REKLAMAA1 SanGiovanni 01.05.2021 - 31.05.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ13 kwietnia 2021, 07:30 komentarzy 4
    Naklejka z kodem QR do kasowania biletów w aplikacji

    Naklejka z kodem QR do kasowania biletów w aplikacji (UMW)

    Od 2 kwietnia pasażerowie komunikacji miejskiej bilet w telefonie kasują teraz sami. To, co miało być ułatwieniem, okazało się utrapieniem, a Zarząd Transportu Miejskiego zaledwie po tygodniu już musiał wprowadzać zmiany. Nie zmienia to jednak nastawienia użytkowników wirtualnych biletów - według nich problemem jest cały nowy system.

    Bilety ZTM zakupione w aplikacji na smartfona do kwietnia aktywowane były automatycznie zaraz po zakończeniu transakcji. Dla wielu podróżujących było to rozwiązanie niewygodne, a w niektórych przypadkach nawet stresujące.

    - Jak wybierałam bilet czasowy, to nigdy nie kupowałam na przystanku, bo czas już leciał. W autobusie natomiast trzeba było się już z tym spieszyć, żeby nie przyczepił się kontroler, a jednak sam proces zakupu zabiera kilka minut – mówi pani Sylwia.

    Pasażerowie zmian w sposobie aktywowania biletów domagali się od dawna. Zarząd Transportu Miejskiego w końcu zdecydował się je wprowadzić. Od 2 kwietnia podróżujący sami kasują swój wirtualny bilet. Po wejściu do wybranego środka transportu trzeba zeskanować obecny tam kod QR za pomocą aparatu w telefonie.

    - Kody można swobodnie zeskanować nawet z odległości 2-3 metrów. Tę czynność należy wykonać od razu po wejściu do autobusu, pociągu lub tramwaju, a w przypadku przejazdu metrem – przed przekroczeniem linii bramek lub wejściem do windy, czyli tak jak to trzeba zrobić z biletem kartonikowym – instruował ZTM.

    Więcej przeszkód niż ułatwień

    Po kilkunastu dniach zmiany nie wyglądają tak kolorowo, jak przedstawiało je ZTM. Od razu pasażerowie zaczęli się skarżyć, że 10 sekund, które system daje na skasowanie biletu od momentu aktywacji to za krótko. Tym bardziej, że po jego upływie możliwość skasowania biletu blokuje się na 5 minut.

    - Za pierwszym razem nie udało mi się znaleźć kodu w pojeździe, ale może to dlatego że mam 1,60 metra wzrostu i nie przyszło mi do głowy szukać na suficie. Kolejnym razem już wiedziałam, ale autobus ruszył i musiałam się mocno postarać, by nie stracić równowagi. Jedną ręką dzierżąc laptop, drugą z telefonem celując w sufit jakieś pół metra ponad moją głową. Śmiechom współpasażerów nie było końca. Nie mogę się doczekać jak to będzie w normalnie zatłoczonym autobusie, którym jedzie więcej niż 15 osób – opowiada pani Agnieszka.

    ZTM dość szybko zareagował na problemy pasażerów - po zaledwie tygodniu wydłużył czas na skasowanie biletu do 20 sekund. Blokada po nieudanym kasowaniu trwa teraz 3 minuty. Nie zmieni się natomiast liczba naklejek w autobusach i tramwajach. Tych ma być wystarczająco dużo. 

    Miało być lepiej, a wyszło... gorzej?

    ZTM wprowadził zmiany nie tylko po to, by umożliwić kupowanie biletów w telefonie na zapas, ale też z powodu notorycznych awantur nieuczciwych pasażerów z kontrolerami.

    - Te kody QR są bez sensu, ale pewnie chodzi o to, żeby nie kupować biletu tylko w czasie kontroli – stwierdza Sylwia, pasażerka komunikacji miejskiej. - Widziałam parę razy sytuację, że ludzie się kłócili, że przecież mają bilet, a kontrolerzy go nie przyjmowali, bo był kupiony 30 sekund wcześniej – dodaje pani Ola.

    Jednak użytkownicy aplikacji z biletami ZTM najchętniej widzieliby opcję kasowania biletu samodzielnie w telefonie. Chcieliby też wprowadzenia do aplikacji biletów 30 i 90 dniowych. Jak również innego udogodnienia.

    - Kiedyś zabrakło mi pieniędzy na karcie i poprosiłam chłopaka, żeby kupił mi bilet na jakdojade.pl i wysłał zrzut z biletem do kontroli. Jedyne co wyszło to czarny ekran – opowiada pani Ola.

    ZTM twierdzi, że bilet musi należeć do posiadacza telefonu, a przesyłanie ich sobie otworzyłoby pole do nadużyć.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 25

    • 5
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 3
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 9
      WKURZONY
    • 6
      BRAK SŁÓW

    4Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~pasażer 4 miesiąc temuocena: 100% 

      Wydaje się, że osoby wdrażające zmiany nigdy w realu nie korzystały z takiego rozwiązania. Ktoś pisał, żeby była możliwość skasowania biletu samemu. Albo opcja kupna już skasowanego, jak było dotąd. Podsumowując, odnoszę wrażenie, że chodzi jedynie o zwiększenie karalności.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~... 3 miesiąc temuocena: 100% 

      Jak dla mnie problem leży w mentalności ZTM. Kilka lat temu MPK we Wrocławiu wprowadziło informacje o tym na jakich trasach będzie kontroler (nie oznacza to, że na innych ich nie ma a jedynie wskazuje na większe prawdopodobieństwo). Bilet skasowany 30 sekund temu i co z tego? Chodzi o to żeby był czy o to żeby móc wystawić mandat?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Hmmm 2 miesiąc temuocena: 100% 

      A właściwie dlaczego nie można używać aplikacji dla biletów miesięcznych i kwartalnych? Przecież tych nie trzeba za każdym razem „kasować”, poza wejściem do metra oczywiście. Nie można było zacząć od prostszych rozwiązań?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jedrek 1245 1 miesiąc temuocena: 100% 

      Jaki cel ma blokowanie aplikacji po nieudanym skanowaniu kodu? Kupiłem bilet chcę go skasować a tu nie mogę, bo manualnie trochę mi się ręce trzęsą z choroby lub wystąpi inny problem w czasie jezdny. Czy wtedy jadę na gapę nie dlatego że tak chcę.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.4606 sekundy
    REKLAMAA2 SanGiovanni 01.05.2021 - 31.05.2021