Dziś wieczorem znika rondo przy Płaskowickiej i Pileckiego. Zwężona zostanie południowa jezdnia Płaskowickiej między Pileckiego i Stryjeńskich. Mieszkańcy będą mieli dalej do przystanków a kilka przejść dla pieszych zupełnie znika. Drugi etap zmian został odłożony na później, ze względu na bazarek.
Jak już informowaliśmy, pierwszy etap zmian w organizacji ruchu dla kierowców i pieszych nastąpi dzisiaj o godz. 23:00. Najważniejsza zmiana - znika rondo przy Pileckiego i Płaskowickiej. Ruchem sterować będzie sygnalizacja świetlna. Drogowcy już od kilkunastu dni intensywnie pracują nad przebudową przyszłego skrzyżowania. Powstają nowe pasy do skrętów, nowe wysepki oraz tymczasowa ścieżka rowerowa po stronie straży pożarnej.
Od dziś od ok. 23:00 wyłączona z ruchu zostanie południowa jezdnia pomiędzy ulicami Pileckiego i Stryjeńskich. Ruch w obydwu kierunkach będzie odbywał się jezdnią północną. Do dyspozycji kierowców pozostaną jednak tylko dwa pasy - po jednym w każdym kierunku. Jadący od strony al. KEN nie będą mogli skręcić w Pileckiego w stronę osiedla Kazury.
Zlikwidowane zostają przystanki Pileckiego 02 i Stryjeńskich 02 zlokalizowane po południowej stronie ul. Płaskowickiej. W zamian zostaną uruchomione przystanki zastępcze przy ul. Dereniowej i przy ul. Pileckiego, bezpośrednio przed skrzyżowaniami z Płaskowickiej. Pierwszy - dla linii N34, drugi - dla linii 192, 503 i 504. Przystanek przy Płaskowickiej obok ronda Stryjeńskich, dla linii 195 i N34 w kierunku Pileckiego, zostaje przeniesiony ok. 60 metrów w stronę Pileckiego.
Rondo na skrzyżowaniu z ulicami Dereniową i Stryjeńskich zostanie utrzymane, ale wyjazd ze Stryjeńskich tuż przed rondem w kierunku Dereniowej będzie utrudniony. Drogowcy pozostawią tylko jeden pas.
Zmiany będą dotyczyły również pieszych. Całkowicie zamknięty będzie chodnik po południowej stronie ulicy. Znikają również przejścia dla pieszych na Płaskowickiej - na wysokości Hirszfelda czy przy straży pożarnej. Mieszkańcy osiedla Kazury już na to narzekają. Aby pójść do Biedronki przy Hirszfelda trzeba nadrobić kilkaset metrów.
Kiedy kolejne zmiany?
W ubiegłym tygodniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Astaldi zapowiadały, że między 23 a 26 lutego odcięte od ul. Płaskowickiej zostaną ul. Lanciego oraz Braci Wagów, a także wprowadzone zwężenia pasów ruchu w rejonie bazarku. Plany się jednak zmieniły - jak się dowiedzieliśmy - ze względu na bazarek, który wciąż nie opuścił terenu przy Braci Wagów.
Do momentu przeprowadzki bazarku nie należy się zatem spodziewać wprowadzenia drugiego etapu zmian, w tym również większych zmian w trasach autobusów. Jak nas zapewniono w Zarządzie Transportu Miejskiego informacje o planowanej reorganizacji pojawią się, gdy tylko wykonawca POW zdecyduje się wprowadzić drugi etap tymczasowej organizacji ruchu.
Ze wstępnym schematem zmian w komunikacji miejskiej po odcięciu ul. Lanciego można się zapoznać w naszym osobnym artykule.
Obserwator11:33, 23.02.2018
Od 1 marca wracają rowery Veturillo. Jadac rowerem będzie można ominąć zwezona Plaskowickiej pasami rowerowymi na Dereniowej. 11:33, 23.02.2018
kocur11:40, 23.02.2018
Kolejne opóźnienie przez ten bazarek. Czy ci kupcy nie rozumieją, że każdy dzień opóźnienia w budowie POW spowoduje przedłużenie utrudnień dla mieszkańców? 11:40, 23.02.2018
Anna Szcześniak11:59, 23.02.2018
Przenosiny/eksmisja bazaru, to jedno. Czytam w art. że: "... GDDKiA oraz Astaldi zapowiadały, że między 23 a 26 lutego odcięte od ul. Płaskowickiej zostaną ul. Lanciego oraz Braci Wagów, a także wprowadzone zwężenia pasów ruchu w rejonie bazarku. Plany się jednak zmieniły - jak się dowiedzieliśmy - ze względu na bazarek, który wciąż nie opuścił terenu przy Braci Wagów." Także wg mnie "dzięki bazarowi" mieszkańcy okolic Braci Wagów oraz Lanciego, chwilowo zyskują kolejne dni bez pogorszenia sytuacji komunikacyjnej. 11:59, 23.02.2018
kocur13:11, 23.02.2018
Pani Anno, to co pani pisze to jest myślenie krótkowzroczne. Sytuacja komunikacyjna już jest pogorszona, utrudnienia takie jak brak lewoskrętów na skrzyżowaniu Al. KEN i ul. Płaskowickiej także są uciążliwe, a trwają od marca zeszłego roku, dziś wieczorem nastąpi zwężenie części ulicy Płaskowickiej. "Dzięki bazarkowi", (jak pani pisze) problemy z przejęciem terenu pod budowę mają szansę przedłużyć budowę POW o dodatkowe miesiące, a wówczas te utrudnienia też będą trwały dłużej. 13:11, 23.02.2018
Anna Szcześniak13:22, 23.02.2018
Po zamknięciu Braci Wagów oraz Lanciego będzie dużo gorzej, niż jest obecnie. GDDKiA wielokrotnie wspominała o możliwości "siłowego" przejęcia terenu bazaru. Moim zdaniem skoro tego nie czynią, tzn że termin zakończenia prac nie jest zagrożony. Firma Astaldi ma ogromne doświadczenie, w tego typu inwestycjach, jeśli nie sięgają po rozwiązania "ostateczne," to może nie ma co nakręcać czarnych scenariuszy. 13:22, 23.02.2018
Adamo14:06, 23.02.2018
Niestety Anno, mylisz się, termin prac jest zagrożony, tylko nikt tego głośno jeszcze nie może mówić. Gdyby nie fakt, że chodzi o bazark kolegi burmistrza Ursynowa i prezydent Warszawy już dawno by ich eksmitowali. 14:06, 23.02.2018
Anna Szcześniak14:37, 23.02.2018
@Adamo Głośno się nie mówi, ale Pan wie, tak? I wie Pan z całą pewnością, tak? Zaś uprzejmości i dobre stosunki, pomiędzy władzami Ursynowa czy Warszawy a Wojewodą Mazowieckim oraz Ministrem Adamczykiem są powszechnie znane. Także zapewne "dzięki politycznemu układowi ponad podziałami i wyłącznie dla dobra radnego Karczewskiego" bazarek może nadal spokojnie funkcjonować! Naprawdę, proszę o więcej rozwagi w rozpowszechnianiu tego typu odkrywczych i stanowczych wizji. 14:37, 23.02.2018
Adamo16:57, 23.02.2018
Anno to nie jest wiedza tajemna, pogadaj z urzędnikami, pogadaj z budowlańcami, z gdaką wszyscy wiedzą, że będą opóźnienia, ale nikt oficjalnie jeszcze tego głośno nie powie. Drugiej części Twojej wypowiedzi nie rozumiem, więc nie będę się do niej odnosił, ale powtórze - w mojej prywatnej ocenie, gdyby chodziło o jakikolwiek bazar nie połączony z politykami to już dawno by tam wjechał egzekutor, komornik, buldożer czy co tam chcesz. Skoro nic takiego się nie dzieje, a z drugiej strony Astaldi twierdzi, że to jest absolutnie kluczowy teren dla ich prac, to jak to wyjaśnisz? 16:57, 23.02.2018
Anna Szcześniak18:45, 23.02.2018
@Adamo Plotki, insynuacje przy tego typu inwestycji są krzywdzące. Liczą się dokumenty. Może Redakcja HU przedstawi w kolejnym art. rzetelną wiedzę na temat prawdziwego stanu rzeczy w tej sprawie. Jeśli zaś chodzi o urzędników, to jakich konkretnie urzędników masz na myśli? 18:45, 23.02.2018
Olimpia15:57, 23.02.2018
Jako mieszkaniec osiedla Olimpia zlokalizowanego naprzeciwko centrum onkologii względem ul. Pileckiego chciałbym wiedzieć w jaki sposób mam samochodem dojechać do swojego osiedla jadąc od ul. Puławskiej? Do tej pory jedyna legalna nawrotką było likwidowane właśnie rondo. Może jakieś wskazówki? 15:57, 23.02.2018
Facepalm16:44, 23.02.2018
Albo od Pileckiego, albo od Polskie drogi z Płaskowickiej. 16:44, 23.02.2018
adamzursynowa07:46, 25.02.2018
zapieprzaj piechotą 07:46, 25.02.2018
Maciek17:07, 23.02.2018
Jak tylko słyszę kolejny raz słowa Bazarek na Dołku, to już mi się rzygać chce. Niech już rozwalą to dziadostwo jak najszybciej! 17:07, 23.02.2018
zpolaka23:05, 23.02.2018
DZIADOSTWO, NAMIOTY INDIAŃSKIE I KUPA APACZY.DROŻYZNA I ZNÓW KUPA OSZUSTÓW. 23:05, 23.02.2018
Warszawiak16:46, 24.02.2018
Piszę to jeszcze raz . TA DROGA NIGDY NIE POWINNA BYĆ ZBUDOWANA W TYM MIEJSCU . Spójrzcie na plan miasta w tym miejscu , wokół tej drogi mieszkają dziesiątki tysięcy ludzi. W bezpośredniej bliskości dwa potężne szpitale i miejsca publiczej używalności . I nie piszcie o parku nad POW , bo kto o zdrowych zmysłach usiądzie na ławce w bezpośredniej bliskości wyrzutni spalin ( bez filtrów ) . TA INWESTYCJA TO JEDEN WIELKI SKANDAL . 16:46, 24.02.2018
kibol12:19, 25.02.2018
Precz z POW! 12:19, 25.02.2018
Kurdybanek20:34, 25.02.2018
Te zwężenia to katastrofa. Jutro będą zabójcze korki 20:34, 25.02.2018
Clavidis14:06, 26.02.2018
Polska to pojebany kraj . Dzięki układom politycznym bazarek - śmietnik blokuje inwestycję POW . Koszt przestoju 85 000 dziennie .
14:06, 26.02.2018
Roman 00:41, 24.02.2018
29 3
Może wreszcie jacyś ekoterrorysci pojawią się na tych ścieżkach. Bo dotychczas tak jak na Cynamonowej,
pusto. Tylko wiatr hula. Rozumiem, że rowerem Dereniową do Ciszewskiego i tam już można spokojnie wsiąść w samochód. Ciekawe czy jest tyle miejsc parkingowych. 00:41, 24.02.2018
Obserwator10:02, 24.02.2018
8 23
Od Ciszewskiego DDR do Al. KEN i dalej metrem. Można też potem Anody, Dolina Sluzewiecka, Sobieskiego, Belwederska do Centrum. Zresztą jest już przygotowywana Warszawska Polityka Mobilności która jak mozna przeczytac na stronie UM zakłada zmianę świadomości społeczeństwa, prowadząca do zmiany sposobu odbywania podróży po mieście. 10:02, 24.02.2018
Pan Stanisław spod a10:40, 24.02.2018
15 3
Jak już będzie zatwierdzona, a nie przygotowywana to wtedy wróć. A póki co nikt mi nie będzie mowil, czym mam sie poruszać po mieście z jedną linia metra i kawałkiem na 510 km2 powierzchni.
10:40, 24.02.2018
Obserwator12:08, 24.02.2018
2 9
Konsultacje społeczne Warszawskiej Polityki Mobilności były w roku 2016. Teraz czeka już tylko na zatwierdzenie przez Rade Warszawy. 12:08, 24.02.2018
Pan Stanisław spod a12:18, 24.02.2018
9 0
Czyli nie jest przygotowywana, tylko już od 2016 roku gotowa.
Teraz jeszcze napisz, dlaczego Rada Warszawy nie zatwierdziła tej Polityki. Bo czeka na zatwierdzenie wystarczająco długo. 12:18, 24.02.2018