Zamknij

Budowa Ciszewskiego-bis znów w tarapatach. Wojewoda unieważnił pozwolenie

12:20, 27.01.2021 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 17:52, 27.01.2021
Skomentuj ZMiD ZMiD

Znów czarne chmury nad łącznikiem Ursynowa i Wilanowa. Za kilka dni miał zostać rozstrzygnięty przetarg na budowę Ciszewskiego bis, ale właśnie wojewoda uchylił zezwolenie na tę inwestycję.

Tuż przed końcem roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na budowę nowego 1,4 kilometrowego połączenia między dzielnicami. Chodzi o przedłużenie ulicy Ciszewskiego przez skarpę ursynowską aż do alei Rzeczypospolitej. Nową drogą kierowcy mieli pojechać za dwa lata. W grudniu radni wywalczyli, aby inwestycja pozostała w odchudzonym budżecie stolicy, choć władze miasta poważnie zastanawiały się czy nie znów nie przesunąć inwestycji. 

Znów, bo początkowo ulica miała powstać w latach 2018-2019. Na przeszkodzie stanęły perturbacje z uzyskaniem decyzji środowiskowej i pozwolenia na budowę. Sąsiedzi inwestycji oraz ekolodzy odwołowyali się do sądów. Zezwolenie uzyskano dopiero na pocztku lipca zeszłego roku. Wydawało się, że nic już nie przeszkodzi budowie i że wystarczy tylko wybrać wykonawcę.

Nic bardziej mylnego. W piątek ZMiD miał otwierać koperty z ofertami na wykonawcę łącznika, dziś do urzędu dzielnicy Wilanów dotarła informacja, że wojewoda mazowiecki uchylił pozwolenie na budowę. Poinformował o tym burmistrz dzielnicy Ludwik Rakowski. Wg jego informacji wojewoda unieważnił dokument ze względu na to, że decyzja środowiskowa znów stała się nieprawomocna. 

Jak do tego doszło? W 2019 roku Samorządowe Kolegium Odwoławcze odrzuciło skargi wspólnoty "Wzgórze Słowików" - sąsiadów inwestycji, odgrażających się, że ją zablokują. SKO popełniło jednak błąd proceduralny - "zapomniało" o rozpatrzeniu jednej z tak samo brzmiących jak pozostałe skargi - i samo musiało zwrócić się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego o... uchylenie własnej decyzji.

- SKO przeoczyło jedną skargę. Rozpatrzyło tylko dwie, a do trzeciej się nie odniosło, choć była podobna. WSA uchyliło więc decyzję i skierowało ją do ponownego rozpatrzenia przez SKO. Teraz czekamy na ponowną decyzję Kolegium - tłumaczyła nam wówczas Małgorzata Gajewska, rzecznik prasowy Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

WSA wyprostowało ten galimatias, ale przy okazji wytknęło urzędnikom z Wilanowa, że w decyzji środowiskowej przedstawiło nie trzy, ale tylko dwa warianty przebiegu trasy przez Skarpę Warszawską - teren szczególnie chroniony. Decyzja znów stała się nieostateczna, bo SKO zaskarżyło wyrok WSA do Naczelnego Sądu Administracyjnego. To właśnie na ten powód powołuje się wojewoda.

- Wojewoda wszedł w buty sądu. Decyzja środowiskowa jest w obrocie prawnym i można wydać zgodę. Czy wojewoda Radziwiłł jest Naczelnym Sądem Administracyjnym? Dla mnie to decyzja mająca na celu wykazanie, że w stolicy nie ma inwestycji - komentuje Robert Kempa, burmistrz Ursynowa.

Biuro wojewody twierdzi z kolei, że decyzji środowiskowej decyzją sądu "nie ma w obrocie prawnym", a co za tym idzie również pozwolenie nie może zostać utrzymane.

- Niedopuszczalne jest, aby decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej funkcjonowała w obrocie prawnym i była realizowana, w sytuacji, gdy decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, w oparciu o którą Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy wydał decyzję, nie jest ostateczna. Należy podkreślić, że obszar, na którym planowana jest inwestycja objęty jest formą ochrony przyrody i otuliny formy ochrony przyrody, tj. otuliny rezerwatu przyrody Skarpa Ursynowska i Warszawskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu i nie można dopuścić wątpliwości prawnych w zakresie decyzji środowiskowej - odpowiada nam Ewa Filipowicz, rzecznik prasowy wojewody.

Wojewoda wypomniał też stołecznym urzędnikom błędy w dokumentach, np. niepodpisanie załącznikówprzez upoważnioną osobę, rozbieżności pomiędzy decyzją a treścią wniosku dotyczącego przejmowanych działek pod budowę, brak określenia terminów wydania takich terenów.

ZMiD przyznał już, że przetarg na Ciszewskiego-bis się przesunie. Instytucja miejska czeka na komplet dokumentów od wojewody i podejmie decyzje co dalej. Pewne jest natomiast, że nie uda się dotrzymać zakładanego terminu budowy ulicy. 

[ZT]16546[/ZT]

[ZT]19347[/ZT]

[ZT]16275[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(53)

elieli

48 47

I bardzo dobrze! Stop niszczeniu rezerwatu przyrody Skarpa Ursynowska! 13:05, 27.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DostepDostep

32 38

Stopować to se możesz swoją sraczkę. Stop typom ktorzy kupuja mieszkania w lokalizacji gdzie od zawsze wiadomo, ze miala byc droga a potem piłują japy, ze chca miec cisze. 13:15, 27.01.2021


Swój NickSwój Nick

24 18

~Dostep - Jak ktoś chce mieć ciszę to może sobie wymienić okna na solidne, 'dźwiękoszczelne'.
Swoją drogą niezła telenowela z tym przedłużeniem, trwa raptem 40 lat. Ciekawe ile jeszcze potrwa :D 13:43, 27.01.2021


reo

Stanisław Stanisław

35 40

Czekamy na to drogę, będziemy walczyć o tą drogę! 13:15, 27.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PolPol

38 36

Nie chcemy tej drogi, będziemy walczyć przeciwko tej drodze! 13:51, 27.01.2021


Prawdziwy_patriotaPrawdziwy_patriota

6 19

@Pol vel @eli Stosuj Pan jeden nick. Pan nie Ojciec, Syn i Matka w jednej osobie. 15:26, 27.01.2021


Po co kolejne tysiącPo co kolejne tysiąc

40 32

I dobrze się stało. Ursynów codziennie jest zastawiany tysiącami samochodów z innych dzielnic (przesiadkowicze do Metra), którym nie chce się nawet korzystać z parkingu P&R wybudowanym na Stokłosach. A teraz jeszcze kolejne tysiące aut z Wilanowa i okolic miałby zalać naszą dzielnicę? Po co? 13:47, 27.01.2021

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

jac.jac.

25 25

Przecież i tak jeżdżą, tylko przez cały Ursynów (via Rosnowskiego). A tak przejadą tylko przez połowę. To była dobra inwestycja. A oburzać to się należało na pierwszą przelotkę. 14:05, 27.01.2021


DostepDostep

24 28

Po jajco. A jak Ursynow zastawia inne dzielnice to jest ok.?
I eee tam tysiące. Dziesiątki tysięcy., setki, miliooony od razu, co sie bedziesz ograniczał (a) (o).
Tak jak Jac napisal. I tak tu wjadą. Tylko ci zamiast sie pchac przez caly ursynów, przejadą tylko jego fragmentem. Droga bardzo potrzebna i oczekiwana, dawać ją kuurła. 14:28, 27.01.2021


Prosta logikaProsta logika

25 11

do Dostep: Ursynów zastawiają samochodami ci mieszkańcy innych dzielnic, którzy przesiadają się tu z samochodu do metra. Jeśli mieszkaniec Ursynowa chce jechać metrem, to po prostu wsiada do metra koło domu i NIE ZASTAWIA SWOIM AUTEM INNYCH DZIELNIC. Czy tak trudno zrozumieć tą różnicę? 15:15, 27.01.2021


Prawdziwy_patriotaPrawdziwy_patriota

12 22

Zaraz zaraz, drogi są by po nich jeździć, czemu mieli by tutaj stawać dla samego stawania? Rozumiem, że jest Pan zwolennikiem wydawania pozwoleń na przemieszczanie się pomiędzy dzielnicami. Brzmi Pan jakby się urodził na Ursynowie i ani razu w życiu się z niego nie ruszał... czyli przepraszam, że powiem to wprost ale brzmisz Pan jak świr. 15:15, 27.01.2021


Prawdziwy_patriotaPrawdziwy_patriota

8 17

@braklogiki Panie zdecyduj się na jeden nick i go stosuj. Pan kiedykolwiek był na Wilanowie? Albo korzystasz z bezpośredniego połączenia autobusowego do centrum albo autobusem jedziesz stację Służew lub Wilanów. Po co ktoś miałby nadrabiać drogi by jechać na Stokłosy/Imielin? Przepraszam ale Pan brzmi jak świr. 15:24, 27.01.2021


nick_zniknick_znik

2 3

a skąd te dane o "tysiącach samochodów"?
takiej demagogi ja pod tym artykułem to ja dawno nie widziałem.. jedni za drudzy przeciw argumenty wszystkich w większości z dupy..
09:11, 29.01.2021


Zasad trzeba przestrZasad trzeba przestr

32 17

Artykuł jest nieprecyzyjny i pomija kluczowe fakty. Pozwolenie na budowę zostało wydane na przełomie czerwca/lipca 2019 na kilka dni przed tym jak sąd unieważnił decyzję środowiskową. Widać komuś bardzo się śpieszyło czy zależało by Wilanów mógł przyjechać do metra, podrzucić więcej dzieci do ursynowskich przedszkoli lub zrobić zakupy w Leclercu.
Może burmistrz Ursynowa chce być burmistrzem Wilanowa w następnej kadencji?

Wojewoda miał mocne powody by pozwolenie na budowę unieważnić. Decyzja środowiskowa była źle przygotowana - inwestor nie spełnił wymogów do realizacji takiej inwestycji. 14:13, 27.01.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZdrajcaRadziwillZdrajcaRadziwill

25 16

Jedyny mocny powód wojewody to chęć uwalenia inwestycji Trzaskowskiego. Już Radziwiłłowie pokazali jak szanują Rzeczypospolitą. Pewien klasyk to pisał :) 14:24, 27.01.2021


Zły_porucznikZły_porucznik

32 22

No cóż, choć mieszkam na Ursynowie, korzystam też z tego, co jest na Mokotowie i w Śródmieściu, ba czasem zawitam także we Włochach i na Bemowie, zajadę na Bielany i skoczę na Pragę. Rozumiem, że nie jestem tam mile widziany, tak jak mieszkańcy Wilanowa na Ursynowie? A ursynowiakom wolno zajrzeć czasem do królewskiego pałacu? Miasto jest JEDNO. Komunikacja między dzielnicami musi być sprawna. Inaczej z miasta robi się zbiór wsi i miasteczek. A tego w Warszawie nie chcę, ponieważ jedyny przepis na współczesną Warszawę to metropolia. Taką ma funkcję i tak musi być zbudowana. Ciszewskiego jest potrzeba na zaraz. Uwalenie tej drogi to wielka szkoda. 14:41, 27.01.2021


konstytucjakonstytucja

7 3

To teraz dobro powraca. Hanka tez uwalała tą inwestycje na wszelkie możliwe sposoby. 15:22, 28.01.2021


Kreta GrubergKreta Gruberg

18 15

Widziałem żuczka lenarczka jak turlał gówno jeszcze sprzed lodowca po tej skarpie w doł! STOP BEZPRAWNYM DROGOM W ŚRODKU MIASTA< TYLKO ZUKI MAJA TECZOWA KREW KTORA BEDZIEMY CHRONiC! 14:22, 27.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kreta GrubergKreta Gruberg

7 11

Widać, że Twoje uciemieżone teczowe ego dostało się do klawiatury, ale i tak Cie kocham, kiedys znajdziesz drogę ;) może spróbuj od opanowania złości, a pózniej zapanuj nad swoim popędem seksulanym? jestem terapeuta, taki pro tip! 16:15, 27.01.2021


***** ******** ***

22 30

***** *** 14:46, 27.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ale jaja Ale jajaAle jaja Ale jaja

32 28

kiedyś niepiśmienni podpisywali się krzyżykami , a teraz gwiazdkami , postęp ! 14:56, 27.01.2021


Po tu co kolejne tysPo tu co kolejne tys

48 42

I dobrze się stało. Ursynów codziennie jest zastawiany tysiącami samochodów z innych dzielnic (przesiadkowicze do Metra), którym nie chce się nawet korzystać z parkingu P&R wybudowanym na Stokłosach. A teraz jeszcze kolejne tysiące aut z Wilanowa i okolic miałby zalać naszą dzielnicę? Po co? 15:16, 27.01.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

polpol

20 26

Rozumiem hipokryto ,że ty i twoja rodzina nie jeździcie swoimi autami po np.Mokotowie, Centrum ,Żoliborzu ,Wilanowiei innych dzielnicach ,aby zaparkować i dojść do jakiegokolwiek punktu.
Ech...........nienawistna patologia 20:59, 27.01.2021


Proszę mnie nie obraProszę mnie nie obra

13 18

do pol: Proszę mnie nie obrażać! Jeżdżę wyłącznie komunikacją miejską i rowerem, chodzę pieszo. Nie zatruwam powietrza w Warszawie i nie zastawiam miasta złomem. 09:37, 28.01.2021


BoomBoom

21 9

Komunikacja miejska też truje 09:53, 28.01.2021


DostepDostep

0 0

Akurat najbardziej nas truje wysiadywanie ekoswirow godzinamu przed komputerem i wypisywanie tych ich pierdololo. A jak sie auta w miescie nie podobają, to bieszczady czekają, gwno nas twoje spacerki, jazda zbiorkomem i rowerek interesują. 14:54, 04.02.2021


KilerKiler

11 20

A Miało Być Tak Pięknie 16:17, 27.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

titostitos

49 18

A ja się pytam, kto tam mieszka, na Osiedlu Słowików, że tak skutecznie blokuje? Powinni wypożyczać swoje usługi do blokowania innych inwestycji :-) 16:30, 27.01.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Paździoch2Paździoch2

25 3

Właśnie, kto tam mieszka na Osiedlu Słowików, na tej skarpie, w otulinie rezerwatu??? 19:45, 28.01.2021


SlowikSlowik

6 1

Ja :D 20:15, 28.01.2021


NeverNever

13 5

Np. Jurek O. ma tam mieszkanie/a
tak ten od wielkiej kapeli 22:58, 28.01.2021


MZCMZC

1 2

Żaden sekret, że Owsiak tam mieszka. Oprócz tego trochę managerów wyższego szczebla z różnych korpo, bo lokalizacja przyjemna i cicha, a do centrum dużo bliżej i szybciej niż z Konstancina. Więc pewnie rzeczywiście tę budowę utrącą. I dobrze w sumie, jednak to chroniony obszar a kilometr dalej będzie przecież przejazd przy obwodnicy. 13:35, 01.02.2021


urzędnik - zbędnikurzędnik - zbędnik

26 7

To samo było dwa lata temu, gdy ursynowscy urzędnicy przekazali wojewodzie nieprawidłową dokumentację drugiej jezdni ul. Rosoła przy ul. Wąwozowej. Czy któryś z nich poniósł konsekwencje finansowe tego, że tysiące samochodów miesiącami stały w korkach na osiedlowych uliczkach Kabat, aby omijać to rozbabrane skrzyżowanie? 19:00, 27.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lolololo

39 49

Brawo! Ta ulica nigdy nie powinna powstać. Kierowcy będą mieli POW i Płaskowickiej bis. Trzeba szanować przyrode. 19:40, 27.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TomekTomek

24 35

Pełna zgoda, inwestycja traci sens po uruchomieniu obwodnicy. 00:15, 28.01.2021


BoomBoom

39 22

Tak, trzeba zburzyć to osiedle na skarpie. Jak chronić to chronić. Acha, i zakaz poruszania się ulicami Warszawy dla mieszkańców tego osiedla. Mają przecież być ekologiczni. 09:52, 28.01.2021


zwykły obserwatorzwykły obserwator

8 11

Jakie szczęście! Patologizacja komunikacji rozwija się, hi, hi. Rondo KEN/Płaskowickiej już za kwartał może będzie, a z Rosoła za pół roku. Co robią i czego nie robią służy kasowaniu tkanki komunikacyjnej. 23:10, 27.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Klauzula sumieniaKlauzula sumienia

33 10

Najpierw wciskają budynek tzw wzgórze słowików pod linie wysokiego napięcia doskonale wiedząc że tuż obok tego miejsca planowana jest od lat ulica a potem idą do sądu że im ulica nie pasuje. Jak nie wiadomo o co chodzi... 10:47, 28.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RumburakRumburak

40 17

Ci, którzy się cieszą z blokowania tej inwestycji, z pewnością nie stoją co dzień rano i po południu w korkach na Rosoła lub KEN. Najprawdopodobniej to lobby mieszkańców Wzgórza Słowików. Ciszewskiego bis powinna powstać już dawno, w odróżnieniu od ul. Rosnowskiego. 11:15, 28.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qwrqwr

17 32

Owszem, powinna była powstać już dawno, ale w momencie gdy jest Rosnowskiego a za parę miesięcy będzie obwodnica i przedłużenie Płaskowickiej budowanie przedłużenia Ciszewskiego przestaje być takie ważne. 12:28, 28.01.2021


RozbawionyRozbawiony

1 1

Przecież pod kenem jeździ metro Z, tłustych doop nie chce się ruszyć? To sobie stójcie jedynka, cyk dwójka... 02:20, 05.02.2021


Paździoch2Paździoch2

31 4

Mieszkańcy Wzgórza Słowików mają dobre układy. Nawet u Radziwiłła. Kempa i reszta Ursynowa może im (Słowikom) co najwyżej naskakać. 19:40, 28.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ferdek2Ferdek2

15 20

I bardzo dobrze. Ze skarpy i jej przyrody korzystają różni ludzie, nie tylko mieszkańcy Wzgórza. 20:53, 28.01.2021


DostepDostep

2 2

Z drogi ludzie będą korzystać jeszcze bardziej. 14:50, 04.02.2021


SarumanSaruman

20 30

Bardzo bobrze, najlepiej jakby nigdy tego nie wybudowali!!! 09:15, 29.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Walić wspólnotę SłowWalić wspólnotę Słow

12 6

Jak kupowałeś pajacu mieszkanie to wiedziałeś ze tam będzie droga, nie pajacuj bo i tak droga będzie, a specjalnie bede tsmtendy jeździł i trombił pod tym waszym apartmentem od 7 boleści, nowobogaccy będzie mi protestował choc jak podpisywał to wiedział albo nie czytał tłuk jeden. 09:27, 31.01.2021


WAWWAW

9 18

Jak nie było, to nie było. Teraz co 100 metrów będą betonować chronioną Skarpę. Gąsek, Korbońskiego, Orszady, POW, Dolinka. Wystarczy. Przecież jak ruszy obwodnica to ruch na Dolince spadnie o połowę. Precz z przedłużaniem Ciszewskiego. Stawiałbym raczej na połączenie Pulawskiej z Ursynowem przy granicy Kabackiego. A nie dopiero przy Auchan. 14:46, 29.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pa-ch2Pa-ch2

16 11

To połączenie powinno być już dawno otwarte, ale ludzie z bloków Wzgórze Słowików, na skarpie, mają słuszne dojścia, z wszystkich stron naszej polityki. 15:00, 29.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ss

6 8

mieszkańcy Kazury są za czy przeciw ? 15:26, 29.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rule_of_lawrule_of_law

8 1

Czy urzędnicy Dzielnicy Wilanów potrafią przygotować inwestycję zgodnie z obowiązującymi przepisami?! Kon-sty-tu-cja. Jak można zrobić wariantowanie inwestycji na dwa sposoby, kiedy wiadome jest, że powinno być na trzy... W tym samym czasie, co dzielnice/miasto się bujają na 1km ulicy, GDDKiA zdążyła wybudować kilkaset km ekspresówek! 18:52, 30.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArnArn

7 3

No i moral z tego taki, że szkoda iż za komuny tego nie zbudowali. Teraz tych wszystkich ekoswirow i posiadaczy mocnych pleców z tego parszywego osiedla ciężko będzie przprzec. 17:24, 01.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kazury BoysKazury Boys

1 3

Wzgórze Słoików kontratakuje ... Buldożerami ich !!!! Do ataku !!!!!!! Pilarki i buldożery !!!!!!! Inaczej się nie da, bo nigdy tamtędy nie przejedziemy. 13:28, 07.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomTom

3 0

I to jest super wiadomość !! nie można niszczyć bezkarnie pięknego i chronionego terenu jak i mogiły Powstańców Warszawskich.
Już dość jest ulic łączących wszyscy chcą tylko wszystko betonować.
Oczywiście jest to obszar chroniony i należy bacznie przyjrzeć się decyzji środowiskowej kto fizycznie ją wydawał i czy jest zgodna z Unijnymi rozporządzeniami o terenach chronionych. 16:21, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%