REKLAMAA1-ORGANIC-MARKET-19.10----18-01-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ9 października 2018, 15:25 komentarzy 16

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹
    Budowa POW na Ursynowie

    Budowa POW na Ursynowie (SK)

    REKLAMA

    Sprzęt budowlany z całej Polski - koparki, betoniarki, tiry miały w środę przyjechać na Ursynów, by blokować budowę POW. Tak zapowiadali podwykonawcy kontraktów kolejowych firmy Astaldi, która buduje u nas tunel trasy S-2. Kierowcy mogą odetchnąć z ulgą. Planowanej blokady na razie nie będzie!

    O tym, że Astaldi ma kłopoty ze sprzedażą udziałów w Trzecim Moście Bosforskim w Stambule, pisaliśmy w ubiegłym tygodniu. Sytuacja finansowa firmy pogorszyła się na tyle, że wystąpiła do włoskiego sądu o ochronę przed wierzycielami. Jak twierdzą przedstawiciele koncernu, budowa Południowej Obwodnicy Warszawy nie jest zagrożona, bo każdy w projektów ma swoją własną płynność finansową.

    - Powodów do niepokoju na razie nie ma – uspokaja również Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem budowy POW.

    - Kontrakt jest realizowany i dokładnie badamy przepływ finansów na budowie - dodaje Jan Krynicki, rzecznik centrali GDDKiA.

    Kilka dni temu pojawiła się informacja o zejściu Astaldi z budowy linii kolejowej nr 7, łączącej Lublin z Warszawą oraz zablokowaniu dostępu do konta, na którym rozliczano kontrakt dotyczący budowy II linii warszawskiego metra. Władze stolicy wstrzymały też podpisanie umowy na budowę zachodniego odcinka linii. 

    Podwykonawcy, którzy od miesięcy nie otrzymywali wynagrodzenia za prace na budowach kolejowych postanowili - wg TVN24 Bis - zablokować w ramach protestu budowy w Warszawie, na Zakopiance i dwie drogi ekspresowe - DK17 i DK19. W grę wchodziła także blokada POW na Ursynowie.

    Jednak PKP Polskie Linie Kolejowe zaczęły wypłacać podwykonawcom firmy Astaldi należne im pieniądze.

    4 października należności w wysokości 14 mln zł otrzymało 5 firm. We wtorek, 2 października były wypłaty dla podwykonawców w Lesznie. W piątek również wypłacono 0,5 mln zł podwykonawcom na linii poznańskiej. PLK na rzecz podwykonawców Astaldi S.p.A wypłaciły już ok. 22 mln zł.

    - czytamy w najnowszym oświadczeniu PKP Polskie Linie Kolejowe.

    Szybka reakcja kolei uspokoiła nieco nastroje, bo jak udało nam się dowiedzieć od prezesa jednej z zainteresowanych firm, podwykonawcy postanowili przełożyć zaplanowany strajk na poniedziałek, choć być może w ogóle do niego nie dojdzie.

    - Czekamy na dalsze ruchy PLK - mówi właściciel jednej z poszkodowanych firm podwykonawczych.

    Wg niego ewentualne blokowanie budów ma się skupić na inwestycjach kolejowych, których dotyczy problem, a nie na budowie POW w Warszawie. Na razie więc ursynowskim kierowcom żaden protest nie utrudni porannego wyjazdu z dzielnicy.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 128

    • 18
      BARDZO PRZYDATNY
    • 27
      ZASKOCZONY
    • 10
      PRZYDATNY
    • 23
      OBOJĘTNY
    • 14
      NIEPRZYDATNY
    • 19
      WKURZONY
    • 17
      BRAK SŁÓW

    16Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Warszawiak 16 11 dni temuocena: 70% 

      Jaki jutro obieca , że jak zostanie prezydentem , to łopatką wykopie ten tunel !

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rolo 15 11 dni temuocena: 29% 

      Mieszka od niedawna w Warszawie i już się tytułuje warszawiakiem...budowę metra pewnie tez byś blokował jakbyś tu mieszkał 30 lat temu

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 2 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 14 11 dni temuocena: 63% 

      A już się ucieszyłem , że przestaną budować tego potworka : - (

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~papa 13 12 dni temuocena: 86% 

      A czy na POW będzie jakiś MOP?

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ala 12 11 dni temuocena: 0% 

      Dobre pytanie, moim zdaniem GDDKiA na razie skupia się na budowaniu "infrastruktury drogowej". Na MOP w tunelu jednak bym nie liczyła;-)

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 0 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Antypow 11 12 dni temuocena: 64% 

      Precz z POW!!!

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rolo 10 11 dni temuocena: 67% 

      Precz ze słoikami

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 6 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Antypow 9 10 dni temuocena: 67% 

      ~Rolo Daj spokój. Bez przesady. "Słoiki" to niech sobie zostaną, jak już przyjechali. Zagrożenia jakie niesie ze sobą POW są dużo poważniejsze.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 6 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~alisterkabat 8 12 dni temuocena: 77% 

      Ponieważ od roku przepowiadałem na tym forum katastrofę komunikacyjną związaną z POW i Rosnowskiego (wbrew licznym entuzjastom), mam poczucie bezsilności i przedmiotowego traktowania przez wszystkich "pseudo gospodarzy" Ursynowa w ostatnich 10 latach. Pozwolili sobie i nam narzucić rozwiązania, które paraliżują dzielnicę, a życie w niej uczyniły nieznośnym. Konsekwencji wyciągnąć się nie da, nadal mają się świetnie i bełkoczą do nas w kolejnych kampaniach.

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 7 12 dni temuocena: 58% 

      Dlaczego wybrano tę firmę na wykonawcę metra ? W ogóle, jak to możliwe, że Warszawiacy, stojący w godzinnych korkach byli w stanie trzykrotnie wybierać osobę, która im te atrakcje zafundowała ?

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Juzia 6 12 dni temuocena: 56% 

      Ale to już było. Tak się marnotrawi pieniądze z Unii. Dalej organizujcie przetargi z najwyższą wagą ceny realizacji! Włoskie firmy nawalają w każdej branży (oprócz lodziarskiej)

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~IWU 5 12 dni temuocena: 67% 

      "Jak twierdzą przedstawiciele koncernu, budowa Południowej Obwodnicy Warszawy nie jest zagrożona, bo każdy w projektów ma swoją własną płynność finansową" - tylko czy tak jest. Co na to Urząd Miasta (Metro) i GDDKiA (POW)? Czy redakcja haloursynów może to sprawdzić?

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wwa1 4 12 dni temuocena: 50% 

      Masakra się zbliża.

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zz 3 13 dni temuocena: 56% 

      Trzeba być przygotowanym na to , że Astaldi zbankrutuje i budowa przedłuży się o 1,5 roku bo wszystko na to niestety wskazuje

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~inwestor 2 13 dni temuocena: 88% 

      Optymistycznie dodales to 1.5 roku...

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 14 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~abc 1 12 dni temuocena: 67% 

      Przed wyborami nikt nie odważy się przekazać informacji, że wykonawca schodzi z budowy POW i będzie obsuwa. Po wyborach wszystko się "wyjaśni".

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1634 sekundy
    REKLAMA