REKLAMAA1 QCLINIQUE 22.11.2021 - 21.02.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ30 sierpnia 2021, 09:31 komentarzy 49

    (GDDKiA/K. Nalewajko)

    Przez miesiąc trwała naprawa awarii sterowania klapami systemu wentylacji, odbiory trwają dłużej, niż się spodziewano, a swoje dokładają kłopoty Astaldi. Tak drogowcy tłumaczą kolejne opóźnienie z otwarciem tunelu POW pod Ursynowem. Obiekt ma być przejezdny jesienią, czyli przed 20 grudnia.

    Potwierdzają się nasze informacje o kolejnym przesunięciu terminu otwarcia 2,3 km tunelu trasy S2 pod Ursynowem. Szanse na wrzesień, o którym wspominali drogowcy jeszcze parę tygodni temu, są znikome. Dopiero pod koniec września mają się kończyć odbiory techniczne w tunelu, które cały czas trwają.

    - To pierwszy tak długi tunel drogowy w Polsce i pierwsze tego rodzaju wyzwanie zarówno dla GDDKiA, jak i dla podmiotów, które brały i biorą udział w procesie odbioru robót budowlanych i dopuszczeniu do użytkowania - podkreśla w swoim komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

    Trwają testy i odbiory

    W tej chwili trwa testowanie, kalibrowanie i odbiory licznych systemów bezpieczeństwa. W tunelu znajduje się aż 13 różnego rodzaju systemów - od zasilania, przez wentylację, po sterowanie ruchem.

    - Musimy sprawdzić około 14 tysięcy połączeń, czyli około 7 tysięcy sygnałów pomiędzy urządzeniami wyposażenia a systemem sterowania i zarządzania tunelem. Sprawdzamy ponad 130 kamer w samym tylko tunelu i 1200 opraw oświetleniowych. Weryfikujemy 62 szafy aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki, w których zainstalowanych jest od kilkunastu do kilkudziesięciu urządzeń i modułów dedykowanych dla systemów wyposażenia tunelu. Testujemy urządzenia służące do zasilania wyposażenia obiektu, które są umieszczone w 112 szafach - wyliczają drogowcy.

    W wakacje niespodziewanie podczas testów nastąpiła awaria systemu, który odpowiada za otwieranie i zamykanie 152 klap wentylacyjnych, czyli tych, które pozwolą na napowietrzanie oraz oddymianie tunelu.

    - Proces usuwania jej skutków trwał około miesiąca i wymagał specjalistycznych działań pomiarowych, diagnostycznych i naprawczych. Nie dopuszczamy innej możliwości niż dokładne, skrupulatne sprawdzenie jakości i poprawności działania systemów zapewniających bezpieczeństwo w tunelu - oświadczyła generalna dyrekcja.

    Choćby to - wg drogowców - powoduje opóźnienia w odbiorach technicznych. Ale to nie wszystko. Inwestor zaczyna zrzucać winę za opóźnienia na wykonawcę, który znajduje się w trudnej sytuacji. Przypomnijmy - od trzech lat Astaldi znajduje się w restrukturyzacji. To GDDKiA reguluje za Astaldi wszystkie zobowiązania wobec firm podwykonawczych, które budowały i wyposażały tunel POW.

    - Restrukturyzacja spowalnia mobilizację wykonawcy na placu budowy, która jeszcze przed zmianami organizacyjnymi była w ocenie GDDKiA niedostosowana do zadań, które wykonawca musiał spełnić zgodnie z umową - narzekają drogowcy.

    Kiedy otwarcie tunelu? Nie we wrześniu

    Przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie tunelu muszą się zakończyć wszystkie testy i odbiory. Tunel przejdzie również kontrolę straży pożarnej. GDDKiA już uprzedza, że procedura w Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego też nie będzie łatwą przebieżką. Z doświadczeń przy innych dużych inwestycjach wynika, że może potrwać tygodniami. Kiedy więc nowy termin uruchomienia tunelu?

    - Zakładamy, że stanie się to jesienią tego roku - mówi Małgorzata Tarnowska ze stołecznego oddziału GDDKiA.

    Jesień trwa od 22 września do 21 grudnia.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 731

    • 39
      BARDZO PRZYDATNY
    • 21
      ZASKOCZONY
    • 38
      PRZYDATNY
    • 24
      OBOJĘTNY
    • 13
      NIEPRZYDATNY
    • 232
      WKURZONY
    • 364
      BRAK SŁÓW

    49Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~gratlacje 49 3 miesiące temuocena: 20% 

      W ogóle to wyrzucili kasę w błoto powinny być tam przystanki autobusowe jak to jest na wisło-stradzie będą tam podobno przejeżdżać autobusy z okęcia i z Puławskiej. Będzie to tylko strata czasu na górze jest osiedle więc pełno świateł co spowolni ruch. Na pewno skoro teraz mają problemy z tymi wszystkimi systemami to się nie zdziwię jak co chwila będzie albo zamykany albo w środku będą robione usterki co spowolni ruch.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~specjaliści 48 3 miesiące temuocena: 63% 

      Jednej rzeczy nie rozumiem, ktoś wygrywa przetarg jest w nim podane ile czasu jest na wykonanie konkretnej inwestycji a nie potrafi dotrzymać terminu rozumiem przedłużyć o miesiąc ale już minął rok w sierpniu. Powinny być nałożone porządne kary jak za granicą za nie dotrzymanie terminu za każdy tydzień opóźnienia wtedy by się zbierali do kupy i byli bardziej zorganizowali. Co ma do rzeczy to, że są u nich problemy w firmie to nie grupa wsparcia, podjąłeś się wykonania, wykonaj na czas. Inaczej sankcje. Jeszcze podobno w środku nie będzie dostępny zasięg telefoniczny.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~E34 47 2 miesiące temu

      zasięg telefoniczny jest bo przejeżdżałem tym tunelem wielokrotnie więc nie siej plotek i kłamstw

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~W. Archlak 46 3 miesiące temuocena: 100% 

      Bywa, zwłaszcza na dużych inwestycjach infrastrukturalnych. Dlatego w kontrakcie umieszcza się klauzule o karach umownych za niedotrzymanie terminu. Ciekawe dlaczego największe media nie interesują się tą zwłoką, skutecznie korkującą całe południe Warszawy. Chyba nikomu to specjalnie nie dolega. GDDKiA szczęśliwa, Astaldi szczęśliwy, tylko kierowcy klną na czym świat stoi, ale teraz przecież piesi i cykliści ważniejsi.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Doscdosc 45 3 miesiące temuocena: 100% 

      To jakaś masakra. A korki na Dolince Służewieckiej coraz większe, zaraz będą się zaczynać w okolicy Galerii Mokotów. Dość tirów i tranzytu, wiecznie zapchanej dolinki!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lopek 44 3 miesiące temuocena: 14% 

      To była straszna głupota,budowaxtego tunelu jak kiedyś budowa tunelu na wisłostradzie wzdłuż Wisły,ale władza wie wszystko lepiej i nie musi się przejmować bo wydaje nie swoje pieniądze tylko podatników wyrobników.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 36 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wotek 43 3 miesiące temuocena: 90% 

      Jeśli trasa miała być w tym miejscu, to super, że jest w tunelu a nie na estakadzie. I mówię to jako mieszkaniec okolicy, gdzie mieszkają tysiące ludzi. Po pierwsze brak hałasu, po drugie brak spalin (wierzę, że filtry będą na końcach), po trzecie miejsce na park. Jeśli wg ciebie to głupota - jakie rozwiązanie ty byś wprowadził - konkret proszę, pamiętając, że docelowo to minimum kilkanaście tys. aut na dobę.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 26 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ja 42 3 miesiące temuocena: 95% 

      też kiedyś negatywnie oceniałem budowę tunelu na Wisłostradzie, jako niepotrzebną inwestycję. I z punktu widzenia ówczesnego urzędniczego złodziejstwa (niezłe wałki tam były) i kosztów nie było to dobre, ale z punktu widzenia użyteczności - już tak, bo mamy odzyskany kawałek miasta nad Wisłą. Choć tunel powinien być na wysokości Starego Miasta a niekoniecznie tam gdzie jest. Marzy mi się, że i tam Wisłostrada zniknie pod ziemią, ale to pewnie lata świetlne przed nami.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 18 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 41 3 miesiące temuocena: 43% 

      Ale z ciebie nowoczesny urbanista, że hej. Na szczęście nikt nie słuchał takich "specjalistów".

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 3 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 40 3 miesiące temuocena: 77% 

      Po ostatnich pre-pra-testach wyszło, że tunel się wali, pali i nie oddymia. Spox, lotniska w Belinie do dzisiaj nie otworzyli z tych samych powodów, 10 lat po czasie. Ale czy musimy czekać 10 lat na otwarcie ulic na powierzchni?? Gdaka, dacie radę otworzyć kawałki asfaltu pod gołym niebem? Czy może nadal strzelacie focha, jak przy zamknięciu zawrotki? Czy może wam trzeba zrobić jakieś obywatelskie otwarcie?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Irfy 39 3 miesiące temuocena: 73% 

      Hmm... A może by w nim otworzyć "Muzeum budownictwa podziemnego"? Bo jak czytam o tych tysiącach sygnałów i połączeń, setkach klap i szaf z aparaturą, to jestem dziwnie pewien, że zawsze coś się tam spierniczy i będzie trzeba znów "przekładać otwarcie". A tak? Za dwa lata otworzy się tam muzeum, któremu bublowate klapy nie będą przeszkadzać, postawi panią Władysławę w budce z biletami i będzie cacy. Jeszcze jakieś elektryczne jeździki można dodać, żeby woziły zwiedzających... Przynajmniej się dobry tunel nie zmarnuje.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~szczęka 38 3 miesiące temuocena: 85% 

      Lepiej by tam bazarek zrobić i parkingi dla Ursynowian. No i ścieżkę rowerową, żeby zimą w lepsztch warunkach na Wilnanów jeździć.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 11 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Drukarz 11 37 3 miesiące temuocena: 44% 

      Jeszcze nie było inwestycji rozpoczętej przez Pis aby była ukończona w terminie. Za co by sie wzięli to spier**la..Tylko koszty rosną a my t zn.spoleczenstwo za tę nieudolność placimy. Najwyższy czas aby rozliczyć rzadzacych za te opóźnienia. Wybory tuż. tuż. Pamiętajmy ot przy urnach wyborczych.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Racjonalizator 36 3 miesiące temuocena: 16% 

      @Drukarz11, dlaczego Pan pitoli głupoty że nota bene "wybory tuż tuż"? Które wybory ma Pan na myśli? Chyba się Panu coś pomerdało bo wybory parlamentarne były dwa lata temu! Co do PiS-owego nieudacznictwa, pełna zgoda

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 3 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 35 3 miesiące temuocena: 67% 

      Ciesz się że nie zburzyli tunelu w trakcie budowy jak to byli przy budowie elektrowni w Ostrołęce. Tam przepadło "tylko" 1,5 mld zł.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 22 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 34 3 miesiące temuocena: 81% 

      @Boom - gdzie tam przepadło. Dwa betonowe kominy, jakby nie liczyć 1,5 mld kosztować nie będą. No chyba, że beton miał domieszkę złota, platyny i diamentów. Więc to co poszło do wszelkich pociotków i zarządów spółeczek wcale nie przepadło. Zostało godnie przytulone i będzie spożytkowane. Teraz więc można wyburzyć te kominy za kolejne 1,5 mld i zacząć budować nowe. Pieniądz lubi krążyć.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 17 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~TO NIE MOŻE POPRAWNIE DZIAŁAĆ. 33 3 miesiące temuocena: 75% 

      „W tunelu jest 13 różnego rodzaju systemów zasilania, wentylacji, sterowania ruchem, 14 000 połączeń pomiędzy urządzeniami wyposażenia a systemem sterowania, 130 kamer i 1200 opraw oświetleniowych, 62 szafy aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki, a w każdej kilkadziesiąt urządzeń i modułów systemów wyposażenia oraz urządzenia służące do zasilania wyposażenia w 112 szafach”. Od razu widać, że coś takiego NIE MOŻE POPRAWNIE DZIAŁAĆ.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Paulo 32 2 miesiące temuocena: 100% 

      Otóż to. To jest tak, jak z amerykańskim Hummerem H1. Jest pozbawiony wszystkiego, co może się zepsuć, od komputera pokładowego począwszy. Tylko dlaczego POW wyposażono we wszystkie możliwe gadżety, które będą się co chwilę psuć...?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ale jaja Ale jaja 31 3 miesiące temuocena: 89% 

      Nastąpiła awaria połączenia awaryjnego i szukamy wyjścia awaryjnego - skądś to znamy.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~spizi 30 3 miesiące temuocena: 62% 

      jak widać tunele mają problemy i lepiej niech kładkę - wiadukt GDDIA buduje.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Darwin 29 3 miesiące temuocena: 79% 

      Otwórzcie chociaż gotowy od zeszłego roku przejazd POW z Wilanowa na Rosoła!!!! Przecież w godzinnych korkach można życie zmarnować, a tak przejazd trwałby 3 minuty!!!!!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pozdro 600 28 2 miesiące temuocena: 0% 

      Można jechać metrem

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Darwin 27 3 miesiące temuocena: 66% 

      Chyba czekamy na dobudowę 130 m NIEUDOLNOSCI władz Miasta w Wilanowie!!!! (Pomimo kilku lat budowy POW i gotowości połączenia do Rosoła do dziś Miastu nie udało się wybudować 130 m ulicy Branickiego do połączenia z POW)

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nie czekamy 26 3 miesiące temuocena: 75% 

      Gdzie Branickiego ma się łączyć z POW, nie nadążam? Raczej to będzie kolejny strumień samochodów z Wilanowa jadących tranzytem przez Ursynów. A nazywanie Płaskowickiej obwodnicą (POW) to gruba przesada.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Asia46 25 3 miesiące temuocena: 67% 

      Nigdy! Ten koszmar będzie trwał wiecznie

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korniszon 24 3 miesiące temuocena: 70% 

      2300m tunelu / 130 kamer = 17,69 Czyli co niecałe 18 metrów mamy kamerę :-))

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Stan Zagórski 23 3 miesiące temuocena: 57% 

      Naucz się liczyć, są dwa oddzielne i równoległe tunele.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kasandra 22 3 miesiące temuocena: 41% 

      Jak na autostradę to na pierwszym i czwartym zdjęciu widać za ostry zakręt, a na trzecim za duży spadek. Nie mówcie, że to obwodnica, bo pirat drogowy pędzący 160 km/h prostą autostradą z Berlina do Moskwy nie pojmie tego i zostanie zaskoczony tymi przeszkodami. Bardzo wątpię, czy taki pirat zastosuje się do znaku ograniczenia prędkości w tunelu, więc jest duże prawdopodobieństwo, że rozbije się o betonową ścianę na tym zakręcie lub wyleci w powietrze na tym spadku. Czarno to widzę. Tu co 100 metrów powinny być włazy ratunkowe w stropie, aby strażacy mogli jak najszybciej, górą wyciągać uczestników karamboli z płonących stert pogiętych blach.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Jaro 21 3 miesiące temuocena: 38% 

      Wypowiedzi o zakrętach i spadkach nawet nie warto komentować... Na A2 jest więcej zaskoczeń dla naćpanych kierowców, jak chociażby bramki, miejsce po bramkach, węzeł Konotopa... A spadek pod torami PKP wręcz o zawrót głowy może przyprawić, bo wygląda jak czarna trasa w Szczyrku... W tej budowie niezwykłe jest to, że z logiką i minimalizacją utrudnień wygrywa polityka. Trasa jest potrzebna na już, a po niej kolejny ring wokół Warszawy, tym razem dla ciężkiego tranzytu. Jak ktoś nie wierzy, niech się przejedzie S8. W hasło "TIR-y na tory" już chyba nikt nie wierzy...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 8 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 20 3 miesiące temuocena: 33% 

      od razu widac ze widziales jak wyglada autostrada w okolicach berlina lub norymbergi, gdzie masz normalnie dojazdy z podporzadkowanej xDDDD Szykany na zakopiance to jest przy niemieckich 'autostradach' nic. A2 przy wiekszosci niemieckich tras jest prosta i gladka jak stol, ma duzo wiecej dodatkowej infrastruktury, szer szersa

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 2 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kasandra 19 3 miesiące temuocena: 40% 

      Mój wpis nie dotyczy jazdy autostradą na otwartej przestrzeni, gdzie jest widoczność naokoło i pirat widzi co czeka go za kilkadziesiąt sekund. Napisałem o jeździe 160 km/h w ciasnej przestrzeni tunelu bez żadnej widoczności, gdzie pirat nie spodziewa się, że za sekundę trafi w ciasny zakręt lub duży spadek. Tunele drogowe wykute pod Alpami ze względów technicznych nie mogą mieć włazów ratunkowych w stropie co 100 metrów, ale ursynowski tunel może je mieć. Jakieś merytoryczne opinie dlaczego ich nie ma?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jawa103 18 3 miesiące temuocena: 81% 

      50 km. tunelu La Manche budowano 6 lat .Można ?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jot 17 3 miesiące temuocena: 81% 

      Ale to nie w PL. Tu nie działa większość rzeczy, które działają w innych krajach. Nawet firmy zagraniczne w PL dostosowują się do otoczenia.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 13 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Szulim Bu-Bu 16 3 miesiące temuocena: 100% 

      W 1949 r., po 2 latach budowy (głównie przy użyciu łopat i furmanek + 1 koparka parowa), oddano do użytku trasę W-Z w Warszawie, w skład której wchodził tunel i most przez Wisłę. Budowniczowie przebijali się przez gruzy zawierające niezliczone niewybuchy, do tego zimy były wtedy mroźne. A 70 lat później...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~alisterkabat 15 3 miesiące temuocena: 82% 

      To od razu skansen drogowy, może? Inżynier Karwowski z ekipą oddaliby w terminie :)

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tytus de zoo 14 3 miesiące temuocena: 76% 

      To znacznie szersze zagadnienie. Stefan Karwowski z pewnością by się wyrobił. Kilku radzieckich inżynierów kierując ekipą w większości niepiśmiennych robotników zbudowali PKiN w kilka lat. Stoi do dzisiaj i nie słychać by się sypał. W przeciwieństwie do wielu budowli z ostatnich lat.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 16 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 13 3 miesiące temuocena: 50% 

      Właśnie będą zaraz burzyć estakadę inżyniera Karwowskiego. Wjazdy i zjazdy już dawno wymieniono. Tak się budowało w PRLu.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tytus de zoo 12 3 miesiące temuocena: 17% 

      PKiN ma się dobrze. Co więcej wielu twierdzi, że pracuje się w nim w lepszych warunkach niż w nowoczesnych biurowcach. Dworzec Centralny też stoi. Miał kilka remontów, w większości po to żeby PKP miało jak wydać szmal. Trasa Łazienkowska też nie jest problemem. Ursynów też się nie sypie. A niektóre budynki mają ponad 40 lat. Znam takie poza Ursynowem z lat 50-tych które mimo braku remontów trzymają się dobrze. Natomiast są takie co mają 10-20 i jest z nimi krucho. Nie twierdzę, że w PRLu budowało się dobrze. Choć zdarzało się, szczególnie przez pierwsze 30 lat. Ale przed PRLem budowało się lepiej. I nie wiem, czy obecnie buduje się lepiej niż w PRLu. Ale gorzej niż w czasach przedpeerelowskich.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 1 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 11 3 miesiące temuocena: 85% 

      Ależ proszę nie panikować (to do Redakcji i komentujących poniżej). Tunel z pewnością zostanie otwarty we wrześniu. Tylko rok trzeba jeszcze ustalić, ale kto by teraz myślał o takich pierdołach.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jot 10 3 miesiące temuocena: 82% 

      A kiedy najbliższe wybory?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 9 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~WBJS 9 3 miesiące temuocena: 43% 

      Jak dla mnie mogą tego nie otwierać

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MSM 8 2 miesiące temu

      Tunelu mogą nie otwierać, ale ścieżkę rowerową od Rosoła do Wilanowa mogliby oddać do użytku.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 7 3 miesiące temuocena: 85% 

      Wuj z tunelem. Ja nim jeździć nie będę. Irytuje mnie inna kwestia, czyli to co nad nim. Przez dwa miesiące wakacji zegary w sterowaniu cyklem zmiany świateł na skrzyżowaniach, tak się porozjeżdżały, że nie ma teraz żadnej prędkości przejazdu, zawsze trafisz na czerwone i to co drugie światła. Z kabat do mordoru, przejazd stał się męką. XXI wiek, a ta sprawa jest nie do rozwiązania.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ra 6 3 miesiące temuocena: 94% 

      Coś czuję, że ten tunel będzie częściej zamknięty niż otwarty. Trzeba więcej systemów kontrolnych zainstalować....a w razie awarii tunelu ruch przez Ursynów...brawo!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lady S. 5 3 miesiące temuocena: 87% 

      Rzygać mi się chce już, czytając o kolejnym przesunięciu terminu otwarcia tego nieszczęsnego tunelu. Banda nieudaczników.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 33 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 4 3 miesiące temuocena: 96% 

      Żenujący spektakl trwa w najlepsze. Ale dlaczego wciąż jest zamknięta część ul. Płaskowickiej i druga nitka ul. Rosoła? Ile czasu ma trwać to bezsensowne rozwiązanie?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 44 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~aster 3 3 miesiące temuocena: 84% 

      Dokładnie, albo dlaczego nie można otworzyć zjazdów na ursynów. Tunel otworza 23 grudnia.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 27 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Blachosmrod 2 3 miesiące temu

      Nic nie rozumiesz. To część szerszego planu, mającego na celu nauczenie moresu panoszących się po całym mieście kierowców samochodów. Na pohybel zmotoryzowanym! Wiwat cykliści i piesi (zwłaszcza ci wpatrzeni w telefon)!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kurkawodna 1 3 miesiące temuocena: 90% 

      ojojoj... awaria a jeszcze nie uruchomione.. No tak, przecież nikt wcześniej na świecie nie budował tunelu więc trudno o zaczerpnięcie z doświadczenia innych..

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.473 sekundy
    REKLAMAA2 YASUMI  01.10.2021 - 31.12.2021