Zamknij

Budowa POW: Zdążą czy nie zdążą? GDDKiA pokazuje najnowsze zdjęcia

11:56, 03.11.2019 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 18:28, 03.11.2019
Skomentuj GDDKiA GDDKiA

Wybieranie urobku w tunelu, ostatnie zbrojenia stropów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pokazała najnowsze zdjęcia z budowy Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku ursynowskim. Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że oddanie trasy w terminie jest nierealne.

POW na Ursynowie powstaje od półtora roku. Tematem ostatnich tygodni jest zagrożony termin oddania trasy do użytku. Zdaniem burmistrza Ursynowa zakończenie inwestycji z pewnością nie nastąpi w sierpniu 2020 roku, czyli za 10 miesięcy. Na razie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Ministerstwo Infrastruktury podtrzymują, że termin zawarty w kontrakcie nadal obowiązuje, ale urzędnicy przyznali, że wykonawca POW firma Astaldi wystąpiła z roszczeniami o wydłużenie terminu. Decyzje mają zostać podjęte w bliżej nieokreślonym terminie.

- Wykonawca złożył kilkadziesiąt roszczeń dotyczących np. niesprzyjających warunków atmosferycznych, dodatkowych rozwiązań projektowych, robót branżowych. Z uwagi na to, iż roszczenia to dokumenty kontraktowe, w trakcie analizy, do czasu zakończenia ich rozpatrywania nie udzielamy informacji - mówi rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

Drogowcy chwalą się za to najnowszymi zdjęciami z budowy na Ursynowie. Na jednym możemy zobaczyć to, co niewidoczne z zewnątrz, czyli roboty w środku tunelu. W tej chwili trwa wybieranie i wywożenie stamtąd ziemi - budowlańcy są na wysokości ul. Stryjeńskich, czyli mniej więcej w połowie. Uwagę zwraca gigantyczna, długa pomarańczowa rura, która dostarcza świeże powietrze pracownikom budowy.

Ogromne wrażenie robi konstrukcja wspierająca tunel metra, biegnący w poprzek trasy S2. Tunel drogowy przebiega pod linią podziemnej kolejki, przez co puszka z metrem stała się mostem na wspornikach, dodatkowo obudowaną betonem dla wzmocnienia. Przypomnijmy, praca na skrzyżowaniu alei KEN i Płaskowickiej odbywa się bez wstrzymywania normalnego ruchu metra. Wrażenie robi szerokość wnętrza tunelu, pomieści on aż 8 pasów ruchu - po cztery w każdym kierunku i dwa pasy awaryjne.

ZOBACZ BUDOWĘ POW OD ŚRODKA:

[FOTORELACJA]3633[/FOTORELACJA]

Na zdjęciach lotniczych widać doskonale zarys przyszłej trasy. W rejonie ul. Rosoła oraz kilku innych miejscach trwa jeszcze zbrojenie i zalewanie stropu betonem. Widać konstrukcje łącznic, którymi ursynowscy kierowcy wjadą na S2 (węzeł Ursynów Wschód) lub zjadą z niej (węzeł Ursynów Zachód, w rejonie Gandhi). Prawie gotowy jest nasyp, na którym powstanie ulica prowadząca do skrzyżowania z Rosoła. Przy samym skrzyżowaniu na razie, jeśli chodzi o budowę ulicy, nic się nie dzieje. Podobnie jest zresztą przy Płaskowickiej na wysokości ul. Gandhi. W planach jest również budowa zjazdu z trasy S2 do centrum handlowego "Ursynów", ale na razie trwają procedury administracyjne i projektowe.

ZOBACZ BUDOWĘ POW Z LOTU PTAKA:

[FOTORELACJA]3634[/FOTORELACJA]

[ZT]13391[/ZT]

[ZT]13427[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(10)

kurkawodnakurkawodna

26 11

"Niesprzyjających warunków atmosferycznych" kpiny jakieś. Ciepło, sucho, ziemia miękka. Ciekawe ile roszczeń zgłosił by wykonawca w Austrii lub Słowenii jak by musiał wiercić drogę w skałach. Amatorka. 13:50, 03.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qwrqwr

10 2

Astaldi i tak zaczęło budowę ze znacznym opóźnieniem, bo pewien radny nie chciał się wynieść ze swoim bazarowym śmietnikiem z terenu pod budowę obwodnicy. Teraz wykonawca będzie mógł bez problemu powołać się na to opóźnienie przekazania terenu aby wydłużyć termin oddania inwestycji. 12:36, 04.11.2019


rolorolo

0 0

NIE dla bazaru !!! 00:55, 22.11.2019


reo

WarszawianinWarszawianin

29 30

NIE dla budowy autostrad środkiem miast! 14:40, 03.11.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

polpol

21 15

Nie no ,jasne samolubie .
Lepiej przez Las Kabacki,albo pod oknami mieszkańców np Kierszka,czy Konstancina. 17:49, 03.11.2019


Wal KuskiWal Kuski

16 1

Tak jest - nie dla budowy drog! I nie dla posiadaczy samochodow! Zamiast tego rowery i parady rownosci! 21:44, 03.11.2019


SomsiadSomsiad

17 3

Ponieważ jak powszechnie wiadomo, ulica Płaskowickiej to środek Warszawy. 11:26, 04.11.2019


asdasd

6 4

Nie dla miast w pobliżu dróg szybkiego ruchu. Już w latach 80-tych było wiadomo że tędy będzie biegła obwodnica. To że deweloper postawił bloki a ludzie kupili to już ich własny problem. 14:45, 04.11.2019


ss

2 11

widać, że w niektórych miejscach da się już jeździć, potrzebna jest tylko dobra organizacja ruchu, dzięki za zdjęcia i trzymam kciuki za przywrócenie przejazdów 23:44, 03.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zwykły obserwatorzwykły obserwator

0 0

Nie zdążą, nie otworzą ulic, będą na maksa sabotować komunikację. GDDKiA to specjaliści od bankructw wybranych przez nich wykonawców. Wiadukt przy Wynalazku chyba 15 lat remontowali/bankrutowali/schodzili z budowy. Komando dywersantów z GDDKiA zna się na swojej robocie. Tak są zadaniowani. 20:58, 25.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%