REKLAMAA1-AUCHAN-01-04----30-06-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ4 maja 2019, 12:33 komentarzy 24

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹
    Wlot do tunelu w rejonie Płaskowickiej i Gandhi

    Wlot do tunelu w rejonie Płaskowickiej i Gandhi (GDDKiA)

    Jeszcze półtora roku mają drogowcy na zakończenie budowy trasy Południowej Obwodnicy Warszawy, czyli fragmentu trasy ekspresowej S-2. Powstaje blisko 35 km tej trasy, od ul. Puławskiej do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pochwaliła się zdjęciami budowy POW z lotu ptaka.

    Na Ursynowie budowa tunelu POW towarzyszy nam już od marca 2017 roku, gdy drogowcy zlikwidowali rondo Krystyny Krahelskiej u zbiegu ul. Płaskowickiej i alei KEN. Zgodnie z planem 18,5 km trasa przebiegająca przez Ursynów, Wilanów i Wawer ma zostać ukończona w sierpniu 2020 roku.

    Budowę trasy pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska podzielono na trzy krótsze fragmenty. Pierwszy to odcinek przechodzący przez Ursynów z tunelem o długości ok. 2,3 km oraz z dwoma węzłami: Ursynów Zachód i Ursynów Wschód, który buduje firma Astaldi. Tunel przechodzi pod I linią metra, a prace przy jego budowie prowadzone są podczas normalnego funkcjonowania kolei podziemnej. Konstrukcję tunelu metra dodatkowo wzmocniono, a obecnie „wisi” on w powietrzu. Spod tunelu wybierana jest ziemia, a dwie jezdnie o szerokości ok. 14,5 metra (po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra) będą biegły kilka metrów poniżej. To w sumie prawie 20 m poniżej obecnej powierzchni gruntu.

    Tunel pod powierzchnię wchodzi między ul. Gandhi a ul. Pileckiego i trwa już tam wydobywanie gruntu spod stropu. Na końcu tunelu, przy wyjściu ze skarpy za ul. Nowoursynowską, trwa budowa węzła Ursynów Wschód.

    Nasuwają most od strony Wilanowa

    Od węzła Przyczółkowa (na przecięciu z drogą wojewódzką prowadzącą do Góry Kalwarii) rozpoczyna się zadanie B, czyli odcinek o długości 6,5 km z mostem przez Wisłę do węzła Wał Miedzeszyński. Most będzie miał długość ok. 1,5 km i prawie 46 metrów szerokości (po cztery pasy ruchu w obu kierunkach, a z obu stron jeszcze ciągi pieszo-rowerowe. Wykonawca tego zadania, konsorcjum firm Gϋlermak oraz PBDiM, nasuwa od strony Wilanowa konstrukcję mostu, a od strony Wawra kończy budowę ustroju nośnego na nitce południowej za pomocą MSS (Movable Scaffolding System – ruchomy system rusztowań).

    Za węzłem Wał Miedzeszyński rozpoczyna się zadanie C o długości ok. 7,5 km. Trasa przechodzi pod linią kolejową i ul. Patriotów, a na terenie Mazowieckiego Parku Krajobrazowego budowane są dwie estakady. Na całej długości trasa będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wykonawca tej części obwodnicy, firma Warbud, zakończył budowę segmentów ustroju nośnego estakady nasuwanej na podpory.

    Koszt budowy tych trzech odcinków to blisko 4,3 mld zł, z czego koszt robót to ponad 2,7 mld zł, a dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wyniesie prawie 1,7 mld zł.

    Nie tylko w Warszawie

    Południowa Obwodnica Warszawy na węźle Lubelska przetnie drogę S-17 w kierunku Lublina, a od węzła dalej na wschód będzie biegła jako autostrada. W realizacji są dwa odcinki o łącznej długości 14,8 km, które połączą się z autostradową obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Oba realizuje firma Polaqua i na całej trasie rosną obiekty inżynierskie oraz trwają prace ziemne. Łączny koszt realizacji obu odcinków to ok. 830 mln zł, z czego wartość robót budowlanych to blisko 540 mln. Unia Europejska w ramach POIiŚ zrefinansuje ok. 330 mln zł. Planowany termin oddania inwestycji do użytkowania to II kw. 2020 r.

    W przygotowaniu są koncepcje programowe na pozostałe 130 km trasy. Ich wykonawcą jest firma Multiconsult, a efekty jej pracy poznamy jeszcze w tym roku. W pierwszej kolejności dla odcinka od obwodnicy Mińska Mazowieckiego do Siedlec (37,5 km), następnie od Siedlec do Białej Podlaskiej (63,5 km) oraz od Białej Podlaskiej do granicy państwa (32 km). Realizacja całej trasy planowana jest w formule projektuj i buduj w latach 2021-2024, a łączny koszt realizacji to ok. 6,2 mld zł.

    (na podst. informacji GDDKiA)

    ZOBACZ BUDOWĘ TRASY S-2 Z LOTU PTAKA:

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 292

    • 92
      BARDZO PRZYDATNY
    • 17
      ZASKOCZONY
    • 27
      PRZYDATNY
    • 30
      OBOJĘTNY
    • 33
      NIEPRZYDATNY
    • 50
      WKURZONY
    • 43
      BRAK SŁÓW

    24Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Ayyyyy 24 10 dni temuocena: 33% 

      IOUTIWWA!!!! Odcięli ludzi od lasu !!@

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jaro 23 12 dni temuocena: 91% 

      Bardzo potrzebna inwestycja. Ale bez drugiego ringu, przeznaczonego dla tranzytu, oddalonego od granic miasta o kilkanaście/kilkadziesiąt km, obwodnicę zablokują TIR-y...

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 81 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~thre 22 13 dni temuocena: 73% 

      Jak jakimś obszczymurom nie pasuje rozwój cywilizacji to proszę wyprowadzić się na wieś

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 206 77 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~bobek 21 13 dni temuocena: 73% 

      ale oni dopiero co przyjechali i tera som warsiawiaki....

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 159 59 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tolek 20 14 dni temuocena: 31% 

      W cywilizowanych miastach nie prowadzi się autostrady przez środek dzielnicy.

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 98 214 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kelot 19 14 dni temuocena: 73% 

      Prowadzi. Amsterdam, Wiedeń, Barcelona, Rzym, Berlin, Londyn, Bruksela, Paryż.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 215 81 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MrFrosty 18 14 dni temuocena: 25% 

      Kelot, wymieniłeś miasta o których słyszałeś po prostu?

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 69 205 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kelot 17 14 dni temuocena: 78% 

      Pytasz o to w czasach, gdy można sobie samemu zweryfikować w pięć sekund? Autostrada A23, Wiedeń, stanowi część europejskiej trasy E59. Autostrada jest częścią sieci drogowej Wiednia. Do czasu wybudowania obwodnicy miasta - drogi ekspresowej S1 pełni również funkcję drogi tranzytowej. Odcinek przecinający centralne dzielnice Wiednia posiada cztery pasy ruchu w każdą stronę, pozostałe odcinki - po trzy pasy.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 208 58 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~konstytucja 16 13 dni temuocena: 79% 

      Sztokholm

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 155 41 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Przyjaciel zwierząt 15 13 dni temuocena: 24% 

      Co do Wiednia to był był bardziej powściągliwy w osądach, chyba pisała to osoba, która przejeżdzała przez miasto, ale nigdy w nim nie mieszkała. 1.Wiedeń ma dość gęstą sieć dróg ekspesowych, na których tranzyt się rozkłada w różnych kierunkach, a mimo to A23 jest prawie zawsze przepełniona. W W-wie ekspesówek jak na lekarstwo a tranzyt głównie W-Z. 2.Przeprowadzenie A23 przez Wiedeń jest pokazywane jako typowy błąd urbanistyczny końca lat 70-tych, modelowy przykład jak nie należy budować dróg. 3.A23 przechodzi w większości przez tereny zabudowy przemysłowej, handlowej i usługowej, drobna mieszkaniówka odcinkami- (nigdzie nie przecina dużego osiedla mieszkaniwego) - a i tak jest potwornie uciążliwa. 4.Na A23 moga się poruszać pojazdy tylko EURO3 i wyżej, od kiedy w PL takie regulacje? 5.Na A23 w celu ograniczenia prędkości (hałasu) są fotoradary i odcinkowy pomiar prędkości. Jak to planują na S2? Ktoś słyszał już? 6.Austryjacy planuja budowę w latach 20-tych prawdziwej obwodnicy.

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 27 84 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kelot 14 12 dni temuocena: 75% 

      Skoro u nas ekspertami MJN od ulic w mieście są osoby po kulturoznawstwie i filologii, to chyba i ja mogę, nie? W szwajcarii roczna winieta 40 chf, w Niemczech na wielu odcinkach nie ma ograniczeń predkosci, w Hiszpanii 17 tys. km autostrad, w niemczech 15 tys. Mamy połowę autostrad tego co Holandia. Kiedy takie rozwiązania u nas? A wracając do miast - to Wiedeń to cywilizowane miasto czy jednak nie? Jak się tu podaje przykład Sztokholmu, to są kontrargumenty, że tam to można bo nad morzem i wieje. Jak Wiedeń, to "typowy błąd urbanistyczny". Says who? Euro3? Proszę bardzo, choć też mogę spytać, kiedy w Polsce zarobki jak w Austrii . Nie przypominam sobie, żeby POW miało biec przez centrum miasta. Ograniczanie hałasu w tunelu? A co, przystanki autobusowe tu będą? Dla kogo więc? To jest obwodnica miejska, ma służyć głownie mieszkańcom i osobom tu przyjeżdżającym, to któredy ma biec? Przez los kabatos czy górę kalwarie? Co do pozostałych miast, wszystkie mają obwodnice w granicach miasta

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 84 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 13 14 dni temuocena: 25% 

      To jedna wielka porażka ! Jak można było coś takiego wybudować przez miasto ?

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 71 212 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pol 12 14 dni temuocena: 76% 

      Jasne. Niech lepiej mają to pod oknami inni. Np w Konstancinie. To takie typowo polskie. A przeciez to idzie pod ziemią i to tylko ze 3 km. Reszta przez wieś.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 207 64 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 11 14 dni temuocena: 26% 

      Do Pol . OBWODNICA MIASTA , czegoś nie rozumiesz ?

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 69 199 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kelot 10 14 dni temuocena: 76% 

      Ile razy można p..olic o tym samym. OBWODNiCA MIEJSKA. Ursynów to obrzeża miasta i tedy się prowadzi obwodnice miejskie.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 202 64 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anatol 9 13 dni temuocena: 26% 

      I co z tego ze pod ziemią? Spaliny nie będą oczyszczane

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 66 191 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mietek 8 13 dni temuocena: 72% 

      ~Warszawiak. hmm, już w czasach planowania Ursynowa była planowana trasa, ba, nawet teren był pod nią zarezerwowany. Niestety deweloperzy wykupili grunty przy samej trasie, zapewne ze względu na niską cenę. pobudowali mieszkania a ludzie pokupowali nawet nie sprawdzając po co jest ten pas zieleni... teraz lamentujesz.... nick masz prowokacyjny, cóż, pokazuje kim jesteś....

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 153 59 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~I 7 14 dni temuocena: 71% 

      I co narzekajace lamusy zle to wyglada?

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 199 82 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 6 14 dni temuocena: 28% 

      Tak , wygląda to gorzej niż źle , to wygląda tragicznie . A jak zaczną jeździć samochody to będzie jeszcze gorzej . DLACZEGO JUŻ NIKT NIE MÓWI O FILTRACH ?

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 78 204 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~I 5 14 dni temuocena: 72% 

      A co wyglada zle? Prace postepuja. Jak sie skonczy budowa to bedzie super

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 196 76 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anatol 4 13 dni temuocena: 28% 

      Mam nadzieję, że będą mieli opóźnienia. Im później skończą, tym później zaczniemy wdychac rakotworcze spaliny

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 77 196 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~abc 3 13 dni temuocena: 74% 

      @Anatol: tak - bo teraz samochody stojące w korkach (choćby na końcu obecnego odcinka POW) to nie emitują spalin tylko perfumy fiołkowe ;)

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 192 66 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~I 2 13 dni temuocena: 77% 

      Spaliny i inne brudy wdychamy w coraz wiekszej ilosci od lat. Wycieranie sobie tylka PoW nic nie wnosi do tematu.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 78 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anatol 1 12 dni temuocena: 24% 

      @abc tak, emitują. I dlatego nie powinno się w ogóle tej autostrady prowadzić przez miasto

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 24 76 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1605 sekundy
    REKLAMAA2-GOODBIKE-11-05----10-06-2019