Za nieco dwa tygodnie budowniczy Południowej Obwodnicy Warszawy odcinają ul. Lanciego od Płaskowickiej. Kierowcy mogą się spodziewać jeszcze większych korków niż w tej chwili. Trwają starania, by na Lanciego zachować kursowanie autobusów.
Budowa 2,3 km tunelu trasy S-2 pod Ursynowem trwa w najlepsze, mimo niepokojących doniesień z Włoch o złej kondycji finansowej firmy Astaldi. W szybkim tempie postępuje budowa tzw. ścian szczelinowych, na których ma się oprzeć strop tunelu. Prace są tak zaawansowane, że budowlańcy postanowili przyspieszyć zamknięcie ulicy Lanciego od strony Płaskowickiej, choć wcześniej, w nieoficjalnych rozmowach, powtarzali, że raczej nie nastąpi to przed końcem roku.
Jak informuje Astaldi, ulica Lanciego zostanie zamknięta od strony Płaskowickiej w piątek, 26 października w godzinach wieczornych. Od tego dnia będzie ulicą ślepą z wyjazdem w kierunku Belgradzkiej. Zamknięcie ulicy ustalone zostało już w 2012 roku, podczas tworzenia tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy POW.
Co odcięcie ul. Lanciego oznacza dla kierowców z Ursynowa? Większe korki. Jest to druga z osiedlowych ulic (obok zamkniętej 21 września Braci Wagów), która stanowiła alternatywę dla potoku aut w Rosoła, alei KEN czy Stryjeńskich. Część kierowców wyjeżdżających z południa dzielnicy korzystała z tego wyjazdu, choć koniec końców i tak trafiała w aleję KEN lub ul. Rosoła. Lanciego odciążała jednak te ulice w ruchu międzyosiedlowym. Po odcięciu jej od Płaskowickiej oraz Cynamonowej, nie będzie już wyjścia - mieszkańcy tej części Natolina będą mieli tylko jeden wyjazd - w stronę Belgradzkiej.
Co z autobusami?
Na Lanciego kursują trzy autobusy - 192, 136, 503, 504 oraz N37. Odcięcie ulicy od Płaskowickiej spowoduje zmiany tras tych linii. Mieszkańcy okolicznych osiedli nie wyobrażają sobie ulicy bez komunikacji miejskiej, tym bardziej, że całkiem niedawno ją sobie wywalczyli.
- Jak mielibyśmy dojść gdziekolwiek, skoro mamy już swoje lata? Autobus musi tu być! - mówi nam małżeństwo starszych ludzi, których spotkaliśmy na przystanku w rejonie Migdałowej.
- Nie wyobrażam sobie tej ulicy bez autobusów, tu mieszka mnóstwo rodzin z dziećmi, dużo starszych osób. Może można będzie puścić autobus ulicą Migdałową? - mówi pani Zofia.
Dzielnica od wielu miesięcy zastanawia się nad tą koncepcją. Prowadzi też rozmowy ze spółdzielnią "Przy Metrze", która jest właścicielem ul. Migdałowej. Wiele lat temu były pomysły, by samorząd ją odkupił, ale na wstępnych deklaracjach się skończyło. Na przeszkodzie stoją nieuregulowane sprawy własnościowe pomiędzy urzędem a spółdzielnią.
- Nie mogę powiedzieć na 100%, że autobus pojedzie ul. Migdałową. Jest to jedna z koncepcji rozładowania ruchu w tej okolicy - mówi Antoni Pomianowski, zastępca burmistrza Ursynowa, który prowadzi rozmowy ze SM "Przy Metrze". Dodaje, że teraz - gdy znamy już terminy odcięcia Lanciego - ruszą rozmowy o konkretach.
Aby puścić autobusy ul. Migdałową należałoby zmienić organizację ruchu - uporządkować parkowanie oraz rozwiązać kłopot z progami zwalniającymi. Nie wiadomo czy Zarząd Transportu Miejskiego zgodzi się też na taką korektę trasy.
Do poprawki pozostają też światła na rogu Belgradzkiej i Lanciego. Pewne zmiany zostały już wprowadzone przez miejskich drogowców na wniosek dzielnicy, ale z pewnością będzie trzeba dostosować program sygnalizacji do faktycznego natężenia ruchu, który pojawi się już po 26 października.
[ZT]10427[/ZT]
Alfred15:45, 10.10.2018
ziebią do końca ten Ursynów....to już jeden wielki plac budowy :-/ Korki z każdej strony, nie da się przemieszczać, paranoja 15:45, 10.10.2018
Maciek z Wyżyn17:13, 10.10.2018
Linia M1 działa szybko i sprawnie. Pozdrowienia dla samochodów, które stoją w korkach i siedzi w nich tylko kierowca. Takie osoby nie mają prawa w ogóle narzekać. Powinno jeszcze płacić podatek typu "bykowe" za bezsens swojego działania i tworzenie korków. 17:13, 10.10.2018
Korbol19:56, 10.10.2018
Czekaj, właśnie przekierowali autobusy z GK , Piaseczna i Konstancina i teraz kończą trasę na pierwszej stacji metra. Myślę że i tu zrobi się korek jak się skończy ładna pogoda. 19:56, 10.10.2018
iissa20:10, 11.10.2018
cieszymy sie, że dajesz radę w M1!
Nie wypowiadaj sie w tematach, które ciebie nie dotyczą.
Raczej udzielaj sie na forach dotyczących
-punktualnosci metra
-tłoku w metrze
-czystosci metra vel bezdomni w metrze
Żeganamy Maćka bez żalu! 20:10, 11.10.2018
iissa20:14, 11.10.2018
~Korbol - na razie jest zawalony parking przy tesco na kabatach. Potraktowany najwyraźniej jako parking P+R. Kiedy klienci (czyli ja) chca podjechac po zakupy, w godzinach przed 16.00, to znalezienie wolnego miejsca graniczy z cudem. 20:14, 11.10.2018
pp17:15, 10.10.2018
jedyny sensowny pomysł na zmniejszenie korków z Kabat do Centrum to znaczne wydłużenie czasu dla zielonego światła na skrzyżowaniach KEN i Rosoła z Płaskowickiej i skrócenie na Płaskowickiej. Dziś jak nie działały światła na KEN/Płaskowickiej, to dało się jakoś przejechać 17:15, 10.10.2018
poranny kierowca22:32, 10.10.2018
w pełni sie zgadzam. ostatnio jak jechałem Rosoła - cały Rosół stał na czerwonym a z Płaskowickiej ruszył jeden samochód z piskiem opon dołączyć chciał do kolegów stojących na Rosoła. Ale zielone dla nich trwało z 2 minuty. I Rosół stał, a na Płaskowickiej nikogo nie było. To było 8 paździa o godzinie 8 z minutami. 22:32, 10.10.2018
Gun07:59, 11.10.2018
Generalnie synchronizacja (a raczej jej brak) świateł na ul. Rosoła jest jednym wielkim żartem. Jadąc w kierunku centrum, po zatrzymaniu się na czerwonym świetle przy ul. Płaskowickiej - stoimy na każdych światłach aż do Dolinki. 07:59, 11.10.2018
Pati10:31, 11.10.2018
Mnie bardziej sensowna, wydaje się zrezygnowanie z poruszania się samochodem pod Ursynowie Południowym, przynajmniej w godz. szczytu. 10:31, 11.10.2018
iissa20:07, 11.10.2018
~Pati, za przeproszeniem, g...cie to obchodzi.
ja sie nie wtrącam, jak ty organizujesz swoje życie, nawet w godzinach szczytowania 20:07, 11.10.2018
Pati08:51, 12.10.2018
@iissa Ogarnij się kobieto! Wolisz tkwić w korkach, to tkwij! Brawo ty! 08:51, 12.10.2018
jasnowidz17:30, 10.10.2018
Pozamykają ulice rozkopią , a potem po bankructwie Astaldi zostawią nas z tym burdlem na kilka lat 17:30, 10.10.2018
Felicja18:00, 10.10.2018
A 504 w w stronę Centralnego i 503 w stronę Natolina to co? 18:00, 10.10.2018
Korbol20:03, 10.10.2018
NIC. Wg redaktora im trasa się nie zmieni.
A nie czekaj pewnie nie podał ich nr , bo na przystanku się nie zatrzymują i w internetach nie znalazł o tym wzmianki, a resztę se sami dośpiewajcie. 20:03, 10.10.2018
Zły porucznik18:03, 10.10.2018
Przypominam tylko, że ostatnio burmistrz od siedmiu boleści zapowiedział czasowe zamknięcie Rosoła w związku z budową eksterytorialnej autostrady dla WPI. Co się wówczas stanie - wszyscy chyba wiedzą. 18:03, 10.10.2018
alisterkabat20:03, 10.10.2018
Może sam będzie kierował ruchem :) ? Doprośmy Guziała, to się podzielą obowiązkami ;)
20:03, 10.10.2018
Waldorf18:07, 10.10.2018
A kilka lat temu mieszkańcy okolicznych bloków pisali do ZTM o wycofanie autobusów bo im hałasują pod oknami. Zwłaszcza N37 jeżdżące co pół godziny im przeszkadzało. A teraz nagle płaczą, lamentują że matki z dziećmi, ludzie starsi nie będą mieli jak żyć? Dacie radę, powiadam Wam :D 18:07, 10.10.2018
dr20:24, 10.10.2018
Nie mieszkańcy, tylko jeden głośny mieszkaniec - jakiś radny, kolega Guziała. 20:24, 10.10.2018
kabaciak18:23, 10.10.2018
Moze gdyby czasowo zamykac lacznik z Powsina/Konstancina, chocby tylko w godzinach szczytu, Ursynow odetchnalby z ulga i korki jezeli nie zniklyby w calosci, to bylyby zdecydowabie mniejsze... 18:23, 10.10.2018
alisterkabat20:08, 10.10.2018
I to jest w interesie mieszkańców. Popieram, może by tak Redakcja się zaangażowała, tu nie czas na "obiektywne raportowanie"... 20:08, 10.10.2018
Aram21:22, 10.10.2018
z jakiej wsi przyjeżdzają do Warszawy tacy idioci?! 21:22, 10.10.2018
Irek10:09, 12.10.2018
a może zamknąć puławską dolinę służewiecką i powsińską - po co mieszkańcy Ursynowa mają jeździć do innych dzielnic???? 10:09, 12.10.2018
nielot21:15, 10.10.2018
W Gdańsku jedną część al. Jana Pawła II po której kursowały autobusy komunikacji miejskiej sprzedali deweloperowi. I co? I nic. Mieszkańców mają w d...e. 21:15, 10.10.2018
Kolarz21:33, 10.10.2018
Pozdrawiam 21:33, 10.10.2018
No, pomyślcie22:04, 10.10.2018
O co ten kwik? Przecież mogą jechać metrem. 22:04, 10.10.2018
s.09:32, 11.10.2018
Rozumiem, że to wpis prowokacyjny. Jeśli nie... to życzę aby autor/autorka musiała dojeżdżać z małym dzieckiem/osobą niepełnosprawną, czy starszą, w miejsce oddalone od naszej rozległej sieci metra. Powodzenia 09:32, 11.10.2018
56185812:01, 12.10.2018
chcialem zauwazyc, ze nastepnym etapem jest zamkniecie linii metra na stacjach natolin i kabaty.
Pociagi beda kursowac do natolina...
Jedz metrem owszem, poki sie da. 12:01, 12.10.2018
do 56185819:26, 13.10.2018
A gdzie tak zauważyłeś kłamczuszku ?
Linia M1 będzie jeździć przez cały czas budowy. 19:26, 13.10.2018
kowal02:20, 14.10.2018
Jak widać wytłumaczeniem jest stara śpiewka. Wszyscy jeżdżą z dzieckiem, osobą niepełnosprawną lub starą babcią. Każdemu kto tak twierdzi proponuję stanąć i poobserwować ile osób w tych samochodach jeździ. Wówczas nie pisałby tu takich głupot . 02:20, 14.10.2018
s. do kowal09:44, 15.10.2018
No niestety wielu z nas jednak musi kogoś podwozić. Nie wszyscy są sprawni, młodzi i zdrowi i o tym nie wolno zapominać. Takich osób jest naprawdę dużo. Tak więc zamiast obrażać wszystkich naokoło proszę łaskawie spojrzeć nieco dalej niż czubek własnego nosa. 09:44, 15.10.2018
Klementyna22:40, 10.10.2018
Powietrze już cierpi. Właśnie już są podniesione wskaźniki na pomarańczowo. A przecież nie grzeją w tej chwili. 22:40, 10.10.2018
abc08:02, 11.10.2018
Jak nie grzeją, jak grzeją? W wielu spółdzielniach już grzejniki ciepłe, a w domach wieczorne przepalanie z pewnością też już się zaczęło 08:02, 11.10.2018
Ursynow 08:48, 11.10.2018
No tak, bo gorsza jakość powietrza wiąże się przede wszystkim z budową POW xDD. Wcale nie z ludźmi którzy palą fatalnej jakości węglem i śmieciami w piecach 08:48, 11.10.2018
Antypow14:01, 12.10.2018
Ciekawe jak bardzo Jakość powietrza się pogorszy kiedy otworzą tą całą POW? 14:01, 12.10.2018
Mara07:36, 11.10.2018
Ursynów wraca do pierwotnego stanu z przed 30 lat gdy budowano metro i Ursynów był jednym wielkim placem budowy. 07:36, 11.10.2018
Bany08:49, 11.10.2018
"Na Lanciego kursują trzy autobusy - 192, 136, 503, 504 oraz N37" - wyższa matematyka :) 08:49, 11.10.2018
qwr08:53, 11.10.2018
Linię 503 można puścić na wprost Stryjeńskich i zakrańcować na końcu ślepego przedłużenia Belgradzkiej, niech się na coś przyda. Bardziej problem jest ze 136. Pozostałe zmiany już dawno zostały przedstawione przez ZTM: 504 pojedzie na wprost Stryjeńskich, tak jak już dawno było planowane. 192 pojedzie Stryjeńskich, Belgradzką do KEN i dalej swoją trasą. 08:53, 11.10.2018
sdf09:22, 11.10.2018
A mnie zastanawia dlaczego nie można by robic prac etapami. Dlaczego skoro zrobili tunel pod KEn to nie można by otworzyć 2 jezdni ? Dlaczego nie zrobic prac pomiedzy stryjeńskich a KEN a po puszczeniu np.: Braci Wagów zamknąć odcinek KEN - Rosoła ? A u nas jak to u nas - wszsytko trzeba rozbabrać a potem kombinować - a że ludzie maja pod górke "niech mają, przyzwyczają się".... 09:22, 11.10.2018
qwr15:52, 11.10.2018
Kolejny inżynier się znalazł, internetowy specjalista od budowy tuneli 15:52, 11.10.2018
peon16:46, 11.10.2018
@qwr: ale coś nie tak? etapowanie projektów, to jakaś nowość? 16:46, 11.10.2018
qwr10:12, 12.10.2018
No właśnie etapowanie jest, najpierw zaczęto budowę na terenach które były dostępne, teraz najwyższy czas zająć kolejne tereny. Jeszcze nie zrobili tunelu pod KEN, a tylko wylali boczne ściany i strop. Teraz będzie wybieranie ziemi spod stropu i dalsza budowa. Druga jezdnia KEN zostanie otwarta niedługo, ale tylko po to, aby zamknąć pierwszą i tam wejść z pracami. Inaczej się nie da. Gdyby budować ten tunel po kawałku, całość trwała by z 15 lat. 10:12, 12.10.2018
Tadek10:12, 11.10.2018
"...Na Lanciego kursują trzy autobusy - 192, 136, 503, 504 oraz N37..."
Czy napewno nie ma w redakcji nikogo, kto nie zna matematyki w stopniu podstawowym??? 10:12, 11.10.2018
Pati10:42, 11.10.2018
Przywiązanym do indywidualnego transportu 4kółkami, proponuję pozostawianie auta po północnej stronie ulicy Płaskowickiej, np. P+R Stokłosy, czy P+R Ursynów i alternatywne (pieszo, rowerem, autobusem czy metrem) pokonanie brakującego odcinka. Najprawdopodobniej będzie dużo szybciej... 10:42, 11.10.2018
iissa19:42, 11.10.2018
pati, jeździj sobie swoja rikszą kiedy chcesz i odczep sie od innych.'
czy ja każę ci jeździc do szkoły/roboty hulajnoga?
Płace takie same podatki jak ty (a nawet większe, jako uzytkownik samochodu) wiec bądź uprzejma zachować sobie swoje "cenne uwagi" dla swoich np. bachorow. Albo innych członkow rodziny. A mnie zostaw wolny wybór, bez rad typu "zła ciocia"
Jesli ciebie korki nie dotyczą bo po wuj tu wchodzisz? 19:42, 11.10.2018
Pati08:58, 12.10.2018
@iissa A czy ja tobie coś karzę? Rozumiesz znaczenie słowa "proponuję"? Nie podoba się propozycja, nie ma sprawy. Trać czas w korkach i jeszcze większych korkach, w imię poruszania się autem! Twoja sprawa, twój czas, twoja decyzja. Dlaczego zakładasz, że mnie korki nie dotyczą? Mieszkam przy budowie POW i korki jak najbardziej mnie dotyczą, to smutna codzienność! 08:58, 12.10.2018
iissa00:50, 13.10.2018
~Pati, w przeciwieństwie do ciebie ja jestem "piśmienna" i potrafie zrozumieć "propunuje". w twoim wydaniu.
I ciesze się, że wreszcie zrozumiałaś, że ja (i inni) mogę wybierać. Mimo, czy też pomimo, ze mi coś "karzesz" czy też nawet każesz. 00:50, 13.10.2018
Pati09:01, 13.10.2018
@iissa bezproduktywnie strzelasz jadem na oślep! 09:01, 13.10.2018
2BORNOT2B11:59, 11.10.2018
Na czas budowy POW powinno zostać przebudowane skrzyżowanie ul. Migdałowej z ul. Rosoła w taki sposób, aby możliwy był wyjazd z ul. Migdałowej na ul. Rosoła w stronę centrum. Pełne skrzyżowanie nie jest tam potrzebne. Cykli sygnalizacji zatem właściwie nie trzeba by bardzo modyfikować. Przecież już teraz po jednej (tj. południowej) stronie jest tam przejście dla pieszych z sygnalizacją. 11:59, 11.10.2018
leon14:13, 11.10.2018
Jako współwłaściciel ul Migdałowej nie zgadzam się.
Chyba że miasto wykupi ulicę od "SM Przy metrze".
14:13, 11.10.2018
Ursynowianin 19:05, 11.10.2018
Panie Kempa nie trzeba było likwidować pętli dla kolesia Karczewsliego. Teraz przez pański głupi upór znów zmienią się trasy autobusów, ale co tam mieszkańcy ma ich pan w d...e. Liczy się tylko kasa. Najpierw wmawił pan że pętla jest nie potrzebna. To dlaczego 503 i 195 stoją na ulicy przy pętli? Przez pańską niegospodarność miasto znów poniesie koszty. Nie życzę nikomu takiego burmistrza. 19:05, 11.10.2018
Warszawiak12:34, 12.10.2018
POW w tym miejscu NIGDY nie powinna powstać ! 12:34, 12.10.2018
qwr14:13, 12.10.2018
Drogie słoiki, autostrada w tym miejscu planowana była na długo przed tym, zanim powstały okoliczne osiedla, więc albo wracajcie na swoją wioskę, albo przestańcie marudzić. Cieszcie się, że POW będzie przez Ursynów przebiegała w tunelu, bo inne dzielnice nie mają takiego luksusu. 14:13, 12.10.2018
iszta00:45, 13.10.2018
~qwr,
kłamiesz kolego - stąd wnioskuje, że jestes z piSSu bo to w ich zwyczaju.
Osiedla "w tym miejscu" powstawały wtedy, kiedy Polacy za bardzo nie wiedzieli, co to znaczy "autostrada' bowiem ŻADNEJ w Polsce nie było a szczytem osiągnieć była "gierkówka".
Tak, ze nie pier...ol kolego.
I...kolego - słoju, mieszkałam na Ursynowie w czasie, kiedy ciebie jeszcze w planach nie było, domniemuywam. W przeciwnym razie wiedziałbys, słoju, kiedy powstały bloki w okolicy POW. 00:45, 13.10.2018
Italiano07:10, 13.10.2018
Argument że ktoś 50 lat temu planował tu obwodnicę jest bezsensowny. W normalnym kraju jeśli pod miastem 50 lat temu powstała by autostrada to teraz by ją zamykano i przenoszono poza miasto, które się rozwija. Wszak to obwodnica. Zdrowia życzę wszystkim okolicznych mieszkańcom. Już teraz zapalenie przy budowie jest takie że wszystkie rośliny są oblepione grubą warstwą syfu. Na płucach tego nie widać, ale do czasu. 07:10, 13.10.2018
dr20:16, 13.10.2018
Do Italiano: Bo obwodnica to ławka w parku, którą można ot tak przesunąć... Plany były, prace nad obwodnicą w ogóle trwały, więc można się było domyślić, co nas czeka. Zresztą droga będzie w tunelu, na górze zyskamy park, a filtry szybko założą, bo za duży szum się podniósł. Nie ma co histeryzować, choć też wolałbym, żeby prace trwały dwa miesiące, a nie dwa lata. 20:16, 13.10.2018
qwr12:28, 15.10.2018
~Warszawiak ~iszta ~Italiano Na szczęście to nie wy decydujecie, i POW powstanie pomimo waszego bólu dupy. 12:28, 15.10.2018
mietek14:11, 15.10.2018
Jakby ktoś niezauważył, to przy samym tunelu powstają budynki prywatnych inwestorów, kupili tanio ziemię, wybudowali mieszkania i sprzedali drogo nie wspominając o trasie.
jak bardzo trzeba być nierozgarniętym aby nie sprawdzić co w przyszłości będzie planowane w okolicy mieszkania.
14:11, 15.10.2018
abcd13:49, 19.10.2018
Zgoda, obwodnica powinna biec po obwodzie, a nie przez środek dzielnicy mieszkaniowej! 13:49, 19.10.2018
Antypow13:00, 12.10.2018
Precz z POW!!! 13:00, 12.10.2018
A.11:50, 15.10.2018
A może redakcja zawalczy o wprowadzenie poprzedniej organizacji ruchu na skrzyżowaniu Wąwozowa/Rosoła? Teraz potok aut z Konstancina/Wilanowa ma pierwszeństwo, blokując całkowicie ruch lokalny. Owszem są tam światła, ale jeszcze nieczynne (i długo tak będzie). W godzinach szczytu nie ma jak wyjechać z Kabat.
I druga rzecz, na Rosoła powinna być zielona fala lub ruch powinien być bardziej uprzywilejowany. Szczególnie warto się przyjrzeć skrzyżowaniu z ul. Nugat. Rano w stronę centrum to koszmar. 11:50, 15.10.2018
gupi_burek14:14, 15.10.2018
hmm, drodzy napływowi mieszkańcy, toż to będzie wam łatwiej do rodziny jechać, pod samym nosem będziecie mieli trasę, to jest dopiero szpan.
14:14, 15.10.2018
abcd13:47, 19.10.2018
Co to jest "nieco dwa tygodnie??? Czy autor ukończył kurs języka polskiego na poziomie podstawowym? 13:47, 19.10.2018
Logik11:24, 20.10.2018
Lewoskret z Migdałowej w Rosoła w strone Centrum w ramach obecnych świateł dla pieszych !!! Jedyny sposob na wzgledne rozładowanie ruchu z Lanciego. Proste i tanie rozwiązanie!!! 11:24, 20.10.2018
Nutek16:08, 06.11.2018
Mieszkańcy wywalczyli sobie autobusy na Lanciego?????? Co za bzdura!!! Mieszkańcy walczyli o zachowanie tej ulicy jako spokojnej, osiedlowej. Ulica, która jest usytuowana dwa kroki od metra... Braci Wagów jest tak samo oddalona od metra i nie ma autobusów - to może puścić autobusy właśnie ulicą Braci Wagów! I w końcu może doczekamy się spokoju na Lanciego (jak jeszcze miało to miejsce parę lat temu). 16:08, 06.11.2018
qwr11:45, 07.11.2018
Na Braci Wagów jest przejście dla pieszych na wyniesieniu, z którym niskopodłogowe autobusy sobie źle radzą, dlatego nie jeździły tamtędy. Na Lanciego jeździły autobusy już od 1985 roku, (linia 508, potem 515, 193, 165, 143, 306, 192 itd - o czym ludność świeżo napływowa może nie pamiętać) więc z tym spokojem na Lanciego bym nie szalał. 11:45, 07.11.2018
Astaldi team16:03, 17.10.2018
4 0
...a najgorsza jest ta ~iissa ... dobrze, że chociaż ciągnie jak należy. 16:03, 17.10.2018