REKLAMAA1-SanGiovanni—01-08—-31-08-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Wizualizacja przedłużenia ul. Ciszewskiego bis

    Wizualizacja przedłużenia ul. Ciszewskiego bis (ZMiD`)

    W przyszłym roku może ruszyć budowa Ciszewskiego-bis - trzeciego, po ul. Rosnowskiego i Płaskowickiej-bis, połączenia dzielnicy Ursynów z dzielnicą Wilanów. Po wielu perturbacjach drogowcy dostali wreszcie pozwolenie na wybudowanie tego kilometrowego odcinka ulicy.

    Oś Królewską w Wilanowie dzieli od ul. Ciszewskiego zaledwie tysiąc metrów w linii prostej. Od lat 80. ubiegłego wieku urbaniści planowali więc połączenie obu ulic po Skarpie Warszawskiej. Dziś po wielu perturbacjach jest coraz bliżej do spełnienia się marzeń wielu kierowców - budowa Ciszewskiego bis ma pozwolenie na budowę.

    - Budowa może się rozpocząć w przyszłym roku. W listopadzie poprosiłem prezydenta Trzaskowskiego o przyspieszenie finansowania tej inwestycji, radni zatwierdzili ten pomysł w grudniu na sesji budżetowej - mówi burmistrz Robert Kempa.

    W budżecie miasta zarezerwowano na tę inwestycję 80 mln złotych. Ale choć pieniędzy nie brakowało, to urzędnicze procedury szły jak po grudzie. Najpierw trzeba było odkupić od właściciela jedną z niezbędnych działek pod budowę ulicy. Negocjacje zakończyły się sukcesem dopiero wówczas, gdy zabrał się za to burmistrz Kempa.

    Skargi i błąd SKO

    W 2017 roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przygotował projekt, a w kolejnym roku uzyskał decyzję środowiskową. Określa ona m.in. to czy droga będzie uciążliwa dla okolicznych mieszkańców i środowiska naturalnego. Trasa wytyczona została na cennej przyrodniczo Skarpie Warszawskiej, w sąsiedztwie obszaru Natura 2000.

    Decyzję środowiskową zaskarżyli mieszkańcy sąsiadujący z przyszłą trasą m.in. ze względu na obawy o nadmierny hałas. Samorządowe Kolegium Odwoławcze co prawda odrzuciło te skargi, ale popełniło błąd proceduralny i samo musiało zwrócić się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego o... uchylenie własnej decyzji. Proceduralny galimatias trwał blisko rok.

    Dołożył się do niego w końcówce ubiegłego roku burmistrz Wilanowa, który przy ul. Oś Królewska buduje nową szkołę. Okazało się, że projekt nowej placówki koliduje z projektem ul. Ciszewskiego-bis. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych musiał ustąpić dzielnicowej inwestycji, poprawić swoją dokumentację i ponownie oddać ją do zatwierdzenia.

    - Czekamy na zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Spodziewamy się jego wydania w czerwcu - mówiła nam w maju Małgorzata Gajewska ze ZMID.

    Rozpoczęcie budowy w 2021 roku?

    Pozwolenie już jest i otwiera drogę do ogłoszenia przetargu i rozpoczęcia budowy. ZMiD chce go ogłosić w najbliższych miesiącach, a umowę podpisać w końcówce tego roku. Jeśli wszystko by się powiodło, buldożery mogłyby wjechać na plac budowy wiosną 2021 roku, a kierowcy pojechaliby z Ursynowa na Wilanów przedłużoną ul. Ciszewskiego w 2022-2023 roku.

    Na odcinku od ul. Kiedacza do al. Rzeczypospolitej do wybudowania jest 1,4 km ulicy. Projekt zakłada jedną jezdnię o szerokości 7 metrów z dwoma pasami ruchu, ścieżkę rowerową, chodniki, odwodnienie oraz oświetlenie.

    W maju ursynowski radny Antoni Pomianowski rzucił pomysł, by - z powodu przeciągających się procedur - zrezygnować z udowy przedłużenia Ciszewskiego-bis, a pieniądze przeznaczyć na Park nad POW lub wykupienie gruntów od prywatnych właścicieli na tzw. psiej górce pomiędzy ul. Rosoła, Gandhi i Szolca-Rogozińskiego, gdzie powstał park Polskich Wynalazców.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 80

    • 46
      BARDZO PRZYDATNY
    • 5
      ZASKOCZONY
    • 7
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 15
      WKURZONY
    • 6
      BRAK SŁÓW

    28Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~zdrowy rozsądek 28 18 dni temu

      Proponuje zabetonować każdy obszar zielony na Ursynowie i tam gdzie się da zrobić drogę, pod każdym blokiem, żeby było sprawiedliwie. Wytnijmy wszystkie drzewa i uduśmy się we własnym smrodzie. Chorujmy, szybciej umierajmy, dajmy dzieciom lepsze życie. Czy wygoda nie przesłania ludziom zdrowego rozsądku? Proponuje jechać do Mikoszewa i zobaczyć ujście Wisły do Zatoki Gdańskiej a dla leniwych obejrzeć bajkę Wall-e.

      Edytowany: 18 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~denzel 27 29 dni temuocena: 25% 

      I kolejna ingerencja w Rezerwat przyrody Skarpa Ursynowska, zabetonujmy całą skarpę i zróbmy tam autostradę ... po co ta ulica skoro będzie przejazd Wilanów - Ursynów przy obwodnicy.

      Edytowany: 29 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 26 28 dni temuocena: 100% 

      masz jakieś wielkopańskie potrzeby. Po co ci autostrada na skarpie, skoro będziesz ja miał na obwodnicy?

      Edytowany: 28 dni temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Guru91 25 29 dni temuocena: 75% 

      Ta droga jest planowana od 30 lat. Wilanów będzie mógł w końcu korzystać z usług na Ursynowie i z metra. Autobus można puścić. Ktokolwiek protestuje nie rozumie chyba potrzeb miasta.

      Edytowany: 29 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tom 24 29 dni temuocena: 40% 

      To będzie katastrofa dla Wilanowa znów zabetonują kawał terenu biologicznie czynnego który chłodnie wody opadowe. Podczas nasilających się burz Potok Służewiecki nie da rady odprowadzić wód opadowych jeszcze z Ciszewskiego Bis to wszystko spowoduje zalanie obszaru Mokotowa do Al. Wilanowskiej i Wilanowa do Rzeczpospolitej jak nie dalej. Ciekawe kto odpowie za ten stan podczas powodzi.

      Edytowany: 29 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 23 28 dni temuocena: 75% 

      ojoj, wytyczenie przedłużenia Ciszewskiego spowoduje zalanie Mokotowa i Wilanowa??? I pewnie Wisła wyleje. czyżby istniał tajny plan spuszczania deszczówki z Ursynowa na Wilanów Ciszewskiego? A, to po to budują tą ulicę. Teraz wszystko jasne.

      Edytowany: 28 dni temu

      oceń komentarz 6 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ryszard32 22 miesiąc temuocena: 91% 

      To najlepsze połączenie Ursynowa z Wilanowem. Ulica powinna powstać już ze 20 lat temu. Plany były. Deweloper budujący osiedle obok na skarpie doskonale wiedział o przyszłej Ciszewskiego, mieszkańcy też, ale liczyli na udane protesty kosztem innych (ludzie przy KEN czy Wąwozowej też przecież mieszkają).

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Hophop 21 29 dni temuocena: 56% 

      Powinno. Ale niestety bedzie tylko po jednym pasie, a standardem w tak duzym miescie powinny byc po minimum dwa pasy w kazda strone. Ale fakt, lepsze to niz nic. Teraz czas na ogloszenie decyzji o przedluzeniu belgradzkiej do pileckiego.

      Edytowany: 29 dni temu

      oceń komentarz 5 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 20 29 dni temuocena: 33% 

      Hophop, nie pisz bredni. Droga będzie miała po dwa pasy ruchu.

      Edytowany: 29 dni temu

      oceń komentarz 1 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Pomianowski 19 29 dni temu

      ~Boom to nieprawda, proszę sobie przeczytać szczegółową koncepcję planowanej inwestycji, Ciszewskiego-bis ma mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

      Edytowany: 29 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Krzysztof 18 miesiąc temuocena: 84% 

      Oczyma wyobraźni widzę, jak Pan radny Pomianowski staje na głowie i robi wszystko, by nie doszło do realizaji tej inwestycji. Jak kładzie się przed koparkami i wciskając dłonie w ziemię krzyczy: nie, nie, nie. Nie dam ani centymetra, bo obiecałem, że ta droga (choć konieczna i planowana zanim powstało "osiedle słowików") nigdy nie powstanie. Pan radny (a idę o zakład) uruchomi rzekomych obrońców przyrody, klimatu i ludzi, którzy napiszą opinie przeciw powstaniu tej ulicy. Zasługi Pana radnego, dostrzeżone zostaną w ratuszu Pana Rafała Trzaskowskiego i inwestycja zostanie wstrzymana pod banalnym pretekstem. Więc poczekamy i zobaczymy czy znów w Warszawie zwycięży kasta.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Pomianowski 17 29 dni temuocena: 0% 

      Gratuluję bujnej wyobraźni ;) Słuszna uwaga że droga była planowana od dawna - bo właśnie wtedy była potrzebna!

      Edytowany: 29 dni temu

      oceń komentarz 0 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pepe 16 28 dni temuocena: 11% 

      Panie Radny, da się jeszcze zablokować budowę tej drogi? Po do kolejny przejazd? po co niszczenie rezerwatu?

      Edytowany: 28 dni temu

      oceń komentarz 1 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 15 28 dni temuocena: 86% 

      @Pomianowski - Może i bujna wyobraźnia u Krzyśka, ale jak się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Czemu tylko mentalnie chce pan blokować inwestycję? Chłopaki w puszczy do drzew się przykuwają, to i pan mógłby dać przykład jak blokować inwestycje. Śmiało!

      Edytowany: 28 dni temu

      oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Krzysztof 14 28 dni temuocena: 86% 

      Szanowny Panie radny Pomianowski. Pańska postawa niezbicie dowodzi, że tam gdzie ma Pan osobisty interes, to Pana zaangażowanie jest imponujące. Pisze Pan:... TO WTEDY BYŁA POTRZEBNA.... Pan kpi ? Czy rznie przysłowiowego głupa ? Powiem Panu tak: Dla mieszkańców Ursynowa, powinien Pan zrzec się mandatu radnego - bo hamulcowy dla tej inwestycji nam jest niepotrzebny !

      Edytowany: 28 dni temu

      oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 13 miesiąc temuocena: 93% 

      Może w końcu nie będzie zakorkowanego Rosoła i KEN, może w końcu samochody nie będą przeciskać się lokalnymi objazdami żeby uniknąć korków, może w końcu mieszkańcy lokalnych/polnych dróg nie będą musieli walczyć z szukającym ujścia z dzielnicy ruchem tranzytowym. Może będzie mniej smogu. Może. Ta droga miała być gotowa zanim nasi drodzy włodarze otworzyli ściek komunikacyjny (dla naszego dobra) z Konstancina i Piaseczna. Uwierzę jak zobaczę.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 12 miesiąc temuocena: 88% 

      Może w końcu jadąc do Wilanowa lub na Sadybę nie trzeba będzie przepychać się przez Dolinę Służewiecką.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 21 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Z Ursynowa 11 miesiąc temuocena: 26% 

      Zapytam wprost: po jaką cholerę te kolejne tysiące samochodów z innych dzielnic? Mało jest problemów z autami osób, które na codziennie rano blokują samochodami każde wolne miejsce (chodniki, ulice) na Ursynowie, bo tu przesiadają się do metra? Mało?

      Edytowany: 18 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 37 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 10 miesiąc temuocena: 83% 

      A po co ty jeździsz do innych dzielnic? No chyba, ze nie ruszasz się z Ursynowa. Daj ludziom żyć człowieku.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 29 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Hophop 9 29 dni temuocena: 88% 

      Po jaka cholere te auta z ursynowa w innych dzielnicach?

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Legionista 8 miesiąc temuocena: 93% 

      Wybudowanie 1,4km odcinka 2x2 trwa 2 lata. W Chinach w czasach Covid zbudowali by to w... 2 miesiące

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 7 miesiąc temuocena: 80% 

      Niestety, ale uzyskanie pozwoleń i uzgodnień trwa dłużej niż sama budowa. I to jest niestety chore.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 8 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Legionista 6 miesiąc temuocena: 100% 

      ale zobacz, mają już PnB i dalej to wszystko trwa. Projektowanie drogi ok 7-9 m plus budowa kilkanaście miesięcy + okresy zimowe...i tak się u nas buduje krótki odcineczek drogi

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 5 miesiąc temuocena: 100% 

      Ja tam w artykule widzę 4 lata od projektu do podpisania umowy. Ale założony czas budowy to kpina.

      Edytowany: 29 dni temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianka 4 miesiąc temuocena: 53% 

      Kolejna informacja pod publiczkę. Naiwni wyborcy dadza się zwabić. 5 lat temu w artykule z czerwca 2015r. na tym portalu pisali: "Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na zaprojektowanie przedłużenia ul. Ciszewskiego. Na razie jednak nie wiadomo kiedy powstanie połączenie Ursynowa z Wilanowem. W planach miasta wciąż widnieje rok 2023". Tempo zawrotne! Burmistrz prosił o przyspieszenie inwestycji, a jeszcze nie dawno portal pisał,że w ogole moze nie dojść do budowy z braku pieniędzy. Coś mi się tu nie zgadza.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • REDAKCJA 3 miesiąc temuocena: 45% 

      Ursynowianka, nigdy nie pisaliśmy, że może nie dojść do budowy z powodu braku pieniędzy. Bo w planie finansowym miasta te pieniądze są od kilku lat. Coś Ci się pomyliło.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 10 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~leon 2 miesiąc temuocena: 21% 

      Masakra, mam nadzieję, że pech prześladujący Ciszewskiego bis będzie trwał i do wybudowania tej drogi nigdy nie dojdzie.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 63 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Minus 1 miesiąc temuocena: 67% 

      Minus minus minus

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3656 sekundy
    REKLAMAA2-SanGiovanni—01-08—-31-08-2020