REKLAMAA1 BYŚ 01.09.2021 - 30.09.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ2 sierpnia 2021, 10:38 komentarzy 8

    (SK)

    - Linia 195 niekiedy nie jest wykorzystywana nawet w 10% - twierdzi Zarząd Transportu Miejskiego. Urzędnicy postanowili więc wycofać ją z wakacyjnego rozkładu jazdy. Pasażerowie obawiają się, że to wstęp do kolejnej próby likwidacji autobusu.

    Plany likwidacji połączenia nie byłyby dla Ursynowa nowością. Po raz pierwszy mieszkańcy walczyli o zachowanie autobusu 195 w 2013 roku. Miał on wówczas zostać zastąpiony przez linie 166, 179, 210 i 503. Ostatecznie udało się uratować linię, jednak jej trasa została skierowana z Traktu Królewskiego na Góry Mokotów. Autobus po protestach wrócił na Trakt, ale tylko częściowo, bo dojeżdża do Placu Trzech Krzyży. 

    Obawy o losy linii 195 wróciły w 2017 roku, gdy - z powodu zamknięcia pętli autobusowej Natolin Płn. na czas budowy tunelu POW - nie miał gdzie zawracać. Ostatecznie skierowano go na przystanek przy metrze Natolin, gdzie kończy i rozpoczyna swoją trasę.

    W wakacje autobus 195 zniknął jednak na dobre. Zarząd Transportu Miejskiego postanowił wycofał linię, bo ma zbyt niską frekwencję. Pasażerowie znów podejrzewają, że są zakusy na zlikwidowanie linii.

    Dlaczego znów zabierają nam autobus 195? To dobry dojazd do kilku ważnych miejsc na Ursynowie, m.in. Onkologii. Teraz w wakacje można byłoby dojechać do Łazienek czy do placu Trzech Krzyży. Nie rozumiem skąd ten ruch. Oby nie było tak, że najpierw zlikwidują w wakacje, a po wakacjach nie przywrócą - mówi pani Marzena.

    Mimo niskiej frekwencji jest to autobus, który ułatwia podróż pacjentom np. do Centrum Onkologii. 195 usprawnia poruszanie się po Ursynowie, ale też zapewnia dojazd pracownikom mokotowskich firm. W wakacje linia dowoziła całe rodziny do Łazienek Królewskich i Jazdowa.

    "Są alternatywy dla 195"

    ZTM twardo stoi przy swoich argumentach. Frekwencja w autobusie ma nie przekraczać często nawet 10 procent, po zniesieniu części obostrzeń pandemicznych w autobusach alternatywnych linii jest "znaczna rezerwa miejsc". 

    Rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Tomasz Kunert wylicza, że w maju i czerwcu autobusem jechało naraz maksymalnie 8 osób, czyli 10% całego obłożenia pojazdu. Po okresie wakacyjnym sytuacja ponownie ma być monitorowana. 

    - Linia 195 jest linią pomocniczą, od lat charakteryzującą się niską frekwencją, w której – jak wynika z naszych obserwacji oraz danych z systemu zliczania pasażerów, znaczną część pasażerów stanowią osoby podjeżdżające kilka przystanków np. do metra, a którym pasowałyby także inne linie, a wsiadły do autobusu linii 195, ponieważ podjechał na przystanek jako pierwszy w kolejności - mówi rzecznik ZTM Tomasz Kunert.

    Zdaniem pasażerów wyłączenie linii i zmiany tras są po to, aby odwrócić uwagę mieszkańców i pozbyć się 195. A niskiej frekwencji w autobusie mają być winni sami urzędnicy.

    - Od lat tak zmieniają trasę 195 i zmniejszają częstotliwość kursowania, by udowodnić, że ten autobus jest niepotrzebny. Moim zdaniem już szykują się do likwidacji. ZTM sam wykańcza tę linię - mówi pani Anna, mieszkanka ul. Herbsta.

    Rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego zapewnia, że likwidacja linii 195 nie jest planowana mimo małego obłożenia.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 85

    • 17
      BARDZO PRZYDATNY
    • 11
      ZASKOCZONY
    • 5
      PRZYDATNY
    • 10
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 24
      WKURZONY
    • 16
      BRAK SŁÓW

    8Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~tmk 8 miesiąc temuocena: 50% 

      Komunikacja na Ursynowie jest bez planu. W minionym czasie zlikwidowano szereg linii bo jest metro. Nikt nie analizował tzw. potoków pasażerskich, nikt nie analizował potrzeb. Całkiem zniknęła linie wzdłuż metra, które z gęstszą siecią przystanków miałyby istotną rolę. Jak jest awaria metra, to niema nic. Jako absolwent Wydziału Transportu uważam, że trzeba przeanalizować dogłębnie potrzeby mieszkańców i stworzyć sieć komunikacji od nowa. Autobusy powinny być podzielone na linie dowożące do linii głównych (te mogą się wałęsać po osiedlach) i linie podstawowe (główne), które mają szybko przewozić pasażerów w głównych ciągach komunikacyjnych. Jako bezsensowny przykład linii głównej można przedstawić 401. Linia ta snuje się po Ursusie i po ursynowskim SGGW. Gdyby oba krańce połączyła linia jadąca głównymi ciągami komunikacyjnymi to przejazd tej trasy skróciłby się o 20 minut. Takie rozwiązanie byłoby konkurencją dla samochodu.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~JPRDLE 7 miesiąc temuocena: 100% 

      Kempa już wszystko przeanalizował... i załatwił likwidację pętli autobusowej a w jej miejsce powstał slums czynny 2 dni w tygodniu. Dodatkowo dewastujący okoliczna zieleń i drogi.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~inga 6 miesiąc temuocena: 75% 

      jeżeli linia 503 na ursynowie zostanie skorygowana w taki sposób aby na odcinku od centrum onkologii do metra ursynów zastąpiła linie 195 . ty chłopie masz linie 503 , a mieszkańcy ursynowa pólnocnego mają linię 195

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Really 5 miesiąc temuocena: 71% 

      Podziękujcie KEMPIE. Kto inny dopomógł w likwidacji pętli autobusowej Natolin Płn? Tak postępuje gospodarz dzielnicy? Koleś działa w imię interesu handlarzy z Bronisz a autobusy stoja na jezdniach niszcząc nawierzchnię, że nie wspomnę o kierowcach nie mających gdzie umyć rąk czy schować się przed upałem. DZIEKI CI KEMPA!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Klaudiusz10 4 miesiąc temuocena: 83% 

      To tez prawda. Nie lubię za to naszego burmistrza. Mieszkam na ul. Kulczyńskiego i taki syf jaki robią handlarze i kupujący to jeszcze nie widziałem

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lukasz436 3 miesiąc temuocena: 48% 

      I dobrze! Już dawno powinna zostać zlikwidowana, a autobusy wykorzystać w innym miejscu Ursynowa. Przecież trasa linii 195 pokrywa się w większości z trasami linii 179 oraz 503 które kursują co 10 minut!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~śmigiełko 2 miesiąc temuocena: 84% 

      Potrzebny jest autobus, który będzie jeździł ulicą Płaskowickiej m. in. spod Auchan. Nie każdy jeździ na zakupy autem i nie każdy ma siłę, żeby zakupy nieść całą drogę do domu. A 185 ma długą trasę i łapie spore opóźnienia.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 16 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kaudiusz 1 miesiąc temuocena: 69% 

      Nie wyobrażam sobie Ursynowa bez lini 195. Jedna z najdłużej kursujących lini autobusowych. Ja nią czasami z metra Ursynow jeżdżę do Aucha i dużo w niej starszych osób, którzy chcą się dostać do Centrum Onkologii bądź do CH Ursynow.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 11 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3966 sekundy
    REKLAMAA2 GIGANT500 spoxschool 06.09.2021 - 29.09.2021