Zamknij

Bilet w telefonie wreszcie kupimy też na zapas. Od kwietnia zmiany!

16:10, 04.03.2021 Redakcja Haloursynow.pl
Skomentuj SK SK

To zmiana, na którą czekali wszyscy pasażerowie kupujący bilety ZTM w aplikacji. Od kwietnia będzie można zakupić bilety na zapas. Aktywowało będzie się je w autobusie bądź przy bramkach metra.

Z roku na rok warszawiacy kupują coraz więcej biletów za pomocą aplikacji w smartfonach. Ten wygodny sposób zakupu oferuje w stolicy już 7 różnych aplikacji oraz kilka banków. Zalety? Nie trzeba szukać automatów lub kiosku, ani odliczać gotówki.

Mało wygodne jest natomiast to, że nie możemy kupić biletów na zapas. Możliwe jest jedynie kupno tuż przed wejściem do autobusu, metra czy tramwaju, bo bilet jest od razu kasowany.

Od 2 kwietnia to się zmieni - zapowiada Zarząd Transportu Miejskiego. - Będzie można kupić dowolną liczbę biletów różnych rodzajów i skasować ten, który w danej sytuacji będzie przydatny - mówi Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

W aplikacjach mobilnych będzie można kupić, podobnie jak to jest w przypadku biletów kartonikowych, od razu kilka biletów różnego rodzaju – bilety nie będą już automatycznie kasowane i czas ich ważności nie będzie płynął od chwili zakupu.

Bilet z aplikacji będzie trzeba skasować po wejściu do pojazdu lub przed przekroczeniem linii bramek w metrze - dopiero od tego momentu będzie on ważny. Kupione, ale nieskasowane bilety, poczekają na następną podróż.

Jak będzie wyglądało kasowanie biletu w aplikacji?

Jak poinformował ZTM skasowanie biletu z aplikacji będzie polegało na zeskanowaniu kodu QR. W górnej części pojazdu, naprzeciwko drzwi wejściowych, będą umieszczone naklejki z kodem QR przypisanym do konkretnego pojazdu. W metrze kody będą umieszczone przed bramkami biletowymi oraz przy windach, czyli tam, gdzie przekraczamy strefę biletową.

- Kody będzie można swobodnie zeskanować, nawet z odległości 2-3 metrów. Tę czynność będzie trzeba wykonać od razu po wejściu do autobusu, pociągu lub tramwaju, a w przypadku przejazdu metrem – przed przekroczeniem linii bramek lub przed wejściem do windy - zapowiada zarządca komunikacji miejskiej.

Pasażerowie korzystający z oferty Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD na podstawie biletów dobowych, 3-dniowych i weekendowych lub w okresie wprowadzonego honorowania biletów ZTM w pociągach tych przewoźników, np. w przypadku awarii czy remontów, po kupnie biletu w aplikacji także będą musieli zeskanować kod QR umieszczony w pobliżu drzwi wejściowych.

Kolejny bilet z pakietu

Przez minutę po skasowaniu biletu na ekranie aplikacji będzie się na czerwono wyświetlał licznik upływającego czasu. Natomiast na trzy minuty przed końcem ważności biletu pasażer zostanie o tym fakcie poinformowany przez aplikację. Pasażer może wtedy dokupić drugi bilet lub wykorzystać bilet kupiony wcześniej, który automatycznie się aktywuje po zakończeniu ważności pierwszego biletu.

- Skorzystanie z funkcji przedłużenia biletu oznacza, że nie będzie trzeba skanować kodu w celu aktywacji nowego biletu. Ta funkcja będzie bardzo przydatna w szczególności przy przejazdach liniami metra - informuje ZTM.

Sama kontrola biletów będzie przebiegać bardzo prosto. Pasażer pokaże kontrolerowi skasowany bilet na urządzeniu mobilnym, a urządzenie kontrolerskie odczyta kod QR.

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

głos rozsądkugłos rozsądku

13 5

Po co przepychać się przez autobus i skanować jakieś kody ze ściany autobusu, skoro wystarczyłoby kliknąć w aplikacji po wejściu do autobusu? 17:59, 04.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Prawdziwy_patriotaPrawdziwy_patriota

7 10

Wystarczy pomyśleć. Bateria w telefonie jedzie na ostatkach sił, włączasz tryb oszczędzania baterii i wyłączasz tym samym internet. W takiej sytuacji wystarcza tylko screen biletu. Albo inna sytuacja jedziesz spod Warszawy gdzie internet działa w kratkę więc przed wyjściem asekuracyjnie kupujesz bilet.

Czemu zawsze musi się znaleźć ktoś kto będzie narzekał na dodatkowe możliwości. 21:52, 04.03.2021


reo

głos rozsądkugłos rozsądku

9 8

Nic nie zrozumiałeś. Skoro bilet został zakupiony i znajduje się już w aplikacji to po co ci internet? Wystarczy klik w aplikację po wejściu do autobusu jako potwierdzenie skasowania biletu. Wracaj do swojej wsi z internetem w kratkę, bo świnie głodne. 10:46, 05.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%