Ursynowska część ul. Puławskiej wreszcie doczeka się buspasu. Autobusy będą mogły nim kursować od Doliny Służewieckiej do granicy miasta. I to stanie się to prędzej niż zapowiadano.
Nie tak dawno stołeczny urząd pochwalił się nowymi buspasami na warszawskich ulicach. Przy okazji przedstawił plany na kolejne. Wśród takich ulic jak Modlińska, Czerniakowska, Łopuszańska czy Marynarska ku zaskoczeniu pojawił się również ursynowski odcinek Puławskiej.
- W tej chwili trwa opracowywanie niezbędnej dokumentacji, czyli projektu organizacji ruchu przez Zarząd Transportu Miejskiego. Termin wyznaczenia buspasu na Puławskiej zależy od zakończenia tych prac. Chcemy go jednak wprowadzić jak najszybciej - zapewnia Konrad Klimczak z wydziału prasowego stołecznego ratusza.
Dlaczego to zaskoczenie? Bo buspasa na ursynowskiej części ulicy Puławskiej miało jeszcze długo nie być. W lipcu zeszłego roku wymalowano go na odcinku od al. Wilanowskiej do Doliny Służewieckiej. Pociągnięcie go dalej, do granic miasta, władze stolicy uzależniały od oddania do użytku budowanej trasy S7. Pasażerowie zbiorkomu musieliby czekać co najmniej do jesieni 2022 roku - planowanego terminu otwarcia ekspresówki.
Najwyraźniej urzędnicy zmienili zdanie i buspas na odcinku od węzła Wyścigi do Piaseczna pojawi się wcześniej. Skorzystają na tym pasażerowie autobusów i taksówek, motocykliści, miejski transport osób niepełnosprawnych i karetki pogotowia. Te pojazdy będą mogły pojechać Puławską bez stania w korkach. Mniej powodów do zadowolenia będą mieli kierowcy, którzy stracą jeden pas ruchu.
Ale to nie koniec. Zmieni się także sytuacja autobusów w wiecznie zakorkowanej Dolinie Służewieckiej i dalej w al. gen. Sikorskiego. Na odcinku od Nowoursynowskiej do Jana III Sobieskiego władze stolicy także planują wytyczyć buspas.
- Planujemy wyznaczyć go po oddaniu tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. Dokumentacja jest już gotowa, projekt czeka na zatwierdzenie w Biurze Zarządzania Ruchem Drogowym - dodaje Klimczak.
To oznacza, że buspas pojawi się na jesieni tego roku. Przynajmniej taki termin otwarcia ursynowskiego odcinka trasy S2 podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Cik08:06, 16.09.2021
To się nazywa zrównoważenie mobilności. 08:06, 16.09.2021
Dobra decyzja!08:13, 16.09.2021
To dobra decyzja. Komunikacja zbiorowa powinna mieć priorytet przed samochodami osobowymi, w którymi do i z pracy jedzie najczęściej 1 lub 2 osoby. 08:13, 16.09.2021
Korbol08:28, 16.09.2021
Prędzej dokupię kopcący skuter, niż pojawię się w autobusie. Dobra zmiana! 08:28, 16.09.2021
Informatyk 12:58, 18.09.2021
Jesteś tak zacofany że nawet nie wiesz że są skutery na prąd 12:58, 18.09.2021
Prawy16:02, 23.09.2021
Moje zarobki jako prawoskrzydłowy na śmieciarce wg Pinokia i jego doradców, osiągnęły poziom klasy średniej. Wiem że są elektryczne cudeńka, ale stać mnie na śmierdzącego dwusuwowa. Dojazd do pracy z Baniochy mi się poprawi :-) 16:02, 23.09.2021
kurkawodna08:42, 16.09.2021
Działań dywersyjnych ciąg dalszy - gratulacje. 08:42, 16.09.2021
Pirzu09:56, 16.09.2021
Autobusy na tory! Albo całkiem zlikwidować. Teraz i tak 90% osób jeździ samochodami ;-) 09:56, 16.09.2021
Warszawa13:08, 16.09.2021
Może w Twojej miejscowości. W Warszawie z samochodów korzysta codziennie 20-30% mieszkańców 13:08, 16.09.2021
Mobilek5006:31, 17.09.2021
Trzeba być idiota by niszczyć swoje auto dzień w dzień w tych korkach w Warszawie. 06:31, 17.09.2021
ats10:17, 16.09.2021
Taaa, na dolince zwężenie do 2 pasów jest super potrzebne, zwłaszcza przed skrzyżowaniem z aleją wilanowską, gdzie prawoskręt jest zawsze zapchany, środek stoi bo ktoś chce wbić na prawy i tylko lewy pas jako-tako jedzie.
Co może pójść nie tak, jak urzędasowe gryzipiórki dodadzą tam buspas?
To może w ogóle zrobić jeden pas i przestać udawać, że wcale nie chce się przypodobać roszczeniowym aktywistom? 10:17, 16.09.2021
ats10:21, 16.09.2021
Dolinka nie jest zakorkowana przez ilość aut, tylko przez idiotyczne skrzyżowanie z Aleją Wilanowską - jeden pas do skrętu w prawo, którym wali każdy, kto chce się dostać na Wilanów. Tam powinno być wielopoziomowe skrzyżowanie albo chociaż bezkolizyjny wjazd w Wilanowską, jak np. z Anody w Dolinkę- bez świateł i auta wjeżdżają dopóki jest miejsce w Dolince...
Zobaczcie, że Dolinka się nie korkuje od Wilanowskiej do Sobieskiego, a nawet można nią się dość szybko przemieścić, nawet w godzinach szczytu. 10:21, 16.09.2021
Boom13:00, 16.09.2021
Tak, tam się więcej stoi niż jedzie na tym odcinku, nawet wieczorem. Tam były plany przebudowy co najmniej dwóch - trzech skrzyżowań na dwupoziomowe po zakończeniu budowy S2. Ale co z tego wyniknie nie wiadomo. Za to masz szowinistyczne głosy by odgrodzić Ursynów od reszty miasta i dlatego jadąc na Wilanów stoisz na tym skrzyżowaniu z Al. Wilanowską. 13:00, 16.09.2021
Em12:05, 16.09.2021
Puławska do Piaseczna, to jedna z najbardziej ruchliwych ulic w tym kraju (ilość aut na godzinę).
Zrobi się buspas to i statystyka się poprawi - mniej aut na godzinę - bravo. 12:05, 16.09.2021
kierowca11:05, 17.09.2021
Mniej aut, ale więcej ludzi. 11:05, 17.09.2021
Rumburak12:32, 16.09.2021
Czyli Piaseczno już w 100% pojedzue tranzytem przez Konstancin i wysoki Ursynów. Mieszkańcy dzielnicy dziękują władzom stolicy! 12:32, 16.09.2021
Pyton10:39, 19.09.2021
Widzę, że nie tylko ja jestem sceptyczny wobec blach WPI... 10:39, 19.09.2021
Boom13:03, 16.09.2021
Czy czasem buspas miał się pojawić dopiero po otwarciu S2 i S7? Tyle się o tym trąbiło. Kto konkretnie znowu mąci by utrudnić innym życie? Już teraz wyjazd z Ursynowa w kierunku wschód-zachód to koszmar. 13:03, 16.09.2021
ZielUrs13:04, 16.09.2021
Ale my NIE CHCEMY buspasa na Puławskiej !! My, to znaczy warszawiacy, bo co chcą ci z Piaseczna i okolic itd. to inna sprawa. Ale to chyba nie oni powinni decydować o tym, co się robi w Warszawie? 13:04, 16.09.2021
aster14:23, 16.09.2021
Ja chce. 14:23, 16.09.2021
Buspas jest potrzebn14:42, 16.09.2021
Ja też uważam, ze buspas JEST tu POTRZEBNY. 14:42, 16.09.2021
Jadwiga z Piaseczna23:46, 18.09.2021
NIE PRAWDA. Po co nam one? W Piasecznie każdy ma swój samochód. Nawet Ukraińcy mają Ubery. Co innego biedota z Baniochy i Góry Kalwarii. 23:46, 18.09.2021
Kierowca13:12, 16.09.2021
Bardzo dobrze! Najtańszy sposób na poprawienie transportu w tym azjatyckimi mieście. Nie przejmować się grupa krzykaczy spod Warszawy! Autobusami jeździ znacznie więcej ludzi niż samochodami. 13:12, 16.09.2021
Samochody dobre na w13:14, 16.09.2021
Jak będzie buspas to tym samym taborem, za prawie takie same pieniądze będzie można obsłużyć więcej kursów. Świetna decyzja. Poproszę jeszcze buspas na marynarskiej, Łopuszańskiej i Prymasa 13:14, 16.09.2021
..a autobusem z Ursy16:16, 16.09.2021
No i co z tego, jak obecne rozplanowanie linii sprawia, że musisz się ze 3 razy przesiadać, żeby dojechać gdziekolwiek dalej niż za dzielnicę. Do autobusu nie weźmiesz też zakupów, o ile nie jesteś stereotypową "babą z siatami siedzącymi obok", że o niskim komforcie, zwłaszcza w taką pogodę jak teraz (deszcz, w każdym autobusie zaparowane szyby, parą ze śliny i potu współpasażerów), nawet nie wspominam... 16:16, 16.09.2021
Zakupy na drugim kon19:33, 16.09.2021
A kto wozi zakupy autobusem "z Ursynowa na Wolę przez Żoliborz"? I po co? 19:33, 16.09.2021
Ustawą zabroniono si20:17, 16.09.2021
Rozumiem, że weszła ta ustawa i zakupy można robić tylko w ściśle określonych miejscach, tak? Czy żeby iść dalej jak do najbliższej żaby lub auchan przy Puławskiej, to muszę mieć jakieś pozwolenie ministerstwa ds. zakupów? 20:17, 16.09.2021
Samochody dobre na w10:53, 17.09.2021
Ciągle będziesz mógł postać w korkach żeby zrobić zakupy na drugim końcu Warszawy, dokładnie tak jak dziś. Ale większość ludzi(nie pojazdów!) będzie mogła przejechać szybciej.
Codziennie robisz zakupy na cały tydzień? 10:53, 17.09.2021
fan Elona Muska14:48, 16.09.2021
Cyt. "Skorzystają na tym pasażerowie autobusów i taksówek, motocykliści, miejski transport osób niepełnosprawnych i karetki pogotowia." Uzupełnienie - skorzystają także kierowcy i pasażerowie aut elektrycznych. 14:48, 16.09.2021
Bisbis17:43, 16.09.2021
Czyli najzamożniejsza część naszego społeczeństwa która i tak korzysta już z dotacji do zakupu elektryków 17:43, 16.09.2021
Korbol21:02, 16.09.2021
I jest git. Bogaty kupi auto elektryczne, klasa średnia pierdzące i śmierdzące dwusuwowe coś, a biedota pojedzie autobusem :-). Gonimy świat! To jest nasz nowy ład! 21:02, 16.09.2021
Vitkacy_bmw10:54, 17.09.2021
Najgorsze będzie to, że biedni w autobusach będą jechać szybciej niż prestiżowe auta.
To już lepiej niech wszyscy stoją! 10:54, 17.09.2021
Nick15:03, 16.09.2021
Ciekawa sprawa, oryginalna koncepcja bus pasa, przewidywała wydzielenie kolejnego czyli czwartego pasa ruchu. Miało to być zrealizowane poprzez zwężenie istniejących trzech pasów do normalnej szerokości ( w tej chwili są one "nadwymiarowe") i przebudowę istniejącego pobocza. W 2018stym przyznane na ten cel środki zostały zostały wycofane, a cała sprawa odłożona na później - do czasu wybudowania S7. Jak widać pieniędzy już nie ma, wiec realizowany jest wariant nisko kosztowy: oznakować prawy pas zmniejszając w sposób drastyczny przepustowość arterii, bez zapewnienia alternatywy.
Będzie z tego awantura. 15:03, 16.09.2021
buspasy_glupcze11:03, 17.09.2021
A po co Warszawa ze swojego budżetu ma zachęcać do przyjeżdżania samochodem kierowców z Piaseczna???
Z resztą jedna dodatkowa linia autobusowa z taktem co 10 minut przewiezie więcej pasażerów niż dodatkowy pas dla samochodów. 11:03, 17.09.2021
Informatyk XXI00:46, 17.09.2021
Brawo! 00:46, 17.09.2021
Cyprian07:42, 17.09.2021
Słodko kwaśno. Ale bardziej słodko. 07:42, 17.09.2021
asdf12:02, 20.09.2021
Lepiej by światła wyregulowali... Droga do Piaseczna w godzinach szczytu to czerwone-zielone-czerowne w najlepszym wypadku czerwone-czerwone-zielone... 12:02, 20.09.2021
Mieszkaniec207:08, 21.09.2021
Można zbudować albo buspas albo same lewe pasy-hehe.lepiej buspas, no chyba nie spadnie Ci korona z głowy jak wsiądziesz do autobusu, a jak nawet, no to trudno, obowiązku wjazdu do Warszawy nie ma... 07:08, 21.09.2021
pak18:44, 22.09.2021
Żeby autobusy jadące od Piaseczna dojechały do buspasa, będą przebijać się mega korki na Piaseczyńskiej części puławskiej, bo tam przeniesie się cały korek:) 18:44, 22.09.2021
Nikisar18:06, 30.11.2021
Jeszcze było obiecane wyciszenie Puławskiej na wysokości Wyścigów.!!!! Mieszkańcy na tej linii mają w mieszkaniach straszny hałas. Miało być wyciszenie, drzewa (cóż, że za 100lat), albo bariery dźwiękochłonne. Nie ma nic, tylko hałas jest gratis! Straszliwy, jak z autostrady! 18:06, 30.11.2021
Xyz09:14, 16.09.2021
15 21
Zwlaszcza w dobie pandemii wpychanie ludzi do niewydolnej komunikacji miejskiej (o czym w koncu nawet MJN od kilku dni trąbi) to ssyńswto najczystszej wody. Wincyj ludzi do komunikacji, autobus wytrzymie!!! Ludzie juz teraz ezdza jak sardynki a ten wyjezdza z takimi tekstami. Zwłaszcza, ze to dotyczy Drogi Krajowej, wiec robienie tego przed otwarciem alternatywnych dróg dla tranzytu to jeszcze wiekszy debilizm. 09:14, 16.09.2021
Xyz09:18, 16.09.2021
13 19
A jak slusznie zauwazyles ludzie jezdza autami do pracy, tu płacą podatki i mają pełne prawo jezdzic jak chcą i oczekiwac wydolnych dróg - a nie paru ekspertów po socjologii, zwlaszcza pezyjezdnych, bedzie im tego zabraniać albo utrudniac. 09:18, 16.09.2021
Generują korki, a ma12:59, 16.09.2021
19 12
do XYZ: Kiedy wszyscy, którzy "tu płacą podatki i mają pełne prawo jeździć jak chcą" wyjadą "autami do pracy", to właśnie wtedy powstaje PORANNY SZCZYT RUCHU SAMOCHODOWEGO i wiele ulic JEST ZAKORKOWANYCH. Im więcej osób będzie podzielało twoją logikę, TYM WIĘKSZE BĘDĄ KORKI. I mogą sobie wtedy "oczekiwać WYDOLNYCH DRÓG", STOJĄC w coraz dłuższych KORKACH. 12:59, 16.09.2021
pieszy11:09, 17.09.2021
7 6
A ta większość która jeździ do pracy komunikacją to nie płaci podatków? Dlaczego mają stać w korkach skoro buspasem przejedzie więcej osób? Dla wygody grupki egoistów którzy mają sztywny dress code w pracy? 11:09, 17.09.2021