Zamknij

Awantura w sklepie o brak maseczki. "Dlaczego zakładasz, że jestem zdrowa?" LIST CZYTELNICZKI

12:38, 09.09.2020 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 12:42, 09.09.2020
Skomentuj pixabay pixabay

Klient sklepu w centrum handlowym na Ursynowie nie został obsłużony przez personel, bo nie miał na twarzy maseczki. Wywiązała się awantura, do której dołączyli inni klienci sklepu. Nasza czytelniczka relacjonuje to zdarzenie i ostro krytykuje w swoim liście zachowanie klienta bez zasłoniętych twarzy i nosa. Czy nienoszenie maseczki to prawo do wolności, czy przede wszustkim narażanie innych na utratę zdrowia? List nadesłany do redakcji publikujemy poniżej w całości, a Was zapraszamy do komentowania i dzielenia się własnymi opiniami.

Byłam ostatnio świadkiem, w jednym z dużych sklepów na Ursynowie, jak to ochroniarz wdał się w dyskusję z jednym z klientów prosząc go o założenie maseczki. Ów Pan wszedł do sklepu jakby nigdy nic, bez maseczki oczywiście. Nie muszę chyba dodawać, że stojący przy wejściu sklepu dystrybutor automatyczny z płynem odkażającym także nie spotkał się z najmniejszym nawet zainteresowaniem z jego strony!

Klient ten był niemal agresywny, zaczął dopominać się okazania przepisów, na mocy których wymaga się od niego maseczki. Do rozmowy włączyli się inni klienci sklepu, którzy - sami będąc w maseczkach - także zażądali, by klient dostosował się do panujących obecnie rekomendacji. Po paru minutach dyskusji i wymianie kilku zdań, chyba z samym kierownikiem sklepu, „bezmaseczkowiec” opuścił wreszcie sklep.

"Dlaczego zakładasz, że jestem zdrowa?"

Zastanawiam się, po co była ta manifestacja ze strony klienta? Zalecenia są jakie są - musimy w miejscach publicznych, tych zamkniętych, nosić maseczki. albo w inny sposób zasłaniać twarz i nos. Pewnie, że nie jest to wygodne. I to jak! Sama to znoszę codziennie i wcale mi się to nie uśmiecha! Ale przecież robimy to dla siebie, nie dla rządu, dla sądu, polityków, społeczników czy lekarzy i epidemiologów! D-L-A  S-I-E-B-I-E!

Jakoś chyba da się wytrzymać, niezależnie od tego ile te maseczki nam dają? Jeśli ja ją zakładam, by chronić Ciebie, mam prośbę byś też ją założył i chronił też mnie. Poza tym, dlaczego od razu zakładasz siadając obok mnie np. w metrze czy stojąc do kasy w sklepie - szczególnie bez maseczki - że ja jestem zdrowa?

Każdy z nas ma wybór: jeśli nie chcesz zakładać maseczki, to nie wychodź w miejsca publiczne i do dużych sklepów. Przymusu nie ma! Jestem absolutnie po stronie ochrony sklepów i personelu, którzy wymagają maseczek od klientów. Dziwi mnie chojrakowanie ze strony klientów, że odmowa obsłużenia bez maseczki jest niezgodna z przepisami i jest przejawem nietolerancji. I co to Wam da? Niezależnie od tego, czy wierzymy w pandemię, czy uznajemy ją jako spisek (tak, też o tym czytałam!), czy wierzymy w sens maseczek - po prostu dostosujmy się do zaleceń i już. Przypominam: Dla własnego przecież dobra! Nie dla ministrów, rządu, polityków czy lekarzy. Ich wszystkim mam w nosie! Ale mojego sąsiada z Ursynowa, nie!

"Brawa dla sieci meblowej"

Czasu cofnąć się nie da, a gdy będzie za późno, możemy winić siebie za to, że może noszona przez nas maseczka uratowałaby nas, naszych bliskich itp. Bądźmy po prostu odpowiedzialni, nie tylko za siebie, ale i naszych seniorów w rodzinie.

Przy okazji brawa dla jednej z dużych sieci meblowych, która odmówiła obsługi aktora znanego głównie z seriali, chcącego wejść do sklepu bez maseczki. Dziwię się temu Panu - co przez to chciał osiągnąć? Wg mnie powinien być raczej wzorem do naśladowania, a nie cwaniakiem na zasadzie „co mi tam możecie zrobić” - rozczarował mnie Pan mocno, Panie Tomaszu.

E.B-R

(imię i nazwisko do wiadomości redakcji)

******************************************
Zamieszczony tekst jest osobistą opinią autora. Śródtytuły pochodzą od redakcji. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za powyższe stwierdzenia. W dziale "Opinie" lub "List czytelnika" publikujemy stanowiska mieszkańców i instytucji, które wnoszą cenne uwagi do debaty na dany temat. Zachęcamy do komentowania i nadsyłania własnych opinii: [email protected].

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(59)

AnnnaAnnna

18 9

W 100% popieram 12:59, 09.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PawełNaPawełNa

14 10

Ja też. Tym bardziej, ze trochę nie mam wyboru. I dziękuję innym, że noszą. 14:58, 09.09.2020


reo

Zły_porucznikZły_porucznik

24 14

To jest ten sam rodzaj "wolności" co odmowa szczepień - szczepienia i maseczki chronią całą populację, ludzie, chroniąc innych przed sobą, chronią się nawzajem. Ale oczywiście w naszym kraju, w którym 5% było niegdyś szlachty i wolności na zagrodzie, nie dostrzega się tego subtelnego niuansu, jakim jest działanie na rzecz dobra ogólnego. Zastanawiam się tylko nad jednym - czy ten "wolnościowiec" gotów jest także udźwignąć ewentualne koszty jego leczenia w przypadku zachorowania? Czy jest w stanie udźwignąć też koszty społeczne? Koszty pracodawcy - bo brak pracownika to są koszty przecież?! Czy wcześniej leczył się w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego? 13:16, 09.09.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BoomBoom

12 17

Nie wrzucaj do jednego worka maseczek i szczepień. A za swoje leczenie płacimy co miesiąc. 13:29, 09.09.2020


georginageorgina

12 7

a ty jestes gotowy poniesc koszty leczenia jak ulegniesz wypadkowi jadac autem na publicznej drodze? Nie wsiadaj do auta to ci sie nigdy wypadek nie stanie....!!

co za idiotyczne porównanie.....

a ci co żra slodycze i fast foody niech sie sami lecza na wszyskie jakieolwiek choroby jakie im sie przytrafia.....

palecze niech sobie lecza swoje raki za swoje pieniadze..jestem za!!!!!!!

14:17, 09.09.2020


Zły_porucznikZły_porucznik

6 1

Boom, jesteś pewien/na, że płacisz za swoje leczenie? Wiesz na przykład, jaką miesięczną stawkę kapitacyjną na lekarz POZ na Ciebie? Kilkanaście złotych. I a wiesz na przykład ile kosztuje dajmy na to morfologia? Otóż leczymy się, bo ktoś inny się nie leczy - to stąd są pieniądze na leczenie chorych, którego koszty potrafią być gigantyczne. To, co odprowadzamy w składce zdrowotnej, a to ile kosztuje już nasze leczenie, gdy coś się dzieje, to są dwa różne światy. Oczywiście jest to też najzwyklejsza w świecie piramida finansowa.
@georgina - a tak, zdecydowanie popieram pomysł, w którym palacz poniesie koszty swojego leczenia. Informacji o szkodliwości palenia jest bez liku. Chcesz palić - wykup sobie ubezpieczenie, bo inaczej to ewidentne działanie na szkodę ubezpieczyciela - państwa - a dokładnie PODATNIKA. Koszty leczenia onkologicznego idą w setki tysięcy złotych. Nie ma szans, że pokryjesz je ze składek. Do tego koszty społeczne - ogromne, renty itp. 17:38, 09.09.2020


BoomBoom

5 1

Wiem dokładnie ile płacę co miesiąc haraczu na służbę zdrowia tylko po to by potem znowu płacić indywidualnie lekarzom by mieć opiekę medyczną teraz a nie za pół roku i by ta opieka była na akceptowalnym poziomie. I nie strasz mnie kosztami operacji, bo tak działa kalkulacja ubezpieczenia, tak jak OC lub AC w przypadku samochodów. I jakoś za operację oka sam musiałem zapłacić, bo NFZ ma w nosie czy oślepnę czy nie. 19:41, 09.09.2020


iwoiwo

20 23

żal czytac ....ludzie jak te owce zapedzone w kozi rog ze strachu przed wilkiem.... zrobia wszystko cokolwiek im każa... pandemiosciema ma sie dobrze niestety a ludzie nie chca uzywac mózgów zeby analizowac proste dane tylko łykaja co im serwuja media głownego scieku.....
Kiedy Wy sie w koncu obudzicie ze nie zadnej pandemii? Bo gdyby byla to bysmy wszyscy pokotem lezeli trupem tak działaja te wszystkie obostrzenia....
Otworzcie oczy.... testy niewiarygodne, choruja jednostki, 90 % zakazen to jakies resztki wirusa wykryte w organizmach zdrowych ludzi.
co 6 sekund umiera ktos na cukrzyce!!!!!!!! Naprawde wierzycie ze Covid was wykonczy

Ja walcze zeby zlikwidowac cukier i slodycze bo z tego jest wiecej ofiar!!!!!!!
Zapraszam na protest 12 wrzesnia przeciwko tym durnowatym wymyslom i zniewoleniu strachem ... czas skonczyc bo juz sie niektórzy gubia w zeznaniach ... maseczkami mozna sobie co nawyzej cos podetrzec a nie ochronic przed wirusem... Duscie sie sami w tych maskach !!!!!!!! 14:11, 09.09.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AnnnaAnnna

15 8

Ale mamy tu dwie sprawy: z jednej strony sam przepis o noszeniu maseczek - tu można dyskutować czy on jest w porządku. Druga sprawa to samo noszenie gdy przepis obowiązuje. I tu jedli nie nosisz powinieneś być karany. Tyle. I kluczowej sprawa w artykule: dlaczego ty stający obok mnie zakładasz, że ja jestem zdrowa? Zastanów się nad tym... 14:15, 09.09.2020


BoomBoom

10 10

Pandemia oczywiście, bo słowo pandemia to określenie wielkiej epidemii, która ogarnia duże obszary (na różnych kontynentach) w tym samym czasie. I w przypadku covid mamy oczywiście do czynienia z pandemią. Ale to słowo nic nie mówi o wysokiej umieralności, a jedynie o zasięgu występowania. Pandemia może także dotyczyć grypy.
A te bawełniane czy nawet chirurgiczne maseczki mają niską skuteczność filtrowania wirusów, szczególnie gdy ludzie je noszą luźno i z wystającym nosem. Średnica pojedynczej cząsteczki wirusa wynosi od 60 do 140 nanometrów. Nie bez przyczyny przy agresywnych wirusach lekarze chodzą w kombinezonach. Te powszechnie noszone maseczki mają bardziej wymiar psychologiczny, niż stanowią realną ochronę. 14:27, 09.09.2020


UnicornUnicorn

6 4

Cukrzyca nie jest chorobą zakaźną, nie zarazisz się nią przebywając w towarzystwie chorej na cukrzycę osoby. O możliwości zachorowania decydują predyspozycje genetyczne i twoje (a nie innych) nawyki żywieniowe. Czyli przykład ma się nijak do covid. To po pierwsze. Po drugie pandemia nie oznacza, że umierają miliony ludzi, tylko że choroba występuje na dużym obszarze (w przeciwieństwie do lokalnej epidemii). Po trzecie na chwilę obecną nie ma lepszego sposobu ochrony niż dystansowanie społeczne i noszenie maseczek. Tak, maseczki nie chronią w 100% przed zakażeniem, nie chronią nawet w 50%, ale mimo wszystko ograniczają prawdopodobieństwo zakażania. Wystarczy popatrzeć na dane np. zNowego Jorku - ile było zakażeń i zgonów w kwietniu, a ile jest teraz. Dlatego każdy powinien nosić maskę (oczywiście nie wvlesie, nie dajmy się zwariowac). Nawet jak się nie wierzy w epidemię, założenie maski na kilka minut nikomu nie zaszkodzi, a jeśli jednak epidemia jest faktem może pomóc. 19:31, 09.09.2020


NieMaZadnejPandemiNieMaZadnejPandemi

23 37

Popieram nie noszenie maseczek wszędzie ! To zamach na naszą wolność i próba zniewolenia całej ludzkości. Dzisiaj nie kupisz chleba bez maseczki, a jutro może bez szczepionki, lub chipa pod skórą? Zastanówcie się.... 14:11, 09.09.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

PawełNaPawełNa

20 9

Zastanów się też jak bardzo możesz narazić inne osoby sam podchodzi do tego z taką nonszalancją. Zdrowia życzę! 14:57, 09.09.2020


Zły_porucznikZły_porucznik

8 2

Festiwal bzdur. Czipy, szczepionki , 5G - kiedyś ludzie zastanawiali się, czy w 2020 będziemy mieć bazę tylko na Księżycu, czy może też na Marsie. I okazało się, że nie mamy nigdzie i że ludziom trzeba mówić, że ziemia nie jest płaska, że szczepionka na ma czipów i nie powoduje autyzmu, że wirusy, szczególnie nowe mutacje, są groźne. Przykro na to wszystko patrzeć, ale mamy dziś czasy, w których można być - ba, jest to modne - być idiotą. 17:44, 09.09.2020


UnicornUnicorn

9 3

Rety Rety jak żyć, na 5 minut każą założyć maseczkę. Moje ego tego nie wytrzyma... Ale co zrobić jak ego przerasta intelekt i empatię. Nie tak dawno inni równie mądrzy ludzie protestowali przeciwko pociągom i automobilom, bo krowy mleka dawać nie będą i ludzkość głód dotknie. A najśmieszniejsze jest to że ci wszyscy antymaseczkowcy, antychipowcy itp. nie zdają sobie sprawy, że to właśnie maseczki uniemożliwiają automatyczne rozpoznawanie twarzy. Nie bez powodu nosenie maseczek w wielu krajach było zakazywane przed pandemią. 19:12, 09.09.2020


AresAres

0 2

Wyłącz internet i oddychaj 22:44, 09.09.2020


MMMM

27 15

Trzeba przestrzegać przepisów bo tu chodzi o zdrowie nas wszystkich. I na tym polega wolność, że chcemy być wszyscy zdrowi, Ty i ja. 14:23, 09.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Doktor Doktor

19 27

Nie mamy w PL stanu wyjątkowego! Nakazy i wymysły, zastraszanie ludzi, ingerencja w wolność. Jako lekarz dodam tylko, iż madeczni NIE mają uzasadnienia z medycznego punktu. A nosznie ich przy pewnych schorzeniach przyniesie więcej złego niż dobrego. To wszystko. 14:35, 09.09.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PawełNaPawełNa

28 13

To apeluj o zmianę przepisów u rządzących. Ale nie krytykuj osób, które stosują się do nakazu i noszą maseczki. Jestem osobą o niższej odporności i jestem wdzięczny każdemu, kto w ten sposób także i mnie chroni. 14:57, 09.09.2020


UnicornUnicorn

20 9

Maseczki nie chronią przed zarażeniem, tylko zmniejszają prawdopodobieństwo transmisji wirusa, szczególnie przy krótkich, incydentalnych kontaktach, jak zakupy czy przejazd autobusem. Dlatego niezależnie od przepisów prawa odmowa założenia maski w takim miejscu to po prostu przejaw nie liczenia się z innymi. Dorabianie szczytnych teorii o obronie prawa i wolności nie zmienia tego, że osoby nie zakładające masek to po prostu jednostki egoistyczne i aspołeczne. 19:02, 09.09.2020


KrzysztofKrzysztof

8 3

Tak może wypowiadać się tylko kretyn, a nie doktor. .... chyba, że nauk nikomu nie potrzebnych. A tacy właśnie próbują brylować ze swoją teorią w stylu pana Giertycha.
Panie "doktor " ? : Czy nie prościej w ramach protestu założyć sobie linę na szyję i podyndać. Będzie pan miał swoją sławę i 100% wolność.
Media będą pisać ? ..... idol młodzieży. ..... głupi Jerzy.
Widać panie "doktor", że głupota jest dla pana bardziej zarazliwa niż ten wirus i tu bym upatrywał dla pana pomocy. Bo to, że trzeba panu pomóc.... nie ulega żadnej wątpliwości - przynajmniej dla mnie. 08:34, 10.09.2020


anty Tomaszanty Tomasz

19 16

Bezmaseczkowcy i antyszczepionkowcy na Madagaskar! 15:50, 09.09.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Zły_porucznikZły_porucznik

2 2

Prędzej niestety potomkowie ludzi rozsądnych dojdą do wniosku, że łatwiej będzie samemu zapakować się na statki-arki i wyruszyć ku gwiazdom. 17:45, 09.09.2020


KlapsaKlapsa

3 2

Niestety komentarze jasno pokazują, że zbliża się nowe średniowiecze... 01:24, 10.09.2020


IrfyIrfy

19 17

Powiem tak - maski to hucpa. Owszem, chronią - przed spadkiem dochodów ich producentów. Poza tym to pic. Już choćby z tej prostej przyczyny, że zgodnie z zaleceniami należałoby je zmieniać co pół godziny. Inaczej lęgną się w nich grzyby i bakterie. Czy ktokolwiek je zmienia? Nie. Ludzie noszą te zapleśniałe szmaty po kieszeniach i wkładają "jak mus". Równie dobrze mogliby zakładać filtry, świeżo wyjęte z odkurzacza. To raz. Dwa - Nawet jakby toto przed czymkolwiek faktycznie chroniło (a nie chroni), to i tak połowa ludzi nosi je na brodzie albo nie zasłania nosa. Nie mówiąc już o "przyłbicach". Te akurat chronią świetnie. Przed wiatrem i tylko nim. Od początku tej błazenady nie włożyłem szmaty ani razu. Jeśli ktoś w sklepie nie chce mnie obsłużyć - jego strata. Większość zakupów przeniosłem do netu, z części w ogóle zrezygnowałem. Jeśli "ukochanym przywódcom" chodziło o rozpieprzenie gospodarki, to są na dobrej drodze. Ludzie, ci z bankrutujących sklepów będą bardzo wdzięczni. 16:47, 09.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AresAres

9 9

To sobie nie noś jak nie chcesz. Twoje życie Twoja sprawa tylko zakuoy rób przez internet. 22:42, 09.09.2020


AnalitykAnalityk

9 4

Koronawirus był oficjalną przyczyną śmierci 2147 osób w Polsce. Najstarszymi zmarłymi są kobieta i mężczyzna, którzy mieli po 99 lat. Najmłodsze ofiary śmiertelne to 18-letni mężczyzna i 18-letnia kobieta. Wśród ofiar śmiertelnych jest 25 osób w wieku poniżej 40 lat. Tą są fakty. 17:06, 09.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zły_porucznikZły_porucznik

9 6

To są wartości potwierdzone - po testach. Faktyczne wartości mogą być większe - część zgonów z przyczynami typu niewydolność krążeniowo-oddechowa, nieswoiste zapalenia płuc itp, to też covid., tyle że niewykazany w teście, szczególnie u starszych osób i w obszarach z gorszą infrastrukturą medyczną (słaby dostęp do specjalistycznej i szpitalnej opieki, do zaplecza laboratoryjnego). Polska w większości to nie są duże miasta. 17:52, 09.09.2020


UrsynowskiGadUrsynowskiGad

8 7

Współczucie albo i szacunek dla osób, które faktycznie boją się i mają powody bać się wirusa (szacunek, o ile konsekwentnie od marca nie ruszają się z domu bez istotnej przyczyny). Niechęć do ślepo przywiązanych nawet do absurdalnych przepisów. Pogarda dla "ormowców" którzy w kowidowych czasach odnaleźli swoje powołanie. 17:12, 09.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PLUJCIEnaMNIEdoWOLIPLUJCIEnaMNIEdoWOLI

22 9

Na 2147 osób zmarłych na covid -19 1587 miało więcej niż 70 lat. Dlatego niszczymy biznesy i służbę zdrowia by ci poniżej 40 r.ż których zmarło dotychczas...25 zmagali się z kryzysem ekonomicznym i zapaścią usług publicznych przez najbliższe 10 - 15 lat. Im dłużej na się patrzy na te dane tym bardziej wierzy się w mądrość i zwyczajną uczciwość Szwedzkiego rządu. Może być tak, że gdyby nie rozwój nauki i diagnostyki to byśmy się nigdy nie dowiedzieli o istnieniu tego mikroba. Czy wobec tego, że najmłodsze ofiary miały 18 lat należało zamknąć szkoły i przedszkola skazując dzieci na traumę oraz pozbawiają konstytucyjnego prawa do nauki ok miliona polskich dzieci bez dostępu do internetu? 20:14, 09.09.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

IrfyIrfy

16 10

Szkoda twoich słów. Nie wytłumaczysz. W kraju, w którym co roku na RAKA umiera 100 000 ludzi (tak tak, sto tysięcy!!!) we wszystkich kategoriach wiekowych, oszaleli ze strachu emeryci zaczęli traktować te szmaty jak jakieś panaceum na wszystko. I myślą, że jak nie złapią tej mutacji grypy (bo ten Covid to mutacja grypy), to będą żyć wiecznie. I nie przychodzi do pustych łbów myśl, że przez tę błazenadę dostęp do Służby Zdrowia jest tak utrudniony, że zamiast Covidu zarąbie ich zwykła angina. Jeśli nie wspomniany już rak. Szkoda słów. 20:41, 09.09.2020


KlapsaKlapsa

9 6

Ten list nie mówi o lock down, tylko o założeniu maseczki na ryja w czasie zakupów. Naprawde tak trudno? Nawet jeśli dzięki temu uratuje się tylko 2147 osób? 00:54, 10.09.2020


IwoIwo

9 9

O cukrzycy pisałem w kontekście skali człowieku a nie zakażenia....
Wiadomo że się nie zarazę cukrzyca... Ale skoro jest to tak powszechna choroba to wszystkie wysiłki świata powinny być skierowane na walkę z tą chorobą.... Choćby takie jak z covidem... To byśmy ile żyć uratowali...!
Zakażmy jeżdżenia po drogach... Rocznie ginie na drogach ok 3000 osób... Uratujemy w ten sposób tyle istnień... Do tej pory z koronawirusem zmarło w Pl mniej.... Zamykanie świata dla takich statystyk jest nielogiczne nieludzkie bezmyślne i do bólu szkodliwe na tyle aspektów życia że az głowa boli..
Będzie to się odbijać czkawką przez lata... A już prokurator powinien się zająć przypadkami śmierci gdzie ludzie nie mogli uzyskać pomocy bo służba zdrowia leżała przez covid.... Teleporada... Parodia leczenia....
A ludzie dalej widzą te liczby i idą w zaparte że największe zagrożenie jakie może spotkać ludzkość to koronawirus...
Choć cieszę się że jest tu trochę głosów ludzi co przejrzeli na oczy 23:01, 09.09.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KlapsaKlapsa

8 8

Rocznie ginie na drogach 3000 osób. Ile mniej by ginęło, gdyby kierowcy jeździli przepisowo mie przekraczając prędkości czy jadąc po kielichu ? Ale wiadomo, każdy Polak to mistrz kierownicy i on jeździ bezpiecznie i zawsze da radę. Z powodu covid zmarło "tylko" nieco ponad 2000 osób. Ile jeszcze ma umrzeć bo każdy Polak to ekspert wirusolog i jak wirusa nie widzi, to wie że go nie ma? I maseczki nie założy bo mu się nie chce i wojek kolegi szwagra napisał w internecie, że maseczki nie chronią, a co gorsza przez maseczki zamiast zębów pieczarki w japie wyrosnac mogą. I nie będą mu jakieś doktory głupot wciskały, on swoje wie.
Autorka tego listu nie pisze o lock down, tylko o prostym założeniu maseczki w sklepie. To nic nie kosztuje, ale jak widać Polak dla bliźniego nawet tego nie zrobi.
Nie potraficie zachować dystansu przez kilka miesięcy, to sami sobie ten lock down załatwicie. 01:19, 10.09.2020


Covidianin z PIS u :Covidianin z PIS u :

1 1

Do Klapsa Dobrze i rozsadnie napisane :), jak kaske dawali za siedzenie w domciu nikt nie protestowal tylko kazdy bral, i nie czul sie upodlonym zebrakiem :) 03:46, 09.10.2020


ZałamanyZałamany

1 1

Iwo-podtrzymujesz moją słabnącą wiarę w rozum homo sapiens-dzieki!Szczerze serce się kraje i przerażenie rośnie jak dorośli, czesto wykształceni i wydawać by się mogło myślący ludzie dają sobie prać mózgi tymi maseczkami bezmyślnie je nosząc bo kazali...nieważne dlaczego,restrykcjami,obostrzeniami i pseudozagrożeniami pseudocovidowymi...czasem w sklepie mam wrażenie że wokoło mnie są same bezmyślne zoombi w maseczkach (szczególnie na swierzym powietrzu) a nie normalni ludzie....A wystarczy wyłączyć tv,pomyśleć, poczytać, sprawdzić statystyki zgonów (szczególnie Szwecji bez żadnych obostrzeń vs polski...), poszukać info na własną reke w internecie, wśród znajomych, pójść do szpitala świecącego zazwyczaj pustkami (szczególnie covidowego)...zamiast bezmyślnie robić co każą i jeszcze rzucać się agresywnie na innych myślących rozwalającymi tekstami w stylu "załóż maseczkę i zaszczep się dla innych"....no comment, ręce opadają 21:51, 23.02.2021


JaroJaro

9 5

Klucz do zrozumienia kwestii nie noszenia, jest podobny, jak do zrozumienia wielu innych rzeczy w naszym pięknym kraju: przerost ego, które jak nowotwór pochłania empatię, solidarność, a potem także intelekt.... Widać to dobitnie w niektórych komentarzach. Co bardziej elokwentni dorabiają do tego teorię, powołują się na prawa człowieka i tego typu rzeczy. Brak zaufania do wszelkiej władzy (zasłużony zresztą) nie ułatwia sprawy. Co robić? Jak żyć? Muszę chyba do Donalda napisać... 10:26, 10.09.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

UrsynowskiGadUrsynowskiGad

2 0

A może Donald odpisze po prostu "leben und leben lassen", w końcu to europejski liberał :) 12:01, 10.09.2020


LipkaLipka

1 1

Niestety w pełni się zgadzam z tą diagnozą. 12:12, 10.09.2020


tere feretere fere

2 1

Typowe argumenty kowidziarzy - wzbudzanie poczucia winy. Rozumiem, że już dawno rzuciłeś pracę i non-stop siedzisz w domu, stosując się w 100% do zaleceń sanitarnych? No chyba, nie byłbys tak nieczuły i podły, żeby dla kilku świeżych bułeczek ryzykować skażenie polowy miasta???? 15:46, 23.02.2021


ZarazPiątekZarazPiątek

7 19

Do przeciwników maseczek i buntowników w tym zakresie: w pandemii nie chodzi wcale o to, że zmarło "tylko 2000" osób. Kompletnie tego nie rozumiecie. Chodzi o to, by wszelkimi możliwymi środkami (izolacja, dystans, maseczki i inne dostępne sposoby) spowolnić zarażanie się. System zdrowia da radę leczyć kilka tys. ludzi z tym wirusem, ale już przy kilkudziesięciu tys. naraz załamie się. Wtedy zobaczycie prawdziwe oblicze pandemii: niewydolna służba zdrowia, brak pomocy, brak wyposażenia, po prostu umieranie (nie tylko na covid ale i inne choroby wtedy!) i dalsze, wykładnicze narastanie liczby chorych. I tu jest sedno sprawy. Chcecie tego? Jeśli tak trudno Ci zrobić ten gest dla innych i założyć maseczkę na 10 minut w sklepie, oznacza to, że nie jesteś empatyczną osobą. Zostań w domu, kupuj przez internet, nie afiszuj się tym, że przecież Ty maseczki nie musisz nosić bo co ci zrobią. 11:06, 10.09.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

UrsynowskiGadUrsynowskiGad

6 3

Dlaczego ograniczać temat do masek, bo akurat noszenie ich nakazał uwielbiany na Ursynowie pisowski rząd? Apeluję do wszystkich, zrób gest dla innych, bądź empatyczny i nie chodź do knajp, nie wyjeżdżaj turystycznie, nie spotykaj się ze znajomymi, zapomnij o seksie, chyba że już przed pandemią mieszkaliście pod jednym dachem. 11:52, 10.09.2020


kareninakarenina

10 5

ta.. ten kit to był dobry ale w marcu... nie wiem czy ktos jeszcze w to wierzy, no ale widac sa tacy ....
maseczki uzywane w tak nieodpowiedzialny sposób, noszone na brodzie, niezaslaniajace nosa tylko usta... uzywane wielokrotnie, uzywane przez dluzszy czas na twarzy bez zmieniania....
nie spelniajace swej funkcji po prostu, sluza tylko temu zebysmy....... nie zapominali ze jest pandemia... slynne slowa samego szefa sanepidu w radiu ZET, ze w sumie to wiadomo ze maseczki nie chronia a sa po to by... przypominac ludziom o pandemi... Nakazy noszenia wydawane nielogicznie!
Dla jednych to niewinny "gest", dla innych problem z oddychaniem, duszenie sie i cala gama powikłan dermatologicznych.. to nie jest tylko 5 min w sklepie! czasami ktos musi to cos miec na twarzy dłuzej...
I gdyby bylo tak ( a zostalo udowodnione wielokrotnie ze nie) ze sluzy to do zapobiegania rozprzestrzeniania sie wirusów, moze i by ludzie bardziej sie do tego stosowali 12:03, 10.09.2020


LipkaLipka

6 5

UrsynowskiGadzie, wyobraź sobie, że odpowiedzialni ludzie bez minimalizują ryzykowne zachowania. Nie jest wielkim poświęceniem spędzić wakacje na odludziu zamiast w zatłoczonym kurorcie, czy zrezygnować z nasiadówy w knajpie i zamiast tego spędzić aktywnie czas na świeżym powietrzu. Można żyć całkiem normalnie i niepotrzebnie nie organizować pokazówek typu zakupy bez maseczki. 12:11, 10.09.2020


KlapsaKlapsa

6 10

Karenina, noszenie maseczek w nieodpowiedni sposób nie świadczy o tym, że maseczki są złe, tylko o głupocie ich użytkowników. Należy ich kształcić lub karać, a nie rezygnować z masek. To po pierwsze.
Po drugie tak się składa, że wszystkie indywidua wykłucające się w sklepach bez masek, które miałem nieszczęście widzieć, to były młode zdrowe (przynajmniej fizycznie) chłopy.
Po trzecie, jak ktoś ma problem z oddychaniem przez maseczkę, to ewidentnie jest w grupie zagrożonej ciężkim przebiegiem covid i jeszcze bardziej powinien na siebie uważać, bo prawdopodobnie to właśnie on będzie blokować respirator. 12:23, 10.09.2020


PipiripiPipiripi

14 4

System jest pusty. Szpitale jednoimienne - puste. Przy całym lockdownie handel pracował na pełnych obrotach i jakoś, oprócz jednego przypadku, nikt nie zmarł. Poza tym... Odwoływanie się do uczuć innych względem reszty społeczeństwa jest manipulacją, jeżeli nie szantażem. W d... se wsadź swój empatyczny wywód. 16:30, 10.09.2020


KreatorlegoKreatorlego

8 4

Tylko dziwnym trafem... jakoś nakaz obowiązuje ( jednostki się wyłamują można rzec) a ilość zakażonych nie spada więc coś tu nie gra..
Jakby to nie miało wpływu.....
Dwa. Ilość zakażonych to liczba uwarunkowana liczba wykonanych testów... Jakos nikt nie chce tego prezentować ze to zawsze jest ok 3 testów pozytywnych na 100 wyk. Danego dnia... I od początku pandemii jest to zadziwiająco stałe...to właśnie ten "wzrost“... W liczbie wyk. Testów.
I to zanim był obowiązek noszenia masek jak i po nim....
Zakażenia czyli wykryta inf o występowaniu fragmentu dna wirusa w wymazie pobranym z nosogardzieli to nie żadna choroba! To sobie uświadomcie. To może być fragment martwego wirusa...!!!!! Testy są kompletnie niewiarygodne... I dlatego fałszują obraz całej "pandemii"..
Kiedy ludzie się obudzą..
15:15, 10.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PipiripiPipiripi

16 4

Zalecenia nie rowna sie nakaz.
Najgorsze jest lamanie prawa przez rzadzacych i nabijanie kabzy mandatami. Wroc, karami administracyjnymi.
I przeciwko temu ja sie buntuje. Tak samo, jak przeciwko histerycznej reakcji i zamknieciu sluzby zdrowia. Ten sam lekarz w zoz nie przyjmie, bo sie boi, a prywatnie przytuli paru Jagiellonow i przyjmie. To jest chore! 16:03, 10.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PipiripiPipiripi

6 2

Pozdrawiam mentalnych ORMOwcow! Ojcowie narodow moga byc z Was dumni! 16:37, 10.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sławek kabatySławek kabaty

12 6

Liczba zmarłych - teraz w Polsce 2159. Czy ktoś gdzieś napisał ile z tych osób i tak by zmarło nawet gdyby nie miało w ogóle kontaktu z Covid-19 ? Pytanie do miłośników masek. Dlaczego to akurat wy nie powinniście nie wychodzić z domu skoro się boicie ? Nie byłoby prościej ? Swoją drogą był taki eksperyment - godzina sprzedaży tylko dla seniorów. Nie udał się ale może by tak wprowadzić godzinę sprzedaży dla ludzi bez masek ? A może oddzielne autobusy dla obu grup ? Może to żart a może i nie żart. Do wyboru czytelników.
(innych moich poglądów i opinii nie będę przytaczał bo zostały już wyszczególnione przez poprzedników) 16:46, 10.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

love tesco kabatylove tesco kabaty

24 4

Gdyby te maski były skuteczne nie trzeba by było żadnych prawnych nakazów do ich noszenia. Jaki jest ich prawdziwy cel wypowiedział się już prezes GIS w pamiętnym wywiadzie. Na początku sami nie rekomendowali, ale rozpętała się taka medialna panika, że ludzie wymusili noszenie tego badziewia. Niestety rząd podejmuje decyzje na podstawie sondaży czego życzy sobie suweren a nie faktów i do tego dostosowuje kolejne regulacje. 19:49, 10.09.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PipiripiPipiripi

9 2

Kolega, który odbebnial sluzbe zastepcza, w policji mial tlumaczone- "spoleczenstwo nieje...ne dziczeje". Wiec daaawno temu Zomo, ormo (pozdrawiam) a teraz fiskus i sanepid.
Jak to lecialo? "Teraz stoimy tam, gdzie stalo zomo"?
Ps. Zauwazyles, ze tu grasuje jakis ormowiec i zglasza do moderacji komentarze podwazajace sens calej histerii? 20:38, 10.09.2020


Covidianin z PIS u :Covidianin z PIS u :

4 1

~love tesco kabaty nie ma to jak sie samemu zaorac :P, a niby co wladza wybrana przez wiekszosciowego suwerena ma robic pod gorke owemu suwerenowi ? samozaoranie wysokiego poziomu :) 03:29, 09.10.2020


TaaTaa

7 2

Jestem zachwycona ilu inteligentnych ludzi jest w Polsce. A ja juz myślalam, że same barany... Dokładnie - jakby te ścierki były skuteczne, to nosiłabym nawet dwie naraz, a o zamawianiu kebaba - nawet na wynos nie byłoby mowy. 15:08, 23.02.2021


spoza Warszawyspoza Warszawy

46 3

Wstyd mi za was mieszkańcy stolicy, że daliście się ponieść kowidowej propagandzie, jaką kreują wam media głównego ścieku. Dalej duście się w tych szmatach, proponuję dla waszego "bezpieczeństwa" w ciągu dnia nałożyć dwie, albo nawet trzy maski, a spać w KN95 lub FFP3. Radzę też kąpiele w płynie dezynfekcyjnym. Jak najszybciej zrezygnujcie z pracy i latami nie wychodźcie z domu. Wtedy nie zachorujecie na kowid dziewiętnaście, ale zapadniecie na jeszcze gorszą chorobę, jaką jest schizofrenia wywołana koronapaniką. Nie widzicie, że im wszystkim globalistom chodzi tylko o to, aby społeczeństwo nie było myślące, tylko zastraszone i posłuszne. Powstańcie z tego letargu. Wyłączcie TV i włączcie myślenie. 21:24, 15.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Strach to jednak wieStrach to jednak wie

21 2

Ja mam wrażenie, że niektórzy to faktycznie żyją w jakiś tajemniczych ogniskach zarazy, bo wokół nich same trupy. Trupy, trupy i trupy. Może takich ludzi faktycznie jakoś trzeba odizolować od reszty społeczeństwa? 15:07, 23.02.2021


TaaaaaTaaaaa

15 6

Ale niewolniki! Noszą kagańce i jeszcze się cieszą. Żaden pisarz science-fiction by tego nie wymyslił! 15:04, 23.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiewzruszonaNiewzruszona

15 4

Już nie mogę słuchać tych bredni o pseudopandemii, o ochronie siebie i innych przy pomocy masek. Noście ludzie te szmaty na twarzach, szczepcie się - szybciej dzięki temu pomrzecie i może w końcu coś się w tym kraju zmieni na lepsze. 21:29, 27.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ErgcErgc

4 1

Brawo dla aktora Tomasz Karolaka za brak masecxki w sklepie IKEA. 19:14, 21.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%