Zamknij

BUDOWA POW: Zamykają ul. Polskie Drogi od Płaskowickiej. Spore zmiany także dla pieszych

15:03, 28.01.2020 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 16:48, 28.01.2020
Skomentuj SK SK

Drogowcy korzystają z łagodnej zimy. W środę wykonawca Południowej Obwodnicy Warszawy, w ramach budowy drugiej nitki Płaskowickiej, odetnie wjazd i wyjazd z ul. Polskie Drogi od strony tej ulicy. Będą też zmiany dla pieszych.

Od wielu tygodni trwa budowa drugiej nitki ulicy Płaskowickiej. Nowa droga powstaje w ramach kontraktu na budowę POW. Astaldi - obok 2,3 km tunelu pod Ursynowem - ma wykonać w tej okolicy węzeł Ursynów Zachód, czyli nowe skrzyżowanie Płaskowickiej z przedłużeniem ul. Gandhi. Brakujące 200 metrów tej ostatniej już powstaje - dwa lata temu ulicę od Pileckiego pociągnęło miasto. Buduje się też druga nitka samej Płaskowickiej - na odcinku od Pileckiego do Gandhi.

W ostatnim czasie drogowcy budowali nową kanalizację niezbędną do odwodnienia drogi, dziś skupiają się już na pracach nad samą przyszłą nitką Płaskowickiej. Bardzo dobrze już widać wytyczoną nową drogę, wybudowana kanalizacja została zasypana, przygotowywane jest podłoże pod podbudowę ulicy, na końcu - jeśli warunki pogodowe na to pozwolą - zostanie wylany asfalt. 

Na środę, 29 stycznia drogowcy zapowiedziali odcięcie ulicy Polskie Drogi od Płaskowickiej. Nie będzie można w nią wjechać, ani z niej wyjechać. Kierowcy będą musieli korzystać z wyjazdu ulicą Alternatywy, w kierunku Pileckiego bądź Gandhi. W tym czasie na Płaskowickiej powstanie nowy wjazd, krawężniki i nowe chodniki wraz ze ścieżką rowerową.

W środę zamknięty zostanie nie tylko wjazd w ul. Polskie Drogi, ale też chodnik od wyjazdu ze Straży Pożarnej do ul. Polskie Drogi. Piesi nie będą mieć więc dostępu do tej części ulicy, podobnie jak już od dłuższego czasu nie mają dostępu do przejścia przy blokach za ul. Polskie Drogi. Na razie tymczasowe zebry przez ul. Płaskowickiej, zarówno przy Polskie Drogi, jak i przy Gandhi są jeszcze czynne.

A kiedy nowa ulica Płaskowickiej zostanie wybudowana? - Zakładamy zakończenie prac na „Płaskowickiej 01”, czyli odcinka od skrzyżowania z nową Indiry Gandhi do Pileckiego do czerwca 2020 roku. Po zakończeniu ten odcinek będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę, chodnik i ścieżkę rowerową - informuje rzecznik Astaldi Mateusz Witczyński.

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(27)

SteinStein

17 4

Czy GDDKiA zaktualizowała już termin oddania POW czy to nadal sierpień 2020 ? 15:30, 28.01.2020

Odpowiedzi:13
Odpowiedz

TrasaTrasa

21 11

Niestety jeśli nawet oddadzą w sierpniu pow to i tak nadal nawet nie było przetargu na wykonanie połączenia pow z wiaduktem przy Puławskiej (różnica wysokości ,błędy projektowe na przestrzeni dzisięcioleci).Wiadomo też po ostatnim zebraniu z GDDKiA że jeśli znajdzie się wykonawca to obniżenie wiaduktu potrwa minimum 1 rok. 16:53, 28.01.2020


malgosia1973malgosia1973

11 5

To pełna przejezdność kiedy - za dwa lata? Chyba trzeba się do takiej myśli przyzwyczajać... 17:53, 28.01.2020


jakojako

20 22

do Trasa - człowieku, o czym Ty mówisz? Jakie obniżenie wiaduktu na Puławskiej? Jakie błędy projektowe na przestrzeni dziesięcioleci?? Chodzi Ci o wiadukt nad Puławską w ramach POW? Wszystko z nim OK, nie trzeba go obniżać, nie potrzeba żadnego przetargu, Astaldi po prostu się podłączy do końcówki trasy, choć to zapewne potrwa kilka miesięcy niestety. 18:49, 28.01.2020


TrasaTrasa

18 6

@jako a na spotkaniu Był! Jak nie to niech nie opowiada głupot było też o tym na haloursynów. 20:37, 28.01.2020


Wiktor Wiktor

22 4

Trasa ma rację też byłem na spotkaniu GDDKiA, Astaldi i mieszkańców, a najgorsze że jeszcze nie zrobili przetargu na obniżenie wiaduktu. 21:21, 28.01.2020


jakojako

10 8

@Trasa, @Wiktor Mówicie o wiadukcie nad Puławską w ciągu POW? I ktoś chce go obniżyć?? Możecie mi napisać krótko o co chodzi, pls 09:28, 29.01.2020


TrasaTrasa

10 4

Jak relacjonuje haloursynów.pl sprawą, która rozpaliła emocje radnych i mieszkańców była zawrotka przy ul. Puławskiej. To na niej obecnie kończy się trasa S2. Drogowcy planowali, że już w sierpniu tego roku rozpoczną się prace nad połączeniem nowej i starej częśći POW. Wymaga to zamknięcia zawrotki na blisko rok, bo w grę wchodzi m.in. obniżanie istniejącego wiaduktu. Wszystkie auta z trasy ekspresowej oraz te jadące Puławską spotkałyby się na rondzie pod tą konstrukcją. 10:03, 29.01.2020


JaroJaro

5 8

Nie było mowy o żadnym nowym przetargu, a o koniecznych do wykonania pracach i nie udostępnieniu terenu w celu przyłączenia. Prace ma zrealizować Astaldi, bo to część projektu. Może Wam chodzi o ewentualny przetarg na wykonanie bezkolizyjnego przejazdu na poziomie "minus jeden" na wprost Puławską? Co to niby miało być, ale w czasie budowy wiaduktu S2 nad Puławską to zasypali? 11:06, 29.01.2020


jakojako

9 9

@Trasa, thx, wygooglałem też już sobie i uważam, że obniżanie wiaduktu to jakiś skrót myślowy. Nie widzę sensu takie operacji. Obniżenie zjazdu to może i tak, ale wiaduktu? O ile 10, 20 cm? Nie pasuje mi to. 11:15, 29.01.2020


TrasaTrasa

10 4

Ten gordyjski węzeł to wina zaniedbań zarówno miasta, jak i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Obie strony nie dopilnowały, by wrócić do pomysłu puszczenia ruchu w Puławskiej zagłębieniem. Kilka lat temu, podczas budowy odcinka POW w ulicy Puławskiej wykonano dwie rynny w poziomie „-1”, którymi odbywać się miał ruch w kierunku Piaseczno - Centrum i odwrotnie. Na poziomie „0” miało być rondo, a na poziomie „+1” wiadukt obwodnicy.
Dziś Astaldi nie wykona takiej przebudowy, bo nie wchodzi ona w zakres kontraktu na POW. Z kolei drogowcy musieliby ogłosić przetarg na odkopanie rynien i rzucić na to co najmniej kilka milionów, co stoi pod znakiem zapytania. Pat trwa i niewykluczone, że wpłynie to na terminy realizacji obwodnicy. Jak mówił wczoraj burmistrz GDDKiA nie jest związane z negatywną opinią miasta, ale inwestor POW nie zadeklarował jednoznacznie co planuje. Do tematu powrócimy w szczegółach, gdy uzyskamy precyzyjne odpowiedzi z Biura Polityki Mobilności i Transportu . 11:29, 29.01.2020


JaroJaro

2 2

Czyli jest tak, jak pisałem. Brak bezkolizyjnego przejazdu Puławską "na wprost", to inna para kaloszy, która co prawda dotyczy tego samego skrzyżowania, lecz nie wiąże się z przyłączeniem dalszego fragmentu POW. Będzie Sajgon przy przyłączaniu... 13:37, 29.01.2020


TrasaTrasa

3 2

@jaro napisałeś nie było mowy o żadnym przetargu, spójrz na swój wpis .
Ja jeszcze raz cytuję: Z kolei drogowcy musieliby ogłosić przetarg na odkopanie rynien i rzucić na to co najmniej kilka milionów, co stoi pod znakiem zapytania. 13:57, 29.01.2020


JaroJaro

1 1

No pełna zgoda. I ty masz rację, i ja mam rację. Przetarg BYŁBY potrzebny, gdyby chciano powrócić do koncepcji bezkolizyjnego przejazdu Puławską na wprost na poziomie "-1". Do samego przyłączenia budowanej właśnie nitki S2 do tej już istniejącej przetargu nie trzeba, bo był.... 4 lata temu? Wygrało go Astaldi i robotę robi (albo nie robi - właściwe zakreślić). A do samego przyłączenia potrzebuje wydania terenu, czyli końcówki zjazdu z wiaduktu. To z kolei wymaga wygonienia kierowców, zjeżdżających z S2, na rondo pod wiaduktem, co spowoduje zatwardzenie drogowe w tym miejscu, i stąd przypomnienie koncepcji przejazdu bezkolizyjnego Puławską..... Ufff!! Czy tak? 13:37, 30.01.2020


reo

TriggerTrigger

27 4

Odcinek od gandhi do puławskiej wlasciciel CH Ursynow kiedy ma zbudowac? 15:36, 28.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

jakojako

23 4

doskonałe pytanie i oczekujemy, że Redakcja popełni stosowny artykuł w ciągu najbliższych dni. 18:45, 28.01.2020


TrasaTrasa

31 4

Czy pan redaktor mógłby się dowiedzieć i odpowiedzieć(może być w oddzielnym artykule). 18:47, 28.01.2020


wajuwaju

0 0

Po chwili googlowania mozna sie dowiedziec ze CH Ursynow uzaleznialo partycypacje w przebudowie Plaskowickiej od ustalenia warunków zabudowy dla terenu na ktorym stoi Auchan. Aktualnie trwaja konsultacje spoleczne planu zagospodarowania, ktory dopuszcza obiekt handlowy wielkopowierzchniowy o pow. handlowej powyzej 2000m2. Podejrzewam ze jak beda mieli przyklepana plan z mozliwoscia postawienia galerii handlowej to zabiora sie za dalsze finansowanie Plaskowickiej. 15:44, 04.03.2020


jakojako

23 4

Panie Redaktorze, mamy końcówkę stycznia, jednie Płaskowickiej są wytyczone, trwa wykonywanie podbudowy, nieźle im idzie, więc dlaczego oddanie dopiero w czerwcu?? Czemu Pan nie dopytał? Nawet jeśli mieliby rozbierać starą jezdnię i budować ją od nowa, to nie zajęłoby tyle czasu. Gdzie tkwi problem?? 18:51, 28.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zwykły obserwatorzwykły obserwator

25 44

Nie budowa tylko udawanie od dwóch lat drugiej nitki. Ulica zamknięta, kamanda sabotażystów Burmistrza nie posiada się z radości. Tak zdezorganizował ruch koło POW, że szok i kolejna zamknięta to miód na serce Burmistrza, ciekawe co wykombinował aby oddanie drugiej nitki utrudniło przejazd? Poza przeciąganiem robót to pewnie sprytne światła? wyspy?, zatoczki, super krawężniki aby samochód zawiesił się? a no i milion słupków, płotków, murków? Niby roboty tak długo trwały, że wypracował plan destrukcji. Niestety zna się na dywersyjnej robocie. 19:21, 28.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Marek 81Marek 81

37 27

Przecież to nie wina Burmistrza jesteś zwykłym osłem oraz Hejterem niedouczonym. Który nie wie o czym pisze i kto i za co jest odpowiedzialny. 20:01, 28.01.2020


PolPol

29 20

Uśmiechnij się kłamczuszku PISlamisto 22:03, 28.01.2020


jakojako

24 14

chłopcze, weź idź do łazienki się odprężyć, a potem sprawdź czy przekaz dnia się nie zmienił, bo mocno już przynudzasz. Pawia chce się puścić, a szkoda mi ekranu obrzygać. 09:25, 29.01.2020


TVTV

12 5

Bylem na spacerze tam. Milo sie patrzy jak to nabiera ksztaltu. 18:01, 29.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

temitemi

0 0

Jak sie "nabiera ksztaltu"? I czym? Kucharka "nauczyczyla" Polakow polszczyzny. Makabra. 19:22, 11.02.2020


zwykły obserwatorzwykły obserwator

0 1

Właśnie obejrzałem to wspólne dzieło Burmistrza i GDDKiA: korek totalny, błoto maź, nie ma jak przejść, wykroty, zlikwidowane przystanki. Tempo prac 0%, stopień upodlenia neurobiałków 110%. To nie zasługa Prezesa, to dzieło kamandy sabotażystów Burmistrza plus kolesie z ZDM/GDDKiA. GDDKiA i PLK też tak budują aby było jak najdrożej i najgorzej, he, he. Ale neurobiałki przeszczęśliwe. Lubią być batożone, kochają mocniej ciemiężycieli, he, he. Syndrom Sztokholmski, he, he. 13:07, 07.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ss

0 0

tak, załoga jest akurat na mszy, mróz mógł zmienić warunki udzwigu gruntu więc trzeba poczekać na odwierty i badania biegłych za 5 miesięcy, trzymajmy kciuki,że coś się uda 23:07, 07.02.2020


0%