Za dwa tygodnie budowniczy Południowej Obwodnicy Warszawy odcinają ul. Braci Wagów od ul. Płaskowickiej. Uliczka pozostanie ślepa przez minimum rok.
Budowa 2,3 km tunelu trasy S-2 pod Ursynowem rozkręciła się na dobre. Drogowcy wykonali już ponad 70 tys. metrów kwadratowych tzw. ścian szczelinowych, na których opierać się będzie strop przyszłego tunelu. To połowa tego rodzaju prac, które trzeba wykonać, by tunel powstał.
- Dziennie na budowie pracuje średnio ok. 300 osób, ale kiedy trwa zbrojenie stropów, samych zbrojarzy może być ponad 100, więc zdarza się, że pracowników jest znacznie wiecej. W tej chwili na Ursynowie znajduje się największa fabryka ścian szczelinowych w Polsce - mówi Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi, wykonawcy ursynowskiego odcinka POW.
Samą budową ścian szczelinowych zajmuje się 8 zespołów budowlańców, a Astaldi chce dołożyć jeszcze jeden. Więcej ekip już się nie pojawi ze względu na ograniczenia np. w dostępie do wody. Na wyższych piętrach ursynowskich bloków zabrakłoby ciśnienia w rurach.
Z dnia na dzień coraz więcej na budowie widać też betoniarek, które przyjeżdżąją z surowcem do zalewania stropów przyszłego tunelu. Do tej pory na budowie zużyto 56 tys. metrów sześciennych betonu. Swój "dach" mają już fragmenty przy straży pożarnej, przy tunelu metra na skrzyżowaniu alei KEN i Płaskowickiej oraz w rejonie Natpollu przy Migdałowej. Przypomnijmy, tunel ursynowski budowany jest metodą podstropową - czyli najpierw powstają ścianki szczelinowe, później stropy, a na końcu wybierana będzie spod nich ziemia, co ostatecznie stworzy podziemny tunel.
21 września odcinają Braci Wagów
Przez długi czas drogowcom udawało się uniknąć zamykania dróg dojazdowych do osiedli. Dziś rzecznik Astaldi ogłosił, że za dwa tygodnie nastąpi zamknięcie przejazdu ulicą Braci Wagów od strony ul. Płaskowickiej.
- Mogliśmy zamknąć tę ulicę już w marcu, ale z zasady nie chcemy tego robić. Staramy się utrzymać ruch jak najdłużej - mówi Mateusz Witczyński.
Teraz nie ma już jednak wyjścia - Astaldi chce budować kolejne ściany przyszłego tunelu i musi zamknąć ulicę. Jak mówi rzecznik, nastąpi to w piątek, 21 września, prawdopodobnie od wieczora. Dla mieszkańców bloków położonych wokół Braci Wagów decyzja drogowców oznacza utrudnienia na co najmniej 12 miesięcy. Z dwóch wyjazdów z osiedla, pozostanie tylko jeden - w ul. Belgradzką.
Na razie budowlańcy nie planują zajmowania ulicy Lanciego, która również będzie musiała zostać odcięta od ul. Płaskowickiej, w związku z budową tunelu POW. Rzecznik Astaldi mówi, że o ew. zamknięciu tej uliczki wykonawca poinformuje na dwa tygodnie przed tym faktem.
[ZT]10646[/ZT]
PukPuknaDziurach23:05, 07.09.2018
A Ząbki są w d... i kamieni kupe! Kpina z ludzi i kierowców rozkopali wszystko, terminow nie dotrzymaja i w d... wszystko maja. Opóźnieni o 10lat bo te drogi co robią beda za male... 23:05, 07.09.2018
yerbabueno15:59, 08.09.2018
A ja się cieszę, że budują. 15:59, 08.09.2018
AntyPOW07:30, 09.09.2018
Stop niszczeniu Ursynowa! Stop budowie POW! 07:30, 09.09.2018
MikiLDV16:53, 09.09.2018
Z artykułu na stronie tvnwarszawa:
"Jednocześnie wykonawca zadania A rozpoczął ostatnią fazę prac nad wykonaniem zjazdu z trasy S2. To powinno ograniczyć negatywny wpływ wprowadzonych zmian na ursynowskie korki. "
Jeśli dobrze rozumiem, S2 nie będzie się już kończyć tylko zawrotką do Pulawskiej, ale powstanie jakiś tymczasowy przejazd na wprost połączony z ul. Płaskowickiej? 16:53, 09.09.2018
Max19:33, 09.09.2018
Oby! Zaraz nasze lokalne władze ogłoszą, że to ich zasługa! 19:33, 09.09.2018
jeloł13:16, 11.09.2018
Nie wiem co było na stronach tvnwarszawa, ale komunikat wykonawcy brzmiał: "jednocześnie wykonawca zadania "A" rozpoczął ostatnią fazę prac nad wykonaniem zjazdu z trasy S2 NA BUDOWĘ. Nie liczyłbym więc na jakiś przejazd dla mieszkańców, a ewentualne ograniczenie w korkach to zapewne brak części pojazdów budowy na ulicach Ursynowa. 13:16, 11.09.2018
Warszawiak od pokole09:53, 14.09.2018
Ta cała budowa to koszmar i skandal. Jak można obwodnicę Warszawy prowadzić przez Warszawę pod oknami mieszkańców Nie ma to znaczenia , czy w tunelu czy nie. Tego typu drogi, czyli w rzeczywistości autostrady to zagrożenie i fabryka smogu. Pewnie ceny mieszkań na Ursynowie polecą w dół. Szkoda. Kiedyś to była taka spokojna dzielnica. 09:53, 14.09.2018
ProPOW14:45, 10.09.2018
339 261
Stop słojom, którzy pojęcia nie mają, że od momentu powstawania Ursynowa była planowana 'autostrada' po śladzie Płaskowickiej i istniała rezerwa terenu na taką inwestycję. Zatem tunel to najlepsza rzecz, jaką Ursynów mógł dostać. Alternatywą byłaby trasa na powierzchni z ekranami lub tunelami jak przy Gwiaździstej. Tego słoje chcielibyście? 14:45, 10.09.2018