REKLAMAA1 SanGiovanni   01.03.2021 - 31.03.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ14 stycznia 2021, 16:43 komentarzy 15

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (GDDKiA/K. Nalewajko)

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chwali się pracami w tunelu POW pod Ursynowem. - Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW to ok. 89 procent - informują drogowcy i zapewniają, że w II kwartale kierowcy pojadą tunelem.

    W tunelu przybywa betonu. Widac to na zdjęciach i filmiku zaprezentowanym przez GDDKiA. W północnej nawie tunelu ułożono już 1 km podbudowy betonowej, czyli tej warstwy, która znajdzie się bezpośrednio pod betonem cementowym, po którym będą jeździć samochody - dokładnie takiej samej jak na dwóch oddanych już odcinkach POW między węzłami Lubelska i Wilanów.

    - Zakończono już wypełnianie ścian żelbetowych, budowę przejść awaryjnych oraz wnęk pod urządzenia przeciwpożarowe. Kontynuowane są prace związane z budową chodników oraz elementów betonowych odwodnienia liniowego. Ściany tunelu pokrywane są powłoką antykorozyjną, a pod sufitem montowane są wentylatory strumieniowe - poinformowała Małgorzata Tarnowska ze stołecznego oddziału GDDKiA.

    ZOBACZ, CO SIĘ DZIEJE W TUNELU POD URSYNOWEM:

    A co się dzieje na powierzchni?

    Drogowcy przygotowują do uruchomienia rond na skrzyżowaniu alei KEN i ul. Płaskowickiej. Trwa tam układanie krawężników i chodników. Podobnie jest przy ul. Rosoła. 

    - Na ul. Płaskowickiej, w kierunku ul. Branickiego, na lewej jezdni wykonana została warstwa ścieralna nawierzchni, natomiast pomiędzy ulicami Rosoła i Cynamonową ułożono podbudowę z kruszywa - informuje Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.

    Na dwóch łącznicach w węźle Puławska, gdzie istniejąca trasa łączy się z nowo budowaną, ułożono warstwę ścieralną. Dobiega końca budowa obiektu, w którym będzie się mieściło Centrum Zarządzania Tunelem, a docelowo także Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem. W jego pomieszczeniach w styczniu pojawią się pierwsze elementy wyposażenia. Finiszują prace związane z budową stacji wentylatorowych i transformatorowych przy obu portalach tunelu.

    Po wschodniej stronie tunelu, pomiędzy obiektami biegnącymi nad ul. Ledóchowskiej i projektowaną przez m.st. Warszawa ul. Rzeczypospolitej, w 100 proc. została ułożona nawierzchnia betonowa i kończone jest układanie nawierzchni bitumicznej.

    Tunel pod Ursynowem o długości ok. 2,3 km, prowadzi m.in. pod I linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane zostaną drogi ewakuacyjne o szerokości 1 metra.

    Budowę ursynowskiego odcinka POW, który liczy 4,6 km, prowadzi firma Astaldi. Umowa została zawarta w listopadzie 2015 roku. Koszt to ok. 1,2 mld złotych. Wszystkie trzy odcinki POW to koszt ok. 4,4 mld, z czego 1,95 mld dołożyła Unia Europejska.

    ZOBACZ ZDJĘCIA PRAC W TUNELU (źródło: GDDKiA/Krzysztof Nalewajko):

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 160

    • 51
      BARDZO PRZYDATNY
    • 5
      ZASKOCZONY
    • 18
      PRZYDATNY
    • 29
      OBOJĘTNY
    • 23
      NIEPRZYDATNY
    • 16
      WKURZONY
    • 18
      BRAK SŁÓW

    15Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Jack Orlando 15 4 dni temu

      Ciekawe czy ściany tunelu będą otynkowane czy może pomalowane na jakiś kolor czy takie brzydkie z łatanego betonu? Może ktoś wie?

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~puk-puk 14 15 dni temu

      Do końca września 2021 pojedziemy tym tunelem, wcześniej chyba jednak nie.

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Czesio i drużyna. 13 miesiąc temuocena: 100% 

      Mam tam robić. tu pytanie: płacą??

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ja juz sie napracowalem na budowach 12 miesiąc temuocena: 100% 

      zależy, jeśli sie udaje że coś robi to coś tam płaca a jak tylko podpierasz sie o szpadel to połowę , a jak w ogole nie przychodzisz to wcale :/

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~W(BJS) 11 miesiąc temuocena: 80% 

      A CO Z FILTRAMI ?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~hahaha 10 miesiąc temuocena: 83% 

      beda za 10 lat

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~2BORNOT2B 9 miesiąc temuocena: 0% 

      Filtry na portalach wjazdowych do tunelu*? To jak poruszać się będą samochody? * normalnie to tędy odbywać się będzie wymiana powietrza.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~inż. kurwoski 8 miesiąc temuocena: 100% 

      a po cholere? to tylko zwiększy koszty kierowniku

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tt 7 miesiąc temuocena: 58% 

      A czy oni moga tam pracowac w ogole? Przeciez szaleje koronawirus.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~koksu 5 gram 6 miesiąc temuocena: 100% 

      w tunelu nie szaleje bo jeszcze nie przedostał się przez warsty ziemi i betonu ...

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miało być DO MARCA! 5 miesiąc temuocena: 56% 

      Jak to "prace skończą się do czerwca"? Przecież to wszystko miało skończyć się DO MARCA.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~H 4 miesiąc temuocena: 56% 

      Nie chyba w polowie roku mielu oddac tunel.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 9 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 3 miesiąc temuocena: 56% 

      Aby oddać tunel do ruchu w połowie roku to prace budowlane muszą się zakończyć koło marca. Potem będą trwały długie odbiory techniczne, bo tunel z instalacjami wymaga szczegółowej kontroli (zabezpieczenia) i nie da się puścić ruchu drogowego w trybie przejezdności, jak to robiono na przykład na A2.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 10 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s 2 miesiąc temuocena: 50% 

      tak, pamiętamy odbiory tunelu Wisłostrady - tam strażacy odbierali na podstawie aktualnych interpretacji przepisów a nie zatwierdzonej dokumentacji...

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tax 1 miesiąc temuocena: 67% 

      Dokładnie, termin jest do końca marca - następnie są odbiory.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3746 sekundy
    REKLAMAA2 SanGiovanni   01.03.2021 - 31.03.2021