REKLAMAA1 SanGiovanni 01.01.2023 - 31.03.2023
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (GDDKiA/K. Nalewajko)

    Jeszcze w tym roku w tunelu POW mają sie pojawić nadajniki sieci komórkowych. Operatorzy są na ostatniej prostej z montażem urządzeń. Wcześniej drogowcy przekonywali, że zasięg wcale nie jest potrzebny.

    Niedługo kierowcy i pasażerowie nie będą mieli problemów z zasięgiem podczas przejazdu przez tunel POW. Tak przekonuje firma P4 (Play), która jest na ostatniej prostej do uruchomienia swojej instalacji. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami urządzenia będą wspólne dla wszystkich sieci.

    - Do zakończenia całej inwestycji niezbędne jest wykonanie kilku prac na powierzchni mających na celu uruchomienie całej instalacji. Jesteśmy na końcowym etapie uzgodnień związanych z pozyskaniem wszelkich niezbędnych zgód i pozwoleń, dotyczących ich realizacji - mówi Michał Ciach z P4.

    Operator ma nadzieję, że instalacja zostanie uruchomiona jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Sieć ma być dostępna na całej długości tunelu. Główną tego zaletą - jak przekonuje Michał Ciach - będzie zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich jego użytkowników. 

    Zasieg będzie, chociaż "niepotrzebny"?

    Instalacja w tunelu pojawiła się już w wakacje zeszłego roku. Zaledwie rok wcześniej Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad otwarcie przyznała, że sieć komórkowa w tunelu jest… niepotrzebna. 

    - Działanie telefonów, w tym telefonów alarmowych, w tunelu pozostaje bez wpływu na bezpieczeństwo jego użytkowników. Podstawową rolę w tym zakresie pełnić będzie bowiem grupa wykwalifikowanych pracowników Centrum Zarządzania Tunelem monitorujących całodobowo sytuację w tunelu za pomocą zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i kamer - oświadczyła generalna dyrekcja.

    Była to odpowiedź na pismo operatorów, którzy skarżyli się, że od 5 lat nie mogą osiągnąć porozumienia z drogowcami w sprawie zasięgu sieci w tunelu. Zależało im, by była dostępna już na jego otwarcie. Co się stało, że GDDKiA zmieniła ostatecznie zdanie?

    "Warunki zostały spełnione"

    Dziś - podobnie jak w 2021 roku - drogowcy przyznają, że pierwsze rozmowy z operatorami rzeczywiście miały miejsce w 2016 roku. Merytorycznego charakteru nabrały jednak dopiero w 2020 roku. Wówczas w marcu GDDKiA dostała koncepcję założeń związanych ze wzmocnieniem sygnału GSM w tunelu. 

    - To pozwoliło nam podjąć dalsze rozmowy. GDDKiA wskazała wnioskodawcom warunki, które powinni spełnić w celu zawarcia porozumienia niezbędnego do komercyjnej rozbudowy sieci GSM. Warunki zostały spełnione, Wykonana została dokumentacja projektowa, uzgodniona technologia robót, harmonogram, więc firma P4 mogła realizować roboty w tunelu - zauważa Małgorzata Tarnowska, rzecznik GDDKiA Warszawa. 

    Wychodzi na to, że drogowcy nie tyle zmienili zdanie, co nie mogli się wcześniej dogadać z operatorami. Zasięg telefonii komórkowej, a przede wszystkim internetu, ułatwi kierowcom podróż. Będą mogli bez przerw korzystać na przykład z przydatnych aplikacji nawigacyjnych.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 36

    • 6
      BARDZO PRZYDATNY
    • 2
      ZASKOCZONY
    • 2
      PRZYDATNY
    • 14
      OBOJĘTNY
    • 5
      NIEPRZYDATNY
    • 3
      WKURZONY
    • 4
      BRAK SŁÓW

    11Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Gwiazdek 5 oraz 3 11 9 dni temu

      Co za BETON w GDDKiA.... A kiedy będą wszystkie stacje radiowe w paśmie FM zamiast tylko rządowych ?!

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jojo-zamienie 10 15 dni temuocena: 100% 

      "w" POW jest zasięg. I bardzo dobrze. Na Karczunkowskiej brak organizacji ruchu i dobrej nawierzchni. Lecz POW to POW a Karczunkowska to "szmata co prowadzi do obwodnicy. Tam kasa - tu dziury.

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 9 15 dni temuocena: 88% 

      Karczunkowska to wina burmistrza "Nie da się", natomiast POW to inni "specjaliści", również wyjątkowi na swój sposób. A pośrodku są mieszkańcy Warszawy z których robi się idiotów.

      Edytowany: 15 dni temu

      oceń komentarz 14 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kry 8 15 dni temuocena: 21% 

      Jesteście komentujący trochę niewdzięczni. Tunel to super sprawa dla całego miasta. Budowano go z dużym bólem, opóźnieniami i fakt ze nie dodano nowego elementu ktory może opóźnić (scoope creep) to dobrze chodź szkoda. Natomiast równie dobre jest zrobienie tego po otwarciu poprawiono to niedociągnięcie planistyczne a nie szli w zaparte.

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 7 15 dni temuocena: 89% 

      @Kry - tak jak bandycie należy być wdzięcznym, że tylko okradł, a przecież mógł zabić? Mogli to zrobić od razu, nie wymagało to od nich niczego poza zgodą. Ani kasy, ani ludzi.

      Edytowany: 15 dni temu

      oceń komentarz 8 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 6 15 dni temuocena: 94% 

      Czemu GDDKiA nie mogła postąpić jak w GULERMAK/MOSTOSTAL na 2 linii metra, gdzie w trakcie budowy uzgodnili projekt z operatorami, zbudowali instalację w tunelach i przed oddaniem inwestycji wysłali komunikat o gotowości instalacji do operatorów "wpinajcie się"?

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 5 15 dni temuocena: 93% 

      Czy to jest pytanie retoryczne? Przecież gdaka jest powszechnie znana ze swojego "profesjonalizmu". Gdyby od razu zrobili jak należy to przyjechaliby Niemcy i by blokowali sieć.

      Edytowany: 15 dni temu

      oceń komentarz 14 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Stef 4 15 dni temuocena: 73% 

      Inwestycja miasta vs inwestycja państwa (narodowa) - to chyba mówi wszystko

      Edytowany: 15 dni temu

      oceń komentarz 8 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 3 15 dni temuocena: 87% 

      @Nick - bo gdaka była bardzo zajęta likwidowaniem zawrotek, prawoskrętów, wymyślała "usprawnienia" ruchu i zwyczajnie nie miała czasu na takie pierdolety, jak komórki w tunelu. I ja ich doskonale rozumiem, w końcu kierowcy to dla nich niepotrzebne zło, które tylko utrudnia im spokojne życie.

      Edytowany: 15 dni temu

      oceń komentarz 13 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~muł z wodorostem 2 15 dni temuocena: 100% 

      Po raz kolejny sami stworzyli problem i teraz odtrąbili sukces.

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rombel 1 15 dni temuocena: 89% 

      Czyli GDDKiA ściemniała jak w przypadku rozmów z miastem o drogach dla rowerów i parku nad tunelem od razu po otwarciu tunelu czy z filtrami albo ekranami akustycznymi. Liczyło się tylko otwarcie z udziałem Pinokia a nie wygoda mieszkańcy czy użytkownicy

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.4591 sekundy
    REKLAMAA2 KUCHAREK6  26.11.2022 - 25.02.2023