REKLAMAA1 AUCHAN 01.01.2021 - 30.06.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ24 listopada 2020, 16:11 komentarzy 31
    Wlot do tunelu POW przy węźle Ursynów-Wschód

    Wlot do tunelu POW przy węźle Ursynów-Wschód (GDDKiA/ K. Nalewajko)

    Nie będzie tzw. małego objazdu nieskończonego tunelu POW ulicami Ursynowa - zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Oznacza to, że do zakończenia budowy podziemnej części trasy S2 drogowcy nie otworzą obu ursynowskich węzłów. Do końca roku natomiast ma zostać otwarta ulica Lanciego.

    22 grudnia - to na ten dzień drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad szykują się z otwarciem Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Lubelska do węzła Przyczółkowa. Dziś dziennikarze na zaproszenie GDDKiA mogli zapoznać się ze stanem budowy warszawskiej obwodnicy.

    - Do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie złożono wniosek o uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla wawerskiego odcinka, pomiędzy węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska. Toczy się procedura uzyskania decyzji dla węzłów po obu stronach Wisły, na skrzyżowaniu z ul. Przyczółkową i Wale Miedzeszyńskim. Trwają odbiory na moście. Pozyskanie tych dokumentów umożliwi nam oddanie trasy do użytku - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka stołecznego oddziału GDDKiA.

    Otwarte. Ale "z ograniczeniami"

    To nie spodoba się władzom stolicy, które zapowiadały, że zgodzą się jedynie na otwarcie POW od węzła Patriotów w Wawrze do węzła Przyczółkowa w Wilanowie wraz z nowym mostem na Wiśle.

    Ursynów i Wilanów obawiają się wzmożonego ruchu na ulicach lokalnych. Po oddaniu odcinków zapowiadanych przez GDDKiA kierowcy jadący ze wschodu będą mogli bowiem skręcić w Przyczółkową i pojechać, albo w kierunku Korbońskiego, albo Doliną Służewiecką.

    Jak zapewniał Jarosław Wąsowski, p.o. dyrektora GDDKiA Warszawa, zalew samochodów z autostrady A2 południowym dzielnicom jednak nie grozi.

    - Zgłosiliśmy do miasta pewne propozycje w zakresie wprowadzenia ograniczeń dotyczących ruchu tranzytowego, by nie było mowy o utrudnieniach związanych z tymi większymi samochodami - mówił Wąsowski.

    - Czy chodzi o dwa pasy ruchu? - dopytywali dziennikarze. - Nie wykluczamy takiego rozwiązania - odpowiadał. Zaznaczał, że wprowadzone zostaną takie oznaczenia, aby kierowcy ciężarówek nadal korzystali z drogi krajowej nr 50, a nie wjeżdżali do stolicy. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy w grę wchodzą też bramownice dla aut powyżej 3,5 tony oraz zatoki do kontroli pojazdów.

    Na razie więc - w zamyśle GDDKiA - otwarte 22 grudnia odcinki POW mają służyć głównie warszawiakom. Choć jak będzie w praktyce okaże się jeszcze przed końcem roku.

    Bez przejazdu przez Ursynów

    Dyrekcja GDDKiA wykluczyła natomiast możliwość puszczenia ruchu przez Ursynów oraz uruchomienie węzłów Ursynów-Wschód i Ursynów-Zachód przed zakończeniem budowy tunelu. A - przypomnijmy - jeszcze kilka miesięcy temu taki objazd było na serio brany pod uwagę. Pod naciskiem opinii publicznej najwyraźniej z tego pomysłu się wycofano.

    - Czegoś takiego jak "mały objazd" nie będzie. Ta infrastruktura będzie służyła tylko i wyłącznie wówczas, gdy tunel będzie funkcjonował. Nie planujemy otwarcia węzłów przed uruchomieniem tunelu - powiedział dyrektor Jarosław Wąsowski z warszawskiej GDDKiA odpowiadając na pytania naszego dziennikarza.

    Prace w tunelu, za które odpowiedzialne jest Astaldi, nabrały tempa. Konstrukcja jest gotowa, trwają prace wykończeniowe. Dziennikarze mieli okazję przejechać 2,3 kilometrowym tunelem pod Ursynowem.

    Widać, że sporo zostało jeszcze do zrobienia, tunel jest "w stanie surowym", nie ma w nim jeszcze docelowej nawierzchni. Wykonawca obiecuje jednak, że do połowy przyszłego roku będzie on zakończony. Co oznacza, że  biorąc pod uwagę trzy miesiące potrzebne na odbiory techniczne, budowlańcom zostały zaledwie cztery miesiące.

    - Jesteśmy na ostatniej prostej. Mam nadzieję, że w drugim kwartale przyszłego roku będzie ten odcinek oddany. Prace wykończeniowe trwają, jest pełna mobilizacja wykonawcy i chcemy w pełni wykorzystać czas zimowy, by przyspieszyć - mówi dyrektor Marcin Żabka z Astaldi.

    - Dziś była telekonferencja z ministrem Adamczykiem. Bardzo wiele firm budowlanych się skarżyło, że są kłopoty z odbiorami ze względu na pandemię. Mamy ograniczony dostęp do urzędów - narzekała z kolei Aleksandra Kralkowska, dyrektor polskiego oddziału Astaldi. 

    Napięty i - na pierwszy rzut oka laika - niemożliwy do dotrzymania termin ukończenia tunelu, może być zagrożony właśnie z powodu odbiorów.

     

    Po oddaniu ursynowski tunel będzie najdłuższy w Polsce. Jest to tunel dwunawowy o trzech pasach ruchu w każdą stronę i pasem awaryjnym służący celom ewakuacyjnym. Najniższy punkt tunelu znajduje się pod tunelem metra. To w tym miejscu przewidziano przejazd awaryjny dla pojazdów ratowniczych. Pośrodku tunelu będą też przejścia awaryjne. Są też nisze alarmowe, gdzie będą się znajdowały telefony alarmowe. Dozwolona prędkość w tunelu - max. 80 km/h.

    Kiedy oddadzą Płaskowickiej, Lanciego i wyprostują al. KEN?

    Wykonawca do końca roku ma za to zakończyć prace na naziemnej części POW, czyli nad tunelem. 

    - Najprawdopodobniej w tym roku uda nam się zrobić na gotowo odcinek od Gandhi do Stryjeńskich, cały czas będzie przejezdny odcinek do Rosoła. Z tym, że mogą być ograniczenia z kładzeniem nawierzchni bitumicznej - mówi nam Sabina Goździk, kierownik robót drogowych Astaldi.

    Pytamy, co z ulicą Lanciego, kiedy zostanie otwarta, skoro już od lata drogowcy mogą to zrobić. - Też podlega odbiorom i też liczymy, że nawierzchnia bitumiczna będzie położna w tym roku i będzie już ulicą przejezdną - odpowiada Goździk.

    Opóźni się natomiast wyprostowanie alei Komisji Edukacji Narodowej przy Płaskowickiej. - Tam były zmiany związane z tym, że miasto zażyczyło sobie ronda turbinowego, więc zmienia się geometria. Roboty te potrwają najdłużej - mówi kierowniczka kontraktu.

    Jeszcze w tym roku wróci za to zawrotka przy Puławskiej. Astaldi wymyśliło całkiem sensowne rozwiązanie. Po zakończeniu prac związanych z połączeniem starego i nowego odcinka trasy kierowcy zjeżdżający z trasy S2 będą wjeżdżać na budowę POW i na wysokości hipermarketu Auchan zawracać w kierunku Puławskiej.

    Będzie odcinkowy pomiar prędkości ruchu - zapewniali dyrektorzy z GDDKiA Tomasz Żuchowski i Jarosław Wąsowski. Zaznaczali jednak, że trwają rozmowy na ten temat z odpowiedzialną za tego typu instalacje inspekcją transportu drogowego.

    Nic się nie zmieniło w sprawie filtrów spalin w tunelu POW. - W pierwszej połowie przyszłego roku nastąpi oddanie do użytku tunelu. Analiza porealizyjna będzie wykonywana zaraz po oddaniu tunelu, a po jej wyniku zostaną podjęte decyzje - powtarzał dyrektor Wąsowski.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 347

    • 114
      BARDZO PRZYDATNY
    • 12
      ZASKOCZONY
    • 95
      PRZYDATNY
    • 24
      OBOJĘTNY
    • 9
      NIEPRZYDATNY
    • 51
      WKURZONY
    • 42
      BRAK SŁÓW

    31Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Ffhhhg 31 5 miesięcy temu

      Rafau Kałczescu to pajac Sorosa,który został ulokowany w warszawskim Ratuszu aby POstKOmuna mogła bogacić się kosztem Warszawiaków i realizować swoje chore POmysły demoralizacji dzieci i młodzieży

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ijk 30 6 miesięcy temuocena: 59% 

      Tylko idioci z PO i PZ pr mogli dopuścić obwodnicę stolicy przez osiedle i autostradę A2 z dwoma pasami , ale widocznie Makrela im tak kazała.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 29 6 miesięcy temuocena: 46% 

      Rzeczywiście trasa w tym korytarzu była planowana od bardzo dawna, ale to pan prezydent (Warszawy) ostatecznie podjął decyzję by ją budować w tym miejscu, przy okazji zmieniając jej status z A2 na S2, bo ludzie nie chcieli mieć pod oknami autostrady. No to mają ekspresówkę. Ale może masz rację, może Lesiowi Makrela tak kazała i się jej posłuchał - na szczęście.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 11 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Do tego trolla 28 6 miesięcy temuocena: 11% 

      Wystarczy, żebyś (po zakończeniu pandemii) wyjechał ze swojej Wólki do Niemiec, Francji, Holandii, UK.... i zobaczył jakie tam sa rozwiązania drogowe, jak się buduje węzły i przeprowadza drogi szybkiego ruchu. Do Madrytu chociaż pojedź! Do Sewilli !! A potem napisz tu na forum, jak to si ętam robi.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~WAWA 27 6 miesięcy temuocena: 100% 

      Jakbyś słoiku był stąd to byś wiedział że od dawna miała być obwodnica

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 26 6 miesięcy temuocena: 100% 

      gdyby nie ta obwodnica i "autostrada" to Warszawa juz dawno by stanela...Znaczy, mieszkancy Warszawy daliby rade jeździc, jak dotychczas, gdyby tylko te słoje nie waliły do nas z każdego zakątka Polski...w swoich gruchotach

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak82 25 6 miesięcy temuocena: 100% 

      To decyzją Lecha Kaczyńskiego ówczesnego Prezydenta Warszawy zrezygnowano z przeprowadzania autostrady A2 przez Ursynów (to była jego obietnica wyborcza dla naszej dzielnicy), wydał natomiast zgodę jedynie na przeprowadzanie S2. Obietnicy dotrzymał.......

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~W(BJS) 24 6 miesięcy temuocena: 100% 

      No i analiza pokażę, że powietrze z tunelu jest lepszej jakości niż na powierzchni . I filtrów nie będzie , zobaczycie .

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 23 6 miesięcy temuocena: 75% 

      "Dozwolona prędkość w tunelu - max. 80 km/h" ale be żadnej egzekucji przepisu.. kolejna fikcja narodowa

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Przejściowe utrudnienia 22 6 miesięcy temuocena: 41% 

      Ależ te ludziska niecierpliwe są. Nowa droga się buduje, więc przejściowo są pewne utrudnienia. Trzeba to spokojnie przeczekać, potem wszystko będzie lepiej. Do następnego remontu.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~PilishWoodpecker 21 6 miesięcy temuocena: 32% 

      Trzaskowski to jak Kwaśniewski, czego się nie dotknie, to wszystko sp/€&/)oli..

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Antoś 20 6 miesięcy temuocena: 63% 

      Skąd takie stwierdzenie?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 19 6 miesięcy temuocena: 70% 

      A co takiego zrobił?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~N 18 6 miesięcy temuocena: 57% 

      Gdyby był Jaki to od 2 lat tunel byłby gotowy i jeszcze 25 pomników Kaczyńskiego na każdym skrzyżowaniu Ursynowa!

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 8 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Krzys 17 6 miesięcy temuocena: 67% 

      Przeciez to nie jest inwestycja miejska.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~W(BJS) 16 6 miesięcy temuocena: 71% 

      Popatrz na swoich idoli .

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s 15 6 miesięcy temuocena: 92% 

      z filmu wynika, że przejazd tunelem jest już możliwy, tylko za dużo aut jeździ pod prąd co oznacza, że policja zajmuje się czymś innym

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ZofiazKazury 14 6 miesięcy temuocena: 45% 

      Ja już tym oszustom z GDDKIA nie wierzę! Parkingi przy Kazury mogli nam oddać w wakacje i nadal nic

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kazik68 13 6 miesięcy temuocena: 43% 

      zofio weź leki i włącz TVP a nie cie parkingi interesuja z których i tak nie korzystasz chyba że burka wyprowadzić na kupe...

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wikto 12 6 miesięcy temuocena: 21% 

      Po jaką cholerę rondo Turbinowe na KEN przy Płaskowickiej? Kto wydaje te absurdalne decyzje, w dodatku opóźniające oddanie inwestycji

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 11 6 miesięcy temuocena: 83% 

      Po to by nieuki za kierownicą nie wjeżdżały w boki aut gdy sobie postanowią zjechać z ronda z wewnętrznego pasa.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 33 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~PilishWoodpecker 10 6 miesięcy temuocena: 29% 

      @Boom - masz 100% racji... wszak Ursynów nieuctwem swych mieszkańców słynie

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 9 6 miesięcy temuocena: 64% 

      Przejazd przez Ursynów będzie przy każdym awaryjnym zamknięciu tunelu. Biorąc pod uwagę co się dzieje na S-8, myślę że takie zamknięcie awaryjne tunelu np. na skutek wypadku, czeka Ursynów co najmniej raz w tygodniu.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wiesniak 8 6 miesięcy temuocena: 53% 

      i tak ursynow umrze...skrzyzowanie rosola i plaskowickiej to bedzie armagedon

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~a 7 6 miesięcy temuocena: 41% 

      Na S8 są wypadki bo jest wąsko i przeplatają się różne potoki pojazdów, w tunelu będzie jednak spokojniej do tego nie będzie ślisko więc raczej nie trzeba się obawiać zbyt częstych kolizji.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 6 6 miesięcy temuocena: 78% 

      kolejna głupota GDDKiA. Tranzytu przez Ursynów nie będzie - super. Ale dlaczego nie mogą otworzyć wyjazdu z Ursynowa w kierunku zachodnim? Nie spowoduje to ani tranzytu przez dzielnicę, ani nie koliduje z nową zawrotką przy Auchan. Za od odblokowałoby Płaskowickiej i Puławską. No i niech mi ktoś z gdaki wyjaśni czemu nie? Bo nie?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~montana 5 6 miesięcy temuocena: 40% 

      w polandii wiecznie NIE DA SIĘ / NIE MA SENSU / TO NIE BĘDZIE DZIAŁAĆ.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Antypow 4 6 miesięcy temuocena: 55% 

      Precz z POW!

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 3 6 miesięcy temuocena: 37% 

      Przypominam sobie jak gdzies w polowie lat 90-tych była w TV dyskusja o tym, żeby budować trasę pomiędzy Piasecznem i Góra Kalwaria. Jakiś ówczesny przedstawiciel władz argumentował, że to nie ma sensu bo 70% samochodow jedzie do Warszawy.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Vincent 2 6 miesięcy temuocena: 21% 

      Dokladnie tak, Obywatel. Obwodnica tak daleko nie ma sensu, teraz jest w idealnym miejscu, na peryferiach miasta, ale zapewnia szybki dojazd pomiedzy dzirlnicami, np na Bemowo i dalej Zoliborz z Ursynowa ze 20 minut. Dla potwierdzenia, na s8 90% to ruch lokalny.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 1 6 miesięcy temuocena: 79% 

      Otwarcie Lanciego to powinien być warunek zamknięcia Migdałowej. Pomysł zrobienia ronda turbinowego na al. KEN oceniam pozytywnie. Znacznie usprawni to przejazd, skoro spora grupa kierowców nie ma pojęcia o jeździe na dwupasmowym rondzie. Widać to na rondzie WOŚP.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.4507 sekundy
    REKLAMAA2 Kaar-Med  01.04.2021 - 30-06-2021