Zamknij

Bezduszna spółdzielnia. Czyli SMB "Imielin" w "Interwencji" Polsatu

17:40, 29.01.2016 Redakcja haloursynow.pl Aktualizacja: 23:05, 29.01.2016
Skomentuj Polsat Polsat

Nieludzkie traktowanie lokatora przez spółdzielnię mieszkaniową "Imielin" doczekało się interwencji dziennikarzy z programu "Interwencja" Telewizji Polsat. Bohaterem programu jest Iwona Pierścińska, matka 12-letniego Kuby chorego na porażenie mózgowe. Spółdzielnia bez przyczyny nie chce się zgodzić na zamontowanie w klatce schodowej platformy dla niepełnosprawnego dziecka.

Dziś materiał interwencyjny został wyemitowany na antenie "Polsatu. Pani Iwona kilka razy dziennie dźwiga 12-letniego, niepełnosprawnego syna po schodach. Tylko w ten sposób mogą wyjść z domu. Kobieta od 5 lat prosi spółdzielnię SMB Imielin o zgodę na zamontowanie platformy przyschodowej lub windy zewnętrznej - bezskutecznie.

12-letni Kuba cierpi na porażenie mózgowe czterokończynowe spastyczne. Chłopak rośnie, a opieka staje się coraz trudniejsza.

- Przyzwyczaiłam się do życia z niepełnosprawnym dzieckiem, chociaż nie ukrywam, że codzienność jest bardzo trudna. Najgorsze jest dźwiganie i to, że jestem z tym wszystkim sama – mówi matka w "Interwencji" Polsatu.

Pani Iwona z synem mieszkają na pierwszym piętrze. Codziennie kilka razy dziennie kobieta znosi i wnosi chłopca po schodach. Kobieta od 5 lat stara się o zgodę na zamontowanie platformy lub windy zewnętrznej dla niepełnosprawnego dziecka.

- Platformy przyschodowe, które są montowane nie tylko w naszym kraju, ale na całym świecie, są przeróżne. Można je zastosować w bardzo trudnych obiektach. Są składane, więc nikomu nie przeszkadzają na co dzień – opowiada Piotr Pawłowski z Fundacji Integracja.

Przez dźwiganie syna pani Iwona ma problemy z kręgosłupem i stawami łokciowymi. - Jak Kubuś kończy turnusy, to ja chodzę na zabiegi fizjoterapeutyczne, żeby sobie troszkę ulżyć i podreperować się. Codzienność jest bardzo ciężka - opowiada.

Spółdzielnia SMB Imielin nie wyraża zgody na jakiekolwiek urządzenia na klatce schodowej, powołując się na przepisy przeciwpożarowe. Proponuje jedynie schodołaz. Pani Iwona i sąsiedzi nie rozumieją decyzji spółdzielni. Dlaczego? W okolicznych blokach, którymi zarządza ta sama spółdzielnia, platformy są zamontowane.

WIĘCEJ W MATERIALE VIDEO Z "INTERWENCJI" POLSATU

źródło: strona "Interwencji" - LINK

(Redakcja haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(31)

GregGreg

12 0

dobrze,ze Panstwo naglaśniacie takie problemy... 18:34, 29.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

facepalmfacepalm

10 0

a tak z ciekawości czy można poprosić o oficjalne stanowisko drugiej strony czyli SMB Imielin. Chciałbym wiedzieć czy rzeczywiście jest to widzimisie czy jest to poparte jakimiś przesłankami. 20:25, 29.01.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BarbaraBarbara

13 1

W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest zamiana mieszkania na parter. Wiem coś o tym. 22:52, 29.01.2016


SMSM

2 1

Poparte jak najbardziej przepisami P-Poż
21:29, 03.02.2016


niezadowolonyniezadowolony

15 2

SMB imielin to najgorsza, jedna z najdroższych i okropnych spółdzielni. Za kawalerkę 30m płacę prawie 600zł bez groszy. Klatki ostatni raz odnawiane 9lat temu, elewewacja budynku usyfiona, roślinność niezadbana, parkingów nie ma. Cokolwiek załatwić w spółdzielni się to jak walka z bokserem wagi ciężkiej, nie masz szans bez długiego treningu przed.
Staram się ze względu na chorą żonę zamienić mieszkanie na 3 piętrze bez windy na takie same ale w bloku z windą i nic z tego. Mimo proponowanej dopłaty prawie 10tys zł nic z tego bo nie...

Ale podwyższać czynsze i brać pieniądze za nic to potrafią świetnie :).
I tu jest kolejny przykład ich zachowań. Ludzie którzy w spółdzielni siedzą na stołkach i pobierają pensje mają za nic nas lokatorów.

Komuna się skończyła, ale w urzędach, gminach, spółdzielniach ci sami
przy korycie.
21:41, 29.01.2016

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

BoshBosh

6 0

O matko jakie kwoty!!!! Mam ponad dwukrotnie większe mieszkanie a czynsz ok 485zł!!! 00:04, 30.01.2016


RedkaRedka

5 1

Co? Ja mieszkam na Jarach i moja klatka była malowana w 1999 czyli 17 lat temu.Jary to najgorsza spółdzielnia. 01:06, 30.01.2016


ziutekziutek

11 0

To chodźmy na Walne i odwołajmy te sitwę. Ludzie! Nikt nam Zarządu i Rady Nadzorczej nie zesłał z centrali. Czemu nie chodzicie na Walne??? 19:21, 30.01.2016


SBM ŁAZYSBM ŁAZY

6 1

Bo się na walne chodzić nie chce, trzeba tam siedzieć, słuchać i myśleć. Że bandą kretynów rządzi grupka cwaniaków...tak jest na całej planecie. Każdy narzeka ale jak będzie padał deszczyk i będzie zimno to w domku zostaną i meczyki będą oglądać. Demokracja - obstrukcja. 09:52, 31.01.2016


SMSM

1 0

Bzdura. Ja za 53 m płacę 550 zł Własnie na Imielinie 21:15, 03.02.2016


JaJa

1 1

ale człowieku bzdury piszesz. Płacisz tyle, bo pewnie w tej kawalerce 5 osób mieszka i zużywacie galony wody. Za śmieci tez trzeba zapłacić. A kto ma Ci zamienić to mieszkanie? Prezes? Przeciez spółdzielnie nie ma w swojej gestii żadnych mieszkań 16:15, 22.04.2016


d-zd-z

9 5

Prezes Mitak musi odejść. Prezes Mitak musi odejść. Prezes Mitak musi odejść. Prezes Mitak musi odejść. Prezes Mitak musi odejść. Prezes Mitak musi odejść. Prezes Mitak musi odejść. Prezes Mitak musi odejść. 22:50, 29.01.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MirekMirek

1 0

Prezes Zych tez musi odejść...do kompletu. 12:01, 27.06.2019


młody prawnikmłody prawnik

8 15

łaaaaa zła spódzielnia bo musi przepisów prawa przestrzegać....łaaaa...prezes zły bo takie klatki budowali 30 lat temu. Ludzie kopnijta sie w dekiel. 23:19, 29.01.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Krzysztof TopolskiKrzysztof Topolski

14 2

Zainstalowanie platformy nie jest wbrew przepisom.
Wystarczy jedynie, by JW. Książę Prezes zechciał okazać się być człowiekiem. Niestety, to wykracza poza jego EGO 09:59, 30.01.2016


JaJa

1 4

Oczywiście, ze wbrew przepisom p-poż. Ale ludzie dopiero zrozumieją, jak będą musieli się ewakuować
21:27, 03.02.2016


pisiopisio

9 3

Najpierw stokłosy teraz Natolin idzie PIS. 14:39, 30.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

strategstrateg

8 6

Nad Ursynowskim spółdzielniami zawisło widmo najazdu PISowskich spadochroniarzy, kaczafi wie, że to spółdzielnie są instytucjami samorządowymi a nie gminy czy dzielnice, bo tam jest samorząd nominalny a w spółdzielniach faktyczny. Gdy przejmą 4 największe spółdzielnie abordaż na ratusz będzie łatwy, prosty i przyjemny. 09:49, 31.01.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Krzysztof TopolskiKrzysztof Topolski

11 1

Śmieszna strateg-ia ... Spółdzielnie mieszkaniowe, w których od dziesięcioleci rządzą ci sami ludzie wybierani ciągle przez tych samych zaleznych od nich pracowników ... Interes mieszkańców - na ostatnim miejscu ... I to mają być instytucje samorządowe ??? Litości !! 09:19, 02.02.2016


SąsiadSąsiad

8 1

Chodzi o zgodę na zamontowanie czy pokrycie kosztów? Jeżeli tylko zgoda jestem na tak, ale jeśli sfinansowanie z funduszu remontowego to nie. Od finansowania są inne instytucje, a nie mieszkańcy .... Ale postawa wiceprezesa bardzo, bardzo nieładna. 17:09, 31.01.2016

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JanJan

9 1

"Sąsiad" - pytasz, czy stwierdzasz fakt? Obejrzyj jeszcze raz i jeszcze raz i....!!! Czy ktoś w tym reportażu wspomniał o pieniądzach?
Takie inwestycje refundowane są przez NFZ, PCPR, PFRON w ramach likwidacji barier architektonicznych. 11:42, 01.02.2016


Sąsiad do Jana Sąsiad do Jana

3 0

Janie! - pytam, bo w tej sprawie był reportaż Panoramy i tam był trochę inny kontekst. 15:59, 01.02.2016


Jerzy J.Jerzy J.

0 0

Prezes Spoldzielni Imielin ma swój elegancki dom,wiec nie obchodzą go losy mieszkańców Imielina!
My,mieszkancy marzymy tylko o tym,aby ten typ zniknął raz na zawsze z krajobrazu Imielina! 11:58, 27.06.2019


sebaseba

5 2

Co to za nieprofesjonalny artykuł kompletnie sprzeczny z zasadami etyki dziennikarskiej? Dlaczego tylko jedna strona konfliktu się wypowiada? Gdzie stanowisko spółdzielni w tej sprawie? 15:40, 03.02.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SMSM

5 8

Po pierwsze ta pani nie jest nawet członkiem spółdzielni, tylko pomieszkuje tutaj ( do sprawdzenia)
Po drugie rzeczywiście przepisy p-poż nie pozwalają na zakładanie tego typu urządzeń
Po trzecie można założyć urządzenia, które nie będą przeszkadzać innym użytkownikom klatki schodowej i taką informacje pani dostała.
Po czwarte telewizja Polsat dostała wyczerpujące informacje od zarządu Spółdzielni
21:21, 03.02.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Michal Michal

2 1

bo czlonkowstwo z smb imielin kosztuje i to nie malo bo 1000zl minimum, rodzic niepelnosprawnego dziecka raczej ma na co wydawac kase. Myslenie nie boli 11:25, 31.07.2018


QTi[QTi[

0 0

Bzdura, takie urzadzenia skladaja sie na sciane... 16:29, 08.03.2022


Praktyczna i romantyPraktyczna i romanty

5 0

Myślę, że solidarność społeczna dotyczy każdego z nas i nie mówić, że można pomóc, byle by nie z funduszu remontowego- bo są środki z NFZ, PFRON,...
Po to płacimy takie czynsze i podatki, aby ludzie, którzy odpowiadają za nasze bezpieczeństwo i jakość życia z ramienia różnych urzędów i spółdzielni, umieli ze sobą współpracować i gwarantować podstawowe prawa do normalnego funkcjonowania. Zadaniem niepełnosprawnego jest zgłoszenie problemu, zadaniem urzędników i spółdzielców rozwiązanie problemu, wcześniej myślenie, aby zasoby mieszkaniowe były dla wszystkich dostępne- nie tylko zdrowych i sprawnych. Pamiętajmy też o matkach z wózkami, babciach i nas samych, kiedy zniedołężniejemy. 13:52, 07.02.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaponeczkaJaponeczka

5 0

Zarząd SBM "Imielin" to najgorszy jaki w życiu znam.Wczesna komuna.Beton nie do skruszenia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 13:42, 28.02.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pyzapyza

1 0

Klatki przy Malinowskiego 2 nie były malowane 40 lat.Blok oddano w 1979 roku nigdy nie były malowane klatki,nie mówiąc już o myciu schodów tego się w tym bloku nie robi.Kłania się sanepid i chyba się tak skończy.Dozorcy nie ma i nie zanosi się że będzie. 16:38, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Spółdzielca Spółdzielca

0 0

Podobnie klatki przy Hawajskiej,na Imielinie nie były od 1980 r. malowane,nie wspominając juz o myciu schodów!
A w piwnicach nadal nie sa podmurowane podłogi a drzwi,prowadzące do piwnic nadal sa zamykane za pomocą drutu...jak niegdyś tzw."sławojki". 11:54, 27.06.2019


0%