu Pani przeczytała lub gdzie usłyszała, że NU jest za przeniesieniem bazaru na ul. Polaka? 10:06, 14.08.2014


Mieszkanaka PolakaMieszkanaka Polaka

4 2

.... "Myślę, że "Nasz Ursynów" przeprowadzając ankietę działa na niekorzyść kupców. - słowa pana Karczewskiego". Nie napisałam nic, ze "NU" jest za przeniesieniem bazarku. Gdzie Pan to przeczytała? 10:22, 14.08.2014


Gość z ImielinaGość z Imielina

4 5

~ "Mieszkanka Polaka" - w żadnym wypadku NU nie dział na niekorzyść kupców, wręcz przeciwnie, inicjatywa Ocalmy Bazarek na Dołku jest projektem NU i spotkała się z poparciem 3000 mieszkańców oraz osób pracujących na bazarku. Założeniem akcji jest doprowadzenie do zapisu w "wieloletnich planach zagospodarowania terenu" by przeznaczenie przestrzeni zgodnej z obecną siedzibą bazaru, po budowie tunelów szybkiej trasy, było właśnie na rzecz powrotu bazarku w to miejsce. Na pewno nie nastąpi to w tej formie zabudowy lecz bardziej cywilizowanej i zgodnej z obecnymi standardami pasaży handlowych. NU sprzeciwia się jednak lokowaniu bazaru tymczasowego na szybko i to wbrew woli (zgody) ogółu mieszkańców których docelowa lokalizacja będzie dotyczyła. Chodzi o rozsądek. Po to właśnie prowadzona jest ankieta na ul. Polaka, by poznać zdanie mieszkańców. 14:35, 14.08.2014


reo

MarcinMarcin

6 2

Lokalizacja totalnie nietrafiona. 09:47, 14.08.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Krzysztof BendkowskiKrzysztof Bendkowski

4 1

Do redakcji. Umieściliście starą ankietę, w której nie można głosować (no chyba, że już kiedy dawno w niej głosowałem i ponownie oczywiście nie mogę, może nie pamiętam). Natomiast jeśli wyświetlany jest tylko wynik i nikt z tutaj komentujących nie może głosować to jest to pewnego rodzaju manipulacja i zagranie nie fair. 10:09, 14.08.2014

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

REDAKCJAREDAKCJA

5 0

Panie Krzysztofie spokojnie :) Rzeczywiście umieściliśmy nieczynną ankietę, ale już ją uruchomiliśmy. To było przeoczenie a nie manipulacja. Pozdrawiamy 10:12, 14.08.2014


Krzysztof BendkowskiKrzysztof Bendkowski

6 0

Dziękuję za szybką reakcję. :)
11:02, 14.08.2014


KasaKasa

8 2

Chodze na bazar co sobote. Chce aby on istnial po wybudowaniu tej koszmarnej obwodnicy, ale uwazam, ze lokalizacja przy polaka jest tez koszmarna. Czasy tymczasowych fuszerek mijaja i wszyscy odpowiedzialni ludzie powinni sie temu przeciwstawic. KEN to jest glowna ulica Ursynowa. Czy ci kupcy tego nie widza? 10:12, 14.08.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miss_tomatinamiss_tomatina

7 1

uważam, że lokalizacja Polaka jest naprawdę totalnie nietrafiona - to nie fair, że mieszkańcy tamtej okolicy po kilkudziesięciu latach mają mieć pod oknami bazarek i to wzdłuż Al. KEN, która jest drogą reprezentacyjną... 11:27, 14.08.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość z ImielinaGość z Imielina

7 3

Warto wspomnieć, że Pan Prezes bazarku jest aktywnym członkiem ursynowskiego klubu Platformy Obywatelskiej i jego niechęć do działań NU może wynikać również z przekonań osobistych. http://poursynow.pl/?tag=piotr-karczewski

Powyższa ankieta moim zdaniem nie ma odniesienia, ponieważ nie głosowali mieszkańcy ul. Polaka lecz całego Ursynowa.
W rejonach ul. K.E.N. nie ma gdzie parkować, wyobrażacie sobie stan zieleni po każdym weekendzie gdzie samochody dostawcze wciskały by się w każdą szczelinę, smród spalin wlatujący do mieszkań ( bloki są bardzo blisko). Nie mówię już o bezpieczeństwie, jak to sobie Pan Karczewski wyobraża - ogrodzi dużą część alei K.E.N? To bardzo dobrze że w końcu mogą się wypowiedzieć mieszkańcy bloków Polaka - bo to ich bezpośrednio będzie dotyczył kłopot. Nie wspomnę już że ten teren to ostatnia enklawa zieleni gdzie można przejść się na spacer, pies może spokojnie pobiegać w okolicy. Nie dawno zasadzono tam też drzewka. kto za to zapłaci? 12:53, 14.08.2014

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

5 2

Jak zwykle sprawa jest "polityczna". Nawet taki bazarek. Może gdyby Nasz Ursynów tak ostentacyjnie nie uprawiał autopromocji przy okazji zbierania podpisów to i podpisów byłoby więcej i kupcy by się mniej burzyli. 14:12, 14.08.2014


MamaMama

1 1

"staramy się w urzędzie dzielnicy o wydanie warunków zabudowy dla tego miejsca. Jeżeli takowe otrzymamy, sami przeprowadzimy ankietę wśród mieszkańców bloków przy Polaka, szerzej przedstawiając naszą koncepcję i plany na zagospodarowanie tego miejsca – mówi prezes Piotr Karczewski" - tylko po co będzie wtedy ta ankieta i co jeśli jednak mieszkańcy powiedzą "nie" ? 13:04, 14.08.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NataliaNatalia

3 2

Czyli mamy tu jak to w samorządzie jest, politykę a nie głos i zdanie mieszkańców . Mam nadzieje, że ta ankieta bedzie rozprowadzana wsród mieszkańców, którzy robią zakupy na bazarku. Jak to miało miejsce przy zbieraniu podpisów przez NU bo to ma sens ! 13:35, 14.08.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PomianowskiPomianowski

6 4

Czekam na to aż "Nasz Ursynów" wraz z panem burmistrzem zaproponują lepszą lokalizację. Bo póki co jest to tylko przysłowiowe "bicie piany" a nie konstruktywna krytyka. 13:47, 14.08.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość z ImielinaGość z Imielina

4 4

Panie Pomianowski, są alternatywne lokalizacje, m.in. teren za Areną Ursynów, ten z krzakami po pachy - tak, obecnie ponoć kłócą o się o ten teren spadkobiercy, ale na TYMCZASOWĄ weekendową lokalizację jest idealny.
Kolejny to teren za Megasamem, niektórzy proponują też teren na przeciwko Straży Pożarnej. Jak by był Pan bardziej aktywny na ulicach i w spotkaniach organizowanych w Urzędzie Dzielnicy oraz cyklicznych z mieszkańcami to by Pan o tym wiedział :) 13:53, 14.08.2014

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PomianowskiPomianowski

5 3

Dziękuję za troskę, widzę że mimo aktywności też Pana ominęła część informacji. Otóż teren naprzeciwko Straży Pożarnej nie należy do dzielnicy, o czym zapomniał sam burmistrz, gdy go proponował. Jeśli chodzi o tereny za Areną Ursynów to sam Pan zauważył problem - i wcale nie wiadomo czy nawet na "weekendową" lokalizację będzie można tego terenu użyć. W istocie teren na tyłach Megasamu jest alternatywą, jednak w ankiecie, którą przeprowadziliśmy wspólnie ze Stow. Kupców tylko niewielka część mieszkańców ją wybrała. 02:06, 15.08.2014


Gość z ImielinaGość z Imielina

1 1

` Panie Antoni, to że są roszczenia do terenu nie znaczy, że nie można użyć go na CZASOWĄ lokalizację. Co do terenu na przeciw Straży to wspomniałem "niektórzy też proponują..." więc jestem na bieżąco z wiadomościami. Teren za Megasamem wydaje się najbardziej realny i rozsądny. Tak uważam. jedynym jego minusem jest ograniczony dojazd i odległość od stacji Metra.... ciężko jednak o idealne rozwiązania :) Chyba że Bazar przeniesiemy za Tesco pod Kabaty ( tu oczywiście żartuję ;D ) 01:39, 22.08.2014


MamaMama

4 1

staramy się w urzędzie dzielnicy o wydanie warunków zabudowy dla tego miejsca. Jeżeli takowe otrzymamy, sami przeprowadzimy ankietę wśród mieszkańców bloków przy Polaka, szerzej przedstawiając naszą koncepcję i plany na zagospodarowanie tego miejsca – mówi prezes Piotr Karczewski. A jak wtedy mieszkańcy powiedzą "nie" ? 14:57, 14.08.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

warwar

5 2

nie bardzo rozmiem dlaczego prywatny dzierżawca terenu pod bazarek ma sobie wbierać lokalizacje, spokój mieszkańców jest najważniejszy a on niech sobie weżmie te boksu z lat 80 tych na swoje podwórko 15:47, 14.08.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KasiaKasia

5 3

Ten szef bazarku jest beszczelnym typem. Mieszkancy polaka nie zycza sobie w tym miejscu bazarku. 10:05, 15.08.2014

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

gonzogonzo

6 7

A mieszkańcy KEN 49 i 51 nie życzą sobie bazarku w miejscu gdzie jest teraz ! 11:37, 18.08.2014


imielinzooimielinzoo

0 1

`GONZO, z całym szacunkiem, ale mieszkańcy KEN 49 i 51 kupowali mieszkania w czasie gdy Bazar funkcjonował już przeszło 20 lat na rynku i wiedzieli ( widzieli) na co się decydują. Nikt nikomu nie karze tu mieszkać. To był ich wolny wybór :) 01:32, 22.08.2014


GonzoGonzo

4 1

'Imielinzoo, zgadzam sie z Tobą - tym bardziej że bazar był wcześniej niż te budynki. Jed ak kupując mieszkanie w tych budynkach mieli też świadomość że po wybudowaniu trasy bazar zgodnie z planami i umowami ziknie a w zamian pojawi sie kawałek ładnego zielogo parku-deptaku (a tego coraz mniej na Ursynowie). To ze będzie tędy trasa wiadomo było od kilkudziesięciu lat i Kupcy że bazar ma zniknąć tez wiedzieli od kilkunastu lat więc mogli na spokojnie znaleźć sobie wczesniej dogodną lokalizację i nie bic teraz niepotrzebnie piany. A mieszkańcy którzy tak bardzo chcą mieć bazar blisko to niech wezmą go pod swoje okna i niech poświęcają swoje zielone tereny. Bo bazarek chcą mieć blisko i uważają ze nikomu nie wadzi do póki nikt im nie postawi go pod ich oknem-a wtedy to juz bazar jest BE 11:30, 22.08.2014


miszelmiszel

3 2

Bezsensowna lokalizacja 17:19, 15.08.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%