Zamknij

Bezpłatnych biletów nie będzie. ZTM powołuje się na... konstytucję

15:39, 24.03.2017 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 15:44, 24.03.2017
Skomentuj

Nie będzie darmowych biletów komunikacji miejskiej na czas budowy POW. Zarząd Transportu Miejskiego nie pozostawia złudzeń: - To byłaby dyskryminacja mieszkańców - twierdzi rzecznik instytucji. Wprowadzenia darmowych przejazdów domagają się ​społecznicy z "Otwartego Ursynowa". Ma to zachęcić mieszkańców do przesiadania się do autobusów i metra oraz zapobiec korkom na ulicach w dzielnicy.

​Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy już się rozpoczęła. We wtorek wieczorem na skrzyżowaniu al. KEN i Płaskowickiej pojawi się sygnalizacja świetlna. Kierowców obowiązywać będzie zakaz skrętu w lewo. Więcej o zmianach piszemy w osobnym artykule.

Działacze stowarzyszenia "Otwarty Ursynów" w ostatnią niedzielę przedstawili pakiet pięciu propozycji, które mają ułatwić mieszkańcom poruszanie się po Ursynowie w czasie budowy tunelu obwodnicy. Najważniejszą było wprowadzenie bezpłatnego biletu na autobusy i metro oraz częstsze kursowanie metra.

- Uprawnienie do takiego biletu mogą mieć osoby, które rozliczają się z podatku w urzedzie skarbowym Warszawa-Ursynów i które mieszkają na Ursynowie. Miasto w ostatnich miesiącach zmienia taryfę dla mieszkańców. Jesienią darmowe bilety będą dla uczniów podstawówek. Nie ma żadnego powodu, by tak nie mogło być również dla ursynowian - mówi Piotr Skubiszewski, przewodniczący ugrupowania.

Wprowadzenie bezpłatnych przejazdów dla uczniów kosztowało urząd miasta ok. 13 mln złotych - z takiego biletu będzie korzystać ok. 150 tys. osób, tyle ile mniej więcej Ursynów ma zameldowanych mieszkańców.

W poniedziałek list z propozycjami trafił na biurko prezydent Warszawy. Wprowadzenie darmowych biletów wykluczył właśnie Zarząd Transportu Miejskiego. Igor Krajnow - rzecznik instytucji twierdzi, że nie pozwalają na to przepisy antydyskryminacyjne, m.in. ustawa o wdrożeniu niektórych przepisów Unii Europejskiej w zakresie równego traktowania.

- Należałoby rozważyć czy wprowadzenie takiego rozwiązania nie będzie zakwestionowane z punktu widzenia art. 32 Konstytucji, który w odróżnieniu od przytoczonej ustawy, wprowadza ogólny zakaz dyskryminacji - przekonuje Krajnow.

Sceptycznie ZTM reaguje również na zwiększenie częstotliwości kursowania metra. Zmiana - zdaniem rzecznika Igora Krajnowa - byłaby kosztowna i bardzo trudna ze względu na brak taboru. 

Społecznicy z "Otwartego Ursynowa" w swoim piśmie do prezydent Warszawy przypominają również o planowanej od dawna budowie parkingu P&R Kabaty - przy pętli autobusowej a także linii autobusowej z Konstancina na Kabaty, po otwarciu budowanej ul. Rosnowskiego.

Budowa parkingu na razie pozostanie w sferze marzeń. - Na dzień dzisiejszy nie ma tego w planach gdyż, aby go zrealizować zgodnie z zapisami planu miejscowego, trzeba by mieć kawałek działki, która należy do Tesco. Do tej pory rozmowy z Tesco ugrzęzły w martwym punkcie - mówi Igor Krajnow.

Dobre informacje ma dla nas ZTM jeśli chodzi o nowe połączenie autobusowe - jest w planach i to w dodatku zaraz po otwarciu nowej ulicy łączącej Wilanów, Powsin i Konstancin z Ursynowem.

- Powstałoby ono w wyniku wycofania ze stacji metra Wilanowska wszystkich lub niektórych kursujących z Konstancina linii i skierowania ich przez ul. Nowokabacką do stacji metra Kabaty. Korespondujemy w tej sprawie z urzędem gminy Konstancin - dodaje Krajnow.

[ZT]7805[/ZT]

[ZT]7411[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(9)

adammadamm

18 15

I co? Lolek gdzie jesteś i Twoje farmazony odnośnie darmowej komunikacji? Panom z OU chyba nie wyszło.... 16:14, 24.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

AnnaAnna

6 13

kolejny raz pan Skubiszewski się kompromituje, a ja na niego głosowałam... 17:47, 24.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WędrownikWędrownik

10 12

To było do przewidzenia. Populizm i obietnice bez pokrycia w wykonaniu politykierów Otwartego Ursynowa to już norma 17:48, 24.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZadziorZadzior

9 10

czasem zastanawiam się, jak tak niekompetentne osoby, nieszanujące Konstytucji i równości praw mogły zasiadac w radzie jak pan Skubłaszewski 17:50, 24.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Darmowy biletDarmowy bilet

4 3

Krajnow mówi o dyskryminacji to dlaczego uczniowie szkół podstawowych mają mieć darmowe przejazdy ,a uczniowie liceów i techników już nie?
To jest właśnie tok myślenia ZTM (czytaj ZARZAD TEMPYCH MOZGOW) tak tak rozkłady ułożone tak że wszystkie linię podjeżdżają na przystanek w jednym czasie ,a następnie przez 10-15 niema żadnego autobusu. Autobus 504 i 136 maja mieć zmienione trasy, a oczywiście ZTM nie podaje informacji jak zmienią się trasy w.w linii. Bo po co. Ciemny lud nie musi wcześniej wiedzieć. Dla obywateli darmowego biletu na czas budowy POW nie może być, ale dla posłów mogą być darmowe nawet bilety na autobus, pociąg i na samolot. Ciekawe jaki jest koszt utrzymania takiej elity ale przecież suweren zapłaci.Wszyscy którzy tak zagorzałe piszą komentarze o Panu Skubiszewskim to chyba lokalni działacze innych ala stowarzyszeń bo to nie ich pomysł. Zobaczymy jak Ursynów zostanie rozkopany w poprzek i wszystko stanie w korkach ulicznych wtedy będzie płacz oj oj co to się stało. 09:14, 26.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kocurkocur

1 0

ZTM podał wszystkie informacje nt. tras linii 504 i 136.
http://ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=9225&l=1 17:01, 26.03.2017


Piotr SkubiszewskiPiotr Skubiszewski

6 0

Tłumaczenie w kwestii P+R trudno przyjąć jako przekonujące. Skoro został uchwalony mpzp, który jest niemożliwy do zrealizowania, należało go zmienić. Były przecież wnioski o zmianę planu. Budowa ul. Nowokabackiej w pierwszej kolejności jako połączenia drogowego Ursynów-Wilanów, czyli wprowadzanie dodatkowego strumienia samochodów z kierunku Konstanncin-Jeziorna, zwłaszcza w kontekście budowy POW, było bardzo nierozsądne. Realizując tę inwestycję trzeba było zabezpieczyć mieszkańców Kabat – przynajmniej budując P+R. Ten komentarz ws. P+R traktuję jako niemoc w rozwiązywaniu problemów. Cieszy zapowiedź wytyczenia dodatkowego połączenia autobusowego.
10:02, 27.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Piotr SkubiszewskiPiotr Skubiszewski

6 1

Czekamy na oficjalną odpowiedz od Prezydenta m.st. Warszawy na nasze propozycje. Zostały one zgłoszone, gdyż uważamy, iż budowa POW może przyczynić się do pogorszenia warunków komunikacyjnych na terenie Ursynowa. Jedynym sposobem wydaje się zachęcanie do korzystania z komunikacji miejskiej. Inaczej mogą być spore korki, poważne utrudnienia. Mamy nadzieję, władze miasta będą zastanawiały się nad tym w jaki sposób zaradzić przyszłym korkom. Otwieramy w tej kwestii dyskusję. Dziś mamy niestety wrażenie, że podchodzi się do tego tematu bardzo nonszalancko, o czym m.in. świadczy fatalnie prowadzona do tej pory kampania informacyjna o POW, w zasadzie jej brak. 10:02, 27.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

adammadamm

4 7

Z całym szacunkiem Panie Piotrze ale gdzie Pan był jak zwężali Cynamonową i Dereniową? Czemu nie protestuje Pan przeciw dalszym zwężeniom Dereniowej? Nie chce Pan pogorszenia warunków komunikacyjnych naszej dzielnicy popierając zwężenia? To się przecież wzajemnie wyklucza! Po co chce Pan kolejne P+R kiedy obecnie istniejące nie są wykorzystywane? Odnośnie komunikacji - powie Pan mieszkańcom np. Górczewskiej którzy mają ulicę całkowicie zamkniętą do ruchu że Ursynów to ma dopiero ciężko.... 12:31, 28.03.2017


0%