REKLAMAA1-PizzaSANGIOVANNI-01-11----30-11-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ3 listopada 2019, 11:56 komentarzy 8
    Wybieranie ziemi z tunelu

    Wybieranie ziemi z tunelu (GDDKiA)

    Wybieranie urobku w tunelu, ostatnie zbrojenia stropów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pokazała najnowsze zdjęcia z budowy Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku ursynowskim. Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że oddanie trasy w terminie jest nierealne.

    POW na Ursynowie powstaje od półtora roku. Tematem ostatnich tygodni jest zagrożony termin oddania trasy do użytku. Zdaniem burmistrza Ursynowa zakończenie inwestycji z pewnością nie nastąpi w sierpniu 2020 roku, czyli za 10 miesięcy. Na razie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Ministerstwo Infrastruktury podtrzymują, że termin zawarty w kontrakcie nadal obowiązuje, ale urzędnicy przyznali, że wykonawca POW firma Astaldi wystąpiła z roszczeniami o wydłużenie terminu. Decyzje mają zostać podjęte w bliżej nieokreślonym terminie.

    - Wykonawca złożył kilkadziesiąt roszczeń dotyczących np. niesprzyjających warunków atmosferycznych, dodatkowych rozwiązań projektowych, robót branżowych. Z uwagi na to, iż roszczenia to dokumenty kontraktowe, w trakcie analizy, do czasu zakończenia ich rozpatrywania nie udzielamy informacji - mówi rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

    Drogowcy chwalą się za to najnowszymi zdjęciami z budowy na Ursynowie. Na jednym możemy zobaczyć to, co niewidoczne z zewnątrz, czyli roboty w środku tunelu. W tej chwili trwa wybieranie i wywożenie stamtąd ziemi - budowlańcy są na wysokości ul. Stryjeńskich, czyli mniej więcej w połowie. Uwagę zwraca gigantyczna, długa pomarańczowa rura, która dostarcza świeże powietrze pracownikom budowy.

    Ogromne wrażenie robi konstrukcja wspierająca tunel metra, biegnący w poprzek trasy S2. Tunel drogowy przebiega pod linią podziemnej kolejki, przez co puszka z metrem stała się mostem na wspornikach, dodatkowo obudowaną betonem dla wzmocnienia. Przypomnijmy, praca na skrzyżowaniu alei KEN i Płaskowickiej odbywa się bez wstrzymywania normalnego ruchu metra. Wrażenie robi szerokość wnętrza tunelu, pomieści on aż 8 pasów ruchu - po cztery w każdym kierunku i dwa pasy awaryjne.

    ZOBACZ BUDOWĘ POW OD ŚRODKA:

    Na zdjęciach lotniczych widać doskonale zarys przyszłej trasy. W rejonie ul. Rosoła oraz kilku innych miejscach trwa jeszcze zbrojenie i zalewanie stropu betonem. Widać konstrukcje łącznic, którymi ursynowscy kierowcy wjadą na S2 (węzeł Ursynów Wschód) lub zjadą z niej (węzeł Ursynów Zachód, w rejonie Gandhi). Prawie gotowy jest nasyp, na którym powstanie ulica prowadząca do skrzyżowania z Rosoła. Przy samym skrzyżowaniu na razie, jeśli chodzi o budowę ulicy, nic się nie dzieje. Podobnie jest zresztą przy Płaskowickiej na wysokości ul. Gandhi. W planach jest również budowa zjazdu z trasy S2 do centrum handlowego "Ursynów", ale na razie trwają procedury administracyjne i projektowe.

    ZOBACZ BUDOWĘ POW Z LOTU PTAKA:

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 113

    • 19
      BARDZO PRZYDATNY
    • 8
      ZASKOCZONY
    • 15
      PRZYDATNY
    • 17
      OBOJĘTNY
    • 10
      NIEPRZYDATNY
    • 25
      WKURZONY
    • 19
      BRAK SŁÓW

    8Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~s 8 8 dni temuocena: 17% 

      widać, że w niektórych miejscach da się już jeździć, potrzebna jest tylko dobra organizacja ruchu, dzięki za zdjęcia i trzymam kciuki za przywrócenie przejazdów

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawianin 7 9 dni temuocena: 49% 

      NIE dla budowy autostrad środkiem miast!

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 29 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 6 9 dni temuocena: 60% 

      Nie no ,jasne samolubie . Lepiej przez Las Kabacki,albo pod oknami mieszkańców np Kierszka,czy Konstancina.

      Edytowany: 9 dni temu

      oceń komentarz 21 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wal Kuski 5 9 dni temuocena: 100% 

      Tak jest - nie dla budowy drog! I nie dla posiadaczy samochodow! Zamiast tego rowery i parady rownosci!

      Edytowany: 9 dni temu

      oceń komentarz 15 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Somsiad 4 8 dni temuocena: 89% 

      Ponieważ jak powszechnie wiadomo, ulica Płaskowickiej to środek Warszawy.

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 16 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 3 8 dni temuocena: 71% 

      Nie dla miast w pobliżu dróg szybkiego ruchu. Już w latach 80-tych było wiadomo że tędy będzie biegła obwodnica. To że deweloper postawił bloki a ludzie kupili to już ich własny problem.

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kurkawodna 2 9 dni temuocena: 72% 

      "Niesprzyjających warunków atmosferycznych" kpiny jakieś. Ciepło, sucho, ziemia miękka. Ciekawe ile roszczeń zgłosił by wykonawca w Austrii lub Słowenii jak by musiał wiercić drogę w skałach. Amatorka.

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~qwr 1 8 dni temuocena: 90% 

      Astaldi i tak zaczęło budowę ze znacznym opóźnieniem, bo pewien radny nie chciał się wynieść ze swoim bazarowym śmietnikiem z terenu pod budowę obwodnicy. Teraz wykonawca będzie mógł bez problemu powołać się na to opóźnienie przekazania terenu aby wydłużyć termin oddania inwestycji.

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 9 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1861 sekundy
    REKLAMAA2-AUCHAN----DODATKOWO