Zamknij

Autostrada rowerowa już gotowa. Tędy pojedziemy na Służewiec i do Centrum FOTO

08:58, 30.06.2018 Marta Siesicka-Osiak Aktualizacja: 17:45, 04.07.2018
Skomentuj MSO MSO

Długo wyczekiwany przejazd rowerowy pod ul. Puławską został oddany do użytku. Przejedziemy już przejściem podziemnym oraz tunelem wzdłuż Potoku Służewieckiego. Na dokończenie czeka nadal fragment kładki budowanej po mokotowskiej stronie.

Właśnie kończy się remont rozjazdów rowerowych w strategicznym dla ursynowskich rowerzystów miejscu, u zbiegu Puławskiej i Gintrowskiego.

Robotnicy dokonują właśnie ostatnich szlifów, ale przejazd jest już otwarty. Szeroką „autostradą” zjedziemy teraz z obydwu stron, do przejścia podziemnego pod Puławską. To na zawsze zakończy problem pokonywania schodów w tym miejscu. Wybudowano łagodny zjazd i wyjazd z przejścia.

Przekraczając granicę Ursynowa, możemy już także skorzystać z przejazdu pod wiaduktem na Puławskiej, prowadzącego do nowo powstałego parku nad Stawem Służewieckim. Przez wiele lat dzielnica Mokotów twierdziła, że poprowadzenie tam ścieżki będzie niebezpieczne. Innego zdania był Zarząd Dróg Miejskich, który zrealizował tę wyczekiwaną przez rowerzystów inwestycję. Prace trwają jeszcze nad dokończeniem zjazdu z kładki przebiegającej nad ul. Gintrowskiego po stronie naszych mokotowskich sąsiadów.

Do końca roku wzdłuż ulicy Puławskiej, po obydwu stronach arterii, na odcinku od trasy S2 do granicy miasta, planowane jest wybudowanie 8 km nowej drogi dla rowerów. Inwestycje będzie sfinansowana częściowo ze środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

ZOBACZ JAK WYGLĄDAJĄ PRZEJAZDY POD PUŁAWSKĄ:

(Marta Siesicka-Osiak)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(48)

gość1gość1

23 22

Ilu jest rowerzystów , to pieniądze wyrzucone w błoto . 10:20, 30.06.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

AnnaAnna

15 14

Wychodzisz czasami z domu? Odrywasz wzrok od smartfona? A może najwyższy czas na wizytę u okulisty? 12:51, 30.06.2018


19801980

16 11

Coraz więcej i trend się zwiększa. To, że nie korzystasz to nie znaczy że są niepotrzebne. 12:58, 30.06.2018


Rastaman45Rastaman45

13 7

W Warszawie to typowe za czasów grubej, przykładów topienia miejskiej kasy podatników jest tona. Podam jeden obok tych dennych dróg rowerowych. Mianowicie nowa wyremontowana pętla autobusowa za grube bańki na Natolinie. Idealne miejsce komunikacyjne dla pasażerów ale co tam, dajmy ją na bazarek! przecież taki mamy klimat a plebs niech sobie radzi inaczej bo nie da się żyć za mniej niż 6 tyś. zł. Czy ci (celowo z małej) wielcy wielbiciele dróg rowerowych też będą popinać na dwóch kołach w zimie? przecież to taka ważna inwestycja no i według nich smog spadnie bo to wszystko wina autek. 13:18, 30.06.2018


AnnaAnna

6 9

@Rastaman45 jaka szeroka perspektywa... Od przejazdów rowerowych pod Puławską i Gintrowskiego, do... bazaru na pętli! 16:08, 30.06.2018


reo

Rastaman45Rastaman45

25 22

Tyle pieniążków utopionych z kasy kierowców (z paliwa) na drogi rowerowe, które będą służyć kilka miesięcy w roku o ile w ogóle bo na 99% oszołomy na szosówkach i tak wybiorą jezdnię. Brak słów aczkolwiek całe szczęście bo niebawem nastąpi koniec Przestępczej Organizacji w Warszawie i eko wariatów od zwężeń (dla przypomnienia planowane jest obcięcie Marynarskiej i Górczewskiej). 10:21, 30.06.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

tomek 84tomek 84

17 12

Podatek drogowy wystarcza na około 2 - 3 % kosztów budowy i utrzymania dróg w Polsce.
Dodajmy trafia on do Skarbu Państwa i jest pożytkowany niemal wyłącznie na autostrady i drogi ekspresowe.
Na resztę kosztów utrzymania dróg zrzucają się wszyscy niezależnie od tego czy mają samochód.
Dotyczy to zwłaszcza inwestycji dokonywanych przez samorządy. 11:26, 30.06.2018


19801980

14 15

Rozwoju infrastruktury rowerowej nie zatrzymają twoje pobożne życzenia. A oszołoma to zapytaj czemu tak cię wychował, że na buraka wyrosłeś. I daruj sobie tanią demagogię o rowerzystach, bo nie stoją za nią fakty tylko wymyślone bzdury. 13:05, 30.06.2018


AnnaAnna

11 5

@Rastaman45 chodzi o przejazdy rowerowe pod Puławską i Gintrowskiego. Dotychczas rowerzystom było bardzo trudno przeprawić się w tym miejscu. Aha... i żadna ulica nie została zwężona, przy okazji tej inwestycji:-) 16:16, 30.06.2018


koło26koło26

26 19

więcej ludzi na rowerach to mniej smrodu z rur wydechowych 12:04, 30.06.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

19801980

12 12

Nie da się ukryć 13:09, 30.06.2018


Rastaman45Rastaman45

15 7

Czy ci, którzy palą śmieciami w zimie też się przesiądą na rowery i nie będą palić? bo przecież od nich idzie największy smog w tym okresie. To tak idąc twoim dalszym tokiem rozumowania. 13:13, 30.06.2018


UrsynowiankaUrsynowianka

23 15

Pieniądze wyrzucane w błoto to są na miejskie autostrady - najwięcej podróży po Warszawie odbywa się komunikacją miejską, podatek od kierowców nie idzie na drogi miejskie ale na wojewódzkie, każde nowe udogodnienie dla kierowców generuje większe korki bo ludzie częściej wybierają samochód, a jedzie w nim średnio 1 osoba. Każda osoba na rowerze to jeden samochod mniej lub 1 wolne miejsce w komunikacji miejskiej więc zluzujcie i poczytajcie trochę o urbanistyce zanim się wypowiecie wyłącznie ze swojej perspektywy czyli zza auta. 12:32, 30.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

19801980

12 4

Skrajności prowadzą do paraliżu komunikacyjnego. Obwodnice i duże arterie są niezbędne w mieście dla zapewnienia spokoju w pozostałej części miasta. Wiele osób wybiera właśnie takie drogi zamiast zatruwać miasto stojąc w korkach na mniejszych drogach. Jeśli równocześcnie będzie rozwijana komunikacja zbiorowa i infrastruktura rowerowa to część osób wybierze właśnie te środki lokomocji i wszyscy będą zadowoleni. 13:09, 30.06.2018


AnnaAnna

16 15

Nareszcie! 12:52, 30.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

10 17

Wielu kierowców po wybudowaniu tej inwestycji zapewne przesiadzie się na rowery, dzięki czemu Puławska zapewne się odkorku je i będzie można wykonać zazielenienie Pulawskiej o którym niedawno można było przeczytać. 12:53, 30.06.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Rastaman45Rastaman45

18 9

Tak, tak a zwłaszcza od października do marca... 13:11, 30.06.2018


ObserwatorObserwator

15 15

Nie ma złej pogody na rower. Trzeba się tylko odpowiednio ubrać. 14:05, 30.06.2018


green_is_badgreen_is_bad

5 9

Buhahahahah nikt sie nie przesiądzie nikt normalny nie zrezygnuje z wygodnej szybkiej jazdy samochodem na spocenie na rowerku latem i spocenie od środka i zmoknienie od zewnątrz w wiosne i jesień czy wymarźnięcie w zimie. To są wywalone w błoto miliony dla pedalarza Krisa i jego dwóch kolegów 10:44, 02.07.2018


YgcjYgcj

0 0

Nie wszyscy się przesiądą. Wyobrażasz sobie poranne dowożenie dzieci do szkoły lub na zajęcia przed pracą? Niektórzy w pracy potrzebują eleganckiego ubioru. Niektórzy oprócz pracy chodzą jeszcze na zajęcia dodatkowe po pracy. Zmęczeni, mało czasu na dojazd i zajęcia, a Warszawa duża. A osoby w nieco bardziej niż średnim wieku i starsze? Nie pojadą rowerem, a już na pewno nie we wszystkie pory roku. Osoby z różnymi przypadlościami, albo takie co cały dzień na nogach spędziły np pielęgniarki, sklepowe itd. Rower nie dla każdego i nie w każdej sytuacji. Choć rower bardzo lubię i sama jeżdżę dużo. 00:26, 22.07.2018


wawakwawak

22 29

Prokuratura nie działa. Przeciez to ewidentne marnotrawienie pieniędzy publicznych. Miliony na zabawy dla pedalarzy. W warszawskich szpitalach ludzie leżą na korytarzu, czekają latami na zabiegi - a tu .... bufetowa wywala miliony na lewackie hucpy. Kolejne dziesiątki milionów pójdą na kładkę rowerową nad wisłą. Kiedy ludzie zmądrzeją i odstawią od koryta tą lewacką bandę? 13:05, 30.06.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Rastaman45Rastaman45

16 10

Dokładnie, zgadzam się z Twoim wpisem. Czysta prawda - smutna i brutalna.

Wczoraj byłem z Mamą na "sorze" na stępińskiej. Mama uszkodziła sobie nogę i nie mogła chodzić więc ją zaniosłem. Co na oddziale się okazało po około 25 metrach od auta do recepcji, że nie sprawny od miesiąca jest tam rentgen i skierowali nas do innej placówki do której nie byli nawet w stanie podać dokładnego adresu. Życie w stolicy. 13:22, 30.06.2018


zły porucznik zły porucznik

24 16

W takim razie - oczywiście przy pomocy prokuratury - proponuję też zatamować rzekę milionów/miliardów płynącą do kieszeni sukienkowych szamanów, oszustów i siewców wsiowego zabobonu. O - wtedy to będzie na służbę zdrowia!

A tak na poważnie - dawno nie czytałem tu tak imbecylnego komentarza. Co ma piernik do wiatraka, co ma budowa ścieżki rowerowej do służby zdrowia i szpitali? Przecież mowa tu o zupełnie innych źródłach finansowania, typach infrastruktury, zarządcach i tak dalej. Nie jeżdżę na rowerze, bo nie lubię, ale przypominam, że rowerzyści to też podatnicy i mają prawo oczekiwać, że z ich podatków będą również finansowane przedsięwzięcia dla nich. Ścieżki rowerowe zwiększają bezpieczeństwo na drogach - mniej będzie rowerzystów na ulicach. Co do "lewackich hucp" - szkoda w sumie nawet komentować. Jak mawiał Stanisław Jerzy Lec, ciasnota intelektualna lubi się poszerzać. 13:58, 30.06.2018


issaissa

9 9

a, przepraszam, co do tego ma "lewacka banda" pisuarze???
Ręce, i nie tylko, opadaja.
Sam spojrz, jak byle jaki tyłek podciera wszystkim, komu sie da, byle tylko podlizac sie warszawiakom. Nawet teczę chce znowu zbudowac!
Niedoczekanie twoje! NIGDY nie zagłosuje na żadnego pisuara, ani pisuarskiego "guziola" 15:33, 30.06.2018


Wolf von WestpreusseWolf von Westpreusse

20 7

O cyklistów powinno się dbać. Zajmują mało miejsca, nie korkują ulic, poza tym rower jest to efektywny środek lokomocji. środków. Co Bufetowa ma za uszami, to ma. ale dobrze, że dróżki rowerowe powstają. Sam jeżdziłem przez dobrych 5 lat rowerem do pracy z Bródna do śródmieścia. To oszczędność pieniędzy i korzyść dla zdrowia. Promować cyklizm!!!Pan Wawak niech nie opowiada kocopałów o marnotrawieniu publicznych i niech nie miesza cyklizmu z polityką. Pozdrawiam 16:41, 30.06.2018


19801980

7 0

O rany jakie bzdury, to nie działa tak ze zabierzesz ze ścieżek i dołożysz do szpitali. Takimi populistycznymi gadkami politycy kupują głosy ludzi a potem okazuje się ze polska jest w czarnej d**pie Macierewicz tak nasza armię budował opowiadając bajki a jak przyszło co do czego to okazało się ze nie ma pojęcia o czym mówił i prawie zniszczył armię 11:34, 01.07.2018


issaissa

8 20

a po co?
rowerzyści i tak nagminnie wpiep.rzaja się na jezdnię. "Bo ściezka rowerowa nierówna"!!! tak kiedyś usłyszałam od takiego jednego. Ja, jak mam nierówna jezdnie, to nie wjeżdżam na chodnik swoim samochodem, tylko grzecznie z tą "nierównoscia" sie zmagam (czyli szykanami, ktorych coraz więcej i gdzie sie da).
Szkoda kasy na infrastukturę rowerowa. Lepiej zainwestowac w ubezpieczenie na szkody,,które wyrządzają rowerzyści. 15:29, 30.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

issaissa

19 26

a po co?
rowerzyści i tak nagminnie wpiep.rzaja się na jezdnię. "Bo ściezka rowerowa nierówna"!!! tak kiedyś usłyszałam od takiego jednego. Ja, jak mam nierówna jezdnie, to nie wjeżdżam na chodnik swoim samochodem, tylko grzecznie z tą "nierównoscia" sie zmagam (czyli szykanami, ktorych coraz więcej i gdzie sie da).
Szkoda kasy na infrastukturę rowerowa. Lepiej zainwestowac w ubezpieczenie na szkody,,które wyrządzają rowerzyści. 15:33, 30.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Driver_frajerDriver_frajer

15 13

Burmistrz zapomnial zamontowac progi spowalniajace rowery jak dla samochodow. Trzeba koniecznie to zrobic!!! 15:39, 30.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KjhgKjhg

0 0

Próg da się ominąć. Bez sensu. Ale powinien być przepis nakazujący zwalnianie przed przejściem dla pieszych. 00:15, 22.07.2018


ToWidaćToWidać

22 14

Rowerzyści nagminnie jeżdżą po JEZDNI mimo, że mają ścieżki rowerowe !
Np. na ul. Wołoskiej ciągle jezdnia pełna rowerów a obok zbudowana już dawno trasa rowerowa ! Policja nie reaguje - bo cwaniaczka na rowerze trudno złapać ! 16:37, 30.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bobbob

17 9

tylko czekać pierwszego czołowego zderzenia rowerzystów. droga ładna, równa można docisnąć. 17:15, 30.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

goscgosc

18 20

I po co wyrzucać pieniądze na takie ekstrawagancje? Rowerzyści i tak wolą jeździć ulicami lub po chodniku. Idealny przykład ulica Cynamonowa. Codziennie nią chodzę i już nikt nie korzysta z tych wymalowanych pasów na ulicy. Wszyscy jeżdżą po chodniku, bo też jest asfaltowy. Chyba nakręcę filmik i wyślę do UM, żeby następnym razem przed wyrzuceniem pieniędzy w błoto zastanowili się dwa razy. Na prawdę przykro na to wszystko patrzeć. 21:26, 30.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MalgoszaMalgosza

14 4

Zgadzam sie. Ta inwestycja zakorkowała przejezdną dotąd ulicę. Koszmar 8rano. Kilka razy próbowałam jechać rowerem po Cynamonowej. Nie da się. Jest niebezpiecznie. Musiałam wjeżdżać na jezdnię omijając samochody, które zaparkowały na ścieżce ryzykując że jadący z tyłu samochód może nie spodziewać się takiego manewru. A dojeżdżając do świateł chcąc skręcić w lewo...cóż przyznaję nie wiem jak się zachować by było bezpiecznie wykonać ten manewr... Ścieżka się urywa przed skrzyżowaniem. Ze skrajnego prawego trzeba dostać się na lewy między rozpędzonymi samochodami. Będąc na rowerze uwierzcie nie jest to łatwe. Czekać na czerwone i jechać między stojącymi samochodami? Próbowałam. W rezultacie wybieram chodnik i przejście dla pieszych dla swojego bezpieczeństwa. 09:02, 01.07.2018


NooNNooN

10 12

Niesamowite są chwile kiedy zostajesz zbesztany za wjazd wózkiem z dzieckiem na ścieżkę rowerową. To tak idiotyczne jak besztanie przez kierowców za wjazd rowerem na ulicę. Trochę ochłonąć trzeba drodzy Państwo:) 21:36, 30.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OjhgfgkOjhgfgk

2 0

Stwarzasz zagrożenie. Na powolne spacerowanie z wózkiem czy bez przeznaczony jest chodnik. 00:11, 22.07.2018


TutuTutu

21 7

Wreszcie! Gratulacje do autora profilu rowerem na Służewiec na facebooku, który od lat starał się o te przejazdy. Dziękuję! 09:10, 01.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

6 6

wszystko fajnie tylko ... 1. zapomniano o pieszych.. poprzecinano dotychczasowe ścieżki którymi chodziliśmy, biegaliśmy od lat. Przekierowano nas na siłę w kierunkach , których nie chcieliśmy chodzić a teraz musimy. Do tego to wszystko za nasze pieniądze. 2. arogancja rowerzystów ( w znacznej większości) przekracza wszelkie normy przyzwoitości!! Pora na : obowiązkowe ubezpieczenie, rejestracje rowerów tak żeby było co zapisać po potrącenie przez rowerzystę, kontrole policyjne: stanu roweru, rowerzystów i prędkości ich poruszania po chodnikach. Dla przypomnienia Policji to jest przepis nakazujący przeprowadzanie rowerów po przejściach dla pieszych a nie przejeżdżania po mnich !! 10:00, 02.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

onoono

0 1

Rowerzyści mogą wszystko i wszędzie, idą wybory i każdy chce im się podlizać. 15:24, 17.07.2018


UrsyhUrsyh

19 20

Nie Wiem po co tak to negujecie. Zjazd przy Monarze był bardzo potrzebny. Chociażby Matka z dzieckiem i wózkiem może teraz przejść spokojnie na drugą stronę zamiast walczyć ze schodami. A co do jazdy rowerzystów. Jeżdżą za szybko i nie znają przepisów i zachowania się na DDR, kontrapasach i ulicach. To fakt, który może się zmieni. ale infrastruktura musi powstawać. I tak jesteśmy daleko porównując do innych stolic jeśli chodzi o ścieżki. Na prawdę uważacie że poprawianie infrastruktury to zmarnowane pieniądze? hmm Przecież z takim myśleniem będzie ciągle tymi Polaczkami z niewolniczą mentalnością. Czas myśleć szerzej a nie tylko czy ja coś robię i będę z tego korzystał. Dla ścisłości, nie jestem rowerzystą a ta inicjatywa jak najbardziej jest OK. 13:47, 02.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wirwir

0 2

Ciekawe jak te ścieżki rowerowe są wykorzystane od listopada do marca? I czy można tam jechać na deskorolce lub takich hulajnogach elektrycznych? 15:22, 17.07.2018


goostav234goostav234

30 24

Pedałostrady - najbardziej (obok zwężeń jezdni) potrzebne inwestycje w Warszawie. Niezbędne i wykorzystywane w 100% zwłaszcza w okresie październik-kwiecień. 14:20, 02.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

UrsyhUrsyh

12 17

Dzięki tym Pedałostradom możesz siedzieć w mniejszych korkach w swoim pseudoekologicznym dieselu, a twoje dzieci w mniejszym stopniu wdychaja zanieczyszczenia. Darmowe śniadania dla rowerzystów oraz darmowe serwisy przy Wiśle też funkcjonują. 11:17, 04.07.2018


goostav234goostav234

15 11

Bolszewik rowerowy to też bolszewik :-) A ci zawsze lubili darmowe obiadki. Darmowe w teorii, bo zawsze ktoś inny za nie płacił. A pedałostrady - jak to pedałostrady - przez 7 mies. hula po nich wiatr. 13:40, 04.07.2018


UrsyhUrsyh

11 14

:) bolszewik :) Wiecznie oszukiwani, wiecznie okradani, Wiecznie niezadowoleni. Moi kochani rodacy :) dobrze że klawiatury macie. Możecie od bolszewików i pedałów wyzywać kogo chcecie :) Nie ma problemu. I dobrze, lepsze to niż przewracanie śmietników na ulicy albo wyrywanie ławek. Wszystko, oby tylko Wam ulżyło w cierpieniu egzystencjalnym. :) Ważne że składacie się na ścieżki z których nie korzystacie. Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie :) 08:56, 05.07.2018


Rudy_z_NatolinaRudy_z_Natolina

5 4

Brawo. Nareszczie mogę normlanie dojechać rowerem do pracy :) ścieżka rowerowa od samego mieszkania pod samo biuro :) cudo ! DZIĘKUJĘ !!! 15:11, 06.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarkoMarko

0 0

A jak z przejściami dla pieszych? Czy na tych ścieżkach można też jechać rowerem elektrycznym - to taki prawie motorower mogący jechać nawet 50 km/godz. 15:18, 17.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MikeMike

1 0

Rower – pojazd (…) poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny, zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V, o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h.

Sprawa więc jest jasna, możemy śmiało poruszać się rowerem z silnikiem o mocy do 250 Watów (malutko, ale co zrobić) ze wspomaganiem działającym do prędkości 25 km/h i co bardzo istotne – działającym jedynie podczas pedałowania. Gdy nie pedałujemy – napęd elektryczny ma się wyłączać. 09:16, 18.07.2018


0%