REKLAMAA1-PizzaSANGIOVANNI-01-12----31-12-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ27 listopada 2019, 13:47 komentarzy 32

    (SK)

    Rusza budowa drugiej nitki ulicy Płaskowickiej oraz przedłużenia ul. Gandhi. Prace prowadzą budowniczy Południowej Obwodnicy Warszawy. Już dziś wieczorem kierowcy napotkają na utrudnienia. Ulica Płaskowickiej zostanie zwężona.

    Od paru tygodni na wysokości ul. Gandhi widać już wytyczony szlak przyszłej drugiej nitki ul. Płaskowickiej. Wkrótce prace ruszą na całym, ok. 500 metrowym odcinku, między Strażą Pożarną a Gandhi. Poza poszerzeniem ulicy, powstanie tu nowe skrzyżowanie - element węzła POW Ursynów-Zachód. To tędy auta będą mogły zjeżdżać z trasy ekspresowej na Ursynów od strony Okęcia. Służyć do tego będzie aż pięć pasów - dwa do skrętu w lewo (w tym jeden zjazd do centrum handlowego budowany na zlecenie właściciela CH Ursynów), dwa do skrętu w prawo oraz jeden na wprost.

    A co z poszerzaniem kolejnego, najbardziej zakorkowanego odcinka aż do ul. Puławskiej? To zadanie dla miasta, niezwiązane z budową POW. Wg wstępnych ustaleń ma je w ciągu kilku lat wybudować Centrum Handlowe "Ursynów", które chce też rozbudować swój obiekt.

    zdjęcie: widok przyszłego węzła Ursynów-Zachód (źródło: YT/JBB - https://www.youtube.com/watch?v=4oxzEbL3_Fs)

    Astaldi wybuduje za to 150 metrowy brakujący fragment ul. Gandhi, konieczny do połączenia jej z ul. Płaskowickiej. Dwa lata temu miasto pociągnęło tę trasę od skrzyżowania z Pileckiego m.in. po to, by zapewnić wygodny dojazd do budowanego Szpitala Południowego.

    Wykonawca POW zakłada, że prace na Płaskowickiej zakończą się do czerwca 2020 roku. Ulica w rejonie węzła Ursynów Zachód będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę, chodnik i ścieżkę rowerową. A tak prezentują się prognozy ruchu na węźle:

    Od dziś utrudnienia

    W związku z rozpoczęciem budowy dziś (27 listopada) została wprowadzona nowa organizacja ruchu na Płaskowickiej - od ul. Gandhi do ul. Polskie Drogi. Budowlańcy zwęzili ulicę na odcinku ok. 250 metrów, co oznacza, że jest ciaśniej.

    - Ruch będzie odbywał się w dwóch kierunkach, zawężamy pasy ruchu do 3 metrów. Wjazd do straży oraz wyjazd z ul. Polskie Drogi na tym etapie prac będzie funkcjonował - informuje Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi.

    Wykonawca POW wciąż nie ma zgody miasta na zamknięcie zawrotki na POW przy Puławskiej. Inżynierowie od sierpnia planowali łączyć stary i nowy odcinek trasy, ale wiąże się to z wyłączeniem na blisko rok wiaduktu POW nad Puławską i przeniesieniem ruchu na rondo znajdujące się pod nim.

    - Rozwiązanie było nieakceptowalne ze względu na zwiększenie ruchu i przeciążenie tego skrzyżowania. Dodatkowo, analiza warunków ruchu wykazała znaczne przeciążenia węzła, co przełożyło by się na sparaliżowanie ruchu samochodowego na ok. 11 miesięcy - mówi Tomasz Demiańczuk z Biura Polityki Mobilności i Transportu m.st. Warszawy.

    Astaldi chciało też poprowadzić objazd trasą S79 do ul. Marynarskiej i dalej do Doliny Służewieckiej. Miasto obawia się, że w przypadku sparaliżowania węzła "Puławska" przynajmniej część aut pojechałaby objazdem, co doprowadziłoby z kolei do paraliżu okolic ul. Marynarskiej.

    Nad rozwiązaniem problemu myśli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która nie jest związana stanowiskiem miejskiego biura. Nie wiadomo na razie kiedy rozpocznie się techniczne łączenie starej i nowej POW. Szczegóły mamy poznać niebawem.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 121

    • 26
      BARDZO PRZYDATNY
    • 10
      ZASKOCZONY
    • 16
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 4
      NIEPRZYDATNY
    • 24
      WKURZONY
    • 38
      BRAK SŁÓW

    32Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) . 32 15 dni temuocena: 58% 

      I teraz zaczyna się materializować sen wariata . To COŚ nigdy nie powinno powstać w tym miejscu !

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kałwuski 31 13 dni temuocena: 100% 

      Powinno, powinno dziadek. 80% ruchu na s8 to ruch lokalny. A teraz sobie wyobraźmy, ze s8 nie ma, i caly ruch lokalny musza obsluzyc ulice w mieście. No, cos tam się jarzy już? I to samo dotyczy s2. Jeszcze tylko potrzebna jest natychmiast koniecznie Puławska bis, trasa NS przez Warszawę i wylotówka na Gdańsk, polłączyć ring wokol Warszawy i oczywiscie budowa drugiego ringu dla tranzytu. To wstyd, zeby tak duża europejska stolica jako jedyna w Europie nie miała sieci obwodnic.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~żłobkowicz elf 30 16 dni temuocena: 71% 

      Jako mieszkaniec Kazury stanowczo protestuję.

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jaro 29 16 dni temuocena: 33% 

      Mieszkasz na Kabatach, nie ściemniaj ;-)

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 6 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 28 15 dni temuocena: 40% 

      Jako mieszkaniec Kzury protestuję przeciwko twojemu protestowi

      Edytowany: 15 dni temu

      oceń komentarz 8 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rumcajs 27 12 dni temuocena: 100% 

      Protestuje przeciwko waszym protestom!

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tytus de Zoo 26 3 dni temuocena: 100% 

      Precz z preczem !

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Urs 25 16 dni temuocena: 44% 

      Ursynów będzie tranzytową dzielnicą, wdychajcie smog Pany.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 24 16 dni temuocena: 63% 

      Ciężko o brak ruchu w mieście.

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 20 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s 23 16 dni temuocena: 59% 

      ktora dzielnica nie jest tranzytowa

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 20 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 22 16 dni temuocena: 50% 

      Żeby poszerzyć, trzeba najpierw zwęzić. Dobrze uczył Sofronow...

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kabat 21 16 dni temuocena: 47% 

      Oj tam, oj tam, przestańcie się czepiać - wszak Ursynów to nie Warszawa, wszak to URSYNÓW !

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wwa123 20 16 dni temuocena: 71% 

      Okazało się, że trzeba połączyć nową trasę z już istniejącą i teraz myślą jak to zrobić. Nie lada zagwostka. Jednak życie potrafi zaskakiwać.

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 19 16 dni temuocena: 53% 

      To jest akurat chyba największe faux pas. Przecież od dawna było wiadomo że trzeba będzie zamknąć zawrotkę - dlaczego nie myślano nad rozwiązaniem wcześniej? Dlaczego GDDKiA wygląda na tak zaskoczoną? Dlaczego w ogóle porzucono pomysł nad 3-poziomowym skrzyżowaniem (wiadukt, rondo, tunel)?

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 8 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Guns 18 16 dni temuocena: 50% 

      W tym przypadku zrobiono ewidentny błąd, gdyż droga powinna być wydłużona o około 5-10 metrów (za zawrotkę) na etapie budowy pierwszego odcinka POW. W chwili obecnej nie byłoby jakiegokolwiek problemu z połączeniem istniejącego odcinka z budowanym.

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 7 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jaro 17 16 dni temuocena: 17% 

      Jest szansa, że takie "wydłużenia" są już zrobione. Coś tam widać na jednym ze zdjęć z niedawnych artykułów traktujących o tej zawrotce. Jednak zawrotka jest profilowana jak zawrotka. Jak by nie było, przebudowa i tak jest konieczna. Czy z zamknięciem aż na tyle miesięcy? tego nie wiem. Wydaje się dziwne, że połączenie nowej i istniejącej trasy ma trwać aż tak długo. Ale bez znajomości dokumentacji i stanu faktycznego, trudno to ocenić.

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 1 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 16 15 dni temuocena: 0% 

      Oczywiście to nie jest zwykłe wydłużenie istniejącej już jezdni. Zjazd musi być obniżony w stosunku do obecnego, stąd konieczność przebudowy wiaduktu.

      Edytowany: 15 dni temu

      oceń komentarz 0 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 15 15 dni temuocena: 0% 

      Oczywiście to nie jest zwykłe wydłużenie istniejącej już jezdni. Zjazd musi być obniżony w stosunku do obecnego, stąd konieczność przebudowy wiaduktu.

      Edytowany: 15 dni temu

      oceń komentarz 0 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ja 14 16 dni temuocena: 50% 

      Wstrzymać budowę POW przez Ursynów . POW to gigantyczna fabryka smogu, powododująca drgania i hałas!

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 37 37 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak2 13 16 dni temuocena: 46% 

      Czemu, w ogóle, pozwolono na budowę autostrady przez Warszawę? I jaka to niby obwodnica? Może pięćdziesiąt lat temu by nią była, ale nie teraz.

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 31 36 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~iKremius 12 16 dni temuocena: 38% 

      Warszawiak2 - kto powiedział, że obwodnica musi KONIECZNIE iść poza granicami miasta. Co z obwodnicami śródmiejskimi są budowane na całym świecie niezgodnie z ich nazewnictwem. Ja - skąd to wiesz ?? przeniosłeś / przeniosłaś się w czasie że masz takie dane. Poza tym chcesz powiedzieć, że dzień w dzień stojąc w korku po kilka godzin (w ciągu dnia), setki jak nie tysiące aut "produkuje" mniej zanieczyszczeń niż jazda z prędkością 80 km/h (zakładając że będzie ograniczenie) na odcinku 2 km. Nie obraź się, ale chyba minęły Cię podstawy fizyki w szkole

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 11 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marcin 11 16 dni temuocena: 32% 

      @Warszawiak2 pozwolił plan zabudowy wykonany jeszcze dla POW w latach 80 tych kiedy Ursynów był dzielnica z polami uprawnymi albo łąkami pomiędzy blokami. Więc ci co teraz narzekają niech nie jęcza bo jak się nie zainteresowali tylko brali mieszkania jak leci to teraz "cierp ciało co chciało". Moi rodzice zainteresowali się tematem i na Ursynowie w okolicach POW nie kupowali mieszkania tylko w takim miejscu, żeby możliwości dostawienia czegoś były minimalne.

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 8 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 10 16 dni temuocena: 44% 

      @~Marcin: Dokładnie. Nic mnie tak nie drażni jak ludzie, którzy kupią mieszkania (przy torze, lotnisku, planowanej hałaśliwej drodze) albo bez żadnego rozpoznania, albo celowo - bo cena niska, a potem udają zaskoczonych i urządzają wielkie protesty.

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 11 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 9 15 dni temuocena: 29% 

      Jasne......najlepiej żeby innym pod nos ją usytuowano. Niech budują pod oknami Kierszka,Konstancina itp ...ale nie mnie. Typowe samolubstwo

      Edytowany: 15 dni temu

      oceń komentarz 5 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rolo 8 6 dni temuocena: 0% 

      wstrzymać bazarek "na dołku", niech w końcu przestanie istnieć to śmietnisko

      Edytowany: 6 dni temu

      oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~U 7 17 dni temuocena: 63% 

      Jakby ten odcinek zsmknac to naprawde ciekawie by sie zrobilo.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Cisza 6 17 dni temuocena: 75% 

      Biorąc pod uwagę natężenie ruchu czy będą zamontowane osłony dźwiekochłonne?

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Bartłomiej 5 17 dni temuocena: 82% 

      Prośba do redaktora aby się dowiedział czy takie osłony będą, tym bardziej że takie osłony są przy skrzyżowaniu S2 z Puławską.

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 23 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ Wał Kuski 4 17 dni temuocena: 50% 

      Zwęzić, nic nie poszerzać!

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 44 44 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kałwuski 3 17 dni temuocena: 80% 

      Koniecznie trzeba ją będzie zwęzić, w ramach budzetu partycypacyjnego.

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 45 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zielone mazowsze 2 12 dni temuocena: 50% 

      Towarzysze! Oprocz zwezenia trzeba ja jeszcze pomalowac na teczowo.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kałwuski 1 12 dni temuocena: 50% 

      Na tęczowo obowiązkowo. No i donice, koniecznie donice.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2788 sekundy
    REKLAMAA2-PizzaSANGIOVANNI-01-12----31-12-2019