
(Agnieszka Rosa (FB))
W sobotę wraca kolejne rondo przy ul. Płaskowickiej. Na Stryjeńskich budowniczy Południowej Obwodnicy Warszawy likwidują tymczasowy bypass i odtwarzają ruch okrężny. W piątek natomiast zamknięta zostanie ul. Płaskowickiej pomiędzy Pileckiego a Roentgena.
Choć pod ziemią tunel POW nie jest jeszcze gotowy, to na powierzchni od kilku miesięcy trwają intensywne roboty. Drogowcy z Astaldi wybudowali 150 metrowy, brakujący odcinek nowej ulicy Gandhi, którą kierowcy będą zjeżdżać z trasy ekspresowej na Ursynów. Powstały też dwie nitki samej Płaskowickiej od Gandhi do Pileckiego oraz nowa nitka od Pileckiego do Stryjeńskich. Powstały też nowe-stare parkingi wzdłuż osiedla Kazury.
Na początku maja Astaldi przywróciło dawny przebieg wyjazdu z osiedla przy Pileckiego i odtwarza dawne rondo. Prace ciągle trwają, ale kierowcy jeżdżą już w ruchu okrężnym, na razie tylko z pojedynczych pasów. Wszystko wskazuje na to, że już wkrótce to się zmieni.
W piątek, 22 maja od godz. 20:00 drogowcy zamykają bowiem ulicę Płaskowickiej pomiędzy Pileckiego i rondem przy Auchan. Przez dobę krańce nowej nitki Płaskowickiej będą zalewane asfaltem. Umożliwi to puszczenie ruchu na obu jezdniach ulicy. Podczas prac możliwy będzie dojazd i wyjazd z ul. Polskie Drogi, ale tylko od strony Pileckiego. Piesi i rowerzyści będą mogli poruszać się wschodnią stroną ronda i północną stroną Płaskowickiej, gdzie są już nowe chodniki i droga rowerowa.
Na czas zamknięcia ulicy zmieni się trasa autobusów linii 179, 185 i 195, a przystanki Ursynów Zach. 01 oraz Indiry Gandhi 02 zostaną zawieszone.
Kilkaset metrów dalej trwa odtwarzanie drugiego ze zlikwidowanych wraz z rozpoczęciem budowy POW rond wzdłuż Płaskowickiej. I także tu drogowcy zbliżają się do końca swoich prac. Niemal dokładnie w rok od zmiany w organizacji ruchu w tym miejscu.
W sobotę, 23 maja około godz. 19:00 Astaldi uruchomi przywracane rondo u zbiegu ul. Stryjeńskich, Dereniowej i Płaskowickiej. Do historii przejdzie bypass przy ul. Stryjeńskich, dzięki któremu budowlańcy mogli wybudować w tym miejscu tunel trasy S2. Na organizację ruchu w tym miejscu narzekali nie tylko kierowcy - skrzyżowanie było niesymetryczne), ale również piesi. Po likwidacji bypassu będzie prościej, choć jeszcze przez nieokreślony czas nowa, druga nitka Płaskowickiej wraz z obiecanym kierowcom prawoskrętem w ul. Stryjeńskich nie będzie udostępniona, a ruch będzie utrudniony ze względu na trwające prace nad odbudową ronda.
Pieszym i rowerzystom otwarcie ronda tylko trochę ułatwi komunikację, która przeniesiona zostanie na wschodnią stronę ronda. Mieszkańcy osiedla Kazury szybciej dotrą na przystanek autobusowy na Dereniowej, Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że wróci też przystanek na Stryjeńskich dla autobusów jadących w stronę Kabat, ale dopiero po wybudowaniu całego ronda, co nastąpi za parę tygodni.
W październiku Astaldi obiecywało, że w sierpniu 2020 r. nastąpi otwarcie ul. Braci Wagów oraz ul. Lanciego, które drogowcy zabrali pod budowę obwodnicy 21 września 2018 r. i 9 listopada 2019 r. Czy ta obietnica zostanie dotrzymana? Tego nie wiadomo. Patrząc nad stan robót w rejonie alei KEN można w to wątpić.
ZMIANY W ORGANIZACJI RUCHU OD 22 DO 23 MAJA - ZAMKNIĘCIE PŁASKOWICKIEJ:
33Komentarze
Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Ostanie godziny fantastyczne, korek zniknął, prace na skrzyżowaniu trwają (10 osób), tak jak powinno być - roboty nie blokują ruchu. Gdyby tak, czyli normalnie, POW był budowany byśmy nie zauważyli, że już trasa gotowa od roku a może i dwóch. O nawrotce na Puławskiej nic byśmy nie słyszeli, jeżdżący tamtędy odnotowaliby w któryś poniedziałek, że jedzie się lepiej, prościej, szybciej, hi, hi. No cóż, indyk też myślał..., hi, hi.
Edytowany: 8 miesięcy temu
A co z obiecany parkiem? Cisza, nikt nie dopytuje? No jasne, za 3-4 lata znowu się rozkopie, zasadzi wyremontuje. Ważne żeby było gdzie zarobić, przecież to pieniądze z miasta nie nasze.
Edytowany: 8 miesięcy temu
Wieksze te ronda teraz beda. Moze 3 pasy nawet i jeden tylko do skretu w prawo.
Edytowany: 8 miesięcy temu
Dobre pany, ludzkie pany. Terraz oddadzą a mogli za dwa lata. Anegdota z kozą rabina mi się przypomina.
Edytowany: 8 miesięcy temu
Oby to zadaj... ne przedłużenie nie doszło nigdy do skutku. Samochodziarze muszą wszystko zasmrodzić? Kasa na park, świetny pomysł.
Edytowany: 8 miesięcy temu
"Zadajne"? Cpales dzis?
Edytowany: 8 miesięcy temu
@ REDAKCJA - piszecie: "Po likwidacji bypassu będzie prościej, choć jeszcze przez nieokreślony czas nowa, druga nitka Płaskowickiej wraz z obiecanym kierowcom lewoskrętem w ul. Stryjeńskich nie będzie udostępniona." Chodzi o prawoskręt (nie lewoskręt) z Płaskowickiej w Stryjeńskich (jadąc od centrum), czy ja coś źle rozumuję albo mówimy o różnych skrętach?
Edytowany: 8 miesięcy temu
Z Płaskowickiej jadąc od centrum? Zawsze myślałem, że ta ulica biegnie równoleżnikowo.
Edytowany: 8 miesięcy temu
serio Rysiu?? Twoja wyobraźnia nie podpowiada ci jak można Płaskowickiej wracać z centrum?
Edytowany: 8 miesięcy temu
serio Rysiu?? Twoja wyobraźnia nie podpowiada ci jak można Płaskowickiej wracać z centrum?
Edytowany: 8 miesięcy temu
dwa małe pytanka, może ktoś wie - czy po otwarciu Płaskowickiej (23 maja), podłączona już do niej będzie Ghandi, czy z tym czekają na otwarcie zjazdu na obwodnicę? Drugie: dlaczego na Płaskowickiej, na odcinku od Auchan do Pileckiego po północnej stronie nowej ulicy stoją latarnie jasnoszare (ocynk), a po południowej stronie postawili ciemnoszare? Ma to jakieś uzasadnienie merytoryczne, że przy jednej ulicy stoją różnokolorowe latarnie, czy to wyraz artystycznej duszy projektanta?
Edytowany: 8 miesięcy temu
Panie Burmistrzu w trakcie budowy wielkiego nowego żłobka przy Kazury, obiecywał Pan, że będzie odtworzony przystanek dzienny w kierunku Kabat obok budynku Kazury 6, tak aby opiekunowie dzieci żłobkowych mogli korzystać z komunikacji miejskiej, ponieważ to jedyny sposób aby ograniczyć do absolutnego minimum ruch samochodowy wewnątrz osiedla przed żłobkiem. Prosimy o interwencję w ZTM!!! Skoro żłobek jest - musi być też przystanek autobusowy!
Edytowany: 8 miesięcy temu
Korekta/mój błąd: oczywiście chodzi o przystanek dzienny w kierunku Kabat obok budynku KAZURY 10.
Edytowany: 8 miesięcy temu
Przystanek wróci. Informacja podana przez WTP. Pełna odpowiedź na fb Ulica Kazury.
Edytowany: 8 miesięcy temu
Budowa tej autostrady, nazywanej dla zmyłki obwodnicą, przez warszawskie osiedla mieszkaniowe to mówiąc najdelikatniej bezsens!
Edytowany: 8 miesięcy temu
mam zatem nadzieję, że nie będziesz korzystał z tego bezsensu
Edytowany: 8 miesięcy temu
Super, nareszcie nie bedzie trzeba pchac sie przez miasto tylko można śmignąć obwodnicą. Zapraszamy warszawiak na otwarcie.
Edytowany: 8 miesięcy temu
Piszę o tym od samego początku , ale nikt mnie nie słuchał !
Edytowany: 8 miesięcy temu
dla ciebie tak.....dla innych nie
Edytowany: 8 miesięcy temu
Do tak dla obwodnicy . POW nie jest obwodnicą . Przeczytaj co znaczy słowo obwodnica .
Edytowany: 8 miesięcy temu
Panie Starszy, a jak POW nazwiemy ringiem, pierścieniem to będzie lepiej ?
Edytowany: 8 miesięcy temu
Do Stein . Nie będzie lepiej . Głupi pomysł zawsze będzie głupim pomysłem .
Edytowany: 8 miesięcy temu
Kiepsko, że ronda wracają. Ruch będzie mniejszy (większość pojedzie obwodnicą), a na tych skrzyżowaniach wystarczyłyby światła. A po rondach dwupasmowych wielu nie potrafi jeździć. Sam się stresuję gdy tamtędy jadę, czy jakiś niedzielny kierowca nie zajedzie drogi, albo nie wjedzie we mnie, bo na rondzie on ma pierwszeństwo :/ .
Edytowany: 8 miesięcy temu
"Miszcz" kierownicy się odezwał .
Edytowany: 8 miesięcy temu
Lublin "wiocha" a ma elegancką obwodnicę i to już od długiego czasu a stolica 40 milionowego kraju do tej pory nie ma, nie wiem czy śmiać się czy płakać.. a tu wielbiciele tych złodziei jeszcze mają czelność wyzywać komentujących że ktoś to krytykuje. A co mają robic?? przyklaskiwać tym cwaniakom, niby za co??
Edytowany: 8 miesięcy temu
OBWODNICĘ , a nie takie coś jak POW !
Edytowany: 8 miesięcy temu
Zamiast przekrzykiwać się kto jest za co winien cieszmy się, że wreszcie zaczyna wracać normalność. Jeszcze niech oddadzą Braci Wagów oraz Lanciego i powoli będzie można w miare płynnie wydostać się z Kabat.
Edytowany: 8 miesięcy temu
brawo niech się dzieje a wPiSy ludzików tylko krytykujących to chyba słoiki i PiS lepszy sort narzekający na wszystko to co się dzieje w Warszawie bo nie załapał się niJaki Jaki pismak.
Edytowany: 8 miesięcy temu
gdaka u miasto kopią się po kostkach, a kierowcy stoją w korkach :(
Edytowany: 8 miesięcy temu
Ta udawana nieudolność, ten sztuczny paraliż dzielnicy przez budowę POW, skrzyżowanie z uskokiem, na zdjęciu, to majstersztyk sabotażu, szok. A neurobiałki rozkochane w Burmistrzu i Ratuszu, hi, hi.
Edytowany: 8 miesięcy temu
Aż dopytam, bo widzę jakąś zmianę narracji, jak to władza lubi mawiać. "Udawana nieudolność", "sztuczny paraliż"??? Zawsze pisałeś, że są beznadziejni, wszystko rozwalają i niszczą, a teraz piszesz, że tylko udają? Znaczy się, są świetni, ale żeby to zamaskować udają, że są kiepscy, by neurobiałki kochały burmistrza? A o to, co burmistrz i ratusz mają wspólnego z inwestycją GDDKiA nawet nie pytam. Ale ta "udawana nieudolność" i "sztuczny paraliż" mnie rozbawiły. To jak sztuczna mgła z rozpylonego helu, jedna z setek teorii spiskowych głoszonych niegdyś przez towarzysza M.
Edytowany: 8 miesięcy temu
Do ~zwykły obserwator: Ale że za budowę POW jest odpowiedzialna GDDKiA a więc rząd, to Ty powinieneś wiedzieć.
Edytowany: 8 miesięcy temu
Ten znowu swoje . Neurobiałki w natarciu . Wymyśl coś nowego , bo nudzisz .
Edytowany: 8 miesięcy temu