Sprzęt budowlany z całej Polski - koparki, betoniarki, tiry miały w środę przyjechać na Ursynów, by blokować budowę POW. Tak zapowiadali podwykonawcy kontraktów kolejowych firmy Astaldi, która buduje u nas tunel trasy S-2. Kierowcy mogą odetchnąć z ulgą. Planowanej blokady na razie nie będzie!
O tym, że Astaldi ma kłopoty ze sprzedażą udziałów w Trzecim Moście Bosforskim w Stambule, pisaliśmy w ubiegłym tygodniu. Sytuacja finansowa firmy pogorszyła się na tyle, że wystąpiła do włoskiego sądu o ochronę przed wierzycielami. Jak twierdzą przedstawiciele koncernu, budowa Południowej Obwodnicy Warszawy nie jest zagrożona, bo każdy w projektów ma swoją własną płynność finansową.
- Powodów do niepokoju na razie nie ma – uspokaja również Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem budowy POW.
- Kontrakt jest realizowany i dokładnie badamy przepływ finansów na budowie - dodaje Jan Krynicki, rzecznik centrali GDDKiA.
Kilka dni temu pojawiła się informacja o zejściu Astaldi z budowy linii kolejowej nr 7, łączącej Lublin z Warszawą oraz zablokowaniu dostępu do konta, na którym rozliczano kontrakt dotyczący budowy II linii warszawskiego metra. Władze stolicy wstrzymały też podpisanie umowy na budowę zachodniego odcinka linii.
Podwykonawcy, którzy od miesięcy nie otrzymywali wynagrodzenia za prace na budowach kolejowych postanowili - wg TVN24 Bis - zablokować w ramach protestu budowy w Warszawie, na Zakopiance i dwie drogi ekspresowe - DK17 i DK19. W grę wchodziła także blokada POW na Ursynowie.
Jednak PKP Polskie Linie Kolejowe zaczęły wypłacać podwykonawcom firmy Astaldi należne im pieniądze.
4 października należności w wysokości 14 mln zł otrzymało 5 firm. We wtorek, 2 października były wypłaty dla podwykonawców w Lesznie. W piątek również wypłacono 0,5 mln zł podwykonawcom na linii poznańskiej. PLK na rzecz podwykonawców Astaldi S.p.A wypłaciły już ok. 22 mln zł.
- czytamy w najnowszym oświadczeniu PKP Polskie Linie Kolejowe.
Szybka reakcja kolei uspokoiła nieco nastroje, bo jak udało nam się dowiedzieć od prezesa jednej z zainteresowanych firm, podwykonawcy postanowili przełożyć zaplanowany strajk na poniedziałek, choć być może w ogóle do niego nie dojdzie.
- Czekamy na dalsze ruchy PLK - mówi właściciel jednej z poszkodowanych firm podwykonawczych.
Wg niego ewentualne blokowanie budów ma się skupić na inwestycjach kolejowych, których dotyczy problem, a nie na budowie POW w Warszawie. Na razie więc ursynowskim kierowcom żaden protest nie utrudni porannego wyjazdu z dzielnicy.
[ZT]10839[/ZT]
[ZT]10583[/ZT]
zz16:54, 09.10.2018
Trzeba być przygotowanym na to , że Astaldi zbankrutuje i budowa przedłuży się o 1,5 roku bo wszystko na to niestety wskazuje 16:54, 09.10.2018
Wwa119:07, 09.10.2018
Masakra się zbliża. 19:07, 09.10.2018
IWU19:12, 09.10.2018
"Jak twierdzą przedstawiciele koncernu, budowa Południowej Obwodnicy Warszawy nie jest zagrożona, bo każdy w projektów ma swoją własną płynność finansową" - tylko czy tak jest. Co na to Urząd Miasta (Metro) i GDDKiA (POW)? Czy redakcja haloursynów może to sprawdzić? 19:12, 09.10.2018
Juzia21:43, 09.10.2018
Ale to już było.
Tak się marnotrawi pieniądze z Unii.
Dalej organizujcie przetargi z najwyższą wagą ceny realizacji!
Włoskie firmy nawalają w każdej branży (oprócz lodziarskiej) 21:43, 09.10.2018
Ursynowianin12:58, 10.10.2018
Dlaczego wybrano tę firmę na wykonawcę metra ?
W ogóle, jak to możliwe, że Warszawiacy, stojący w godzinnych korkach byli w stanie trzykrotnie wybierać osobę, która im te atrakcje zafundowała ? 12:58, 10.10.2018
alisterkabat13:34, 10.10.2018
Ponieważ od roku przepowiadałem na tym forum katastrofę komunikacyjną związaną z POW i Rosnowskiego (wbrew licznym entuzjastom), mam poczucie bezsilności i przedmiotowego traktowania przez wszystkich "pseudo gospodarzy" Ursynowa w ostatnich 10 latach. Pozwolili sobie i nam narzucić rozwiązania, które paraliżują dzielnicę, a życie w niej uczyniły nieznośnym. Konsekwencji wyciągnąć się nie da, nadal mają się świetnie i bełkoczą do nas w kolejnych kampaniach. 13:34, 10.10.2018
Antypow14:44, 10.10.2018
Precz z POW!!! 14:44, 10.10.2018
Rolo07:43, 11.10.2018
Precz ze słoikami 07:43, 11.10.2018
Antypow07:46, 12.10.2018
~Rolo Daj spokój. Bez przesady. "Słoiki" to niech sobie zostaną, jak już przyjechali. Zagrożenia jakie niesie ze sobą POW są dużo poważniejsze. 07:46, 12.10.2018
papa14:45, 10.10.2018
A czy na POW będzie jakiś MOP? 14:45, 10.10.2018
Ala10:14, 11.10.2018
Dobre pytanie, moim zdaniem GDDKiA na razie skupia się na budowaniu "infrastruktury drogowej". Na MOP w tunelu jednak bym nie liczyła;-) 10:14, 11.10.2018
Warszawiak21:47, 10.10.2018
A już się ucieszyłem , że przestaną budować tego potworka : - ( 21:47, 10.10.2018
Warszawiak21:53, 10.10.2018
Jaki jutro obieca , że jak zostanie prezydentem , to łopatką wykopie ten tunel ! 21:53, 10.10.2018
Rolo07:42, 11.10.2018
Mieszka od niedawna w Warszawie i już się tytułuje warszawiakiem...budowę metra pewnie tez byś blokował jakbyś tu mieszkał 30 lat temu 07:42, 11.10.2018
inwestor17:18, 09.10.2018
14 2
Optymistycznie dodales to 1.5 roku... 17:18, 09.10.2018
abc08:00, 10.10.2018
8 4
Przed wyborami nikt nie odważy się przekazać informacji, że wykonawca schodzi z budowy POW i będzie obsuwa. Po wyborach wszystko się "wyjaśni". 08:00, 10.10.2018