REKLAMAA1-PizzaSANGIOVANNI-01-04----30-04-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ27 listopada 2019, 13:47 komentarzy 33

    (SK)

    Rusza budowa drugiej nitki ulicy Płaskowickiej oraz przedłużenia ul. Gandhi. Prace prowadzą budowniczy Południowej Obwodnicy Warszawy. Już dziś wieczorem kierowcy napotkają na utrudnienia. Ulica Płaskowickiej zostanie zwężona.

    Od paru tygodni na wysokości ul. Gandhi widać już wytyczony szlak przyszłej drugiej nitki ul. Płaskowickiej. Wkrótce prace ruszą na całym, ok. 500 metrowym odcinku, między Strażą Pożarną a Gandhi. Poza poszerzeniem ulicy, powstanie tu nowe skrzyżowanie - element węzła POW Ursynów-Zachód. To tędy auta będą mogły zjeżdżać z trasy ekspresowej na Ursynów od strony Okęcia. Służyć do tego będzie aż pięć pasów - dwa do skrętu w lewo (w tym jeden zjazd do centrum handlowego budowany na zlecenie właściciela CH Ursynów), dwa do skrętu w prawo oraz jeden na wprost.

    A co z poszerzaniem kolejnego, najbardziej zakorkowanego odcinka aż do ul. Puławskiej? To zadanie dla miasta, niezwiązane z budową POW. Wg wstępnych ustaleń ma je w ciągu kilku lat wybudować Centrum Handlowe "Ursynów", które chce też rozbudować swój obiekt.

    zdjęcie: widok przyszłego węzła Ursynów-Zachód (źródło: YT/JBB - https://www.youtube.com/watch?v=4oxzEbL3_Fs)

    Astaldi wybuduje za to 150 metrowy brakujący fragment ul. Gandhi, konieczny do połączenia jej z ul. Płaskowickiej. Dwa lata temu miasto pociągnęło tę trasę od skrzyżowania z Pileckiego m.in. po to, by zapewnić wygodny dojazd do budowanego Szpitala Południowego.

    Wykonawca POW zakłada, że prace na Płaskowickiej zakończą się do czerwca 2020 roku. Ulica w rejonie węzła Ursynów Zachód będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę, chodnik i ścieżkę rowerową. A tak prezentują się prognozy ruchu na węźle:

    Od dziś utrudnienia

    W związku z rozpoczęciem budowy dziś (27 listopada) została wprowadzona nowa organizacja ruchu na Płaskowickiej - od ul. Gandhi do ul. Polskie Drogi. Budowlańcy zwęzili ulicę na odcinku ok. 250 metrów, co oznacza, że jest ciaśniej.

    - Ruch będzie odbywał się w dwóch kierunkach, zawężamy pasy ruchu do 3 metrów. Wjazd do straży oraz wyjazd z ul. Polskie Drogi na tym etapie prac będzie funkcjonował - informuje Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi.

    Wykonawca POW wciąż nie ma zgody miasta na zamknięcie zawrotki na POW przy Puławskiej. Inżynierowie od sierpnia planowali łączyć stary i nowy odcinek trasy, ale wiąże się to z wyłączeniem na blisko rok wiaduktu POW nad Puławską i przeniesieniem ruchu na rondo znajdujące się pod nim.

    - Rozwiązanie było nieakceptowalne ze względu na zwiększenie ruchu i przeciążenie tego skrzyżowania. Dodatkowo, analiza warunków ruchu wykazała znaczne przeciążenia węzła, co przełożyło by się na sparaliżowanie ruchu samochodowego na ok. 11 miesięcy - mówi Tomasz Demiańczuk z Biura Polityki Mobilności i Transportu m.st. Warszawy.

    Astaldi chciało też poprowadzić objazd trasą S79 do ul. Marynarskiej i dalej do Doliny Służewieckiej. Miasto obawia się, że w przypadku sparaliżowania węzła "Puławska" przynajmniej część aut pojechałaby objazdem, co doprowadziłoby z kolei do paraliżu okolic ul. Marynarskiej.

    Nad rozwiązaniem problemu myśli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która nie jest związana stanowiskiem miejskiego biura. Nie wiadomo na razie kiedy rozpocznie się techniczne łączenie starej i nowej POW. Szczegóły mamy poznać niebawem.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 122

    • 26
      BARDZO PRZYDATNY
    • 11
      ZASKOCZONY
    • 16
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 4
      NIEPRZYDATNY
    • 24
      WKURZONY
    • 38
      BRAK SŁÓW

    33Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~zwykły obserwator 33 3 miesiące temu

      Ta niby budowa drugiej nitki trwa dobry rok. Ta banda dywersantów każde roboty wykona z maksymalizacją utrudnień, to ich główne zadanie i namaszczenie od Burmistrza. Po zwężeniu poszerzenia nie będzie, tak zorganizują ruch/światła, że będzie gorzej. Burmistrz tak zorganizował ruch koło POW, że korek jest 7/24, no i spać nie może na myśl, że uruchomiona POW zmniejszy wyhodowanie przez Niego korki, stąd ma przebłyski aby spowolnić/zwęzić/zasłupkować/zablokować przejazd obwodnicą.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) . 32 4 miesiące temuocena: 58% 

      I teraz zaczyna się materializować sen wariata . To COŚ nigdy nie powinno powstać w tym miejscu !

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kałwuski 31 4 miesiące temuocena: 100% 

      Powinno, powinno dziadek. 80% ruchu na s8 to ruch lokalny. A teraz sobie wyobraźmy, ze s8 nie ma, i caly ruch lokalny musza obsluzyc ulice w mieście. No, cos tam się jarzy już? I to samo dotyczy s2. Jeszcze tylko potrzebna jest natychmiast koniecznie Puławska bis, trasa NS przez Warszawę i wylotówka na Gdańsk, polłączyć ring wokol Warszawy i oczywiscie budowa drugiego ringu dla tranzytu. To wstyd, zeby tak duża europejska stolica jako jedyna w Europie nie miała sieci obwodnic.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~żłobkowicz elf 30 4 miesiące temuocena: 71% 

      Jako mieszkaniec Kazury stanowczo protestuję.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jaro 29 4 miesiące temuocena: 33% 

      Mieszkasz na Kabatach, nie ściemniaj ;-)

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 6 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 28 4 miesiące temuocena: 40% 

      Jako mieszkaniec Kzury protestuję przeciwko twojemu protestowi

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 8 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rumcajs 27 4 miesiące temuocena: 100% 

      Protestuje przeciwko waszym protestom!

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tytus de Zoo 26 3 miesiące temuocena: 100% 

      Precz z preczem !

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Urs 25 4 miesiące temuocena: 44% 

      Ursynów będzie tranzytową dzielnicą, wdychajcie smog Pany.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 24 4 miesiące temuocena: 63% 

      Ciężko o brak ruchu w mieście.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 20 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s 23 4 miesiące temuocena: 59% 

      ktora dzielnica nie jest tranzytowa

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 20 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 22 4 miesiące temuocena: 50% 

      Żeby poszerzyć, trzeba najpierw zwęzić. Dobrze uczył Sofronow...

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kabat 21 4 miesiące temuocena: 47% 

      Oj tam, oj tam, przestańcie się czepiać - wszak Ursynów to nie Warszawa, wszak to URSYNÓW !

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wwa123 20 4 miesiące temuocena: 71% 

      Okazało się, że trzeba połączyć nową trasę z już istniejącą i teraz myślą jak to zrobić. Nie lada zagwostka. Jednak życie potrafi zaskakiwać.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 19 4 miesiące temuocena: 53% 

      To jest akurat chyba największe faux pas. Przecież od dawna było wiadomo że trzeba będzie zamknąć zawrotkę - dlaczego nie myślano nad rozwiązaniem wcześniej? Dlaczego GDDKiA wygląda na tak zaskoczoną? Dlaczego w ogóle porzucono pomysł nad 3-poziomowym skrzyżowaniem (wiadukt, rondo, tunel)?

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 8 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Guns 18 4 miesiące temuocena: 50% 

      W tym przypadku zrobiono ewidentny błąd, gdyż droga powinna być wydłużona o około 5-10 metrów (za zawrotkę) na etapie budowy pierwszego odcinka POW. W chwili obecnej nie byłoby jakiegokolwiek problemu z połączeniem istniejącego odcinka z budowanym.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 7 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jaro 17 4 miesiące temuocena: 17% 

      Jest szansa, że takie "wydłużenia" są już zrobione. Coś tam widać na jednym ze zdjęć z niedawnych artykułów traktujących o tej zawrotce. Jednak zawrotka jest profilowana jak zawrotka. Jak by nie było, przebudowa i tak jest konieczna. Czy z zamknięciem aż na tyle miesięcy? tego nie wiem. Wydaje się dziwne, że połączenie nowej i istniejącej trasy ma trwać aż tak długo. Ale bez znajomości dokumentacji i stanu faktycznego, trudno to ocenić.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 1 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 16 4 miesiące temuocena: 0% 

      Oczywiście to nie jest zwykłe wydłużenie istniejącej już jezdni. Zjazd musi być obniżony w stosunku do obecnego, stąd konieczność przebudowy wiaduktu.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 0 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 15 4 miesiące temuocena: 0% 

      Oczywiście to nie jest zwykłe wydłużenie istniejącej już jezdni. Zjazd musi być obniżony w stosunku do obecnego, stąd konieczność przebudowy wiaduktu.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 0 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ja 14 4 miesiące temuocena: 50% 

      Wstrzymać budowę POW przez Ursynów . POW to gigantyczna fabryka smogu, powododująca drgania i hałas!

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 37 37 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak2 13 4 miesiące temuocena: 46% 

      Czemu, w ogóle, pozwolono na budowę autostrady przez Warszawę? I jaka to niby obwodnica? Może pięćdziesiąt lat temu by nią była, ale nie teraz.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 31 36 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~iKremius 12 4 miesiące temuocena: 38% 

      Warszawiak2 - kto powiedział, że obwodnica musi KONIECZNIE iść poza granicami miasta. Co z obwodnicami śródmiejskimi są budowane na całym świecie niezgodnie z ich nazewnictwem. Ja - skąd to wiesz ?? przeniosłeś / przeniosłaś się w czasie że masz takie dane. Poza tym chcesz powiedzieć, że dzień w dzień stojąc w korku po kilka godzin (w ciągu dnia), setki jak nie tysiące aut "produkuje" mniej zanieczyszczeń niż jazda z prędkością 80 km/h (zakładając że będzie ograniczenie) na odcinku 2 km. Nie obraź się, ale chyba minęły Cię podstawy fizyki w szkole

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 11 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marcin 11 4 miesiące temuocena: 32% 

      @Warszawiak2 pozwolił plan zabudowy wykonany jeszcze dla POW w latach 80 tych kiedy Ursynów był dzielnica z polami uprawnymi albo łąkami pomiędzy blokami. Więc ci co teraz narzekają niech nie jęcza bo jak się nie zainteresowali tylko brali mieszkania jak leci to teraz "cierp ciało co chciało". Moi rodzice zainteresowali się tematem i na Ursynowie w okolicach POW nie kupowali mieszkania tylko w takim miejscu, żeby możliwości dostawienia czegoś były minimalne.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 8 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 10 4 miesiące temuocena: 44% 

      @~Marcin: Dokładnie. Nic mnie tak nie drażni jak ludzie, którzy kupią mieszkania (przy torze, lotnisku, planowanej hałaśliwej drodze) albo bez żadnego rozpoznania, albo celowo - bo cena niska, a potem udają zaskoczonych i urządzają wielkie protesty.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 11 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 9 4 miesiące temuocena: 29% 

      Jasne......najlepiej żeby innym pod nos ją usytuowano. Niech budują pod oknami Kierszka,Konstancina itp ...ale nie mnie. Typowe samolubstwo

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 5 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rolo 8 3 miesiące temuocena: 0% 

      wstrzymać bazarek "na dołku", niech w końcu przestanie istnieć to śmietnisko

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~U 7 4 miesiące temuocena: 63% 

      Jakby ten odcinek zsmknac to naprawde ciekawie by sie zrobilo.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Cisza 6 4 miesiące temuocena: 75% 

      Biorąc pod uwagę natężenie ruchu czy będą zamontowane osłony dźwiekochłonne?

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Bartłomiej 5 4 miesiące temuocena: 82% 

      Prośba do redaktora aby się dowiedział czy takie osłony będą, tym bardziej że takie osłony są przy skrzyżowaniu S2 z Puławską.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 23 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ Wał Kuski 4 4 miesiące temuocena: 50% 

      Zwęzić, nic nie poszerzać!

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 44 44 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kałwuski 3 4 miesiące temuocena: 80% 

      Koniecznie trzeba ją będzie zwęzić, w ramach budzetu partycypacyjnego.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 45 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zielone mazowsze 2 4 miesiące temuocena: 50% 

      Towarzysze! Oprocz zwezenia trzeba ja jeszcze pomalowac na teczowo.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kałwuski 1 4 miesiące temuocena: 50% 

      Na tęczowo obowiązkowo. No i donice, koniecznie donice.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3789 sekundy
    REKLAMAA2-DESEROWNIA--20-03---19-04-2020