Zamknij

Bazarek na Dołku nie wróci na stare miejsce? Jest nowy pomysł

07:44, 21.07.2020 Anna Łobocka
Skomentuj SK SK

Najbardziej popularne na Ursynowie targowisko może na zawsze zniknąć z okolic skrzyżowania alei KEN z ul. Płaskowickiej. Po zakończeniu budowy tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy miał wrócić na stare miejsce - na drugą stronę skrzyżowania. Pojawił się jednak pomysł przeniesienia handlu w pobliże ulicy Rosoła. Kupcy i urzędnicy mówią w tej sprawie jednym głosem.

W sierpniu miała zakończyć się budowa tunelu POW i ruszyć prace nad przywróceniem terenu wzdłuż ulicy Płaskowickiej. Na swoje stare śmieci miał też wrócić bazarek "Na Dołku". Tak się jednak nie stanie. Tunel - wg nieoficjalnych informacji - ma być gotowy rok później. Nie wiadomo więc, czy i kiedy rozpocznie się budowa park linearnego nad tunelem, którego elementem miały być wiaty handlowe.

Pojawiają się już nowe pomysły docelowej lokalizacji bazarku. - Dużo lepszym miejscem byłby teren bliżej ulicy Rosoła, przy biurowcu Natpollu. W oddali od bloków mieszkalnych i z przestrzenią na parkingi. To w dużej mierze zależy od kupców czy im ten pomysł odpowiada. Jeśli tak, to należy działać i nie zostawiać formalności na ostatnią chwilę - przekonuje Piotr Skubiszewski z Otwartego Ursynowa. 

Pomysł radnego w dużej mierze pokrywa się z oczekiwaniami mieszkańców i społeczników wyrażonych w konsultacjach, którzy chcą bazarku jak najmniej uciążliwego dla otoczenia. Z kolei kupcom zależy na stabilności i jak największym terenie do handlu.

- Jesteśmy gotowi na przenosiny, ponieważ obszar przy ul. Braci Wagów, który nam zaoferowano jest mniejszy od oczekiwanego. To zaledwie jedna czwarta dawnej powierzchni. Przy ul. Rosoła można wygospodarować więcej przestrzeni dla nas i miejsc parkingowych dla klientów. Na razie nie złożyliśmy jeszcze oficjalnego wniosku w tej sprawie, ale bierzemy to pod uwagę - mówi Marek Polanowski, prezes Stowarzyszenia Kupców-Inwestorów Giełdy "Na Dołku".

Bazarek zamiast boiska?

Według wstępnych założeń obok biurowca Natpollu w ramach parku nad POW przewidziane są tereny rekreacyjne - wrotkowisko i boisko. Los tych obiektów stoi jednak pod znakiem zapytania. Dzielnica zaczyna się zastanawiać czy kolejne boisko do koszykówki, których w niedalekiej okolicy są aż dwa jest w tym miejscu potrzebne. Wrotkowisko można natomiast zaplanować gdzieś indziej. 

Dużo zależy od postawy kupców oraz mieszkańców, którzy będą mogli wypowiedzieć się w konsultacjach społecznych. Dzielnica nie wyklucza wsparcia pomysłu przeniesienia bazarku w rejon Natpollu.

- Jest zielone światło dla kupców i pora na przedstawienie przez nich propozycji. To pomysł wart rozważenia, ze względu na spokój mieszkańców. Będziemy o tym rozmawiać - mówi wiceburmistrz Bartosz Dominiak.

Nad tworzeniem przyszłego parku nad POW, którego częścią ma być bazarek, będzie czuwać Zarząd Zieleni m.st. Warszawy. Ostateczny projekt architektoniczny ma zostać poprzedzony konsultacjami społecznymi, które ruszą nie wcześniej jak za kilka-kilkanaście miesięcy. Wcześniej bowiem konieczne jest nie tylko zakończenie budowy POW, ale też faktyczne oddanie terenu w użytkowanie miasta. 

Tymczasem kupcom, już w marcu przyszłego roku, kończy się umowa dzierżawy terenu przy ul. Benedykta Polaka.

- Liczymy na przedłużenie umowy zawartej z miastem i zapewniamy naszych klientów, że nadal będą mogli zaopatrywać się "Na Dołku" - mówi prezes Polanowski.

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(52)

RemekRemek

16 26

Skubiszewski XD ile to lat jeszcze będziesz dobijał ten bazarek? 08:15, 21.07.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

~gonzo~gonzo

30 14

Niech dobija tak długo aż mu się uda ten syf brud i smród wywalić z Ursynowa 09:41, 21.07.2020


janekjanek

11 0

On już nie dobija od kiedy jest w koalicji z PO. Jak wiatr powieje tak Skubiszewski działa. 09:56, 21.07.2020


GunsGuns

12 7

@gonzo - bazarek jest potrzebny ale w nowoczesnej formie. Ze straganami, pawilonami i zachowaniem porządku, który będzie skrupulatnie egzekwowany.

Niestety ale obecna władza od kilku lat nie zrobiła w tym temacie absolutnie niczego. Bazarek służy jako temat zastępczy - zupełnie jak "in vitro" w przypadku rządu. 11:19, 21.07.2020


~gonzo~gonzo

63 7

@Guns - Potrzebny to jest park, tereny zielone, miejsce wypoczynku.Od lat Ursynów słynął z dużej ilości zieleni,parków,podwórek.Obecnie to"betonoza",zamknięte osiedla i brak rozwoju. Jest ogromna okazja aby zrobić na Ursynowie coś wspaniałego.Na całości pasa nad tunelem(od Puławskiej do skarpy)zrobić park,ścieżki rowerowe,alejki spacerowe,ławki,nasadzić dużo drzew.Zrobić miejsca do odpoczynku,spacerów,relaksu,zabawy.Zrobić tężnie,fontanny,place zabaw,miejsca na piknik.Na Ursynowie brak jest takich miejsc-poza bażantarnią,Kopą Cwila,fontanna,tężnia przy M.Stokłosy. Należało by zrobić dla Ursynowa coś wielkiego,na lata aby przywrócić symbol zieleni Ursynowa. Coś na wzór CentralParku w NY.Polecam zobaczyć park Bajka w Błoniu.Nie powinniśmy zmarnować takiej szansy aby zrobić tam betonowy plac z budami,straganami który w tygodniu będzie pusty z pozostawionymi obleśnymi namiotami i wrakami samochodów.Skoro Targi mogą się odbywać weekendowo na parkingu pod ratuszem to i bazar tylko na weekend 14:33, 21.07.2020


Warszawiak ( bardzo Warszawiak ( bardzo

5 1

Gonzo, w stu procentach masz rację ! 13:02, 23.07.2020


reo

abc123abc123

18 32

Może wogle do Wilanowa przeniesiecie bazarek, juz wiekszej głupoty nie mogliście wymyśleć :( 08:19, 21.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qqqq

28 10

Ale to jest świetny pomysł! Zrobić tylko jakąś niepolską nazwę (proponuje coś z "vege" "street" "food" "eco" "premium") żeby było modne i zrozumiałe przez mieszkańców i banknoty będą fruwać jak ta lala. 09:18, 21.07.2020


oooooo

1 0

Festiwal vege- rolny! 18:28, 22.07.2020


kurkawodnakurkawodna

48 17

I tak kupujecie to samo co jest w marketach bo to z Broninsz wszystko. 08:50, 21.07.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

nieistotnynieistotny

26 49

Chcesz to kupuj w markecie, nikt Ci nie broni. Jeżeli nie widzisz różnicy, to bierz warzywa i owoce na promocjach w Biedronce czy innym Lidlu. Kupuję na tym bazarku od prawie 20 lat i wiem co i od kogo kupuję. Marketowych produktów z tym się nie da porównywać. Są oczywiście stoiska na których masz to samo, ale to jakiś mały odsetek. Bazarek to ostatni bastion porządnej żywności. 09:07, 21.07.2020


NickNick

48 17

Tylko drożej i w brudzie i smrodzie. 09:13, 21.07.2020


WezyrWezyr

8 2

Wszyscy bierdolicie o brudzie i smrodzie a co weekend tłumy. Same czyscioszki nagle na dzielni. I nie, nie kazdy jest z towarem z bronisz. Zrobic z tego weekendowy bazar, z obowiazkiem sprzatania po sobie i bedzie dobrze. Takie bazary i to w centrum, sa standardem w rzymie, monachium, hiszpanskich miastach. A po godzinie 14.00 nie ma sladu, ze jeszcze chwile wczesniej ktos tu handlował. 13:48, 22.07.2020


KupiecKupiec

64 21

Nazwijmy rzeczy po imieniu, ten cały bazarek to brud i smród w samym środku dzielnicy. Przykład ostatni weekend: samochody parkowane byle jak i byle gdzie, trawniki porozjeżdżane, ulica zakorkowana, latające papiery, paskudne namioty, żadnych standardów sanitarnych, itd. itd. . W Auchan chodził ostatnio kontroler z sanepidu i za brak maseczki lub częściowo założonej wlepiał mandaty sprzedającym po 500 zł. Na bazarku wszystko wolno, żadne reguły nie obowiązują. Ceny kosmiczne, jakość każdy wie jaka. Tylko naiwni wierzą że to zdrowe i inne niż w marketach. Mieszkam ponad 30 lat na Ursynowie i mam dosyć tego syfu. Boiska jak najbardziej, park jak najbardziej 08:54, 21.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KoszałkikocopałkikieKoszałkikocopałkikie

34 9

Ale kiempa świetnie o tym wie... Taki to z niego gospodarz co dla partyjnego interesu dewastuje dzielnicę. Autobusy na ulicach, samochody na trawnikach, śmieci podrzucane do okolicznych śmietników, ale bazar na pętli ważniejszy 12:33, 21.07.2020


DaroDaro

23 13

Miejsce zdecydowanie lepsze niż poprzednie. Byleby tylko nie powstały koszmarki, ale taki na miarę XXI w. Porządne stanowiska a nie blaszaki, szersze przejścia, parkingi dla klientów, może nawet piętrowe. 09:20, 21.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinMarcin

33 13

Co za znakomity pomysł! Bazarek paskudnie wygląda, powoduje chaos drogowy, brud i rozjeżdżone trawniki? Sprzedajmy go mieszkańcom innej części dzielnicy, niech się oni martwią! 09:33, 21.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzarakSzarak

59 19

Najlepsze miejsce na bazarek to parking pomiędzy urzędem dzielnicy a nowo powstałym domem kultury.
1. Łatwa dostępność dla seniorów autobusem i metrem.
2. Utwardzona nawierzchnia i oświetlenie terenu- tylko namioty przenieść
3. Wreszcie przyjazne sąsiedztwo - urząd dzielnicy lubi bazarek od lat.
4. Zamkniecie parkingu zmusi interesantów do korzystania z transportu publicznego o co władzom miasta chodzi.
5. Pracownicy DK i urzędu zyskają możliwość zakupu produktów najwyższej jakości po atrakcyjnych cenach.
6. Placowe mogło by zasilić kasę dzielnicy a nie firmę prowadzącą bazarek (zakładam że fachowcy z działu nieruchomości urzędu spokojnie mogliby administrować tym placem mając go tuż pod nosem)

Czy ktoś widzi jakieś minusy? Żadnych ! To kiedy przeprowadzka? 09:42, 21.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ponieważ niepewny  oponieważ niepewny o

0 2

Dla jasności w temacie :
Te plusy, panowie bazarowi lanserzy, to za poczucie humoru komentatora ~Szaraka.
09:55, 23.07.2020


SzarakSzarak

10 0

To nie poczucie humoru, a lata obserwowania perypetii z bazarkiem.
Jest konieczne, aby bazarek choć przez rok działał w najbliższym otoczeniu urzędu dzielnicy. Tylko w ten sposób władze mogą zrozumieć czym jest bazarek i zacząć podejmować racjonalne decyzje odnośnie jego lokalizacji. 11:21, 23.07.2020


2BORNOT2B2BORNOT2B

23 6

Najlepsze miejsce na bazarek będzie pod wiaduktami budowanego przedłużenia ul. Płaskowickiej. Wystarczy dobudować schody i windę oraz umożliwić parkowanie w weekendy na jednej jezdni w każdym kierunku Płaskowickiej i Branickiego. Same plusy. Nie będzie padać na głowę, pod spodem idzie ciepłociąg więc będzie cieplej niż w okolicy, a bazarek dotrze nawet do szerszego grona, bo będzie ursynowsko-wilanowski. 13:12, 21.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KoniecKoniec

0 0

Z powodu przepisów p-poż jest to niemożliwe do zrobienia. 22:54, 24.07.2020


Pan TareiPan Tarei

48 12

Bazarek w takiej formie jak obecnie (pustego przez większą część tygodnia wygonu ze straganami), a już na pewno w takiej formie jak przed przenosinami (bud) nie powinien mieć miejsca na tym terenie. I jeszcze parking!
Tylko targowisko weekendowe na terenie parkingu pomiędzy urzędem dzielnicy i domem kultury. Niech się pan burmistrz wreszcie weźmie za ochronę interesów mieszkańców tej dzielnicy, bo to co zrobiono z pętlą w tak trudnym czasie to jest po prostu skandal. 13:52, 21.07.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

issaaissaa

8 22

no ale jak na parkingu zorganizujesz bazar to gdzie tam zaparkować???!!!
Tez jestem za weekendowym bazarem bo własciwie tylko wtedy funkcjonuje (i takie zreszta istnieja na zachod od nas, w centrum miast) ale należy przewidzieć dojazd dla sprzedawców oraz parking dla klientów. Nie bedę zapylać z kartoflami i innymi warzywami, cirka 15 kg, "w ręcach". 15:31, 21.07.2020


~gonzo~gonzo

23 6

Jest Parking za Multikinem więc nie ma z tym problemu.
Chociaż ułomni umysłowo kierowcy pewnie i tak będą parkowali w miejscach nielegalnych i trawnikach tak jak ma to obecnie miejsce 18:07, 21.07.2020


WezyrWezyr

2 19

Ulomni umyslowo to popier.alaja kalesoniarze na swoich kolarzówkach chodnikiem pomiedzy pieszymi, albo ulica choc obok mają ddr. To guano na poboczu zwane przez ciebie trawnikiem nigdy trawy nie widziało, i zamiast zrobic tam legalne parkingi, to jakis ciul sie teraz pruje o nielegalne parkowanie. A do multikina sam se pajacu popier. alaj. 13:38, 22.07.2020


hehheh

5 0

@issaa "Przecież jest metro!" 15:45, 22.07.2020


MaxMax

53 25

PRECZ Z BAZAREM! 13:57, 21.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wuuuawuuua

24 54

Żadamy bazarku zamiast parku nad POW! 13:57, 21.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ANTYPOWANTYPOW

27 24

PRECZ Z POW! 14:31, 21.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChcemyParkuChcemyParku

46 26

Bazarek to koszmar dla okolicznych bloków, hałas I bród. Nowa lokalizacja przy Natpolu będzie koszmarem dla mieszkańców Lanciego. Znajdźcie lokalizację, która nie jest uciążliwa. 15:32, 21.07.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

qweqwe

44 15

I nie poddawajcie się dyktatowi handlarzy którzy myślą, że dostaną gratis teren w centrum miasta. 16:45, 21.07.2020


WezyrWezyr

9 15

Centrum miasta, buahahahahahaha 13:32, 22.07.2020


ZiutaZiuta

17 5

Normalna hala targowa TAK, ale bazarek, który działa tylko przez dwa dni w tygodniu, a przez pięć pozostałych dni zabiera przestrzeń mieszkańcom, jest zawalidrogą , nieużytkiem gromadzącym brud i menelstwo -NIE ! 18:20, 22.07.2020


bazarekjedynemiejscebazarekjedynemiejsce

5 8

dobry pomysl, jedzmy warzywa i mieso z jeszcze bardziej zasyfionego tesco :D przy okazji jakis zul bedzie chcial pogadac 10:44, 23.07.2020


rolorolo

6 2

~ChcemyParku ...proponuje okolice Grójca 13:08, 24.07.2020


BoomBoom

37 2

To jest żenujące, że przez 5 lat trwania inwestycji, mając do dyspozycji tak ogromny teren nad POW nie udało się jeszcze zaprojektować lokalizacji poszczególnych elementów. A wykonawca odtwarza to co było przedtem zgodnie z umową, a i tak wiemy, że zostanie to znowu przebudowane. To są po prostu żarty z mieszkańców. 09:39, 22.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkanka KENMieszkanka KEN

28 10

Dla mnie fenomenem jest zgoda dzielnicy na paździerzowy "jarmark europa" przy głównej alei Ursynowa. A jeszcze większym kuriozum jest oglądanie tego niefunkcjonującego syfu przez cały tydzień. Kto się na to zgadza, że rozwalone budy i samochody rzęchy stoją tam cały czas? Burmistrz? Jakby bazar był w weekendy pod Ratuszem, to musieliby sprzątać budy po sobie (nigdzie indziej tego nie zrobią). A i dojazd metrem lepszy. I parking podziemny. Skoro Burmistrz przez tyle lat wtryniał ten syf mieszkańcom pod okna, niech teraz weźmie je pod swoje okna (zresztą i tak nie ma go w weekendy). 11:35, 22.07.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

BoomBoom

21 3

Do tej pory każda lokalizacja była tymczasowa, a obiekty prowizoryczne z powodu POW. Teraz jest szansa na stan docelowy, tak jak to robią np. w Falenicy. Miejsca na bazarek i parkingi jest mnóstwo. 15:36, 22.07.2020


~gonzo~gonzo

10 13

@Boom - zgadzam się z Tobą. Miejsca na bazar i parking jest mnóstwo, ale nie na Ursynowie. 22:38, 22.07.2020


bazarekjestsuperbazarekjestsuper

9 18

jak przeszkadza Wam jedyne miejsce na Ursynowie z dostepem do swiezych owocow i mies no to mozecie wynajac pokoj gdzies obok :D a oskarzanie tego miejsca brakiem wzorowej organizacji podczas przenosin oraz tymczasowego pobytu wiaze sie z brakiem wiedzy co moze swiadczyc tez o przyjezdnym statusie Ursynowianki :> 10:41, 23.07.2020


BazarekToPrzeszłość BazarekToPrzeszłość

8 7

bazarekjestsuper - serio, jedyne miejsce??? Hehe, to słabo znasz Ursynow. I uważaj lepiej z atakowaniem innych bo możesz się zdziwić - klientów swoich nie powinno się obrażać. 10:47, 23.07.2020


MarcinMarcin

12 2

Dla mnie fenomenem jest dyskusja "mieszkańców" którzy jęczą po tym jak sami się sprowadzili maks 4 lata temu na Ursynów. A to im nie pasuje a tamto im nie pasuje, a siamto im nie pasuje. Na Ursynowie jest sporo miejsca na to, by można było zrobić faktyczny i konkretny bazarek ze stoiskami wiatami itp. Da się. No ale trzeba CHCIEĆ i przestać słuchać pieniaczy słoików bo tak mniej więcej wygląda 70% Ursynowa. 13:42, 23.07.2020


debenekdebenek

14 9

Skubiszewski i Dominiak już nie walczą z bazarkiem? Teraz chcą zniszczyć park i wsadzić fawele koło Natpola. A boisko i wrotkowisko? Po co to komu! Kumple z bazarku ważniejsi przecież! 16:03, 22.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZniesmakZniesmak

8 1

Kiempa wiedział co czyni dając dominiakowi stołek "vicka". I tak po raz kolejny, polityk kupił sobie spokój "za nasze". Pensja płacona i roszczeniowosc pieniacza znikła... A coś co, uwierało jeszcze 2 lata temu teraz poszło w zapomnienie, szkoda tylko, że mieszkańcy znów zostali wydudkani. 15:06, 23.07.2020


JoelJoel

9 12

Przeniesienie tego bazarku pod Natpol będzie oznaczał koniec planów Parku nad POW. Już widać co się dzieje od strony puławskiej- powstaje to co było- ścieżki rowerowe z kostki brukowej, która w Warszawie jest systematycznie wymieniana na asfalt. To oznacza, że planów Parku praktycznie nie ma. Jak przeniosą kupców to potem nikt ich stąd nie ruszy. A jeszcze większe parkingi zrobią. Poza tym daleko od metra, pętli - na pewno dla kupców i klientów okolice Rosoła będą gorsze. 17:40, 22.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mehmeh

2 2

nie wiem gdzie widzisz nowe sciezki rowerowe z kostki 10:36, 23.07.2020


BazarekToPrzeszłośćBazarekToPrzeszłość

4 0

meh - zmieniaj IP bo cię zdradza handlarzy - roztroiłeś się? 10:50, 23.07.2020


sm-aksm-ak

12 8

Tak dla sobotnio - niedzielnego bazarku na parkingu przy ursynowskim Ratuszu. Dobre miejsce, blisko metra i przystanków. Potrzebna tylko zgoda p. Burmistrza. 23:09, 23.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rolorolo

12 7

najlepszym miejscem na bazar będzie wykopanie dziury pod metrem i pod pow...poziom -3 i tam niech sobie bazar robią. 13:11, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miodziomiodzio

4 3

Zostawiajcie jak najwięcej propozycji, jak najmniej swoich komentarzy, które nic nie wnoszą>> ja:
1) napisałem, do burmistrza, żeby handel zrobić nad metrem, poniżej poziomu ziemi i parku >> ludzie burmistrza odpisali, że to niemożliwe, po GDDKIA tym zarządza, a oni zajmują się drogami nie handlem >> jednak po wybudowaniu bym się zastanowił, czy nie zrobić handlu pod ziemią, ze świetlikami w w suficie, dodatkowo doświetlanymi;
2) tereny nad POW powinny być zielenią, widać to po ocenach opisu Gonzo; na ten moment 45 ludzi (mieszkańców Ursynowa) chce parków i zieleni, 5 ludzi (myślę, że lobbujących za kucami) chce tam handlu;;
3) jeśli nie mój punkt 1 to : a) tak jak piszecie handel tylko weekendami pod Urzędem Ursynowa lub w Hali Ursynów (lun jego okolicach-np. parkinkgi/boisko obok), b) zrobienie po całym Ursynowie odpłatnie wynajmowanych jedynie na weekend utwardzonych zatoczek przy chodnikach (wielkości 4x5 m) > jak pod TESCO na ul. Cynamonowej; 05:26, 25.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Warszawiak ( bardzo Warszawiak ( bardzo

2 3

Moja propozycja jest taka : schować bazarek do tunelu POW . Same plusy , na głowę nie pada , na zewnątrz nic nie widać i nie będzie smrodu tysięcy samochodów . To nie jest żart , tylko poważna propozycja . 22:06, 25.07.2020


0%