REKLAMAA1 DaGRASSO 25.08.2021 - 24.11.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (urząd miasta)

    Ursynowska część ul. Puławskiej wreszcie doczeka się buspasu. Autobusy będą mogły nim kursować od Doliny Służewieckiej do granicy miasta. I to stanie się to prędzej niż zapowiadano.

    Nie tak dawno stołeczny urząd pochwalił się nowymi buspasami na warszawskich ulicach. Przy okazji przedstawił plany na kolejne. Wśród takich ulic jak Modlińska, Czerniakowska, Łopuszańska czy Marynarska ku zaskoczeniu pojawił się również ursynowski odcinek Puławskiej.

    - W tej chwili trwa opracowywanie niezbędnej dokumentacji, czyli projektu organizacji ruchu przez Zarząd Transportu Miejskiego. Termin wyznaczenia buspasu na Puławskiej zależy od zakończenia tych prac. Chcemy go jednak wprowadzić jak najszybciej - zapewnia Konrad Klimczak z wydziału prasowego stołecznego ratusza.

    Dlaczego to zaskoczenie? Bo buspasa na ursynowskiej części ulicy Puławskiej miało jeszcze długo nie być. W lipcu zeszłego roku wymalowano go na odcinku od al. Wilanowskiej do Doliny Służewieckiej. Pociągnięcie go dalej, do granic miasta, władze stolicy uzależniały od oddania do użytku budowanej trasy S7. Pasażerowie zbiorkomu musieliby czekać co najmniej do jesieni 2022 roku - planowanego terminu otwarcia ekspresówki.

    Coś za coś

    Najwyraźniej urzędnicy zmienili zdanie i buspas na odcinku od węzła Wyścigi do Piaseczna pojawi się wcześniej. Skorzystają na tym pasażerowie autobusów i taksówek, motocykliści, miejski transport osób niepełnosprawnych i karetki pogotowia. Te pojazdy będą mogły pojechać Puławską bez stania w korkach. Mniej powodów do zadowolenia będą mieli kierowcy, którzy stracą jeden pas ruchu.

    Ale to nie koniec. Zmieni się także sytuacja autobusów w wiecznie zakorkowanej Dolinie Służewieckiej i dalej w al. gen. Sikorskiego. Na odcinku od Nowoursynowskiej do Jana III Sobieskiego władze stolicy także planują wytyczyć buspas.

    - Planujemy wyznaczyć go po oddaniu tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. Dokumentacja jest już gotowa, projekt czeka na zatwierdzenie w Biurze Zarządzania Ruchem Drogowym - dodaje Klimczak.

    To oznacza, że buspas pojawi się na jesieni tego roku. Przynajmniej taki termin otwarcia ursynowskiego odcinka trasy S2 podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 124

    • 32
      BARDZO PRZYDATNY
    • 7
      ZASKOCZONY
    • 4
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 32
      WKURZONY
    • 49
      BRAK SŁÓW

    44Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~pak 44 miesiąc temuocena: 100% 

      Żeby autobusy jadące od Piaseczna dojechały do buspasa, będą przebijać się mega korki na Piaseczyńskiej części puławskiej, bo tam przeniesie się cały korek:)

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkaniec2 43 miesiąc temuocena: 33% 

      Można zbudować albo buspas albo same lewe pasy-hehe.lepiej buspas, no chyba nie spadnie Ci korona z głowy jak wsiądziesz do autobusu, a jak nawet, no to trudno, obowiązku wjazdu do Warszawy nie ma...

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asdf 42 miesiąc temuocena: 100% 

      Lepiej by światła wyregulowali... Droga do Piaseczna w godzinach szczytu to czerwone-zielone-czerowne w najlepszym wypadku czerwone-czerwone-zielone...

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Cyprian 41 miesiąc temuocena: 30% 

      Słodko kwaśno. Ale bardziej słodko.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Informatyk XXI 40 miesiąc temuocena: 44% 

      Brawo!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 39 miesiąc temuocena: 82% 

      Ciekawa sprawa, oryginalna koncepcja bus pasa, przewidywała wydzielenie kolejnego czyli czwartego pasa ruchu. Miało to być zrealizowane poprzez zwężenie istniejących trzech pasów do normalnej szerokości ( w tej chwili są one "nadwymiarowe") i przebudowę istniejącego pobocza. W 2018stym przyznane na ten cel środki zostały zostały wycofane, a cała sprawa odłożona na później - do czasu wybudowania S7. Jak widać pieniędzy już nie ma, wiec realizowany jest wariant nisko kosztowy: oznakować prawy pas zmniejszając w sposób drastyczny przepustowość arterii, bez zapewnienia alternatywy. Będzie z tego awantura.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~buspasy_glupcze 38 miesiąc temuocena: 44% 

      A po co Warszawa ze swojego budżetu ma zachęcać do przyjeżdżania samochodem kierowców z Piaseczna??? Z resztą jedna dodatkowa linia autobusowa z taktem co 10 minut przewiezie więcej pasażerów niż dodatkowy pas dla samochodów.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 8 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~fan Elona Muska 37 miesiąc temuocena: 62% 

      Cyt. "Skorzystają na tym pasażerowie autobusów i taksówek, motocykliści, miejski transport osób niepełnosprawnych i karetki pogotowia." Uzupełnienie - skorzystają także kierowcy i pasażerowie aut elektrycznych.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Bisbis 36 miesiąc temuocena: 69% 

      Czyli najzamożniejsza część naszego społeczeństwa która i tak korzysta już z dotacji do zakupu elektryków

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 11 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 35 miesiąc temuocena: 75% 

      I jest git. Bogaty kupi auto elektryczne, klasa średnia pierdzące i śmierdzące dwusuwowe coś, a biedota pojedzie autobusem :-). Gonimy świat! To jest nasz nowy ład!

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 15 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Vitkacy_bmw 34 miesiąc temuocena: 47% 

      Najgorsze będzie to, że biedni w autobusach będą jechać szybciej niż prestiżowe auta. To już lepiej niech wszyscy stoją!

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 7 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Samochody dobre na wieś 33 miesiąc temuocena: 53% 

      Jak będzie buspas to tym samym taborem, za prawie takie same pieniądze będzie można obsłużyć więcej kursów. Świetna decyzja. Poproszę jeszcze buspas na marynarskiej, Łopuszańskiej i Prymasa

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~..a autobusem z Ursynowa na Wolę przez Żoliborz. 32 miesiąc temuocena: 50% 

      No i co z tego, jak obecne rozplanowanie linii sprawia, że musisz się ze 3 razy przesiadać, żeby dojechać gdziekolwiek dalej niż za dzielnicę. Do autobusu nie weźmiesz też zakupów, o ile nie jesteś stereotypową "babą z siatami siedzącymi obok", że o niskim komforcie, zwłaszcza w taką pogodę jak teraz (deszcz, w każdym autobusie zaparowane szyby, parą ze śliny i potu współpasażerów), nawet nie wspominam...

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 12 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zakupy na drugim koncu Warszawy? 31 miesiąc temuocena: 60% 

      A kto wozi zakupy autobusem "z Ursynowa na Wolę przez Żoliborz"? I po co?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 12 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ustawą zabroniono się przemieszczać, czy jak? 30 miesiąc temuocena: 44% 

      Rozumiem, że weszła ta ustawa i zakupy można robić tylko w ściśle określonych miejscach, tak? Czy żeby iść dalej jak do najbliższej żaby lub auchan przy Puławskiej, to muszę mieć jakieś pozwolenie ministerstwa ds. zakupów?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 8 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Samochody dobre na wieś 29 miesiąc temuocena: 56% 

      Ciągle będziesz mógł postać w korkach żeby zrobić zakupy na drugim końcu Warszawy, dokładnie tak jak dziś. Ale większość ludzi(nie pojazdów!) będzie mogła przejechać szybciej. Codziennie robisz zakupy na cały tydzień?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kierowca 28 miesiąc temuocena: 54% 

      Bardzo dobrze! Najtańszy sposób na poprawienie transportu w tym azjatyckimi mieście. Nie przejmować się grupa krzykaczy spod Warszawy! Autobusami jeździ znacznie więcej ludzi niż samochodami.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ZielUrs 27 miesiąc temuocena: 46% 

      Ale my NIE CHCEMY buspasa na Puławskiej !! My, to znaczy warszawiacy, bo co chcą ci z Piaseczna i okolic itd. to inna sprawa. Ale to chyba nie oni powinni decydować o tym, co się robi w Warszawie?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~aster 26 miesiąc temuocena: 57% 

      Ja chce.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 20 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Buspas jest potrzebny! 25 miesiąc temuocena: 53% 

      Ja też uważam, ze buspas JEST tu POTRZEBNY.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 20 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jadwiga z Piaseczna 24 miesiąc temuocena: 40% 

      NIE PRAWDA. Po co nam one? W Piasecznie każdy ma swój samochód. Nawet Ukraińcy mają Ubery. Co innego biedota z Baniochy i Góry Kalwarii.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 2 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 23 miesiąc temuocena: 60% 

      Czy czasem buspas miał się pojawić dopiero po otwarciu S2 i S7? Tyle się o tym trąbiło. Kto konkretnie znowu mąci by utrudnić innym życie? Już teraz wyjazd z Ursynowa w kierunku wschód-zachód to koszmar.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 22 miesiąc temuocena: 62% 

      Czyli Piaseczno już w 100% pojedzue tranzytem przez Konstancin i wysoki Ursynów. Mieszkańcy dzielnicy dziękują władzom stolicy!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pyton 21 miesiąc temuocena: 100% 

      Widzę, że nie tylko ja jestem sceptyczny wobec blach WPI...

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Em 20 miesiąc temuocena: 48% 

      Puławska do Piaseczna, to jedna z najbardziej ruchliwych ulic w tym kraju (ilość aut na godzinę). Zrobi się buspas to i statystyka się poprawi - mniej aut na godzinę - bravo.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kierowca 19 miesiąc temuocena: 56% 

      Mniej aut, ale więcej ludzi.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 18 miesiąc temuocena: 88% 

      Dolinka nie jest zakorkowana przez ilość aut, tylko przez idiotyczne skrzyżowanie z Aleją Wilanowską - jeden pas do skrętu w prawo, którym wali każdy, kto chce się dostać na Wilanów. Tam powinno być wielopoziomowe skrzyżowanie albo chociaż bezkolizyjny wjazd w Wilanowską, jak np. z Anody w Dolinkę- bez świateł i auta wjeżdżają dopóki jest miejsce w Dolince... Zobaczcie, że Dolinka się nie korkuje od Wilanowskiej do Sobieskiego, a nawet można nią się dość szybko przemieścić, nawet w godzinach szczytu.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 17 miesiąc temuocena: 80% 

      Tak, tam się więcej stoi niż jedzie na tym odcinku, nawet wieczorem. Tam były plany przebudowy co najmniej dwóch - trzech skrzyżowań na dwupoziomowe po zakończeniu budowy S2. Ale co z tego wyniknie nie wiadomo. Za to masz szowinistyczne głosy by odgrodzić Ursynów od reszty miasta i dlatego jadąc na Wilanów stoisz na tym skrzyżowaniu z Al. Wilanowską.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 12 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 16 miesiąc temuocena: 71% 

      Taaa, na dolince zwężenie do 2 pasów jest super potrzebne, zwłaszcza przed skrzyżowaniem z aleją wilanowską, gdzie prawoskręt jest zawsze zapchany, środek stoi bo ktoś chce wbić na prawy i tylko lewy pas jako-tako jedzie. Co może pójść nie tak, jak urzędasowe gryzipiórki dodadzą tam buspas? To może w ogóle zrobić jeden pas i przestać udawać, że wcale nie chce się przypodobać roszczeniowym aktywistom?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pirzu 15 miesiąc temuocena: 28% 

      Autobusy na tory! Albo całkiem zlikwidować. Teraz i tak 90% osób jeździ samochodami ;-)

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawa 14 miesiąc temuocena: 66% 

      Może w Twojej miejscowości. W Warszawie z samochodów korzysta codziennie 20-30% mieszkańców

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 19 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mobilek50 13 miesiąc temuocena: 56% 

      Trzeba być idiota by niszczyć swoje auto dzień w dzień w tych korkach w Warszawie.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kurkawodna 12 miesiąc temuocena: 34% 

      Działań dywersyjnych ciąg dalszy - gratulacje.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 11 miesiąc temuocena: 46% 

      Prędzej dokupię kopcący skuter, niż pojawię się w autobusie. Dobra zmiana!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Informatyk 10 miesiąc temuocena: 42% 

      Jesteś tak zacofany że nawet nie wiesz że są skutery na prąd

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Prawy 9 miesiąc temuocena: 50% 

      Moje zarobki jako prawoskrzydłowy na śmieciarce wg Pinokia i jego doradców, osiągnęły poziom klasy średniej. Wiem że są elektryczne cudeńka, ale stać mnie na śmierdzącego dwusuwowa. Dojazd do pracy z Baniochy mi się poprawi :-)

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dobra decyzja! 8 miesiąc temuocena: 56% 

      To dobra decyzja. Komunikacja zbiorowa powinna mieć priorytet przed samochodami osobowymi, w którymi do i z pracy jedzie najczęściej 1 lub 2 osoby.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 43 34 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Xyz 7 miesiąc temuocena: 40% 

      Zwlaszcza w dobie pandemii wpychanie ludzi do niewydolnej komunikacji miejskiej (o czym w koncu nawet MJN od kilku dni trąbi) to ssyńswto najczystszej wody. Wincyj ludzi do komunikacji, autobus wytrzymie!!! Ludzie juz teraz ezdza jak sardynki a ten wyjezdza z takimi tekstami. Zwłaszcza, ze to dotyczy Drogi Krajowej, wiec robienie tego przed otwarciem alternatywnych dróg dla tranzytu to jeszcze wiekszy debilizm.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 14 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Xyz 6 miesiąc temuocena: 42% 

      A jak slusznie zauwazyles ludzie jezdza autami do pracy, tu płacą podatki i mają pełne prawo jezdzic jak chcą i oczekiwac wydolnych dróg - a nie paru ekspertów po socjologii, zwlaszcza pezyjezdnych, bedzie im tego zabraniać albo utrudniac.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 13 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Generują korki, a marzą o "wydolnych drogach" 5 miesiąc temuocena: 61% 

      do XYZ: Kiedy wszyscy, którzy "tu płacą podatki i mają pełne prawo jeździć jak chcą" wyjadą "autami do pracy", to właśnie wtedy powstaje PORANNY SZCZYT RUCHU SAMOCHODOWEGO i wiele ulic JEST ZAKORKOWANYCH. Im więcej osób będzie podzielało twoją logikę, TYM WIĘKSZE BĘDĄ KORKI. I mogą sobie wtedy "oczekiwać WYDOLNYCH DRÓG", STOJĄC w coraz dłuższych KORKACH.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 19 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pieszy 4 miesiąc temuocena: 58% 

      A ta większość która jeździ do pracy komunikacją to nie płaci podatków? Dlaczego mają stać w korkach skoro buspasem przejedzie więcej osób? Dla wygody grupki egoistów którzy mają sztywny dress code w pracy?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 7 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Cik 3 miesiąc temuocena: 51% 

      To się nazywa zrównoważenie mobilności.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.4427 sekundy
    REKLAMAA2 ROSSO 28.09.2021 - 27.10.2021