REKLAMAA1-ElectroGym-Fit--16-11----16-12-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ3 grudnia 2018, 11:12 komentarzy 12

    (AŁ)

    REKLAMA

    Było wiele obaw, że mróz zatrzyma budowę drugiej nitki ul. Rosoła. Udało się jednak wylać asfalt i częściowo oznakować jezdnię. Według planów został jeszcze tydzień na dokończenie prac. Czy urzędnicy w tym czasie zdążą zatwierdzić nowy projekt organizacji ruchu i odblokować jazdę w kierunku centrum?

    Cztery tygodnie temu został zamknięty wschodni odcinek ul. Rosoła od Wąwozowej do Jeżewskiego. W tym czasie powstała druga, nowa jezdnia, dzięki której Rosoła na całej swojej długości będzie ulicą dwupasmową w obu kierunkach.

    - Elegancko wygląda. Specjalnie wybrałem się na spacer, żeby z bliska zobaczyć jak zrobili drogę. Trochę jest zamieszania, ale trudno, żeby nie było, Rosoła to przecież najszybsza wylotówka do centrum i jak zamknęli jeden pas to się zakotłowało przy Wąwozowej - mówi pan Tomasz.

    Zgodnie z umową wykonawca inwestycji firma Falbruk zobowiązała się zakończyć prace do 10 grudnia.

    - W tym tygodniu pomalujemy na jezdni oznaczenia poziome i praktycznie nitka jest gotowa do puszczenia ruchu, ale wcześniej musi być zatwierdzony projekt organizacji ruchu - mówi Bogdan Falenta, prezes Falbruku.

    Dokończenie prac budowlanych nie jest zatem równoznaczne z otwarciem drogi. Projekt organizacji ruchu zatwierdza miejskie Biuro Polityki Mobilności i Transportu, ale wcześniej swoją opinię musi wydać Zarząd Dróg Miejskich i Komenda Stołeczna Policji. Sprawdziliśmy na jakim etapie są uzgodnienia między urzędami.

    - Dzisiaj rano otrzymaliśmy od wykonawcy projekt i przekazaliśmy go do wydziału sygnalizacji. Niestety nie mogę powiedzieć ile będzie trwało opiniowanie, bo mogą być jakieś uwagi. Jeśli wszystko będzie w porządku, niezwłocznie przekażemy to policji i wykonawca będzie mógł zwrócić się do Biura Mobilności o zatwierdzenie - mówi Karolina Gałecka z ZDM.

    Po uzyskaniu wszelkich zgód ulica będzie mogła zostać otwarta z dnia na dzień. I wszystko wskazuje na to, że drogowcy zdążą w terminie.

    - Robimy wszystko, by otworzyć ulicę dla kierowców w zakładanym terminie. Być może będzie 10, a może 12 grudnia - mówi burmistrz Robert Kempa.

    Przypomnijmy, od 5 listopada ekipa budowlana odwodniła nową jezdnię, podłączyła ją do kanalizacji deszczowej, ułożyła chodniki, zrobiła ścieżkę rowerową i wylała asfalt na jezdni. Położyła też kable elektryczne, dzięki czemu po przywróceniu ruchu w obu kierunkach na skrzyżowaniu Wąwozowej, Relaksowej i Rosoła zostanie uruchomiona sygnalizacja świetlna, na którą czekają kierowcy.

    Kolejne prace zaczną się dopiero wiosną. Wyremontowany zostanie stary odcinek jezdni i po obu stronach ulicy, obok bloków "Osiedla Kabaty" powstaną parkingi, na ponad 200 samochodów. Koszt budowy ul. Rosoła i Relaksowej to 20 mln złotych.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 80

    • 47
      BARDZO PRZYDATNY
    • 7
      ZASKOCZONY
    • 12
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 6
      WKURZONY
    • 4
      BRAK SŁÓW

    12Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~ElT 12 9 dni temuocena: 100% 

      A może jakimś cudem uda się też po 12 miesiącach włączyć gotową sygnalizację Relaksowa/Korbońskiego? Czy trzeba jeszcze trochę analiz i decyzji?

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zet 11 13 dni temuocena: 100% 

      Cytat: "Projekt organizacji ruchu zatwierdza miejskie Biuro Polityki Mobilności i Transportu, ale wcześniej swoją opinię musi wydać Zarząd Dróg Miejskich i Komenda Stołeczna Policji" To powinna załatwić jedna osoba, jeden urząd, ale nie, musi to robić kilka band niekompetentnych urzędasów. A potem dziwią się, że termin urzędnik jest traktowany jako równoznaczny do pasożyt i szkodnik.

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~alisterkabat 10 12 dni temuocena: 100% 

      Biuro Polityki Mobilności... czy chodzi o "mobilność" w ramach tzw. karuzeli stanowisk :) ? Zgadzam się - biurokracja, która żywi się z naszych podatków powinna być ograniczona.Ona nie umie żyć bez "procedur", to jej karma i powietrze. A procedury muszą potrwać...

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zbyszek 9 12 dni temuocena: 100% 

      Dokładnie na to samo zwróciłem uwagę. A po co jakieś biuro mobilności? Możliwości komunikacyjne, przepustowość powinny być oszscowane przed rozpoczęciem inwestycji, a nie po jej zakończeniu.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kabat 8 13 dni temuocena: 67% 

      Drogi panie prezydencie Trzaskowski, należy pomyśleć od dużym P+R w okolicach Matra Kabaty (tereny za Tesco) - za chwilę Kabaty będą zawalone pojazdami przyjezdnych z okolicznych miejscowości, podróżujących dalej metrem. Już teraz na terenie Tesco zaczyna brakować miejsc, bowiem okoliczni (i nie tylko) zrobili sobie z parkingu Tesco parking P+R kosztem kupujących, dlatego zrezygnowałem z zakupów w Tesco.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kabatka 7 13 dni temuocena: 100% 

      Nie wiem, czy P&R da cokolwiek. Na przykładzie niektórych takich parkingów widać, że parkingi stoją w miarę puste, a zawalone przyjezdnymi są bliższe metra parkingi przy blokach lub osiedlowe chodniki, uliczki, wjazdy do garaży itp. Poza tym, do P&R i tak trzeba dojechać, więc jeszcze bardziej zapchana będzie np. Relaksowa i Wąwozowa.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mieszkanka Kabat 6 13 dni temuocena: 50% 

      Całe szczęście, że jest ten parking. Już teraz jest problem z zaparkowaniem auta dla mieszkańców Kabat, bo wszystkie okolice ulicy Wąwozowej zastawione wiadomymi rejestracjami (WPI, WW...). P+R przy Stokłosy i Imielinie nic tu nie zmieni, bo przez zwężoną KEN i Stryjeńskich w okolicach Płaskowickiej ludzie wolą zostawiać auto na Kabatach i jechać dalej metrem. Pozostaje przeczekać do zakończenia budowy i liczyć, że Tesco będzie cierpliwie znosić ten stan.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ursus 5 13 dni temuocena: 29% 

      oj juz przestancie malkontenci malo to korkow jest I to mieszkancy w nich stoja

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Konrad 4 13 dni temuocena: 57% 

      ""Budowa Rosoła na ostatniej prostej. Do akcji wkraczają urzędnicy"" to gryzipiórki chwycą za łopaty żeby dokończyć roboty, wystawić klaty do orderów i kieszenie do premii?

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jan_Ludwik_Szosiak 3 13 dni temuocena: 33% 

      Dziwne jest to, że od wielu lat wiedziano o pojawieniu się utrudnień ruchu po rozpoczęciu budowy na Płaskowickiej. Oczywistym rozwiązaniem byłoby połączenie Ursynowa z nowym Wilanowem poprzez Ciszewskiego - wtedy cały ruch z Konstancina (i osiedla Patio) oraz S2 omijałby wąskie gardła na Płaskowickiej. Dopiero po ukończeniu tunelu połączenie przez Kabaty obok połączenia przez Ciszewskiego miałoby cień sensu dla mieszkańców Wilanowa i Ursynowa. Jednak okazało się, że interesy mieszkańców i pracowników na trasie konstancińskiej znaczą więcej niż zdrowy rozsądek. A szczególnie wkurzające dla mieszkańców Kabat i Ursynowa są twierdzenia burmistrza z tego rejonu, że jest to połączenie z Wilanowem - przecież wystarczy spojrzeć na mapę, aby zdać sobie sprawę z oszukańczej propagandy. Tyle tylko, że ten ogólnomiejski brak pomyślunku zaowocował niezadowoleniem wszystkich.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 34 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~karol 2 13 dni temuocena: 63% 

      Wtedy trzeba by przyznać rację Guziałowi który forsował przebicie Ciszewskiego do Osi Królewskiej.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 5 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~alisterkabat 1 13 dni temuocena: 100% 

      Pewnie nie dadzą rady, to trudna sprawa ;)

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1484 sekundy
    REKLAMA