Zamknij

Budowa POW: Betonują strop przyszłego tunelu FOTO

08:37, 29.03.2018 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 09:41, 29.03.2018
Skomentuj Astaldi Astaldi

Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy powoli się rozkręca. Do prac nad przebudową instalacji podziemnych wzdłuż ul. Płaskowickiej, doszło kończenie pierwszego stropu przyszłego tunelu przy al. KEN. Ruszył też front robót naprzeciwko straży pożarnej.

Przy skrzyżowaniu alei KEN i Płaskowickiej we wtorek stała kolejka betoniarek. Czekały w gotowości na wezwanie do wjazdu na teren budowy. Tuż obok, w rejonie odkopanego przez budowlańców tunelu metra, rozpoczęło się bowiem zalewanie betonem konstrukcji stropu przyszłego tunelu trasy S-2. Pierwszy fragment został wykonany już tydzień temu, teraz czas na kontynuację. Wielkie ramię pompujące mieszankę będzie pracować non-stop, oczywiście przy sprzyjających warunkach atmosferycznych.

- W całości betonowany strop ma 40 metrów długości, a w najszerszym 50 szerokości. Im bliżej środka tym jest grubszy, od 1,1 m na krawędziach do prawie 1,5 m w osi tunelu - mówi Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi.

We wtorek zabetonowano całą sekcję od strony tunelu metra, w kolejnych etapach betonowane są druga i trzecia. Zalewanie każdej z nich trwa około 10 godzin non-stop. W sumie tylko na ten 50-metrowy fragment zużyte zostanie ponad 2,5 tysiąca metrów sześciennych betonu oraz 400 ton stali.

Odcinek przy tunelu metra jest dla budowlańców z Astaldi najtrudniejszym wyzwaniem, dlatego prace w tym miejscu zaczęły się już rok temu. Najpierw odkopano tunel i go wzmocniono. Następnie "skrzynka z metrem" zostanie umieszczona na podporach, dzięki czemu będzie można pod nią kopać tunel. Prace nad taką opaską już trwają, odbywają się stopniowo, ze względu na konieczność zachowania ciągłości kursowania metra.

Niedawno Astaldi z rozmachem przystąpiło do prac naprzeciwko straży pożarnej. Jak informuje rzecznik Mateusz Witczyński, są tam już pogłębiarki, które przygotowują ściany szczelinowe. To i tak przedsmak tego, co będzie się działo niebawem. Po zakończeniu przebudowy instalacji podziemnych, wykonawca będzie mógł przystąpić do budowania ścian szczelinowych także na innych odcinkach placu budowy.

Przypomnijmy, liczący 2,3 km tunel powstanie metodą podstropową. W skrócie wygląda to tak: najpierw wykopuje się wąskie szczeliny w ziemi, zbroi je, a później zalewa betonem. Następnie na gotowych ścianach tworzy się kontrukcję stropu i wybiera spod niego ziemię. Najdłuższy w Polsce tunel drogowy ma być gotowy do 2020 roku.

ZOBACZ ZDJĘCIA:

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

tadeusztadeusz

3 9

czy to budowa wg. najnowszej technologii budowy mostów od US.-ranców na Florydzie?? 12:26, 29.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wtfwtf

9 3

Rozczaruję cię. Metody budowy tuneli i mostów znacząco się różnią :) A technologia podstropowa to najlepsza według obecnych standardów metoda budowy tuneli, gdzie jest pełen dostęp do terenu nad przyszłym tunelem. 15:28, 29.03.2018


reo

OkoliczniakOkoliczniak

1 0

Czy tam na zdjęciu tytułowym to tunel metra? Jakoś tak płytko. 20:58, 29.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

REDAKCJAREDAKCJA

1 0

Tak. Metro na Ursynowie jest płytko, pod aleją KEN :) 21:57, 29.03.2018


0%