REKLAMAA1 TEFAL 18.03.2021 - 17.06.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ4 marca 2021, 16:10 komentarzy 3

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (SK)

    To zmiana, na którą czekali wszyscy pasażerowie kupujący bilety ZTM w aplikacji. Od kwietnia będzie można zakupić bilety na zapas. Aktywowało będzie się je w autobusie bądź przy bramkach metra.

    Z roku na rok warszawiacy kupują coraz więcej biletów za pomocą aplikacji w smartfonach. Ten wygodny sposób zakupu oferuje w stolicy już 7 różnych aplikacji oraz kilka banków. Zalety? Nie trzeba szukać automatów lub kiosku, ani odliczać gotówki.

    Mało wygodne jest natomiast to, że nie możemy kupić biletów na zapas. Możliwe jest jedynie kupno tuż przed wejściem do autobusu, metra czy tramwaju, bo bilet jest od razu kasowany.

    Od 2 kwietnia to się zmieni - zapowiada Zarząd Transportu Miejskiego. - Będzie można kupić dowolną liczbę biletów różnych rodzajów i skasować ten, który w danej sytuacji będzie przydatny - mówi Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

    W aplikacjach mobilnych będzie można kupić, podobnie jak to jest w przypadku biletów kartonikowych, od razu kilka biletów różnego rodzaju – bilety nie będą już automatycznie kasowane i czas ich ważności nie będzie płynął od chwili zakupu.

    Bilet z aplikacji będzie trzeba skasować po wejściu do pojazdu lub przed przekroczeniem linii bramek w metrze - dopiero od tego momentu będzie on ważny. Kupione, ale nieskasowane bilety, poczekają na następną podróż.

    Jak będzie wyglądało kasowanie biletu w aplikacji?

    Jak poinformował ZTM skasowanie biletu z aplikacji będzie polegało na zeskanowaniu kodu QR. W górnej części pojazdu, naprzeciwko drzwi wejściowych, będą umieszczone naklejki z kodem QR przypisanym do konkretnego pojazdu. W metrze kody będą umieszczone przed bramkami biletowymi oraz przy windach, czyli tam, gdzie przekraczamy strefę biletową.

    - Kody będzie można swobodnie zeskanować, nawet z odległości 2-3 metrów. Tę czynność będzie trzeba wykonać od razu po wejściu do autobusu, pociągu lub tramwaju, a w przypadku przejazdu metrem – przed przekroczeniem linii bramek lub przed wejściem do windy - zapowiada zarządca komunikacji miejskiej.

    Pasażerowie korzystający z oferty Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD na podstawie biletów dobowych, 3-dniowych i weekendowych lub w okresie wprowadzonego honorowania biletów ZTM w pociągach tych przewoźników, np. w przypadku awarii czy remontów, po kupnie biletu w aplikacji także będą musieli zeskanować kod QR umieszczony w pobliżu drzwi wejściowych.

    Kolejny bilet z pakietu

    Przez minutę po skasowaniu biletu na ekranie aplikacji będzie się na czerwono wyświetlał licznik upływającego czasu. Natomiast na trzy minuty przed końcem ważności biletu pasażer zostanie o tym fakcie poinformowany przez aplikację. Pasażer może wtedy dokupić drugi bilet lub wykorzystać bilet kupiony wcześniej, który automatycznie się aktywuje po zakończeniu ważności pierwszego biletu.

    - Skorzystanie z funkcji przedłużenia biletu oznacza, że nie będzie trzeba skanować kodu w celu aktywacji nowego biletu. Ta funkcja będzie bardzo przydatna w szczególności przy przejazdach liniami metra - informuje ZTM.

    Sama kontrola biletów będzie przebiegać bardzo prosto. Pasażer pokaże kontrolerowi skasowany bilet na urządzeniu mobilnym, a urządzenie kontrolerskie odczyta kod QR.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 21

    • 11
      BARDZO PRZYDATNY
    • 3
      ZASKOCZONY
    • 3
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 1
      BRAK SŁÓW

    3Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~głos rozsądku 3 miesiąc temuocena: 53% 

      Nic nie zrozumiałeś. Skoro bilet został zakupiony i znajduje się już w aplikacji to po co ci internet? Wystarczy klik w aplikację po wejściu do autobusu jako potwierdzenie skasowania biletu. Wracaj do swojej wsi z internetem w kratkę, bo świnie głodne.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~głos rozsądku 2 miesiąc temuocena: 72% 

      Po co przepychać się przez autobus i skanować jakieś kody ze ściany autobusu, skoro wystarczyłoby kliknąć w aplikacji po wejściu do autobusu?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Prawdziwy_patriota 1 miesiąc temuocena: 41% 

      Wystarczy pomyśleć. Bateria w telefonie jedzie na ostatkach sił, włączasz tryb oszczędzania baterii i wyłączasz tym samym internet. W takiej sytuacji wystarcza tylko screen biletu. Albo inna sytuacja jedziesz spod Warszawy gdzie internet działa w kratkę więc przed wyjściem asekuracyjnie kupujesz bilet. Czemu zawsze musi się znaleźć ktoś kto będzie narzekał na dodatkowe możliwości.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 7 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3533 sekundy
    REKLAMAA2 SanGiovanni   01.04.2021 - 30.04.2021