Zamknij

Budowa POW: GDDKiA podaje nowy termin zakończenia prac

12:48, 21.08.2020 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 10:15, 22.08.2020
Skomentuj GDDKiA GDDKiA

Do końca czerwca 2021 roku ma być oddany do użytku tunel Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie. Ten odcinek POW ma największe opóźnienie.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pochwaliła się postępami na budowie POW. Zaprosiła dziennikarzy na przejażdkę po wszystkich trzech odcinkach: wawerskim, wilanowskim i ursynowskim. Padły deklaracje co do zakończenia budowy.

- Udostępnienie kierowcom odcinka pomiędzy węzłem Lubelska a Przyczółkowa planujemy do końca tego roku, natomiast tunel na Ursynowie - w II kw. 2021 roku - poinformowała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka stołecznego oddziału GDDKiA.

Otwarcie części POW od wschodu do ul. Przyczółkowej oznacza, że kierowcy dojadą do tej ulicy i skręcą w prawo lub w lewo, następnie pojadą - najczęściej - Doliną Służewiecką, co może oznaczać większe korki.

Największe opóźnienie ma tunel na Ursynowie. Miał być gotowy już w sierpniu tego roku, ale roboty zaczęły się z niemal rocznym opóźnieniem, m.in. ze względu na opóźnione przenosiny bazarku "Na Dołku", kłopotami finansowymi Astaldi, wlokącym się procesem uzgodnień z gestorami sieci podziemnych oraz lawinową liczbę uwag i wniosków ursynowian do ponownej decyzji środowiskowej. Przypomnijmy, mieszkańcy Ursynowa domagają się filtrów spalin w tunelu POW.

Dziś GDDKiA po raz kolejny zadeklarowała, że decyzja w sprawie ich montażu zapadnie szybko. Zaraz po zakończeniu budowy przeprowadzone zostaną analizy co do spalin. Zgodnie z przepisami drogowcy mają rok na przeprowadzenie takieh analizy.

Warszawska GDDKiA poinformowała również o podpisaniu w czwartek aneksu z wykonawcą ursynowskiego odcinka POW - firmą Astaldi. 

- Przeanalizowano po około 70 roszczeń złożonych przez każdą ze stron umowy, a po uzyskaniu zgody włoskiego sądu - w związku z toczącym się postępowaniem restrukturyzacyjnym Astaldi – mogliśmy podpisać aneks - informuje Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.

- Podpisaliśmy aneks do umowy na budowę ursynowskiego odcinka trasy S2 z terminem zakończenia robót w marcu 2021 r. Po zakończeniu wszystkich odbiorów kierowcy pojadą tunelem w II kw. 2021 r. - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Stwerdził, że oczekuje od jutra większego zaangażowania Astaldi.

Tomasz Mołdysz, dyrektor kontraktu z Astaldi, zadeklarował, że przejazd tunelem będzie możliwy do połowy przyszłego roku.

Północna nitka tunelu jest już przejezdna, nitka południowa jest jeszcze betonowana. Najmniej zaawansowane są prace na wysokości alei KEN - w rejonie tunelu metra. Źle to wróży kierowcom, którzy liczyli na to, że po wakacjach bypass w alei KEN zostanie wyprostowany. Ale jeszcze gorzej jest przy skarpie warszawskiej, na przyszłych dojazdach do tunelu. Na 7 miesięcy przed deklarowym zakończeniem robót (zakładając, że Astaldi nie przerwie prac zimą) w miejscu, gdzie powinna być trasa, w tej chwili jest góra piachu.

[ZT]15157[/ZT]

[ZT]15543[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(19)

AA

23 31

Bazarek blokuje budowe drogi za 1 000 000 000,00 PLN. Dobry zart. 14:05, 21.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

boozerboozer

15 33

dobrze, że im gniazdko jakiegoś ptaszka nie zablokowało, 5 lat utrudnień na niespotykana miarę, 14:59, 21.08.2020


reo

alisterkabatalisterkabat

41 13

Podali termin... podania kolejnego terminu. Może jednak zrezygnują, trawą zarośnie, park będzie :) 15:46, 21.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KabatolinKabatolin

15 27

O czym Ty mówisz? GDDKiA będzie rekultywować teren zgodnie z umową - posprząta i zasadzi świeżą trawę. Park miała budować dzielnica we współpracy z miastem, ale jak zwykle wycofują się z obietnic. To podłe. 18:48, 21.08.2020


nick_zniknick_znik

12 3

Nie kabatolin czy "podłe".. podłe to jest zabieranie pieniędzy samorządom, żeby realizować rządowe pomysły na utrzymanie władzy i niszczenie krajobrazu. 16:27, 24.08.2020


komentatorkakomentatorka

56 42

Dla mieszkańców dzielnic przez które przechodzi ta autostrada każde opóźnienie jej budowy to bardzo dobra wiadomość. Najlepiej jakby w ogóle wycofali się z tego beznadziejnego pomysłu. Zdrowie ważniejsze od samochodów! 14:34, 22.08.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BoomBoom

38 44

Oczywiście. Przecież wiadomym jest, że auta stojące w korku spalają najmniej paliwa i nie produkują zanieczyszczenia. Zlikwidujmy kilka mostów, jeździjmy naokoło i stójmy w korkach. No i spadnie liczba potrąceń, co?
I śmiejmy się z głupoty innych stolic, że mogą mieć nawet kilka obwodnic. Idioci zupełnie nie wiedzą co robią, musimy ich nauczyć.
BTW, zejdź już ze słońca. 15:01, 22.08.2020


polpol

18 24

To twoje zdanie.
Ja chcę tę obwodnicę 09:35, 24.08.2020


ModoModo

9 20

Zapraszamy komentatorko na otwarcie 09:40, 25.08.2020


BazarrrBazarrr

11 34

A może by tak zmienić nazwę dzielnicy i zamiast Ursynowa nazwać ją Bazarek, tak aby podkreślić kto mieszka w tej części Warszawy. 16:14, 22.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

polpol

11 6

Aleś ty jeszcze głupiutki.
Zazdrośniczku......mniej nienawiści 09:34, 24.08.2020


nicknick

8 12

No to będzie cudownie na Przyczółkowej i Al. Wilanowskiej.
Przez Ursynów do Puławskiej też zapewne sporo aut będzie się chciało dostać do Puławskiej. Brawo GDDKiA, brawo! 15:41, 24.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

śpiwój1śpiwój1

6 6

Czyli TIR-y na Wilanowskiej, na Korbońskiego i Ursynowie. Będzie super. Wszystko dla tranzytu, a Wilanów i Ursynów niech chodzi pieszo. 21:24, 26.08.2020


JacentyJacenty

2 9

Drodzy dziennikarze! Załatwcie, żeby przed oddaniem tunelu samochodom można się było nim przejechać na rowerze - to by mogło być fajne działanie promocyjne dla GDAKI, dzielnicy i kto tam by jeszcze chciał się załapać. 01:47, 26.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

magda12magda12

1 7

Tak, należy przed autami udostępnić możliwość przejazdu tunelem POW rowerami, hulajnogami i przejścia dla pieszych tak jak to było na odcinku Puławska - Konotopa. 21:19, 26.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ModoModo

4 0

Oczywiscie. Pod warunkiem, ze jak cos ci sie stanie, to bierzesz to na siebie. A jezdzic juz sobie mozna, wzdluz wilanowa. 14:38, 27.08.2020


pablopablo

17 5

Koszmarny pomysł. Budować obwodnicę miasta pod oknami mieszkańcom warszawskich dzielnic. W dodatku POW obwodnicę nie jest, bo własnie przebiega przez miasto , a nie wokół. 14:29, 27.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ModoModo

6 11

I bardzo dobrze, ze powstała, to nie agro skansen. Warszawa jest obecnie JEDYNĄ europejska stolicą bez obwodnicy.
A ta obwodnica MIEJSKA ma przede wszystkim sluzyc mieszkańcom. Dla tranzytu trzeba zas jak najszybciej budowac drugi ring.
14:35, 27.08.2020


TrzaskowskiTrzaskowski

2 0

Niech jak najszybciej otwierają to co jest. Cała Warszawa na to czeka! 11:08, 08.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%