
Wizualizacja przedłużenia ul. Ciszewskiego bis (ZMiD`)
W przyszłym roku może ruszyć budowa Ciszewskiego-bis - trzeciego, po ul. Rosnowskiego i Płaskowickiej-bis, połączenia dzielnicy Ursynów z dzielnicą Wilanów. Po wielu perturbacjach drogowcy dostali wreszcie pozwolenie na wybudowanie tego kilometrowego odcinka ulicy.
Oś Królewską w Wilanowie dzieli od ul. Ciszewskiego zaledwie tysiąc metrów w linii prostej. Od lat 80. ubiegłego wieku urbaniści planowali więc połączenie obu ulic po Skarpie Warszawskiej. Dziś po wielu perturbacjach jest coraz bliżej do spełnienia się marzeń wielu kierowców - budowa Ciszewskiego bis ma pozwolenie na budowę.
- Budowa może się rozpocząć w przyszłym roku. W listopadzie poprosiłem prezydenta Trzaskowskiego o przyspieszenie finansowania tej inwestycji, radni zatwierdzili ten pomysł w grudniu na sesji budżetowej - mówi burmistrz Robert Kempa.
W budżecie miasta zarezerwowano na tę inwestycję 80 mln złotych. Ale choć pieniędzy nie brakowało, to urzędnicze procedury szły jak po grudzie. Najpierw trzeba było odkupić od właściciela jedną z niezbędnych działek pod budowę ulicy. Negocjacje zakończyły się sukcesem dopiero wówczas, gdy zabrał się za to burmistrz Kempa.
Skargi i błąd SKO
W 2017 roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przygotował projekt, a w kolejnym roku uzyskał decyzję środowiskową. Określa ona m.in. to czy droga będzie uciążliwa dla okolicznych mieszkańców i środowiska naturalnego. Trasa wytyczona została na cennej przyrodniczo Skarpie Warszawskiej, w sąsiedztwie obszaru Natura 2000.
Decyzję środowiskową zaskarżyli mieszkańcy sąsiadujący z przyszłą trasą m.in. ze względu na obawy o nadmierny hałas. Samorządowe Kolegium Odwoławcze co prawda odrzuciło te skargi, ale popełniło błąd proceduralny i samo musiało zwrócić się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego o... uchylenie własnej decyzji. Proceduralny galimatias trwał blisko rok.
Dołożył się do niego w końcówce ubiegłego roku burmistrz Wilanowa, który przy ul. Oś Królewska buduje nową szkołę. Okazało się, że projekt nowej placówki koliduje z projektem ul. Ciszewskiego-bis. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych musiał ustąpić dzielnicowej inwestycji, poprawić swoją dokumentację i ponownie oddać ją do zatwierdzenia.
- Czekamy na zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Spodziewamy się jego wydania w czerwcu - mówiła nam w maju Małgorzata Gajewska ze ZMID.
Rozpoczęcie budowy w 2021 roku?
Pozwolenie już jest i otwiera drogę do ogłoszenia przetargu i rozpoczęcia budowy. ZMiD chce go ogłosić w najbliższych miesiącach, a umowę podpisać w końcówce tego roku. Jeśli wszystko by się powiodło, buldożery mogłyby wjechać na plac budowy wiosną 2021 roku, a kierowcy pojechaliby z Ursynowa na Wilanów przedłużoną ul. Ciszewskiego w 2022-2023 roku.
Na odcinku od ul. Kiedacza do al. Rzeczypospolitej do wybudowania jest 1,4 km ulicy. Projekt zakłada jedną jezdnię o szerokości 7 metrów z dwoma pasami ruchu, ścieżkę rowerową, chodniki, odwodnienie oraz oświetlenie.
W maju ursynowski radny Antoni Pomianowski rzucił pomysł, by - z powodu przeciągających się procedur - zrezygnować z udowy przedłużenia Ciszewskiego-bis, a pieniądze przeznaczyć na Park nad POW lub wykupienie gruntów od prywatnych właścicieli na tzw. psiej górce pomiędzy ul. Rosoła, Gandhi i Szolca-Rogozińskiego, gdzie powstał park Polskich Wynalazców.
29Komentarze
Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.
Proponuje zabetonować każdy obszar zielony na Ursynowie i tam gdzie się da zrobić drogę, pod każdym blokiem, żeby było sprawiedliwie. Wytnijmy wszystkie drzewa i uduśmy się we własnym smrodzie. Chorujmy, szybciej umierajmy, dajmy dzieciom lepsze życie. Czy wygoda nie przesłania ludziom zdrowego rozsądku? Proponuje jechać do Mikoszewa i zobaczyć ujście Wisły do Zatoki Gdańskiej a dla leniwych obejrzeć bajkę Wall-e.
Edytowany: ponad rok temu
I kolejna ingerencja w Rezerwat przyrody Skarpa Ursynowska, zabetonujmy całą skarpę i zróbmy tam autostradę ... po co ta ulica skoro będzie przejazd Wilanów - Ursynów przy obwodnicy.
Edytowany: ponad rok temu
masz jakieś wielkopańskie potrzeby. Po co ci autostrada na skarpie, skoro będziesz ja miał na obwodnicy?
Edytowany: ponad rok temu
Na wieś trzeba Słoiki i wtedy bedzie dobrze. Zieluno tam i do krów bliżej...
Edytowany: ponad rok temu
Ta droga jest planowana od 30 lat. Wilanów będzie mógł w końcu korzystać z usług na Ursynowie i z metra. Autobus można puścić. Ktokolwiek protestuje nie rozumie chyba potrzeb miasta.
Edytowany: ponad rok temu
To będzie katastrofa dla Wilanowa znów zabetonują kawał terenu biologicznie czynnego który chłodnie wody opadowe. Podczas nasilających się burz Potok Służewiecki nie da rady odprowadzić wód opadowych jeszcze z Ciszewskiego Bis to wszystko spowoduje zalanie obszaru Mokotowa do Al. Wilanowskiej i Wilanowa do Rzeczpospolitej jak nie dalej. Ciekawe kto odpowie za ten stan podczas powodzi.
Edytowany: ponad rok temu
ojoj, wytyczenie przedłużenia Ciszewskiego spowoduje zalanie Mokotowa i Wilanowa??? I pewnie Wisła wyleje. czyżby istniał tajny plan spuszczania deszczówki z Ursynowa na Wilanów Ciszewskiego? A, to po to budują tą ulicę. Teraz wszystko jasne.
Edytowany: ponad rok temu
To najlepsze połączenie Ursynowa z Wilanowem. Ulica powinna powstać już ze 20 lat temu. Plany były. Deweloper budujący osiedle obok na skarpie doskonale wiedział o przyszłej Ciszewskiego, mieszkańcy też, ale liczyli na udane protesty kosztem innych (ludzie przy KEN czy Wąwozowej też przecież mieszkają).
Edytowany: ponad rok temu
Powinno. Ale niestety bedzie tylko po jednym pasie, a standardem w tak duzym miescie powinny byc po minimum dwa pasy w kazda strone. Ale fakt, lepsze to niz nic. Teraz czas na ogloszenie decyzji o przedluzeniu belgradzkiej do pileckiego.
Edytowany: ponad rok temu
Hophop, nie pisz bredni. Droga będzie miała po dwa pasy ruchu.
Edytowany: ponad rok temu
~Boom to nieprawda, proszę sobie przeczytać szczegółową koncepcję planowanej inwestycji, Ciszewskiego-bis ma mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę.
Edytowany: ponad rok temu
Oczyma wyobraźni widzę, jak Pan radny Pomianowski staje na głowie i robi wszystko, by nie doszło do realizaji tej inwestycji. Jak kładzie się przed koparkami i wciskając dłonie w ziemię krzyczy: nie, nie, nie. Nie dam ani centymetra, bo obiecałem, że ta droga (choć konieczna i planowana zanim powstało "osiedle słowików") nigdy nie powstanie. Pan radny (a idę o zakład) uruchomi rzekomych obrońców przyrody, klimatu i ludzi, którzy napiszą opinie przeciw powstaniu tej ulicy. Zasługi Pana radnego, dostrzeżone zostaną w ratuszu Pana Rafała Trzaskowskiego i inwestycja zostanie wstrzymana pod banalnym pretekstem. Więc poczekamy i zobaczymy czy znów w Warszawie zwycięży kasta.
Edytowany: ponad rok temu
Gratuluję bujnej wyobraźni ;) Słuszna uwaga że droga była planowana od dawna - bo właśnie wtedy była potrzebna!
Edytowany: ponad rok temu
Panie Radny, da się jeszcze zablokować budowę tej drogi? Po do kolejny przejazd? po co niszczenie rezerwatu?
Edytowany: ponad rok temu
@Pomianowski - Może i bujna wyobraźnia u Krzyśka, ale jak się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Czemu tylko mentalnie chce pan blokować inwestycję? Chłopaki w puszczy do drzew się przykuwają, to i pan mógłby dać przykład jak blokować inwestycje. Śmiało!
Edytowany: ponad rok temu
Szanowny Panie radny Pomianowski. Pańska postawa niezbicie dowodzi, że tam gdzie ma Pan osobisty interes, to Pana zaangażowanie jest imponujące. Pisze Pan:... TO WTEDY BYŁA POTRZEBNA.... Pan kpi ? Czy rznie przysłowiowego głupa ? Powiem Panu tak: Dla mieszkańców Ursynowa, powinien Pan zrzec się mandatu radnego - bo hamulcowy dla tej inwestycji nam jest niepotrzebny !
Edytowany: ponad rok temu
Może w końcu nie będzie zakorkowanego Rosoła i KEN, może w końcu samochody nie będą przeciskać się lokalnymi objazdami żeby uniknąć korków, może w końcu mieszkańcy lokalnych/polnych dróg nie będą musieli walczyć z szukającym ujścia z dzielnicy ruchem tranzytowym. Może będzie mniej smogu. Może. Ta droga miała być gotowa zanim nasi drodzy włodarze otworzyli ściek komunikacyjny (dla naszego dobra) z Konstancina i Piaseczna. Uwierzę jak zobaczę.
Edytowany: ponad rok temu
Może w końcu jadąc do Wilanowa lub na Sadybę nie trzeba będzie przepychać się przez Dolinę Służewiecką.
Edytowany: ponad rok temu
Zapytam wprost: po jaką cholerę te kolejne tysiące samochodów z innych dzielnic? Mało jest problemów z autami osób, które na codziennie rano blokują samochodami każde wolne miejsce (chodniki, ulice) na Ursynowie, bo tu przesiadają się do metra? Mało?
Edytowany: ponad rok temu
A po co ty jeździsz do innych dzielnic? No chyba, ze nie ruszasz się z Ursynowa. Daj ludziom żyć człowieku.
Edytowany: ponad rok temu
Po jaka cholere te auta z ursynowa w innych dzielnicach?
Edytowany: ponad rok temu
Wybudowanie 1,4km odcinka 2x2 trwa 2 lata. W Chinach w czasach Covid zbudowali by to w... 2 miesiące
Edytowany: ponad rok temu
Niestety, ale uzyskanie pozwoleń i uzgodnień trwa dłużej niż sama budowa. I to jest niestety chore.
Edytowany: ponad rok temu
ale zobacz, mają już PnB i dalej to wszystko trwa. Projektowanie drogi ok 7-9 m plus budowa kilkanaście miesięcy + okresy zimowe...i tak się u nas buduje krótki odcineczek drogi
Edytowany: ponad rok temu
Ja tam w artykule widzę 4 lata od projektu do podpisania umowy. Ale założony czas budowy to kpina.
Edytowany: ponad rok temu
Kolejna informacja pod publiczkę. Naiwni wyborcy dadza się zwabić. 5 lat temu w artykule z czerwca 2015r. na tym portalu pisali: "Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na zaprojektowanie przedłużenia ul. Ciszewskiego. Na razie jednak nie wiadomo kiedy powstanie połączenie Ursynowa z Wilanowem. W planach miasta wciąż widnieje rok 2023". Tempo zawrotne! Burmistrz prosił o przyspieszenie inwestycji, a jeszcze nie dawno portal pisał,że w ogole moze nie dojść do budowy z braku pieniędzy. Coś mi się tu nie zgadza.
Edytowany: ponad rok temu
Ursynowianka, nigdy nie pisaliśmy, że może nie dojść do budowy z powodu braku pieniędzy. Bo w planie finansowym miasta te pieniądze są od kilku lat. Coś Ci się pomyliło.
Edytowany: ponad rok temu
Masakra, mam nadzieję, że pech prześladujący Ciszewskiego bis będzie trwał i do wybudowania tej drogi nigdy nie dojdzie.
Edytowany: ponad rok temu
Minus minus minus
Edytowany: ponad rok temu