
(KW)
Miała być gotowa pod koniec zeszłego roku. Będzie za kilka tygodni. Ruszyły prace nad ścieżką rowerową wzdłuż ul. Płaskowickiej. Powstaje na odcinku od ul. Pileckiego do al. KEN. Kiedy cykliści dojadą do ul. Rosoła?
Powracających z majówki mieszkańców mógł zaskoczyć widok rozkopanej zieleni wzdłuż ul. Płaskowickiej. Tuż przed długim weekendem wkroczył tam wykonawca i rozpoczął prace nad budową zapowiadanej od wielu miesięcy ścieżki rowerowej.
Widać już nawet przebieg przyszłej ścieżki - budowlańcy wykorytowali grunt pod przyszłą drogę. Zarząd Dróg Miejskich - który odpowiada za inwestycję - zapewnia, że praca wre. Już niedługo rowerzyści będą mogli jeździć nad tunelem POW w komfortowych warunkach.
- Budowa zajmie nie więcej niż trzy tygodnie. To nie są skomplikowane prace. Ścieżka będzie asfaltowa - mówi Jakub Dybalski, rzecznik miejskich drogowców.
Niby łatwa i szybka praca, a ma już ponad cztery miesiące opóźnienia. Nie jest to jednak wina wykonawcy. Tak jak rowerzyści czekają na ścieżkę, tak i on czekał na możliwość rozpoczęcia budowy. Na przeszkodzie stała kwestia zarządcy terenu. Do niedawna była nim jeszcze Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jako inwestor Południowej Obwodnicy Warszawy.
Miasto nie pomyślało wcześniej
Ulica Płaskowickiej trafiła w ręce GDDKiA na czas budowy tunelu POW. Władze dzielnicy i stolicy nie pomyślały zawczasu o ścieżce. Dlatego drogowcy z rządowej agencji przywrócili teren do stanu sprzed rozpoczęcia budowy tunelu.
Błąd ten miasto chciało naprawić już po odtworzeniu ul. Płaskowickiej. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił we wrześniu 2021 roku przetarg na budowę drogi dla rowerów. Na początku października wybrano wykonawcę. Firma Planeta miała wybudować ścieżkę w 70 dni za ponad 900 tys. złotych.
Czas mijał, październik się skończył, zbliżał się koniec listopada, a prace nawet nie ruszyły. Na przeszkodzie stanęła GDDKiA. Teren nadal był w jej zarządzie i nadal był formalnie placem budowy. Ścieżki natomiast w zezwoleniu na budowę nie było.
- Rozmawialiśmy z Generalną Dyrekcją na etapie planowania projektu. Nie było żadnych przeciwwskazań. Mamy podpisaną umowę z wykonawcą i tak naprawdę moglibyśmy tam wejść nawet jutro - mówił wówczas Mikołaj Pieńkos, rzecznik ZDM.
Generalna Dyrekcja pozostała jednak nieugięta. Broniła się także, mówiąc o propozycjach, jakie składała miastu w sprawie podziału nieruchomości nad tunelem. - Przez opieszałość miasta porozumienie do dziś nie zostało podpisane - twierdziła wówczas GDKKiA.
Ścieżka to jeszcze nie koniec
Cały czas brakuje ścieżki na odcinku między al. KEN a ul. Cynamonową. Dalej do ul. Rosoła już jest. Drogowcy planują uzupełnić i ten odcinek. Przy okazji wybudują rondo na skrzyżowaniu ulic Płaskowickiej i Lanciego.
- Odcinek z rondem właśnie projektujemy. Wątpię, żeby udało się wybudować go jeszcze w tym roku - zauważa rzecznik ZDM.
Z tą inwestycją drogowcy wystartują dopiero w 2023 roku. Ścieżka będzie uzupełnieniem liczącej sobie 32 kilometry trasy rowerowej wzdłuż POW. Zaś rondo przy Lanciego kierowcy z pewnością docenią. Wyjazd na Płaskowickiej w godzinach szczytu - i nie tylko - potrafi zająć dużo czasu. Po przebudowie powinno być łatwiej. Na razie jednak trzeba uzbroić się w cierpliwość.
25Komentarze
Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.
Ścieżkę rowerową budują, ale żeby przy okazji obok zrobić chodnik dla pieszych, to już zabrakło wyobraźni. Oby rowerzyści korzystali, bo obecnie albo szarżują na pieszych chodnikiem, albo tamują ruch jadąc ulicą.
Edytowany: 3 miesiące temu
Ehhhhhh...4 czy 5 lat cyrków z objazdami, zamknięciami i budową POW, a oni TERAZ będą rondo budować...teraz, bo nie można było od razu :/ ten kraj to cyrk
Edytowany: 3 miesiące temu
A ja durna cieszyłam się, że wreszcie postawią wiatę przystankową :/
Edytowany: 3 miesiące temu
A tymczasem trwa utwardzanie wjazdów do Lasu Kabackiego od strony folwarku Moczydlo. Czy w przyszłości zostanie ono zaasfaltowane????!
Edytowany: 3 miesiące temu
Kolejny krok w stronę popularyzacji roweru i możliwości rezygnacji z aut. Więcej osób wybierających rower jako środek transportu to mniejsze korki.
Edytowany: 3 miesiące temu
Obawiam się że nie znajdzie się za dużo takich desperatów :-)
Edytowany: 3 miesiące temu
czemu ludzie na tym portalu sa tak negatywnie nastawieni do rowerow? budowa sciezki moze nawet wyjdzie im na dobre bo zmniejsza sie korki, gdy wiecej osob bedzie mialo alternatywe w postaci roweru, a oni nadal nazywaja rowerzystow desperatami i marudzą. byliście kiedyś w ogóle na rowerze? troche mnie to smuci, że duża część ursynowskiej społeczności jest tak zacofana
Edytowany: 3 miesiące temu
Miasto stawia na ekologiczne formy transportu. Rowery, komunikacja publiczna, podróże piesze. Ruch samochodów będzie stopniowo ograniczany. Kończy się np. budowa Pl. Pięciu Rogów, gdzie zamiast ruchu samochodów będzie nowe miejsce spotkań mieszkańców Warszawy. A jak tam dojadą? Właśnie rowerami, autobusem, metrem. Jak nie rower to komunikacja miejska. Kwestia najbliższych lat.
Edytowany: 3 miesiące temu
Po prostu, rzeczywistość jest taka, że z dziecięcej zabawki skorzysta najwyżej 1% mieszkańców miasta. Takie są fakty, nie zaklinajcie ich. Piszę oczywiście o okresie wiosenno-letnim, bo w zimie to wiadomo....
Edytowany: 3 miesiące temu
Czyli lepiej by było gdyby sciezki nie było i rowerzyści jechali ulica?
Edytowany: 3 miesiące temu
Teoretyczny problem, i tak będą jechać chodnikiem......
Edytowany: 3 miesiące temu
Czy ścieżka rowerowa od Ken do Cynamonowej będzie budowana od strony bazarku ( pętli) , czy na przeciwko ?
Edytowany: 3 miesiące temu
Naprzeciwko, ale to i tak nie ma znaczenia, bo i tak będą jeździć dalej po chodniku jak ma to miejsce na odcinku bliżej Rosoła.
Edytowany: 3 miesiące temu
Oby nie było dokładnie odwrotnie niż twierdzi Boom, bo na przykład jak będzie tylko ścieżka rowerowa, a nie będzie obok niej chodnika (na odcinku stryjeńskich-ken), to wielu pieszych może nie oprzeć się pokusie.
Edytowany: 3 miesiące temu
Wszystko ok, tylko mi tam później naszego parkingu nie ruszać!!!
Edytowany: 3 miesiące temu
"Władze dzielnicy i stolicy nie pomyślały zawczasu o ścieżce" - ciekawe dlaczego żaden urzędnik odpowiedzialny za kwestie ruchu drogowego w Urzędzie Miasta i w Urzędzie Dzielnicy "nie pomyślał"? A przecież to z pieniędzy PODATNIKÓW opłacani są tacy właśnie "niemyślący urzędnicy".
Edytowany: 3 miesiące temu
Nareszcie lud pracujący przy ul. Poleczki, na lotnisku czy jeszcze dalej, a mieszkający na Wilanowie, będzie mógł śmigać rowerami do prac, oby przez cały rok, tylko nie sypać mi solą w zimie, wystarczy zgarnianie szczotkowanie. Bo sól, to ja mam na ulicy.
Edytowany: 3 miesiące temu
Zamiast metra z Konstancina (naziemnie) i Wilanowa przez Ursynów, Mordor, Okęcie, do dworca kolejowego (Zachodnia) co dawaloby doskonala komunikacje polowie miasta, bedzie... sciezka rowerowa. Utopiści uwierzą, ze o porannej rosie lub gloledzi beda sie odbywac codzienne masowe przejazdy kolarzy, ktorzy tylko troche spoceni zasiada za swoimi biurkami, tylko marynarkę i krawat lekko poprawia.
Edytowany: 3 miesiące temu
Szkoda zieleni. I pewnie jak zwykle brak przejść dla pieszych.
Edytowany: 3 miesiące temu
Faktycznie te ogromne parkingi zajmują sporo miejsca gdzie mogła by być zieleń.
Edytowany: 3 miesiące temu
.....zieleni? Chyba zaniedbanej trawy,której są tysiące hektarów
Edytowany: 3 miesiące temu
Skoro trawa to nie zieleń to jaki problem zrobić przedłużenie Belgradzkiej? Czy też czasem nie mamy tutaj do czynienia z mentalnością Kalego?
Edytowany: 3 miesiące temu
Prezydent powinien zapłacić z własnych pieniędzy to na przyszłość przypilnowałby swoich nieudaczników.
Edytowany: 3 miesiące temu
Oj nie idźmy tą drogą. Gdyby prezydent kraju, Pinokio czy ten z kotkiem z Żoliborza lub szef NBP ze swoimi blond pięknościami mieli płacić na nieudacznictwo swoje i współpracowników to…
Edytowany: 3 miesiące temu
Najpierw musieliby zapłacić za nieudacznictwo 8 lat rządów przed nimi by później płacic za swoje....
Edytowany: 3 miesiące temu