REKLAMAA1-AUCHAN-01-07----31-12-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ4 maja 2019, 12:33 komentarzy 24

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹
    Wlot do tunelu w rejonie Płaskowickiej i Gandhi

    Wlot do tunelu w rejonie Płaskowickiej i Gandhi (GDDKiA)

    Jeszcze półtora roku mają drogowcy na zakończenie budowy trasy Południowej Obwodnicy Warszawy, czyli fragmentu trasy ekspresowej S-2. Powstaje blisko 35 km tej trasy, od ul. Puławskiej do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pochwaliła się zdjęciami budowy POW z lotu ptaka.

    Na Ursynowie budowa tunelu POW towarzyszy nam już od marca 2017 roku, gdy drogowcy zlikwidowali rondo Krystyny Krahelskiej u zbiegu ul. Płaskowickiej i alei KEN. Zgodnie z planem 18,5 km trasa przebiegająca przez Ursynów, Wilanów i Wawer ma zostać ukończona w sierpniu 2020 roku.

    Budowę trasy pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska podzielono na trzy krótsze fragmenty. Pierwszy to odcinek przechodzący przez Ursynów z tunelem o długości ok. 2,3 km oraz z dwoma węzłami: Ursynów Zachód i Ursynów Wschód, który buduje firma Astaldi. Tunel przechodzi pod I linią metra, a prace przy jego budowie prowadzone są podczas normalnego funkcjonowania kolei podziemnej. Konstrukcję tunelu metra dodatkowo wzmocniono, a obecnie „wisi” on w powietrzu. Spod tunelu wybierana jest ziemia, a dwie jezdnie o szerokości ok. 14,5 metra (po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra) będą biegły kilka metrów poniżej. To w sumie prawie 20 m poniżej obecnej powierzchni gruntu.

    Tunel pod powierzchnię wchodzi między ul. Gandhi a ul. Pileckiego i trwa już tam wydobywanie gruntu spod stropu. Na końcu tunelu, przy wyjściu ze skarpy za ul. Nowoursynowską, trwa budowa węzła Ursynów Wschód.

    Nasuwają most od strony Wilanowa

    Od węzła Przyczółkowa (na przecięciu z drogą wojewódzką prowadzącą do Góry Kalwarii) rozpoczyna się zadanie B, czyli odcinek o długości 6,5 km z mostem przez Wisłę do węzła Wał Miedzeszyński. Most będzie miał długość ok. 1,5 km i prawie 46 metrów szerokości (po cztery pasy ruchu w obu kierunkach, a z obu stron jeszcze ciągi pieszo-rowerowe. Wykonawca tego zadania, konsorcjum firm Gϋlermak oraz PBDiM, nasuwa od strony Wilanowa konstrukcję mostu, a od strony Wawra kończy budowę ustroju nośnego na nitce południowej za pomocą MSS (Movable Scaffolding System – ruchomy system rusztowań).

    Za węzłem Wał Miedzeszyński rozpoczyna się zadanie C o długości ok. 7,5 km. Trasa przechodzi pod linią kolejową i ul. Patriotów, a na terenie Mazowieckiego Parku Krajobrazowego budowane są dwie estakady. Na całej długości trasa będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wykonawca tej części obwodnicy, firma Warbud, zakończył budowę segmentów ustroju nośnego estakady nasuwanej na podpory.

    Koszt budowy tych trzech odcinków to blisko 4,3 mld zł, z czego koszt robót to ponad 2,7 mld zł, a dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wyniesie prawie 1,7 mld zł.

    Nie tylko w Warszawie

    Południowa Obwodnica Warszawy na węźle Lubelska przetnie drogę S-17 w kierunku Lublina, a od węzła dalej na wschód będzie biegła jako autostrada. W realizacji są dwa odcinki o łącznej długości 14,8 km, które połączą się z autostradową obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Oba realizuje firma Polaqua i na całej trasie rosną obiekty inżynierskie oraz trwają prace ziemne. Łączny koszt realizacji obu odcinków to ok. 830 mln zł, z czego wartość robót budowlanych to blisko 540 mln. Unia Europejska w ramach POIiŚ zrefinansuje ok. 330 mln zł. Planowany termin oddania inwestycji do użytkowania to II kw. 2020 r.

    W przygotowaniu są koncepcje programowe na pozostałe 130 km trasy. Ich wykonawcą jest firma Multiconsult, a efekty jej pracy poznamy jeszcze w tym roku. W pierwszej kolejności dla odcinka od obwodnicy Mińska Mazowieckiego do Siedlec (37,5 km), następnie od Siedlec do Białej Podlaskiej (63,5 km) oraz od Białej Podlaskiej do granicy państwa (32 km). Realizacja całej trasy planowana jest w formule projektuj i buduj w latach 2021-2024, a łączny koszt realizacji to ok. 6,2 mld zł.

    (na podst. informacji GDDKiA)

    ZOBACZ BUDOWĘ TRASY S-2 Z LOTU PTAKA:

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 301

    • 99
      BARDZO PRZYDATNY
    • 17
      ZASKOCZONY
    • 27
      PRZYDATNY
    • 30
      OBOJĘTNY
    • 33
      NIEPRZYDATNY
    • 50
      WKURZONY
    • 45
      BRAK SŁÓW

    24Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Ayyyyy 24 2 miesiące temuocena: 50% 

      IOUTIWWA!!!! Odcięli ludzi od lasu !!@

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jaro 23 2 miesiące temuocena: 91% 

      Bardzo potrzebna inwestycja. Ale bez drugiego ringu, przeznaczonego dla tranzytu, oddalonego od granic miasta o kilkanaście/kilkadziesiąt km, obwodnicę zablokują TIR-y...

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 83 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~thre 22 2 miesiące temuocena: 73% 

      Jak jakimś obszczymurom nie pasuje rozwój cywilizacji to proszę wyprowadzić się na wieś

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 207 78 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~bobek 21 2 miesiące temuocena: 73% 

      ale oni dopiero co przyjechali i tera som warsiawiaki....

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 160 60 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tolek 20 2 miesiące temuocena: 32% 

      W cywilizowanych miastach nie prowadzi się autostrady przez środek dzielnicy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 100 215 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kelot 19 2 miesiące temuocena: 72% 

      Prowadzi. Amsterdam, Wiedeń, Barcelona, Rzym, Berlin, Londyn, Bruksela, Paryż.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 216 82 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MrFrosty 18 2 miesiące temuocena: 25% 

      Kelot, wymieniłeś miasta o których słyszałeś po prostu?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 69 206 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kelot 17 2 miesiące temuocena: 78% 

      Pytasz o to w czasach, gdy można sobie samemu zweryfikować w pięć sekund? Autostrada A23, Wiedeń, stanowi część europejskiej trasy E59. Autostrada jest częścią sieci drogowej Wiednia. Do czasu wybudowania obwodnicy miasta - drogi ekspresowej S1 pełni również funkcję drogi tranzytowej. Odcinek przecinający centralne dzielnice Wiednia posiada cztery pasy ruchu w każdą stronę, pozostałe odcinki - po trzy pasy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 209 58 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~konstytucja 16 2 miesiące temuocena: 79% 

      Sztokholm

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 156 41 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Przyjaciel zwierząt 15 2 miesiące temuocena: 25% 

      Co do Wiednia to był był bardziej powściągliwy w osądach, chyba pisała to osoba, która przejeżdzała przez miasto, ale nigdy w nim nie mieszkała. 1.Wiedeń ma dość gęstą sieć dróg ekspesowych, na których tranzyt się rozkłada w różnych kierunkach, a mimo to A23 jest prawie zawsze przepełniona. W W-wie ekspesówek jak na lekarstwo a tranzyt głównie W-Z. 2.Przeprowadzenie A23 przez Wiedeń jest pokazywane jako typowy błąd urbanistyczny końca lat 70-tych, modelowy przykład jak nie należy budować dróg. 3.A23 przechodzi w większości przez tereny zabudowy przemysłowej, handlowej i usługowej, drobna mieszkaniówka odcinkami- (nigdzie nie przecina dużego osiedla mieszkaniwego) - a i tak jest potwornie uciążliwa. 4.Na A23 moga się poruszać pojazdy tylko EURO3 i wyżej, od kiedy w PL takie regulacje? 5.Na A23 w celu ograniczenia prędkości (hałasu) są fotoradary i odcinkowy pomiar prędkości. Jak to planują na S2? Ktoś słyszał już? 6.Austryjacy planuja budowę w latach 20-tych prawdziwej obwodnicy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 28 85 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kelot 14 2 miesiące temuocena: 75% 

      Skoro u nas ekspertami MJN od ulic w mieście są osoby po kulturoznawstwie i filologii, to chyba i ja mogę, nie? W szwajcarii roczna winieta 40 chf, w Niemczech na wielu odcinkach nie ma ograniczeń predkosci, w Hiszpanii 17 tys. km autostrad, w niemczech 15 tys. Mamy połowę autostrad tego co Holandia. Kiedy takie rozwiązania u nas? A wracając do miast - to Wiedeń to cywilizowane miasto czy jednak nie? Jak się tu podaje przykład Sztokholmu, to są kontrargumenty, że tam to można bo nad morzem i wieje. Jak Wiedeń, to "typowy błąd urbanistyczny". Says who? Euro3? Proszę bardzo, choć też mogę spytać, kiedy w Polsce zarobki jak w Austrii . Nie przypominam sobie, żeby POW miało biec przez centrum miasta. Ograniczanie hałasu w tunelu? A co, przystanki autobusowe tu będą? Dla kogo więc? To jest obwodnica miejska, ma służyć głownie mieszkańcom i osobom tu przyjeżdżającym, to któredy ma biec? Przez los kabatos czy górę kalwarie? Co do pozostałych miast, wszystkie mają obwodnice w granicach miasta

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 85 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 13 2 miesiące temuocena: 25% 

      To jedna wielka porażka ! Jak można było coś takiego wybudować przez miasto ?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 72 213 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pol 12 2 miesiące temuocena: 76% 

      Jasne. Niech lepiej mają to pod oknami inni. Np w Konstancinie. To takie typowo polskie. A przeciez to idzie pod ziemią i to tylko ze 3 km. Reszta przez wieś.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 208 65 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 11 2 miesiące temuocena: 26% 

      Do Pol . OBWODNICA MIASTA , czegoś nie rozumiesz ?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 70 200 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kelot 10 2 miesiące temuocena: 76% 

      Ile razy można p..olic o tym samym. OBWODNiCA MIEJSKA. Ursynów to obrzeża miasta i tedy się prowadzi obwodnice miejskie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 203 65 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anatol 9 2 miesiące temuocena: 26% 

      I co z tego ze pod ziemią? Spaliny nie będą oczyszczane

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 67 192 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mietek 8 2 miesiące temuocena: 72% 

      ~Warszawiak. hmm, już w czasach planowania Ursynowa była planowana trasa, ba, nawet teren był pod nią zarezerwowany. Niestety deweloperzy wykupili grunty przy samej trasie, zapewne ze względu na niską cenę. pobudowali mieszkania a ludzie pokupowali nawet nie sprawdzając po co jest ten pas zieleni... teraz lamentujesz.... nick masz prowokacyjny, cóż, pokazuje kim jesteś....

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 154 60 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~I 7 2 miesiące temuocena: 71% 

      I co narzekajace lamusy zle to wyglada?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 200 83 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 6 2 miesiące temuocena: 28% 

      Tak , wygląda to gorzej niż źle , to wygląda tragicznie . A jak zaczną jeździć samochody to będzie jeszcze gorzej . DLACZEGO JUŻ NIKT NIE MÓWI O FILTRACH ?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 79 205 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~I 5 2 miesiące temuocena: 72% 

      A co wyglada zle? Prace postepuja. Jak sie skonczy budowa to bedzie super

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 197 77 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anatol 4 2 miesiące temuocena: 28% 

      Mam nadzieję, że będą mieli opóźnienia. Im później skończą, tym później zaczniemy wdychac rakotworcze spaliny

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 78 197 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~abc 3 2 miesiące temuocena: 74% 

      @Anatol: tak - bo teraz samochody stojące w korkach (choćby na końcu obecnego odcinka POW) to nie emitują spalin tylko perfumy fiołkowe ;)

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 193 67 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~I 2 2 miesiące temuocena: 78% 

      Spaliny i inne brudy wdychamy w coraz wiekszej ilosci od lat. Wycieranie sobie tylka PoW nic nie wnosi do tematu.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 80 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anatol 1 2 miesiące temuocena: 25% 

      @abc tak, emitują. I dlatego nie powinno się w ogóle tej autostrady prowadzić przez miasto

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 25 77 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2459 sekundy
    REKLAMAA2-AUCHAN----DODATKOWO