REKLAMAA1-CUK-od-14-12-2017-do-14-02-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Do końca sierpnia na Ludwinowskiej spokój. Trwa budowa kanalizacji deszczowej

    Do końca sierpnia na Ludwinowskiej spokój. Trwa budowa kanalizacji deszczowej (SK)

    REKLAMA

    Dzielnica szykuje się do zmian na ul. Ludwinowskiej. Po zakończeniu budowy kanalizacji deszczowej, zmieniona zostanie organizacja ruchu na tej ulicy. W jaki sposób? O tym zdecydują mieszkańcy.

    Ludwinowska to bardzo ruchliwa, choć wąska ulica na Zielonym Ursynowie, prowadząca od Puławskiej. To często wykorzystywany przez kierowców skrót do ul. Poleczki - sposób na ominięcie korków. Nic dziwnego, że od lat mieszkańcy mają dość hałasu silników i smrodu z rur wydechowych.

    - Ta ulica nie jest przygotowana do takiego ruchu, jest wąsko, do tej pory nie ma chodników. Nie można czuć się tu bezpieczenie - mówią sąsiedzi z Ludwinowskiej.

    Zmian w organizacji ruchu od lat domagają się nie tylko oni. W tej sprawie powstało też mnóstwo interpelacji radnych. Paweł i Leszek Lenarczykowie domagają się w nich budowy mini ronda przy Farbiarskiej oraz lepszego oznakowania skrzyżowania z ul. Transportowców. 

    - Na tym skrzyżowaniu dochodzi do kilku stłuczek rocznie, co wynika z dużego natężenia ruchu, nie tylko lokalnego, oraz dużych prędkości rozwijanych przez kierowców na ul. Ludwinowskiej - piszą radni.

    Pomysł poprawy bezpieczeństwa zyskał poparcie także innych radnych związanych z Zielonym Ursynowem - Piotra Wajszczuka czy Michała Matejki. Ich zdaniem rondo rozładowałoby poranne i popołudniowe korki oraz rozwiązało notoryczne problemy z ustaleniem pierwszeństwa przejazdu. Skrzyżowanie Ludwinowskiej z ul. Farbiarską i ul. Jeziorki jest dość nietypowe. Obie ulice wpadają w Ludwinowską niemal w jednym miejscu, przez co kierowcy są zdezorientowani.

    Z analiz urzędników od infrastruktury wynika, że proste uprzywilejowanie Ludwinowskiej oznaczałoby jeszcze większe korki. Farbiarska i Jeziorki są bardziej obciążonymi ulicami. Jednocześnie w 2015 roku miejski inżynier ruchu odrzucił koncepcję mini ronda, sugerując, że powinno tam powstać standardowe, duże skrzyżowanie o ruchu okrężnym.

    Są trzy propozycje - w tym dwie z rondem

    Urząd dzielnicy właśnie przedstawił trzy propozycje zmian na Ludwinowskiej. I prosi mieszkańców o przesyłanie swoich uwag. 

    Pierwszy wariant to niewiele zmian a zaledwie podporządkowanie ul. Farbiarskiej i Jeziorki wobec Ludwinowskiej. Jednocześnie wprowadza on zakaz skrętu w północną odnogę Farbiarskiej z ul. Ludwinowskiej (czyli jadąc od strony Puławskiej zakaz skrętu w prawo, a od strony Transportowców - zakaz skrętu w lewo w Farbiarską). 

    Drugi wariant to budowa ronda, ulica Jeziorki przed rondem połączona zostałaby z Farbiarską, Farbiarska na północ od Ludwinowskiej - tak jak w wariancie I - stałaby się ulicą jednokierunkową. Rondo miałoby 4 wyloty i 3 wloty, byłoby łatwe do przejazdu, ale oznaczałoby pogorszenie wyjazdu dla mieszkańców wyjeżdżających z ul. Farbiarskiej. Dzielnica musiałaby też wykupić lub dostać zgodę właścicieli działek na zajęcie gruntów.

    Trzeci wariant przewiduje to samo co wariant II, ale dodatkowo kilkaset metrów dalej wprowadzony zostałby zakaz skrętu z ul. Baletowej w ulicę Jeziorki, co ograniczyłoby ruch w tej relacji. Jeziorki nadal na całej długości byłaby ulicą dwukierunkową.

    Urząd czeka na merytoryczne uwagi do tych rozwiązań do 31 lipca. Można je wysyłać na adres: opinie@ursynow.pl. Po ich analizie dzielnica we wrześniu zorganizuje spotkanie z mieszkańcami. Później przygotowany przy współudziale mieszkańców projekt drogowy wraz ze stałą organizacją ruchu trafi do miejskich drogowców. Mogą oni zaakceptować zmiany bądź wprowadzić własne rozwiązania.

    Jeśli przejdą warianty z rondem, dzielnica będzie szukać pieniędzy na jego budowę w przyszłym roku.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

    • 0
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 0
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 0
      BRAK SŁÓW

    4Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Paweł W-wa 4 6 miesięcy temuocena: 100% 

      Jedno co szybko i realnie ograniczy ruch na Kujawiaka i Ludwinowskiej to niezliczona liczba uciążliwych garbów tak co by miszczowie z Mordoru dostali choroby morskiej :-)

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~sebek 3 6 miesięcy temuocena: 100% 

      Mi podoba się wariant pierwszy - tranzytowcy będą musieli poczekać

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tedd 2 6 miesięcy temu

      Jak można było wpuścić ruch tranzytowy w osiedlowe lokalne ulice (bez chodnika!) otwierając wiadukt na ul. Kujawiaka, bez przedłużenia i poszerzenia ul. Kujawiaka do ul. Jeziorki, tak jak jest to w planie zagospodarowania??? Mieszkańcy powinni pikietować na ulicy w godzinach szczytu.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Iwona z Ludwinowskiej 1 6 miesięcy temu

      Te 3 warianty nie rozwiążą korków na Ludwinowskiej, ewentualnie poprawienie stanu drogi i poszerzenie ulicy Kujawiaka w kierunku ul. Jeziorki pomogłoby w rozładowaniu tak dużego natężenia ruchu.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1148 sekundy
    REKLAMA