Do końca czerwca 2021 roku ma być oddany do użytku tunel Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie. Ten odcinek POW ma największe opóźnienie.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pochwaliła się postępami na budowie POW. Zaprosiła dziennikarzy na przejażdkę po wszystkich trzech odcinkach: wawerskim, wilanowskim i ursynowskim. Padły deklaracje co do zakończenia budowy.
- Udostępnienie kierowcom odcinka pomiędzy węzłem Lubelska a Przyczółkowa planujemy do końca tego roku, natomiast tunel na Ursynowie - w II kw. 2021 roku - poinformowała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka stołecznego oddziału GDDKiA.
Otwarcie części POW od wschodu do ul. Przyczółkowej oznacza, że kierowcy dojadą do tej ulicy i skręcą w prawo lub w lewo, następnie pojadą - najczęściej - Doliną Służewiecką, co może oznaczać większe korki.
Największe opóźnienie ma tunel na Ursynowie. Miał być gotowy już w sierpniu tego roku, ale roboty zaczęły się z niemal rocznym opóźnieniem, m.in. ze względu na opóźnione przenosiny bazarku "Na Dołku", kłopotami finansowymi Astaldi, wlokącym się procesem uzgodnień z gestorami sieci podziemnych oraz lawinową liczbę uwag i wniosków ursynowian do ponownej decyzji środowiskowej. Przypomnijmy, mieszkańcy Ursynowa domagają się filtrów spalin w tunelu POW.
Dziś GDDKiA po raz kolejny zadeklarowała, że decyzja w sprawie ich montażu zapadnie szybko. Zaraz po zakończeniu budowy przeprowadzone zostaną analizy co do spalin. Zgodnie z przepisami drogowcy mają rok na przeprowadzenie takieh analizy.
Warszawska GDDKiA poinformowała również o podpisaniu w czwartek aneksu z wykonawcą ursynowskiego odcinka POW - firmą Astaldi.
- Przeanalizowano po około 70 roszczeń złożonych przez każdą ze stron umowy, a po uzyskaniu zgody włoskiego sądu - w związku z toczącym się postępowaniem restrukturyzacyjnym Astaldi – mogliśmy podpisać aneks - informuje Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.
- Podpisaliśmy aneks do umowy na budowę ursynowskiego odcinka trasy S2 z terminem zakończenia robót w marcu 2021 r. Po zakończeniu wszystkich odbiorów kierowcy pojadą tunelem w II kw. 2021 r. - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Stwerdził, że oczekuje od jutra większego zaangażowania Astaldi.
Tomasz Mołdysz, dyrektor kontraktu z Astaldi, zadeklarował, że przejazd tunelem będzie możliwy do połowy przyszłego roku.
Północna nitka tunelu jest już przejezdna, nitka południowa jest jeszcze betonowana. Najmniej zaawansowane są prace na wysokości alei KEN - w rejonie tunelu metra. Źle to wróży kierowcom, którzy liczyli na to, że po wakacjach bypass w alei KEN zostanie wyprostowany. Ale jeszcze gorzej jest przy skarpie warszawskiej, na przyszłych dojazdach do tunelu. Na 7 miesięcy przed deklarowym zakończeniem robót (zakładając, że Astaldi nie przerwie prac zimą) w miejscu, gdzie powinna być trasa, w tej chwili jest góra piachu.
[ZT]15157[/ZT]
[ZT]15543[/ZT]
A14:05, 21.08.2020
Bazarek blokuje budowe drogi za 1 000 000 000,00 PLN. Dobry zart. 14:05, 21.08.2020
alisterkabat15:46, 21.08.2020
Podali termin... podania kolejnego terminu. Może jednak zrezygnują, trawą zarośnie, park będzie :) 15:46, 21.08.2020
Kabatolin18:48, 21.08.2020
O czym Ty mówisz? GDDKiA będzie rekultywować teren zgodnie z umową - posprząta i zasadzi świeżą trawę. Park miała budować dzielnica we współpracy z miastem, ale jak zwykle wycofują się z obietnic. To podłe. 18:48, 21.08.2020
nick_znik16:27, 24.08.2020
Nie kabatolin czy "podłe".. podłe to jest zabieranie pieniędzy samorządom, żeby realizować rządowe pomysły na utrzymanie władzy i niszczenie krajobrazu. 16:27, 24.08.2020
komentatorka14:34, 22.08.2020
Dla mieszkańców dzielnic przez które przechodzi ta autostrada każde opóźnienie jej budowy to bardzo dobra wiadomość. Najlepiej jakby w ogóle wycofali się z tego beznadziejnego pomysłu. Zdrowie ważniejsze od samochodów! 14:34, 22.08.2020
Boom15:01, 22.08.2020
Oczywiście. Przecież wiadomym jest, że auta stojące w korku spalają najmniej paliwa i nie produkują zanieczyszczenia. Zlikwidujmy kilka mostów, jeździjmy naokoło i stójmy w korkach. No i spadnie liczba potrąceń, co?
I śmiejmy się z głupoty innych stolic, że mogą mieć nawet kilka obwodnic. Idioci zupełnie nie wiedzą co robią, musimy ich nauczyć.
BTW, zejdź już ze słońca. 15:01, 22.08.2020
pol09:35, 24.08.2020
To twoje zdanie.
Ja chcę tę obwodnicę 09:35, 24.08.2020
Modo09:40, 25.08.2020
Zapraszamy komentatorko na otwarcie 09:40, 25.08.2020
Bazarrr16:14, 22.08.2020
A może by tak zmienić nazwę dzielnicy i zamiast Ursynowa nazwać ją Bazarek, tak aby podkreślić kto mieszka w tej części Warszawy. 16:14, 22.08.2020
pol09:34, 24.08.2020
Aleś ty jeszcze głupiutki.
Zazdrośniczku......mniej nienawiści 09:34, 24.08.2020
nick15:41, 24.08.2020
No to będzie cudownie na Przyczółkowej i Al. Wilanowskiej.
Przez Ursynów do Puławskiej też zapewne sporo aut będzie się chciało dostać do Puławskiej. Brawo GDDKiA, brawo! 15:41, 24.08.2020
śpiwój121:24, 26.08.2020
Czyli TIR-y na Wilanowskiej, na Korbońskiego i Ursynowie. Będzie super. Wszystko dla tranzytu, a Wilanów i Ursynów niech chodzi pieszo. 21:24, 26.08.2020
Jacenty01:47, 26.08.2020
Drodzy dziennikarze! Załatwcie, żeby przed oddaniem tunelu samochodom można się było nim przejechać na rowerze - to by mogło być fajne działanie promocyjne dla GDAKI, dzielnicy i kto tam by jeszcze chciał się załapać. 01:47, 26.08.2020
magda1221:19, 26.08.2020
Tak, należy przed autami udostępnić możliwość przejazdu tunelem POW rowerami, hulajnogami i przejścia dla pieszych tak jak to było na odcinku Puławska - Konotopa. 21:19, 26.08.2020
Modo14:38, 27.08.2020
Oczywiscie. Pod warunkiem, ze jak cos ci sie stanie, to bierzesz to na siebie. A jezdzic juz sobie mozna, wzdluz wilanowa. 14:38, 27.08.2020
pablo14:29, 27.08.2020
Koszmarny pomysł. Budować obwodnicę miasta pod oknami mieszkańcom warszawskich dzielnic. W dodatku POW obwodnicę nie jest, bo własnie przebiega przez miasto , a nie wokół. 14:29, 27.08.2020
Modo14:35, 27.08.2020
I bardzo dobrze, ze powstała, to nie agro skansen. Warszawa jest obecnie JEDYNĄ europejska stolicą bez obwodnicy.
A ta obwodnica MIEJSKA ma przede wszystkim sluzyc mieszkańcom. Dla tranzytu trzeba zas jak najszybciej budowac drugi ring.
14:35, 27.08.2020
Trzaskowski11:08, 08.09.2020
Niech jak najszybciej otwierają to co jest. Cała Warszawa na to czeka! 11:08, 08.09.2020
boozer14:59, 21.08.2020
15 33
dobrze, że im gniazdko jakiegoś ptaszka nie zablokowało, 5 lat utrudnień na niespotykana miarę, 14:59, 21.08.2020