Kolejne zmiany dla kierowców związane z budową Południowej Obwodnicy Warszawy. Jak informuje Astaldi wkrótce zacznie obowiązywać zakaz skrętu w lewo z ul. Rosoła w ulicę Płaskowickiej.
Drogowcy z Astaldi są już na półmetku budowy tunelu trasy S-2 przebiegającej przez środek Ursynowa. Miesiąc po miesiącu widać kolejne stropy przyszłego tunelu, budowniczy zagarniają następne tereny pod wykopy. Rzecznik firmy Mateusz Witczyński ocenia, że wybudowano już 80% ścian szczelinowych. Tempo prac ma zostać utrzymane. Przerwa zimowa w pracach na POW zostanie skrócona z 3 miesięcy, do zaledwie kilkunastu dni. Zgodnie z kontraktem może trwać od 15 grudnia do 15 marca, w wg Witczyńskiego potrwa od 21 grudnia do 6 stycznia.
Dziś na budowie nastąpiła historczyna chwila. Na wysokości al. KEN 56 prace po raz pierwszy zeszły pod wybudowany już kawałek stropu.
ZNRiD na #POW dostaliśmy ostatni 28 grudnia 2017, postęp prac mamy 2/3 odcinki na najtrudniejszym z nich. To nie tylko zasługa ludzi z #Astaldi, ale także @GDDKiA_Warszawa i naszych Podwykonawców 1/2 pic.twitter.com/Hn3iw15KaN
— Mateusz Witczyński (@mwitcz) December 18, 2018
Kierowców z Ursynowa po nowym roku czekają kolejne utrudnienia. Do zwężonych ulic: Płaskowickiej, Rosoła, alei KEN i Stryjeńskich wkrótce dojdzie następny zakaz skrętu w lewo.
Jak informuje wykonawca budowy POW wprowadzenie zmian planowane jest na środę, 9 stycznia 2019 roku. Nowa organizacja ruchu będzie dotyczyć skrzyżowania ul. Rosoła z ul. Płaskowickiej. Krzyżówka zostanie lekko przebudowana - zmieni się jej geometria, tak aby umożliwiść budowniczym kolejne prace.
- Ulica Rosoła zostanie przesunięta na wschód, tak aby można było utworzyć tam pasy ruchu w obie strony - mówi rzecznik Astaldi Mateusz Witczyński.
Od 9 stycznia obowiązywać będzie zakaz skrętu w lewo z ul. Rosoła w ulicę Płaskowickiej. Nie dotyczy on autobusów, a więc linii nocnej N37. Jej trasa nie zmieni się, ponadto Zarząd Transportu Miejskiego będzie mógł wykorzystać jeszcze ten skręt w przypadku kolejnych zmian komunikacyjnych.
Oto jak będzie wyglądała organizacja ruchu od 9 stycznia 2019 roku:
[ZT]11280[/ZT]
Antypow17:48, 18.12.2018
Precz z autostradą POW przez Ursynów! 17:48, 18.12.2018
tom19:35, 18.12.2018
To by bylo do wytrzymania, gdyby tuz przed nie otworzono ursynowskich drog dla Gory Kalwarii i Konstancina. Teraz wszystkie wsie jada przez Ursynow, co powoduje horror drogowy. Kto to zaprojektowal i zaaprobowal w takiej kolejnosci?! 19:35, 18.12.2018
issaa23:06, 18.12.2018
i to jest clou całej sprawy.
burmistrz nas wydymał, "żeby bylo taniej", albo nie wiem dlaczego.
Jedyne pociesznie, że "czaskowski" też stoi w korkach. Bo chocby nie wiem jakie koguty włączył, to nad korkami, na Stryjeńskich, nie przeskoczy. 23:06, 18.12.2018
tom13:32, 19.12.2018
Nedzne pocieszenie, Issaa. Lepiej, gdyby Trzaskowski z burmistrzem te korki rozladowali, czyli, np. moze nastapic gwaltowna potrzeba naprawy rury pod lacznikem, a potem zrobienia niezbednych kabli, ktore przeoczono. I powinno to trwac do... udroznienia Ursynowa, czyli zakonczenia budowy POW. Poza tym na odcinek ursynowski POW ze zrozumialych powodow trzeba rzucic wszystkie sily i srodki (robotnicy w setkach), od wiosny praca na co najmniej dwie zmiany, w tunelach - na trzy. Mozna chyba dogadac sie z wykonawca + premiowac kazdy kwartal skrocenia prac. Wylozenie spolecznej petycji w tej sprawie w urzedzie dzielnicy i np. w ursynowskich centrach handlowych da "poparcie spoleczne" , ktore zaknebluje jatrzycieli (stosujemy zasade subsydiarnosci). Autobusy Gora Kalwaria via Konstancin - do odwolania do petli Wilanow. 13:32, 19.12.2018
alisterkabat20:26, 18.12.2018
Zwolennicy POW mogą sobie piać z zachwytu, prawdopodobnie za rok, dwa lub trzy zamieszkają gdzie indziej. Z punktu widzenia tych, co mieszkają w tej dzielnicy od lat 80. albo wcześniej, i zamierzają jeszcze trochę dłużej :) ich dzielnica została podporządkowana interesom innych. I tu nie powinno być sporu, co najwyżej można włączyć tryb "to dla dobra ogółu". Ale my tu nie żyjemy "dla ogółu", a jest nas ponad 130.000... 20:26, 18.12.2018
tom13:46, 19.12.2018
Wyprowadza sie? Dokad? Badzmy szczerzy: w Warszawie nie ma alternatywy. Mimo wszystko Ursynow pozostaje jedna z najlepszych dzielnic. Jesli budowa CPK sie powiedzie, to Okecie sie uciszy. Zas POW dotknie tylko domy polozone w bezposrenim sasiedztwie- smog komunikacyjny to ok.300 m od przelotowek, potem sie rozwiewa do zera. I NIKT nie byl zwolennikiem POW, POW zostal zaprojektowany dziesieciolecia temu. Nigdy nie powinny powstac w sasiedztwie osiedla mieszkaniowe. W dodatku POW przez Ursynow bedzie w tunelu (tylko i wylacznie dzieki Unii Europejskiej i jej pieniadzom), a przez Miasteczko Wilanow - po powierzchni. Tam dopiero bedzie bal. 13:46, 19.12.2018
Ciul21:00, 18.12.2018
A niech zbudują ten cholerny POW jak najszybciej to będą się kotłować w tunelu i okolicach te jełopy a na powierzchni będzie spokój 21:00, 18.12.2018
nene11:22, 19.12.2018
Będzie spokój jak nie będzie wypadku w tunelu. Potem cały ruch pójdzie górą - Płaskowicką. A patrząc po tym co dzieję się na S8 to będzie codziennie. 11:22, 19.12.2018
kocur09:31, 28.12.2018
Płaskowickiej!, nie Płaskowicką, do kurwy nędzy, nauczcie się przyjezdne ciule. 09:31, 28.12.2018
AZX23:54, 18.12.2018
A ja zapytam - gdzie jest k... chodnik??? Ddr jest (na zimę!!!) a piesi mają 3 przejścia do pokonania bo pedalarze muszą mieć ddr!!! Paranoja! 23:54, 18.12.2018
Wałek Ruski07:53, 19.12.2018
Jeśli to faktycznie ma tak wyglądać, to to jest jakiś k...a skandal. 07:53, 19.12.2018
Wałek Ruski08:16, 19.12.2018
Na skrzyzowaniu zostają tylko dwa przejscia, nie ma chodnika wzdłuż Rosoła po stronie stacji orlenu. Czyli trzecie przejście dopiero za migdałową. No, to fajnie ktoś 'pomyślał'. 08:16, 19.12.2018
Warszawiak10:22, 19.12.2018
Ta ''obwodnica'' nigdy nie powinna powstać w tym miejscu !!! Należy natychmiast przerwać tę budowę , ponieważ ta tzw. obwodnica będzie truła cały Ursynów . 10:22, 19.12.2018
tom14:24, 19.12.2018
Warszawiak, troche za pozno sie obudziles. Trzeba bylo zaczac ze 20 lat temu, a najpozniej 10, gdy ciagnieto autostrade w strone Warszawy. Dlatego ludzie daja ci minusy. Gdyby nie Brukselka i niemieckie, brytyjskie czy francuskie miliardy, to mielbysmy ruch po powierzchni. 14:24, 19.12.2018
Warszawiak23:30, 19.12.2018
Do tom , mówię i piszę o tym od lat . Ale kto u nas słucha głosu rozsądku ? 23:30, 19.12.2018
Magdam12:52, 19.12.2018
Problem powstal teraz na ul. Migdalowej przy Natpolu. Sznur samochodów, przejścia dla pieszych brak i stoi się jak "kołek" czekajac na łaskawego kierowce, który przepuści. Tam jest nie tylko sklep, jest przychodnia i biura. BRAK przejscia dla pieszych na wysokości bloku Lasek Brzozowy 18 12:52, 19.12.2018
tom14:18, 19.12.2018
Dlaczego nie zbierzecie podpisow pod petycjami do lokalnych wladz w sprawie WSZYSTKICH brakujacych przejsc, do kazdego oddzielnie, zeby ich nie odrzucono "blokiem"? Dobro mieszkancow powinno byc nadrzedne wzgledem scieku komunikacyjnego dla podmiejskich wsi. Petycja dajecie podklad lokalnym wladzom, co umozliwia zrobienie dodatkowego przejscia. Poza tym, w tym korku zatrzymanie sie na chwile z powodu swiatel dla pieszych niczego nie zmienia, czas przejazdu pozostanie taki sam. Swiatla oczywiscie "na przycisk", bo w nocy nie sa potrzebne. 14:18, 19.12.2018
UP!14:43, 19.12.2018
Przeczytałem Państwa komentarze i nasuwa mi się jedno pytanie:
Czy Państwo nie jesteście pozbawieni czynnego lub biernego prawa wyborczego ?
Czy nowe/stare władze Ursynowa same się wybrały ?
14:43, 19.12.2018
tom10:37, 20.12.2018
Ktore wladze? Przeciez wszystko co sie dzieje jest wynikiem decyzji podjetych przez ostatnie dziesieciolecia przez rozne wladze. Problem w tym, ze w PL nie chroni sie dobrych dzielnic jak na Zachodzie. Tam, gdy kupujesz mieszkanie np. w paryskiej 16tce (najlepsza dzielnica we Francji), to wiesz, ze 50 lat temu byla najlepsza, teraz taka jest i za 50lat dalej bedzie najlepsza. W Polsce wrecz robi sie na zlosc tym, co maja troche lepiej. Poza tym bardzo bogaci (i wplywowi) sa rozproszeni, mieszkaja po jakichs chaszczach, gdzie bez 4x4 sie nie dojedzie -inaczej niz na Zachodzie. W PL mamy do czynienia z permamentnym chaosem - wszystko sie zmienia,nic nie jest przewidywalne, wszystko robi sie tumulcie i skowyrczeniu, bez ladu i skladu, bez planowania. Tego sie nie zmieni.To jest mentalnosc narodu. Mozesz taki narod zaimplantowac do Kensington to go w piec lat zamienia w pieklo. Wiec jakie wladze? Te ktore wyznaczyly teren pod POW? Te ktore daly zgode na budowe osiedli przy POW? Itd.? 10:37, 20.12.2018
tomand16:39, 19.12.2018
Burmiszcz nic nie zrobi z tym tranzytem przez Ursynów, choćby nie wiem co opowiadał ... bo (jak mi się wydaje) 2 jego zastępców jest z Wilanowa... to tylko grozi że budowa Ciszewskiego bis nie dojdzie do skutku... a to wcześniej niż POW mogłoby rozładować ruch na Ursynowie. Ale na tym władzom nie zależy. Poza tym jak już puszczono tranzyt ze wsi ( w 4 linie autobusowe ) przez Kabaty to chociaż należałoby maxymalnie starać się udrożnić ulice tranzytowe - a w przypadku skrętu z Wąwozowej w Relaksową ustawianiem świateł zajmował się ktoś z IQ poniżej średniej ( lub jakiś złośliwiec) - brak zielonej strzałki ( jeśli nie całkowicie zielonego światła) podczas zielonego światła dla skrętu z Relaksowej w Wąwozową - dzięki temu Wąwozowa w kierunku Konstancina stoi od KEN - a skręt mógłby odbywać się bezkolizyjnie. Jest zamontowana nawet zielona strzałka ( ktoś wziął za to kasę)...ale zasłonięta, więc setki samochodogodzin w korku ( czas kierowców, zdrowie mieszkańców itd) .
16:39, 19.12.2018
alisterkabat18:02, 19.12.2018
do ~tom:
Część wyprowadzi się, bo będzie miała dosyć życia w sąsiedztwie POW, a część, bo mieszkają na Ursynowie tymczasowo, np. pracę dostali w Warszawie, powiodło się to siedzą. A jak passa/kontrakt się skończy, to co ich zatrzyma? Być może właśnie wśród nich jest najwięcej zwolenników POW. Ponadto ten obszar dzielnicy jest teraz z obu stron trwale zaburzony, bo na południu tranzyt Rosnowskiego - Rosoła a tutaj POW. Plany planami, a degradacja dzielnicy jest faktem. Co do smogu i 300 metrów - dane życzeniowe raczej. 18:02, 19.12.2018
tom10:23, 20.12.2018
Czarnowidztwo. Moze podasz przyklady, gdzie sie mozna wyprowadzic w tym zle zaplanowanym miescie, zeby bylo lepiej? Warszawe to moje miasto, znam ja bardzo dobrze i jakos nie widze alternatywy. POW dotyczy bardzo malej czesci mieszkancow Ursynowa. Jesli nie mieszkasz przy wlocie czy wylocie, to akurat na Ursynowie nie bedzie zle, bo presja spoleczna bedzie wplywala na kontrole emisji spalin i filtry. Oczywiscie, jestesmy w Polsce, wiec bez walki sie nie obedzie. 10:23, 20.12.2018
tonn09:11, 20.12.2018
Obserwuję ostatnie inwestycje na Ursynowie i wszystkie według tego samego patentu: plany inwestora tak robione, jaky mieszakńców w ogóle nie było. Potem zryw obywatelski, listy, petycje, szukanie pmocy w mediach i okazuje sie, że jednak można inaczej.
Zła wola, brak profesjonalizmu czy styl wschodni, czyli władza może wszystko?
Ile zmarnowanej energii, pieniedzy i zaufania :( 09:11, 20.12.2018
alisterkabat11:14, 20.12.2018
do ~tom
Chyba nie rozumiesz... Nie obchodzi dokąd można wyprowadzić się, żeby "było lepiej", bo... nie zamierzam stąd się ruszyć. Co tym bardziej upoważnia mnie do stwierdzenia faktów - jest źle i będzie źle. Co do diagnozy na temat władz i zarządzania - zgoda: chaos, brak planowania i poszanowania dzielnicy oraz jej mieszkańców. Nie wyobrażam sobie, żeby w dobrze zorganizowanych społecznościach "starej Europy" tak po prostu pozwolono na wprowadzenie czegoś w rodzaju POW w środek dzielnicy. To, plus drugi szlak tranzytowy z południa do reszty zepsuje tę dzielnicę. Więc jeśli ja jestem czarnowidzem, to Ty masz chyba różowe okulary. Szkoda energii na pisanie - zwyczajnie rozejrzyj się.
11:14, 20.12.2018
mlk21:36, 20.12.2018
Alisterkabat, mozesz odpowiadac chronologicznie, czyli 1. klikasz w 'odpowiedz' w komentarzu rozpoczynajacym wymiane opinii - w tym wypadku w to twoj wlasny (a nie w "Dodaj komentarz" pod artykulem), 2. piszesz tekst w okienku dialogowym 3.wtedy twoja wypowiedz znajdzie sie pod tekstem osoby z ktora rozmawiasz, a nie na szczycie wszystkiego. Powstaje dialog. Teraz osoby, ktore wchodza na forum nie wiedza o czym mowa, robi sie burdel i chaos. 21:36, 20.12.2018
urus13:33, 21.12.2018
wszystko bez konstancin 13:33, 21.12.2018
obserwator17:34, 02.01.2019
Jestem mieszkańcem ulicy Wąwozowej. Gdy się tu sprowadziłem 20 lat temu to Wąwozowa była niemal wsiową dróżką. Dziś stała się tętniącą życiem komunikacyjnym arterią; przez skrzyżowanie z ul. Mielczarskiego przejeżdża w ciągu dnia około 30 samochodów na minutę (moje obliczenia); pod oknami mam przystanek autobusowy. Warunki zamieszkania diametralnie się pogorszyły. Ale czy lamentuję? Nie. Zycie w dużym mieście oznacza hałas, kurz, spaliny samochodowe, ciasnotę. Ale skoro sam mam samochód i jeżdżę pod oknami innych, serwując im hałas i spaliny, to nie mam moralnego prawa jęczeć, że pod moimi oknami jeżdżą inni. A takie podejście jest powszechne. Mnie to oburza, to postrzeganie li tylko czubka własnego nosa. Nowe drogi to budować pod oknami innych, ale w żadnym razie pod moim, bo to pogarsza mi komfort życia. Kto chce komfortu środowiskowego powinien wyprowadzić się poza miasto, gdzie będzie go otaczał wieczny błogostan. Pozdrawiam wszystkich, którzy się wściekną na mój wpis. 17:34, 02.01.2019
To 18:21, 18.12.2018
15 26
Teraz precz? A co z dolami? Hehe 18:21, 18.12.2018
Maruda19:05, 18.12.2018
21 32
Przecież ona jest "pod" a nie przez. 19:05, 18.12.2018
tak dla POW19:45, 18.12.2018
27 34
precz z wiecznie narzekającymi 19:45, 18.12.2018
ejksn10:56, 19.12.2018
9 20
Precz z preczem!!! 10:56, 19.12.2018